Käytätkö kenkiä sisällä?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
1108

Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Nih, vituttaa jenkkiläiset valmiiksi_nauretut_paska_sarjat joissa on kengät jalassa näyttelijöillä jumalauta suihkussakin!

Kuis teillä?

Itse otan teputtimet pois eteisessä kiltisti.
Pehmovanukas

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

En tietenkään kotona tai kenekään muun kotona, paitsi juhlakenkiä pukutilaisuuksissa.
Elukka

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kotona tahi kaverien luona olen aina sukkasillaan[1], töissä tai muussa julkisessa tilassa kuljen kengin ellei toisin käsketä.
[1]Paitsi makuuhuoneessa kotona on pakko olla sandaalit ettei jalat sotkeennu karitsankakkaan.
RolloTomasi

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Amerikkalainen tapa pitää kenkiä sisällä ihmetyttää, mutta ei vituta niin kauan kuin kukaan ei minun kämpässäni pidä kenkiä jalassa.
swirl

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja swirl »

En pidä kenkiä kotona, enkä muidenkaan kotona, paitsi jos on kyse hienoista juhlista.

Englannissa asuessani kaverit oppivat aika nopeasti ottamaan kengät pois tullessaan meille, kun olin niin äkäinen aina kun joku toi paskaa sisälle kenkuleissaan. Uskomatonta, että maassa, jossa joka helevetin paikassa on kokolattiamatot, pidetään kenkiä jalassa sisällä.
bedlam

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

1108 kirjoitti:Nih, vituttaa jenkkiläiset valmiiksi_nauretut_paska_sarjat joissa on kengät jalassa näyttelijöillä jumalauta suihkussakin!
Muistan ihmetelleeni tuota typeryyttä pitkään, ennenkuin tajusin että amerikkalaiset pitävät sitcomien ulkopuolella oikeassa elämässäkin samalla tavalla kenkiä jaloissaan.

Itse en moista ymmärrä, siis mikä helpotus se onkaan kun työpäivän jälkeen saa riisua kengät jalasta! Toisaalta jos ympärillä on muita ihmisiä, kenkien jalassa pitäminen voisi olla ehkä kesähelteillä melkeinpä ystävällisempää.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Yleensä en. :on:

Koska olen tusinatavis tinttitukka, joka käyttäytyy sovinnaistapojen mukaan koska on niin saatanan nynny.

Tarttisin turpiini. :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Enthu

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Kengät jää eteiseen... odotan myös käytöstapoja luukussani asioivillta :P

vaikka eipä tänne kauheeta tunkua ole :lol:
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Joissain juhllissa olen yksityiskodissa kenkiä käyttänyt. Muuten ne kyllä heitetään pois.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
tonttu

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

En käytä kenkiä sisällä kotona enkä myöskään kylään mennessä toisten kodeissa.
Sisäkenkiä käytän töissä ja juhlissa tietennii on hienot kipskops-kengät jalassa.
Noriyumi

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Pehmovanukas kirjoitti:En tietenkään kotona tai kenekään muun kotona, paitsi juhlakenkiä pukutilaisuuksissa.
Sama täällä.
ElanorRaven

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Noriyumi kirjoitti:
Pehmovanukas kirjoitti:En tietenkään kotona tai kenekään muun kotona, paitsi juhlakenkiä pukutilaisuuksissa.
Sama täällä.
Ja täällä.
Bhven

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jätän jalatkin eteiseen.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

ElanorRaven kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:
Pehmovanukas kirjoitti:En tietenkään kotona tai kenekään muun kotona, paitsi juhlakenkiä pukutilaisuuksissa.
Sama täällä.
Ja täällä.
Mitäs tää nyt on? Hienoja juhlia voi olla myös kesäaikaan jonkun kotona. Hypätään vähän väliä sisään ja ulos -->>hiekkaa tulee sisään. Muuttuu sikajuhliksi, kun joku unohtaa ottaa kengät pois sisään tullessaan. Jos juhlat on ravintolassa, nuorisoseralla tai muuta sellaista, niin sitten on tietysti kengät jalassa. Tietysti, josset tosiaan liiku niillä kengillä kuin sisätiloissa niin sitten niitä voi ehkä käyttää jonkun kotona. Riippuu siitä, kieltääkö asukas sen, esim. parkettien takia.

Tää oli siis mun havaintoni juhlista meilläpäin maailimaa.

Talvisaikaan ei kenelläkään tietenkään juhlasuun luulisikaan kuuluvan ulkokenkiä.

Itse en pystyisi käyttämään kenkiä jatkuvasti sisätiloissa. Ne tulevat lopulta hikoilemista ja kuumuudesta kipeiksi.
Bliss

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Jyrki73 kirjoitti:Itse en pystyisi käyttämään kenkiä jatkuvasti sisätiloissa. Ne tulevat lopulta hikoilemista ja kuumuudesta kipeiksi.
Sulla on kovasti herkät kengät.

Mutta asiaan. En käytä kenkiä kenenkään kotona.
Sisätiloissa kyllä noin muuten, silloin kun on jokseenkin hoopoa ottaa kengät pois :roll:
(niinq työpaikalla jne)
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Koulussa ~12-16h päivässä. Kotosalla en.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Joskus, kun kukaan ei ole todistamassa, laitan korkkarit jalkaa ja keikistelen kotosalla menemään.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Herre Gud! En pidä kenkiä sisällä. Sehän olisi sivistymätöntä. Otan kotona usein sukatkin pois jaloista ja tepastelen jalat alastonna.
"I want you to get excited about your life."
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Riippuu pitkälti tilanteesta, on esimerkiksi juhlia joissa pidan kenkia sisalla mutta ne ovatkin dedikoidut sisakengat, toisin sanoen pukukengat joita kaytetaan vain sisalla tai siina 10 metrin pyrahdyksesa taksista sisalle asfalttia pitkin. Tummaan pukuun kuuluvat pukukengat olennaisena osana ja niiden pohjat eivat ole normi sukkia likaisemmat.

Kenkapolitiikka kay yleensa selvaksi heti kun nakee isantaparin eli jos heillla on kengat kaytan pukukenkia (jos mukana) tai normaalikenkia luvan kanssa, jos heilla ei ole kenkia niin sitten ilman.

Noin normaalitilanteessa eli kotona tai kaverilla tai muuten epavirallisesti ollessa kengat tietysti jatetaan eteiseen ja liikutaan sukkasillaan tai kankaisilla sisasandaaleilla. Jos joku haluaa parvekkeelle tupakoimaan tai muuta syta varten niin sitavarten sitten on parvekkeen oven vieressa yksi tai kaksi paria sandaaleita.
hermine

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä käytän kenkiä sisällä vain koulussa (ei niitä voi siellä oikein mihinkään jalastaan jättääkään) ja sielläkin potkin ne monesti pois jalasta kunhan pääsen istumaan. Juhlissa saatan tyylipakosta hampaat irvessä käyttää sisäkenkiä, mutta yritän kaiken aikaa saada jalkani johonkin piiloon että voisin riisua kengät. Töissä herätän pahennusta hipsuttelemalla sukkasillani sen vähän mitä kävelen. Mun jalat ei oikein tykkää mistään ämmäkengistä ja maihareissa taas tulee sisällä liian kuuma.
Noriyumi

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Ann kirjoitti:Joskus, kun kukaan ei ole todistamassa, laitan korkkarit jalkaa ja keikistelen kotosalla menemään.
Toi olisi ollut aivan loistava jonkun miehen sanomana :rofl:
Elukka

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Noriyumi kirjoitti:
Ann kirjoitti:Joskus, kun kukaan ei ole todistamassa, laitan korkkarit jalkaa ja keikistelen kotosalla menemään.
Toi olisi ollut aivan loistava jonkun miehen sanomana :rofl:
:shock:

...


No, miesmakunsa kullakin. :roll:




...




:piru:
prosessi

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

LillyMunster kirjoitti:Joissain juhllissa olen yksityiskodissa kenkiä käyttänyt. Muuten ne kyllä heitetään pois.
:P Auts, meinasin kuolla nauruun. Olen aina ihmetellyt, että miksi ulkoa (erityisesti keväisin) löytyy kenkiä vaikka millä mitalla. Olemmekin päätyneet epäilemään että kenkänokkalinnut tiputtavat nokkansa kevätmuuton yhteydessä, siirtyessään toreille puluiksi. Mutta tietenkin ne voivat olla myös noita sinun pois heittämiäsi kenkiä...
Aito_Johanna

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

No en tietenkään kotona tai normaalisti toisten kodeissa. Mutta yhden työkaverini kotona pidetään kenkiä, heillä on sellainen tapa. Kyseessä on ihan tavis rivarikoti, ei siis mikään museota muistuttava vanhan rahan hienostokoti, jossa istuttaisiin jakkupuvut päällä empiresohvalla, sellaisessa tavan jotenkin ymmärtäisi. Lämminkin asunto on ihan normaaliin pohjoismaiseen tapaan, joten kenkien käyttöön ei ole mitään järkisyytä. Hullun hommaa ja epäterveellistä. Eikö niitä ällötä, mitä oksennuslimasylkikusibasilleja asuntoon kenkien mukana kantautuu?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Käytätkö kenkiä sisällä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Me olemme oikeassa! Kengät riisutaan aina sisässä, mulla on juhlaengät erikseen, jotka sitten laitan sisällä jalkaan, saappaat ulos jää!
Muslimitemppeliin voisin mennä paskaset saappaat jalsaa..niinku kirkkoonkin menen..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin