Omituiset herkut

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja brona »

ElanorRaven kirjoitti:-pinaattiletut vadelmahillon kanssa
Eipäs kun omenahillon.

- Mäkkärin tulikuumat ranskalaiset dipattuna kinuskikastikkeeseen
...
Mulli75

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Muutama raaka kananmuna sokerin tai jonkun hyvän mehun kanssa vatkattuna.

Tulisimmat chilit ja pippurit varsien kanssa syötynä niin että suun limakalvot huutaa Hoosiannaa ja silmät vuotaa.

Valkosipulipatonkia johon päälle jotain levitettävää suklaata.

Vaniljalla maustetut jälkkärit ja juomat.

Kahvia jossa kinuskikastiketta.

Chilichipsit tuorejuuston kanssa.

Neljän viljan puuro makean marjahillon kanssa.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Sipsit ketsupin kanssa.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mulli75 kirjoitti:Vaniljalla maustetut jälkkärit ja juomat.

Neljän viljan puuro makean marjahillon kanssa.
Onpa hullunkurista että nämäkin voivat olla jonkun mielestä omituisia herkkuja.. :?
Elukka

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Elukka »

brona kirjoitti:ranskalaiset dipattuna kinuskikastikkeeseen
:shock:
Bliss

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mulli75 kirjoitti:Valkosipulipatonkia johon päälle jotain levitettävää suklaata.
:shock:
Äyh...
Dumari

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Maksalaatikkoa (med rusinat ja glukoosi) höystettynä Asidophilus Piimällä.
400g maksista ja litra piimää, siinä oiva pommi.
Bliss

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Dumari kirjoitti:Maksalaatikkoa (med rusinat ja glukoosi) höystettynä Asidophilus Piimällä.
400g maksista ja litra piimää, siinä oiva pommi.
Kuin suoraan miun koiran ruokalistalta :D
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Valkisipulimeetfurstiin käärityt briejuustopalaset. <3
Nyt tuli nälkä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Zeb

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Luulen, ettei minulla ole omituisia herkkuja. Riisipuuro jättimäisellä kaneli-sokerikuorrutuksella ja voisilmällä ON suurta herkkua, eikä siinä ole mitään omituista.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No kaikki meikäläisen pöperöt on epämääräisiä, mutta joitain omituisuuksiani:

- lihaliemi
- oliivit HP-kastikkeella
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

-Piparkakkuja joiden päällä sinappia, nautitaan mieluiten piimän kera.
-Sinappi. Siis pelkkä sinappi, suoraan tuubista/pullosta/purkista.
-Raa'at marjat ja hedelmät. Esimerkiksi mansikka menee "pilalle" kypsyessään, karviaisista puhumattakaan. Mansikka on parhaimmillaan vihreänä, niin, että aivan marjan keskellä on aavistus punertavaa.
-Riisipuuro keitetyllä kananmunalla (siis murskataan siihen puuroon), voilla ja reilulla suolalla.
-Taikinat. Usein taikina on parempaa kuin paistettu tuote, erityisesti paistettaessa "pilalle" menee pulla ja piparit.
-Pöperö, eli siis raa'at kaurahiutaleet maidolla ja sokerilla.

En nyt tiedä näidenkään omituisuudesta, minulle nämä ovat täysin normaaleja, kuten myös se raaka kukkakaali. Aina olen sitä syönyt. Raa'at sipulit, marjat ja sinappikin jo vuoden iässä :D

(Ja savolaisena en edes ala mainitsemaan tänne mitään mykyrokkaa... Suurin osa ei-savolaisista pitää sen syömistä nyt ainakin vähintään omituisena, ellei peräti kuvottavana...)
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
killkill

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja killkill »

Lämpimien voileipien rakentaminen jäähtyneistä päivällistähteistä myöhään illalla. Eksoottisin tässä kategoriassa lienee ruisleipä-perunamuusi-paistetut-muikut-juuustokuorrutuksen kera
Zeb

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Minäkin tykkään leivonnaistaikinoista. En ymmärtänyt sen olevan omituista...
HellBell

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Olen ilahduttanut kanssamatkustajiani armon VR:n junissa itsetehdyillä ihqunkihkun voileivillä, jotka ovat siintäneet silmiinsä seuraavanlaisina:
pyöreä ruisleipä (Reissumies käy tähän hyvin)
jonka päällysteinä (aloitan alimmasta etenen ylimpään)
voita
siivu juustoa
paprikan pötkyläisiä suikaleita hujan hajan
ja kaiken kruununa nakinpalasia siellä täällä
ja niiden päällä sinappia.

Tällainen leipä on eritt.hyvä. Se ei myöskään haise tai siitä ei kuulu mussun-mussun-ääntä kuten esimerkiksi joidenkin junamatkustajien hatustaan vetämistä paska-banaaneista.

Suosittelen.
Dumari

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Bliss kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Maksalaatikkoa (med rusinat ja glukoosi) höystettynä Asidophilus Piimällä.
400g maksista ja litra piimää, siinä oiva pommi.
Kuin suoraan miun koiran ruokalistalta :D
VUF, VUF!

(silloin kun olin pieni, niin meillä oli kyllä Saksan paimenkoira, ruokailtiin kyllä eri kupeista :D )
ElanorRaven

!

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Suvinen kirjoitti:Ja haluan lisätä, että vielä lihaa syödessäni oli raaka lihapullataikina suurinta herkkuani.
Eikös raaka liha ole vaarallista, ties mitä EHEC-bakteereja siitä voi saada!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: !

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suvinen kirjoitti:Syödäänhän sitä ravintoloissakin. Puolustelin aina herkkuani irvistelijöille, että lihapullataikina sisältää täsmälleen samat ainaat kuin tartarpihvi:
Raakaa ( naudan)lihaa,
Kaupan jauheliha voi sisältää ihan mitä tahansa naudan ruumiinosaa, Tartar-pihviä ei tehdä jauhelihasta vaan raaputetusta fileestä. Näin ainakin luulen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elukka

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Elukka »

AarneAnkka kirjoitti: - Beef jerky eli kuivaliha. Pitää hakea jenkeistä, tai ostaa postimerkin kokoisissa kiskurihintapusseissa Sittarista
:komp: Maistoin tänään. Nojoo yökytteli jo moisen hajulle, minä pistelin yhdeltä istumalta koko postimerkinkokoisen pussillisen ja olisin pistelly toisenkin heti perään jos olis sattunut olemaan enempi nälkä. Herkkua! :P
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Oih ja voih, kuivattu poronliha on ykköstä, kuivatut poronsydämet suorastaan parhautta!! :h:

Niitä kun vuoleskelee, puukolla paherinohuita siivuja.... mmm...

Pitää pyytää, että isä toimittaa niitä minulle pakastimeen, säilyvät siellä pidempään. Nam!! (ja ei maksa kuin lihan hinnan, isä valmistaa kuivalihan itse)
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
segma

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja segma »

Pullataikinaa pihistin aina nappulana kun äiti siitä yritti epätoivoisesti leipoa korvapuusteja. Sanoi sitten, että alkaa tissit kasvaa kun syö raakaa taikinaa. Olisi pitänyt moninkertaistaa taikinansyönti silloin, nyt ei tarvis tyttöjäkään mihinkään. Oh well.

Kinkkuvoileipiä en nykyään pysty syömään ilman sinappia mitenkään. Raakaa lenkkiä mutustan myös sinapin kera joskus. Ai niin, joskus nappulana oli sellainen hauska näkkäriin liittyvä tapa, että nuolin levitteen siitä leivän päältä ennen syömistä. Myös kaakaojauheen syöminen sellaisenaan on herättänyt kummastusta.

En minä oikeasti mitään kummallisuuksia syö. Paitsi pieniä lapsia.
Noriyumi

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Bliss kirjoitti:
Mulli75 kirjoitti:Valkosipulipatonkia johon päälle jotain levitettävää suklaata.
:shock:
Äyh...
Toi leipä + suklaalevite on Keski-Euroopassa ihan tavallinen juttu. Näinpä siellä mm. miten leipä voideltiin ja päälle kaadettiin suklaaströsseleitä. Siinäpä vasta aamupala.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja par-sky »

tomusokeria lusikalla purkista. annetaan ensin kivettyä klimpiksi suussa, sitten revitään lusikka pois ja lupsutetaan pienemmäksi. nam!

raaka kakkutaikina (suklaamurutaikina huippua)

porkkanat sulatejuuston kera.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Aika suuri osa teidän omituisista herkuistanne kuulostavat minun korvaani ihan tavisjutuilta mutta se mitä pitää omituisena on varmaan hyvin yksilöllistä..

Näistä omista syömisistäni olen joskus saanut kieroja katseita (itse en siis pidä omituisina):

* Raa’at taikinat, esimerkiksi piparitaikina on taikinana paljon parempaa kuin valmiit piparit
* Jos piparit kuitenkin tehdään valmiiksi asti niin niitä olisi hyvä säilyttää saman kuvun alla kuin torttuja, jotta pipareista tulisi ihanan pehmeitä
* Kahvipullamössö ja kuivanneet pullat saavat uuden elämän!
* Ruisleivän päälle ketsuppia ja juustoa--> mikroon, että juusto sulaa ja ääntä kohti
* Teehen lisään maitoa

Ja sitten muutama esimerkki joita itse olen kovin oudoksunut nähdessäni kavereiden ruokalistalla:

* Paahdettua ruisleipää jonka väliin lakua ja sinappia
* Kaurapuuron nautittuna ketsupin kera
[edit=lisäys] * Piparkakkuja chilimajoneesipäälysteellä [/edit]

..lisäilen myöhemmin jos tulee uusia juttuja mieleen.
Viimeksi muokannut KisSandra, 29.03.2006 3:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Omituiset herkut

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

KisSandra kirjoitti:* Raa’at taikinat, esimerkiksi piparitaikina on taikinana paljon parempaa kuin valmiit piparit
* Jos piparit kuitenkin tehdään valmiiksi asti niin niitä olisi hyvä säilyttää saman kuvun alla kuin torttuja, jotta pipareista tulisi ihanan pehmeitä
* Kahvipullamössö ja kuivanneet pullat saavat uuden elämän!
* Ruisleivän päälle ketsuppia ja juustoa--> mikroon, että juusto sulaa ja ääntä kohti
* Teehen lisään maitoa
Kaikki aivan täysin ja tyystin tavismeininkiä! Itsehän voin syödä vaikka voitaikinaa tai ruisleipätaikinaa raakana. Ja teetä ilman maitoa!? Hyi.
KisSandra kirjoitti:* Paahdettua ruisleipää jonka väliin lakua ja sinappia
* Kaurapuuron nautittuna ketsupin kera
No näitä mä sen sijaan jo kutsuisinkin ihan oikeesti omituisiksi! :) Näissä on asennetta.
Vastaa Viestiin