Harrastukset!

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Bliss

Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kun tämmönen osio saatiin, niin uteliaan tädin on ihan pakko tiedustella, että mitä te oikein harrastatte niinQ oikeesti?

(harrastus=vapaa-ajalla toistuvasti ilman pakkoa tehty asia)
Älkää vastatko jotta kodinhoitoa tai työntekoa :)

Tämä täti harrastelee kehäköysien sisäpuolella tappelua (+kaltaisiaan pääntyhjäyslajeja), moottoripyörällä kikkailua, neulomista, mattojen kutomista, leipomista...
Vähän on kaksijakoiset harrasteet :D

Piirtäminen, maalaaminen ja kirjoittaminen muuttuivat harrastuksesta työksi joitakin vuosia sitten
Starflare

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Bliss kirjoitti:
Tämä täti harrastelee kehäköysien sisäpuolella tappelua
Samis! Lisäksi tuijottelen yötaivaalle, rääyn, ja kirjoitan sanoituksia sun muuta sontaa.
1108

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Vastataan kun haluatte kumminkin tietää:

-ampumaurheilua (ei mitään räiskintää vaan vakavasti otettua tarkkuusammuntaa)
-luonnossa liikkumista
-vaellusta (Halti huiputettu 6 kertaa)
-kalastamista (perho+vetouistelu)
-puutöitä (entisöintiä, muuta nikkarointia)
-musiikkia
-elokuvia
-Ihmettelyä (tiede ja tekniikka kiinnostaa)
-kesällä alan harrastamaan räjäyttämistä (saan panostajan paperit)
-suun pieksentää ja kaljan kiskomista (ajoittain)
-niin juu kait voi mainita moottoriurheilun kanssa
-ja kaikkea muutakin mistä lähtee kova ääni ja joka kulkee vitukseen.

EDIT: ruuanlaitto ja sorsastus unohtui
Filovirus

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Tällä hetkellä en harrasta muuta kuin kirjallisuutta.

Toiveena on täältä löytää Shooto tai Shootfightin ryhmä johon voisi liittyä. Mixed Martial Art:sia tuli silloisen kumppanin valmennuksessa treenattua noin kuutisen vuotta viikottain, ei siis missään ryhmässä kuitenkaan.
Säkin aion myös hankkia, jotta voi sitten omatoimisesti kuntonyrkkeillä ja treenailla erilaisia potkuja ja lyöntejä.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

VesijuNppailua, elokuvien katsomista, vapaaehtoistoimintaa. Ajoittain myös ruoanlaittoa (ei leipomista) ja lukemista (tälle soisin olevan enemmän aikaa). Kuntosalilla käyntiä olen harkinnut aloitettavaksi nyt tauon jälkeen. Haaveena myös joskus aloittaa moottoripyöräily (tähän mennessä ei ole vielä edes korttia joten toisten kyydissä olemiseen ja ihailuun on pitänyt rajoittaa). Kissojeni hoivailua :) Kodin laiminlyömistä. Ja kaippa tämä nettailukin pitää joksikin laskea. Oliskohan sitä vielä jotain.. *jää miettimään*
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

- Salibandyä yhdessä "vakavassa" joukkueessa, firman joukkueessa sekä kaveriporukassa
- Salilla parisen kertaa viikossa
- Uintia n. kerran viikossa
- Kesällä jetteilen + siihen liittyvät mekaaniset ongelmat
- Autojen rakentelua ja fixaamista
- Uusin on kävely, ihan siis vaan tsuppailen n. 5 km silloin tällöin ja tsiigailen maisemia
- Kesällä tietysti mökkiviikonloppuja, rankkoja reissuja
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Kuinka pitää mielenkiintoa yllä, kun uteliaisuus on tyydytetty ja kulloisestakin asiasta on saatu tarpeeksi tietoa ja kokemusta? Oikea harrastus, jonka voisi pohjata omille henkisille ja älyllisille resursseille, ja joiden puitteissa löytää siten potentiaalisesti jopa jatkuvaluonteisesti jotain uutta ja kiinnostavaa omasta itsestään ja harrastuksestaan, voisi todella olla ihan kiva.

