Winsor pilates

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Winsor pilates

Viesti Kirjoittaja brona »

En mäkään pysty istumaan risti-istunnassa. Mulla on koko lantion alue tiukassa paketissa, jota yritän venyttää ja löysätä joogan plus erilaisten jumppaliikkeiden sekä osteopaatin avulla. Ongelmana on, että jokainen ratsastuskerta tuntuu jumittavan nuo lihakset uudelleen.
...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Winsor pilates

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minä olen notkea kuin rautakanki, mutta risti-istunta onnistuu. Itse asiassa vasta nyt tajusin, että siihen tarvitaan notkeutta, olen aina pitänyt asentoa itsestäänselvyytenä. Lotus-asentokin onnistuu. Risti-istunta on yksi lemppariasentojani, tulee istuttua aina niin. Kokeilkaapa seuraavaa kankean ihmisen liikettä: Risti-istunta ja sitten yläkroppa siihen päälle makaamaan, poski lattiaan.

Mun on pakko hehkuttaa, koska tää on ainoa paikka ja tapa mistä mä taivun.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Winsor pilates

Viesti Kirjoittaja Lilo »

hermine kirjoitti:Astangajoogassa käyn...

Ongelma on se, että risti-istunnassakaan ei ole hyvä olla mitenkään, vaan tosiaan se, että istuu edes muutaman minuutin selkä suorana jalat ristissä aiheuttaa jo suurta epämukavuutta polvissa varsinkin jos pitää ranteita polvilla "painona" niinkuin kuuluisi.
Niitä polvia ei saa missään nimessä väkisin vääntää, kipu polvissa kertoo siitä ettei lonkat avaudu vielä tarpeeksi. Hiljaa hyvä tulee. Pikkuhiljaa alkaa tulokset näkyä, mitä enemmän treenaa. Sitä kipuakin pitää oppia sitten erottamaan, kun paikat alkaa venyä tulee kyllä sellasia venytyskipuja mutta polvissahan ei ole mitään minkä venyä kuuluisikaan. Eli lonkkia rennoksi, ei polvia!

Mulla ongelmana on enemmän nivelten yliliikkuvuus, pitää kehittää voimaa ettei paikat hajoa kun nivelet ei ota vastaan missään... :roll:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
hermine

Re: Winsor pilates

Viesti Kirjoittaja hermine »

Lilo kirjoitti:
hermine kirjoitti:Astangajoogassa käyn...

Ongelma on se, että risti-istunnassakaan ei ole hyvä olla mitenkään, vaan tosiaan se, että istuu edes muutaman minuutin selkä suorana jalat ristissä aiheuttaa jo suurta epämukavuutta polvissa varsinkin jos pitää ranteita polvilla "painona" niinkuin kuuluisi.
Niitä polvia ei saa missään nimessä väkisin vääntää, kipu polvissa kertoo siitä ettei lonkat avaudu vielä tarpeeksi. Hiljaa hyvä tulee. Pikkuhiljaa alkaa tulokset näkyä, mitä enemmän treenaa. Sitä kipuakin pitää oppia sitten erottamaan, kun paikat alkaa venyä tulee kyllä sellasia venytyskipuja mutta polvissahan ei ole mitään minkä venyä kuuluisikaan. Eli lonkkia rennoksi, ei polvia!

Mulla ongelmana on enemmän nivelten yliliikkuvuus, pitää kehittää voimaa ettei paikat hajoa kun nivelet ei ota vastaan missään... :roll:
Mullakin on tuo yliliikkuvuus ongelmana kaikissa muissa liikkeissä. Siksi ihmetyttääkin, mikä tuossa risti-istunnassa on niin vaikeaa (yliliikkuvainen kaveri saa jalat lootukseen tai jalan niskan taakse ihan tuosta vaan vaikkei muuten taivu yhtään mihinkään tai harrasta ollenkaan liikuntaa). Osin sen vuoksi sitä pelkäänkin, että jos polvi päättää siitä sitten hajota joutuessaan olemaan vähän kiertyneenä kun sitä ei pysty mitenkään tukemaan. Seisaallaan ollessa voi kuitenkin jännittää polven yläpuolisia lihaksia jolloin polvi (tai kyynärpää) ei ylitaivu ja rasitu, mutta risti-istunnassa se ei onnistu.

En vaan oikein tiedä, miten tuota voi harjoitella ja venytellä vääntämättä polvia väkisin, kun jo ihan perus risti-istunta vaatii lievää väkivaltaa. Erityisesti toisessa polvessa tuntuu epämiellyttävältä, vaikkei reidessä tuntuisi juurikaan ollenkaan venytystä. Muuten olen kyllä tullut joogan myötä vähän notkeammaksi yllättävän vähässä ajassa, ettei tekisi mieli lopettaakaan. Tuntuu vaan tyhmältä käydä siellä jos ei uskalla tehdä ollenkaan isoa osaa liikkeistä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Winsor pilates

Viesti Kirjoittaja Lilo »

hermine kirjoitti:

En vaan oikein tiedä, miten tuota voi harjoitella ja venytellä vääntämättä polvia väkisin, kun jo ihan perus risti-istunta vaatii lievää väkivaltaa. Erityisesti toisessa polvessa tuntuu epämiellyttävältä, vaikkei reidessä tuntuisi juurikaan ollenkaan venytystä. Muuten olen kyllä tullut joogan myötä vähän notkeammaksi yllättävän vähässä ajassa, ettei tekisi mieli lopettaakaan. Tuntuu vaan tyhmältä käydä siellä jos ei uskalla tehdä ollenkaan isoa osaa liikkeistä.
Hmm. Kuulostaa aika jännältä kyllä, paha kuitenkaan sanoa juuta tai jaata näkemättä mistä on kyse. Oletko kysynyt ohjaajalta asiasta? Jos on pätevä niin luulis että se osaa neuvoa oikean tavan tehdä liikkeitä ilman että polvet hajoaa...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Vastaa Viestiin