Laadukas polkupyörä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ElanorRaven kirjoitti:Mutta omasta Tunturistani en toistaiseksi ole valituksen sanaa keksinyt.
Kuten en myöskään minä. Kahdeksan kiloa kissanhiekkaa kulkee kaupasta kotiin näppärästi eikä olo ole ollut tätimäinen, vaikka on jalkajarrua ja pystyä ajoasentoa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Sudenhenki

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Lolita kirjoitti:on jalkajarrua ja pystyä ajoasentoa.
Näinhän sen pitää jumankekku ollakin! Minusta tuntuu todella hoopolta ajaa konkelilla jossa joudun nojaamaan eteenpäin että yletyn ohjaksiin. Ja jalkajarru nyt on vain sellainen itsestäänselvyys minulle.

Muuten taitaa jäädä konkeli omalta osaltani haaveeksi pariksi vuodeksi koulun alkaessa, ellen sitten pääse johonkin töihin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Sudenhenki kirjoitti:Muuten taitaa jäädä konkeli omalta osaltani haaveeksi pariksi vuodeksi koulun alkaessa, ellen sitten pääse johonkin töihin.
Tuleeks susta koulupoika? Mitä sä opiskelet?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Sudenhenki

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Lolita kirjoitti:
Sudenhenki kirjoitti:Muuten taitaa jäädä konkeli omalta osaltani haaveeksi pariksi vuodeksi koulun alkaessa, ellen sitten pääse johonkin töihin.
Tuleeks susta koulupoika? Mitä sä opiskelet?
Joo, tulee koulupoika, ja tiedätkin kaikki detaljeja myöden. :)
Zeb

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

No niin, tuossa se lepää. Verenpunainen Tunturin hybridi mallia X320. IhQ. En raaski jättää sitä yöksi yksin kellariin, joten säilytän sitä olohuoneessa. Pitäiskö ottaa sänkyyn ettei sillä olisi niin yksinäistä nukkua ?
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Sain hankittua elamani ensimmaisen ikioman uuden fillarin.
Itseasiassa ajoin sen jo eilen kotiin, tyyppi on
Nishiki Hybrid 522 DB 22"

Alkuajokilometrien perusteella varsin miellyttävä peli.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Nosto!

Kävin ostamassa Trekin Soho 1.0 sporttihybridin, ja täytyy sanoa että entiseen pyörään verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä. Ensimmäisen reilun 25 kilometrin jälkeen oon vielä erittäin tyytyväinen ostokseeni.

On levyjarrut ja kaikki.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tekis mieli hankkia polkupyörä, mutta ilmeisesti ne fillarit kaupoissa ovat viime vuosien aikana melkoisesti kehittyneet... edellinen pyöräni, joka jonkun muuton yhteydessä "unohtui" niille sijoilleen oli joku useampivaihteinen 24"tuumanen maastopyörä, jolla kyllä eteenpäin pääsi, mutta mikä voisi tämänhetken tarpeitani vastata?!?
- Pyörä ei saa olla liian iso, mulla pituutta se 157cm, mahtaako jollain 26" tuumaisella edes jalat yltää polkimiin? Minkä kokoinen pyörän tulisi olla?
- Työmatka olisi sen 11km, noin suunnilleen. Hyvähän se olisi, jos tuon jaksaisi polkaista... ylämäkiä ja alamäkiä, asfalttia pääosin, ehkä jokunen hiekkapätkäkin.
- Plussaa olis, jos lasten istuimen saisi sinne taakse kiinnitettyä...
- Hinta ei saisi olla ihan järjetön... jos syksyn ALE:sta hyvällä tuurilla max. 400,-e saisi pulittaa... :?
- Mihin kauppaan täällä Helsingissä kannattaisi suunnistaa? Suomen polkupyörätukku sijaitsisi tuossa lähellä.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja huima »

mustaenkeli kirjoitti:Tekis mieli hankkia polkupyörä, mutta ilmeisesti ne fillarit kaupoissa ovat viime vuosien aikana melkoisesti kehittyneet... edellinen pyöräni, joka jonkun muuton yhteydessä "unohtui" niille sijoilleen oli joku useampivaihteinen 24"tuumanen maastopyörä, jolla kyllä eteenpäin pääsi, mutta mikä voisi tämänhetken tarpeitani vastata?!?
- Pyörä ei saa olla liian iso, mulla pituutta se 157cm, mahtaako jollain 26" tuumaisella edes jalat yltää polkimiin? Minkä kokoinen pyörän tulisi olla?
- Työmatka olisi sen 11km, noin suunnilleen. Hyvähän se olisi, jos tuon jaksaisi polkaista... ylämäkiä ja alamäkiä, asfalttia pääosin, ehkä jokunen hiekkapätkäkin.
- Plussaa olis, jos lasten istuimen saisi sinne taakse kiinnitettyä...
- Hinta ei saisi olla ihan järjetön... jos syksyn ALE:sta hyvällä tuurilla max. 400,-e saisi pulittaa... :?
- Mihin kauppaan täällä Helsingissä kannattaisi suunnistaa? Suomen polkupyörätukku sijaitsisi tuossa lähellä.
Puotinharjussa Itä-Keskuksen kupeessa oon hyvä keskittymä pyöräilyliikkeitä - ja taisi se pyörätukkukin löytyä Itiksestä. Sieltä löytyy osaavaa apua niin Bike Planetista kuin myös Velo & Oxygenista. Itse ostin juuri Bianchin Camaleonte 3-sporttifillarin, jotta pääsisin työmatkat kevyesti - mutta tuollaiset menevät budjetista selkeästi ulos. Bike Planetissa oli IMHO aika moneen lähtöön pyöriä ja siinä vieressä on myös iso Intersport, josta löytyy kanssa peruspyöriä suhteellisen paljon.

Kannattaa kuitenkin käydä kokeilemassa niitä muitakin pyöriä, että tietää miltä se ajaminen voi tuntua.
AngryBird

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

mustaenkeli kirjoitti:
- Mihin kauppaan täällä Helsingissä kannattaisi suunnistaa?
Larun pyörä.
Lauttasaarentie 54
CeDell Davis

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

AngryBird kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:
- Mihin kauppaan täällä Helsingissä kannattaisi suunnistaa?
Larun pyörä.
Lauttasaarentie 54
Nyt sulla on pakko olla oma lehmä ojassa, sillä niin monta kertaa olet tuohon pesään sohaissut! Poliisi! AASI! Mainostamista!

Olen tuosta puljusta kaksi pyörää ostanut. Ensin luulin olevani vaikuttunut, mutta toisella kerralla olin kuin tuplahampparia ostamassa.

Ehkä se on pärstä- + peräkerroin.
AngryBird

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^No mutq en vaan keksi mitään huonoa sanottavaa liikkeestä, sen tuotteista tai palvelusta :)

edit. Sitäpaitsi siellä on stadin parhaimman näköinen fillarimekaanikko :P
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on tunturin rx800 nyt vuoden, ja oon ollut supertyytyväinen! Tunturin sivujen mukaan suositushinta on jotain 900, mutta ei se viime syksyn alessa kyllä niin paljoa maksanut. Saman merkin Prego on taas ollut kehnoin vempula jolla olen koskaan ajanut, sitä en voi kyllä suositella päivittäiseen ajoon. Myös kaveripiirissä on vastaavia prego-kokemuksia.
Manaaja

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

AngryBird kirjoitti:Sitäpaitsi siellä on stadin parhaimman näköinen fillarimekaanikko :P
Panittexte?
AngryBird

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Manaaja kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:Sitäpaitsi siellä on stadin parhaimman näköinen fillarimekaanikko :P
Panittexte?
Ei tietenkään. Panexä kaikkia silmälle sopivia? :shock:
Manaaja

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

AngryBird kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:Sitäpaitsi siellä on stadin parhaimman näköinen fillarimekaanikko :P
Panittexte?
Ei tietenkään. Panexä kaikkia silmälle sopivia? :shock:
En, mut ei se estä mua yrittämästä!
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Laadukas polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

AngryBird kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:Sitäpaitsi siellä on stadin parhaimman näköinen fillarimekaanikko :P
Panittexte?
Ei tietenkään. Panexä kaikkia silmälle sopivia? :shock:
Joo. Mutta mun fillari on huollossa ja rasvanäpeistä kukaan ei ole ainakaan mun pantavissani, toivottavasti.

Jos haluaa fillarin, kannattaa sen tietyin reunaehdoin hankkia Larun putkasta (halvimmat paskat ovat paskoja kuten halvimmat paskat aina), mutta jos ei osta sieltä, niin kannattaa mistä tahansa muualta ostamansa munamankelit huollattaa syntisessä Kalliossa n. osoitteessa Läntinen Brahenkatu numero jotain (Mountain bike shop). Loistopalvelu ja kilpailukykyiset hinnat, tyypit osaa kertoa kysymättäkin mitä kannattaa tehdä ja vaihdattaa eikä vedätä tahi vittuile muutenkaan mikä monesti muuten kariuttaa kaupat (joutuu komentamaan/lyömään/vittuilemaan takaisin, mitä ei tule tehdä ilmaiseksi koskaan; muistathan kännissäkin käytöstavat = rajakustannukset). Mä olen viimeiset viisi vuotta hoitanut kaiken kanssakäynnin heidän kanssaan (ostin mm. ~sadan vuoden varaston sisuskumeja kun pari-kolme pienen ajan sisällä tapahtunutta ei-seksuaalissävytteistä kumirikkoa otti paikan ja vitutti, sain paljousalennusta) ja hoidan jatkossakin. Saan tästä mainoksesta provikat - sulta. Luettuasi tämän olet sitoutunut ehtoihin, ja mä näin, että sä luit tämän. Muussa tapauksessa olet rasssisssti.
Vastaa Viestiin