Toisaalta en välttämättä edes halua jumppahypellä joka keskiviikko klo 18.00. Ja eikö itse asiassa "harrastaminen" verbinäkin kuulosta lähinnä ylimääräisten velvollisuuksien keräilyltä?
Viimeksi muokannut Lucky Luciano, 27.03.2006 21:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Ann »

[quote="Lucky Luciano"][/quote]

Mä komppaisin tätä, mutta oikeasti olen vain laiska.
Rotan aivot valtasivat pääni.
1108

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Lucky Luciano kirjoitti:...
No mutta, melkein ilman sivistyssanoja. Alat kehittyä neiti.
hebuli

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Se on vähän niin että kaikenlaista sitä tulee kokeiltua, mutta en miellä niitä harrastuksiksi jos se ei ole kovin jatkuvaa. Kuntoilu kaikissa muodoissaan, mutta osittain se kyllä tuntuu velvollisuudelta itseään kohtaan. Harvemmin tunnen suurta paloa päästä mahdollisimman nopeasti taas salille tai uimaan, vaan ennemminkin ajattelen "Hoidetaan tää taas pois alta että pääsee viettämään iltaa.". Enintään noin tapahtuu jos treenaamisesta on pitkä aika, silloin sitä ehkä jopa odottaa erityisesti.

Suunnitelmia on syksyisin ja vuodenvaihteessa vaikka mitä, pitäis taas aloittaa rakkaat itsepuolustuslajiharrastukset (krav magaan menisin muuten mutta se on niin muotilaji että yök; taijutsua/ninjutsua tai ehkä escrimaa pikkuseurassa voisi taas harkita, ne otettiin tosissaan ja siellä ei ollut trendipellejä vaan tosiharrastajia), joogaa on pitänyt aloitella jo monena kertana jne... mutta sitten huomaa että vittu ei ne illat riitä viikossa kaikkeen suunniteltuun, jos aikoo oikeasti keskittyä ja oppiakin jotain. Vähänkö joutuu karsimaan?

Paritanssiharrastuksen jatkaminen on taas ollut mielessä (jäi ikävä kyllä nyt keväällä väliin, tyhmä minä), mutta nyt se helvetin tanssiohjelma on saanut kaikki innostumaan kursseille, en halua sinne sekaan juuri nyt. Pitänee odottaa että alkuhuuma laskee, yleensä tyttöystäviensä mieliksi kursseille ängenneet miehet jaksavat käydä muutaman viikon kunnes luovuttavat kyllästyneinä. Katsotaan tilanne syksyllä uudestaan, tai jos on taas jotain kesäkursseja. Tosin "Kaupunkitansseihin" en mene ainakaan ilman paria, joutuisi tanssittamaan kauheita tenukurppia. Onneksi minulla oli viimeksi siellä oma pari.

Muutaman kerran on aloittanut myös jonkun uuden kielen opiskelun, mutta into loppuu liian helposti kesken, jos ei ollut muuta syytä kuin mielenkiinto kokeilla uutta kieltä.

Mitään matkailuja, elokuvia, kaunokirjallisuutta tms. en oikein miellä harrastuksiksi, ne ovat ajanvietettä tai lomailua. "Harrastan syömistä ja television katselua", hoh hoh. Niin ja kityilyä. No, ehkä uuden kämpän myötä herätän henkiin pienimuotoisen nikkarointiharrastuksen, tunnen taas mielenkiintoakin sitä kohtaan.
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

1108 kirjoitti:No mutta, melkein ilman sivistyssanoja. Alat kehittyä neiti.
Nykyään kursivoin kaikki sivistyssanat.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
nypari

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja nypari »

Lucky Luciano kirjoitti:
1108 kirjoitti:No mutta, melkein ilman sivistyssanoja. Alat kehittyä neiti.
Nykyään kursivoin kaikki sivistyssanat.
Onko kursivoida sivis?
nypari

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja nypari »

Mä en oikein kityilyltä ehdi mitään harrastamaan. Siis Te viette kaiken aikani!
Mulli75

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Krav Maga (tähän jäin koukkuun), kuntonyrkkeilyä, laskettelua (tähän olen ollut penikasta asti koukussa), hiihtoa, rullaluistelua, pyöräilyä hyötyliikuntana töihin, kauppaan tms., punttisalia, lukemista, opiskelua, ulkoilua, tekniikkakin kiinnostaa, puun sorvausta (harjoitteluasteella vasta). Uusi sähkökitarakin ollut telineessä n. vuoden verran, aika ja sinnikkyys vaan puuttuu. Tässä ne mitä useimmiten tulee harrastettua.
1108

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

nypari kirjoitti:Mä en oikein kityilyltä ehdi mitään harrastamaan. Siis Te viette kaiken aikani!
Eikö joku raukka ehdottanut biljardin peluuta sinulle joskus jossakin?
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Mojo »

1108 kirjoitti:
-luonnossa liikkumista
-vaellusta
-kalastamista
-Ihmettelyä (tiede ja tekniikka kiinnostaa)
-suun pieksentää ja kaljan kiskomista (ajoittain)
Koska en jaksa kirjoittaa niin laiskuuttani poimin tuosta muutaman ja lisään käsipallon (tietyllä tavalla kilpamielessä) jalkapallon sekä sählyn (harrastemielessä)
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
1108

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Lucky Luciano kirjoitti:
1108 kirjoitti:No mutta, melkein ilman sivistyssanoja. Alat kehittyä neiti.
Nykyään kursivoin kaikki sivistyssanat.
Kumminkin käsitykseni "snobailevana paskana" sinusta alkaa muuttumaan. Ehken sinulla on jotakin sanottavaakin älykkömäisen sanaston omaavan henkilön sijasta.

Jatka valitsemallasi tiellä, se sopii sinulle.
nypari

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja nypari »

1108 kirjoitti:
nypari kirjoitti:Mä en oikein kityilyltä ehdi mitään harrastamaan. Siis Te viette kaiken aikani!
Eikö joku raukka ehdottanut biljardin peluuta sinulle joskus jossakin?
Eiku toi oli vaan läppä. Harrastan kyllä suht paljon ja monipuolisesti... ainakin omasta mielestäni. Nettipokerista puntinnostoon ja lukemisesta epäonnisiin ihmissuhteisiin.

Ja bilis sopii - järjestelykysymys.
1108

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

nypari kirjoitti:Ja bilis sopii - järjestelykysymys.
Häviät, blondi meinasi jo voittaa niin pitää harjoitella että voitan edes jonkun.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Ann »

nypari kirjoitti:Nettipoke
Lasketaanko tämä urheiluksi vai tiedonkeruuksi?
Rotan aivot valtasivat pääni.
nypari

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja nypari »

Ann kirjoitti:
nypari kirjoitti:Nettipoke
Lasketaanko tämä urheiluksi vai tiedonkeruuksi?
Seuraatsä mua?
1108

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

nypari kirjoitti:Seuraatsä mua?
Ei se seuraa mua, Mylwin on kulissi.
tonttu

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja tonttu »

1108 kirjoitti: Häviät, blondi meinasi jo voittaa niin pitää harjoitella että voitan edes jonkun.
Niin, oiskai se ny noloa hävitä tytölle. Ens kerralla muuten häviät. :twisted:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Ann »

1108 kirjoitti:
nypari kirjoitti:Seuraatsä mua?
Ei se seuraa mua, Mylwin on kulissi.

Tappeleeks ne musta? Onks toi homous vaan kulissi?
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Harrastukset!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Lukemista, kutomista, virkkamista ja siinä se.

Musiikin kuunteleminen ja leffojen katseleminen ei ole harrastus. Eikä keikoilla käynti.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin