Lemmikkipulmaketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Kiitoksia! Kai mun aamulla täytyy tuo lääkäriin viedä, kun ei edes vettä juo. Lääkäri antoi Canikur-lääkettä, jota ruiskutin päivällä suuhun ja pitää koettaa nyt illallakin. Kun ei tuo muuten mitenkään älyttömän kipeältä vaikuta, vaikka ei tietty nyt ole paljon muuta teehnykkään kuin nukkunu. Alkaa kehräämäänki rapsutellessa ihan normisti.

Vai pitäskö mun lähtä tänään sittenkin sitä kiikuttamaan johkun päivystykseen. Hitto kun ei ole autoa niin taksilla pitää liikkua.
Jos ei juokaan, niin päivystykseen, nestehukka iskee todella nopeasti, joten tankata täytyy varmasti. Varsinkin jos siellä pohjoisessakin on kovin kuumaa.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

prosessi kirjoitti:Jos ei juokaan, niin päivystykseen, nestehukka iskee todella nopeasti, joten tankata täytyy varmasti. Varsinkin jos siellä pohjoisessakin on kovin kuumaa.
Soetin päivystykseen ja leikkaus oli sielläki just tulossa. Kehotti laittamaan veteen suolaa ja sokeria hyppysellinen ja pikkasen kermaa energiaksi mukaan. Sain ny pikkasen taas ruikattua sisään, mutta oksensi se kans taas vaahtoa sitä ennen. Ei vaikuta silmien ja niskanahan perusteella ihan kuihtuneelle, mutta jos nyt vielä oksuu monesti tälle iltaa niin pakko se on sitten taksi tilata.

Mut jos nyt sais syötettyä illan ja yön aikana pikkasen aina nestettä ohikulkeissaan kurkkuun, niin aamulla pääsis sitten helpommin tuohon lähilekuriin. Itku päässee kun ei se oo koskaan eläissään ollu sairas.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jos ei juokaan, niin päivystykseen, nestehukka iskee todella nopeasti, joten tankata täytyy varmasti. Varsinkin jos siellä pohjoisessakin on kovin kuumaa.
Soetin päivystykseen ja leikkaus oli sielläki just tulossa. Kehotti laittamaan veteen suolaa ja sokeria hyppysellinen ja pikkasen kermaa energiaksi mukaan. Sain ny pikkasen taas ruikattua sisään, mutta oksensi se kans taas vaahtoa sitä ennen. Ei vaikuta silmien ja niskanahan perusteella ihan kuihtuneelle, mutta jos nyt vielä oksuu monesti tälle iltaa niin pakko se on sitten taksi tilata.
Itse asiassa, se Nutri-Junior toimii myös elektrolyytteinä, eli imeytyy väkisin, mihin tuolla suola-sokeri-yhdistelmällä pyritään. Jos sieltä löytyy päivystävä apteekki, niin kävisin sen purkin hakemassa heti ja juottaisin paksuna maitona, eli suht. paljon vettä sekaan. On kyllä hintavaa tavaraa, mutta yksi purkki riittää kissalla todella pitkään.
Mut jos nyt sais syötettyä illan ja yön aikana pikkasen aina nestettä ohikulkeissaan kurkkuun, niin aamulla pääsis sitten helpommin tuohon lähilekuriin. Itku päässee kun ei se oo koskaan eläissään ollu sairas.
Kuuma kesä ja riehuminen saa pelottavia asioita aikaan, mutta kyllä meillä Minni, jolla on ollut taipumusta tuohon, on aina selviytynyt, vaikka se pahimmillaan on laihtunut kilon eikä silloin pysynyt edes tolpillaan.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

prosessi kirjoitti: Itse asiassa, se Nutri-Junior toimii myös elektrolyytteinä, eli imeytyy väkisin, mihin tuolla suola-sokeri-yhdistelmällä pyritään. Jos sieltä löytyy päivystävä apteekki, niin kävisin sen purkin hakemassa heti ja juottaisin paksuna maitona, eli suht. paljon vettä sekaan. On kyllä hintavaa tavaraa, mutta yksi purkki riittää kissalla todella pitkään.
Viis kilsaa ois matkaa lähtä pyöräilemään apteekkiin. Joskohan mie tällä mikstuuralla aamuun kuites seleviäisin...?
Kuuma kesä ja riehuminen saa pelottavia asioita aikaan, mutta kyllä meillä Minni, jolla on ollut taipumusta tuohon, on aina selviytynyt, vaikka se pahimmillaan on laihtunut kilon eikä silloin pysynyt edes tolpillaan.
Oukkei, kun ei toi vaikuta muulla perusteella kipeelle kuin että se vain makoilee ja istuskelee. Kai sillä nyt massu on pakko olla kipiä, mutta ei mitenkään henkihieverissä näytä olevan. Murisee se tuolle pikkuselle jo kyl sellasella todella väsyneellä ja vittuuntuneen kuuloisella äänellä. Ehkä se on pienen parempi muuttaa sitten takaisin alkukotiinsa :(

Puoli tuntia on nyt edellinen satsi sentään pysynyt sisällä, jospa se siitä hiljalleen.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Oukkei, kun ei toi vaikuta muulla perusteella kipeelle kuin että se vain makoilee ja istuskelee. Kai sillä nyt massu on pakko olla kipiä, mutta ei mitenkään henkihieverissä näytä olevan.
Ei vatsankaan edes tarvitse olla kipeä, olen antanut itseni ymmärtää, että homma liittyisi siihen, että kissan vatsa on hyvin hapan ja täysin tyhjentyessään se alkaa hankkiutumaan vatsahapoista eroon. Sinänsä käsittämätön ilmiö, mutta normaalioloissahan kissa syö hyvin tihein väliajoin, joten tuota ei pääse tapahtumaan. Sitten kun tilanne pääsee alkuun, tulee siitä noidankehä, jota esim. kuumuus hankaloittaa todella paljon.
Murisee se tuolle pikkuselle jo kyl sellasella todella väsyneellä ja vittuuntuneen kuuloisella äänellä. Ehkä se on pienen parempi muuttaa sitten takaisin alkukotiinsa :(
En minä usko, että niin radikaalit toimenpiteet ovat tarpeen. Kaikki vaatii tottumista, kissoilla varsinkin. Huonoa tuuria tuo vain on ollut, ei mikään totaalinen este uudelle kissalle.
Puoli tuntia on nyt edellinen satsi sentään pysynyt sisällä, jospa se siitä hiljalleen.
Hyvä niin. Vessakäyntejä kannattaa tarkkailla, sillä suoliston toimimattomuus selviää valitettavasti vain ulosteista. Jos syötät kissan kuivamuonaa, kannattaa ruokavalio vaihtaa ainakin väliaikaisesti esim. siihen suolistoystävälliseen kana+keitetty riisi -yhdistelmään, jos ei päädy raakaan lihaan ja Nutri-Junioriin, sillä kuivamuonakakasta on hyvin vaikeata nähdä, onko se sulanutta ruokaa vai kuivamuonaa pehmenneenä mutta täysin sulamattomana.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

prosessi kirjoitti:Ei vatsankaan edes tarvitse olla kipeä, olen antanut itseni ymmärtää, että homma liittyisi siihen, että kissan vatsa on hyvin hapan ja täysin tyhjentyessään se alkaa hankkiutumaan vatsahapoista eroon. Sinänsä käsittämätön ilmiö, mutta normaalioloissahan kissa syö hyvin tihein väliajoin, joten tuota ei pääse tapahtumaan. Sitten kun tilanne pääsee alkuun, tulee siitä noidankehä, jota esim. kuumuus hankaloittaa todella paljon.
Täällä ei onneksi mikään kuuma nyt ole. Mutta tosiaan pelkkää happoa ja nestettä sielt nyt on tullu, kun eihän se mitään ole vähään aikaan syönytkään. Kunhan nyt sais muutaman kerran ruiskuteltua jotain kurkkuun ettei pääse sisuskalut yöllä enempää enää kuihtumaan. Joka tapauksessa aamulla lekuriin mennään.
prosessi kirjoitti:En minä usko, että niin radikaalit toimenpiteet ovat tarpeen. Kaikki vaatii tottumista, kissoilla varsinkin. Huonoa tuuria tuo vain on ollut, ei mikään totaalinen este uudelle kissalle.
No mut en tiedä. Se kun on 6 vuotta tottunut olemaan rauhassa ja mun kanssa kaksin. Tää pieni on varastanut kainalopaikan, parveketähystyspaikan ja menee syömään aina ensin. Kyllä tuosta tytöstä nyt näkee, ettei se oikein vain tällaista nuorisoa jaksa. Tämä nyt oli tällainen testi, oikeastihan naisen mukana olisi muuttamassa neljä kissaa saman katon alle. Ei tuo sitä kyllä ainakaan kestä.
Hyvä niin. Vessakäyntejä kannattaa tarkkailla, sillä suoliston toimimattomuus selviää valitettavasti vain ulosteista. Jos syötät kissan kuivamuonaa, kannattaa ruokavalio vaihtaa ainakin väliaikaisesti esim. siihen suolistoystävälliseen kana+keitetty riisi -yhdistelmään, jos ei päädy raakaan lihaan ja Nutri-Junioriin, sillä kuivamuonakakasta on hyvin vaikeata nähdä, onko se sulanutta ruokaa vai kuivamuonaa pehmenneenä mutta täysin sulamattomana.
Oorrait. Nythän ton kakkaa ei näy, kun ei se ole pissiny eikä kakannut varmaan vuorokauteen kun mahalaukku on täysin tyhjä. Ei sillä löysänä maha ole kyllä ollut varmaan koskaan.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ja kiitoksia oikiasti miljoonasti jelpistä!
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Nyt on lääkärissä käyty. Olipas perusteellinen hoitajakin vielä kun tunti oltiin tarkistuksessa vaikka ajatkin oli puoli tuntia myöhässä. Ihmetteli, että onpas reipas ja liikkuva kissa jos on kerran vähintään kaksi päivää ollut juomatta ja syömättä.

75 milliä laitettiin nestettä niskaan (voi hitto sitä huutoa) ja pahoinvointia estävä lääketys kylkinahkaan. Nyt saa nukkua pari tuntia saunassa ihan rauhassa ja kokeilen sitten tuollaista velliruokaa ruiskuttaa suuhun. Jos ei huomiseen mennessä syö oma-aloitteisesti, eikä käy potalla niin sitten röntgenit, verikokeet ja perusteellisemmat tutkimukset.

Onneks oli kaksi kesälomapvää käyttämättä, niin ei tarvinnut "sairaslomaksi" alkaa taistelemaan. Jäi vaan Cornelli nyt näkemättä.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Ihmetteli, että onpas reipas ja liikkuva kissa jos on kerran vähintään kaksi päivää ollut juomatta ja syömättä.
Eiköhän tuo tuosta järjesty, kun kerran lähtötilanne on noinkin hyvä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Beddis olet kyllä umpisuloinen! En tiedä ketään toista miestä, joka suostuisi kissan sairastelun vuoksi jättämään väliin odottamansa konsertin. Paranemisia Tuulikille!
Elämä kantaa, jos sen antaa
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Melnais kirjoitti:Beddis olet kyllä umpisuloinen! En tiedä ketään toista miestä, joka suostuisi kissan sairastelun vuoksi jättämään väliin odottamansa konsertin. Paranemisia Tuulikille!
Miä olen itkeny silimät punasiksi jo tuon kanssa. Oli se 12 tuntia puklimatta aamuyöstä iltapäivään, mutta nyt kun annoin vatsaa rauhoittavaa lääkettä ja tunnin päästä siitä velliruokaa ruiskulla niin kummatkin puklasi parin minuutin sisään ulos. Kohta kyllä terveys pettää itteltäkin, kun ei ole nukkunut yöllä eikä muistanut syyäkään kuin pari leipäpalaa.

Rupesin muuten seuraamaan tuota pentukissaa ja ihan niinkuin sillekään ei enää ruoka kunnolla maistuis. Se on ollut hirmusyömäri kuitenkin aiemmin. Oiskohan tuo kuitenkin joku ihan "oikea" tauti sitten. Miten mä nyt kahta kissaa täällä sitten parantelen kun ei ykskään onnistu?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Melnais »

No voi ei. :( Vaikka itsellä on aina kissoja ollutkin, ei tuollaista vaivaa koskaan. Tilaa ensin itsellesi pitsa ettet pyörry ja syö se. Soita odotellessa sinne lääkärille, josko sitten niitä lisätutkimuksia? Tai ainakin mielenrauhaa sulle tilanteessa kuinka kauan voi odotella ja seurata, lemmikkien puolesta kun hätäilee aina enemmän kuin jos olisi itse sairaana.
Elämä kantaa, jos sen antaa
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Rupesin muuten seuraamaan tuota pentukissaa ja ihan niinkuin sillekään ei enää ruoka kunnolla maistuis. Se on ollut hirmusyömäri kuitenkin aiemmin. Oiskohan tuo kuitenkin joku ihan "oikea" tauti sitten. Miten mä nyt kahta kissaa täällä sitten parantelen kun ei ykskään onnistu?
"Oikean" vatsataudinkin kanssa hoito on sama, mahdollisesti antibioottilisällä, joten kyllä se siitä. Nestetasapainon seurailu ja ylläpito on se kaikkein kriittisin asia joka tapauksessa.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

En minä pysty kyl itekkään syömään nyt:(

Sovittiin tänään, että jos ei mikään pysy sisällä eikä ruoka maistu, niin huomenna uudestaan lääkäriin. Rauhoitetaan ja sitten nesteytetään kunnolla, röntgenkuvataan, otetaan verikokeet ja tutkitaan viimesen päälle. Mutta aika helkutin pitkä aika on huomiseen kun ei se tänäänkään ole muuta nestettä saanut kun päivällä sen lirun tippapullosta niskaan. Ja ei kai se sitä vatsalaukun tasapainoa auta, jos ei sille suun kautta saa nestettä annettua? Tai saa, mutta ne tulee parin minuutin sisällä ulos.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ei perkele. Nyt tajusin yhen jutun, jota en ole ajatellu olleskaan. Joskus kovin harvoin Tuulikki on pitänyt kummallista murinaa pissiessään. Voikohan tuo olla liitoksissa nyt tähän. Kun kovin harvoin se sitä on tehnyt ja kaikki on ollut aina pissin jälkeen kuitenkin ok. En hemmetti tiä nyt mistään mitään.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Mutta aika helkutin pitkä aika on huomiseen kun ei se tänäänkään ole muuta nestettä saanut kun päivällä sen lirun tippapullosta niskaan. Ja ei kai se sitä vatsalaukun tasapainoa auta, jos ei sille suun kautta saa nestettä annettua? Tai saa, mutta ne tulee parin minuutin sisällä ulos.
Kyllä sitä nestettä aina vähän niissä parissa minuutissakin imeytyy, joten niin kauan kuin iho ei jää ylös nipistettäessä, ei ole paniikkiinkaan tarvetta.

Tässä vaiheessa minä itse varmaan ottaisin käyttöön myös Samarinin, jota sekoittaisin siihen juotavaan jota pakkojuotetaan, mutta muista että tämä ohje ei ole kokemukseen perustuva asia, vaan vain ajatus, jota itse kokeilisin tuossa tilanteessa. Samalla tavalla olen kyllä nuo muutkin ohjeeni kehitellyt, käyttämällä omia eläimiäni "koe-eläiminä" kun on tuntunut ettei enää ole mitään menetettävää. Kukaan ei ole koskaan kuollut kokeiluihini.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Ei perkele. Nyt tajusin yhen jutun, jota en ole ajatellu olleskaan. Joskus kovin harvoin Tuulikki on pitänyt kummallista murinaa pissiessään. Voikohan tuo olla liitoksissa nyt tähän. Kun kovin harvoin se sitä on tehnyt ja kaikki on ollut aina pissin jälkeen kuitenkin ok. En hemmetti tiä nyt mistään mitään.
En usko niiden liittyvän toisiinsa. Varsinkin jos pentukin alkaa oireilla, viittaa homma siihen, että se on tuonut tullessaan jonkun pöpön. Minnin nuoruudessa, kun Iines tuli taloon, tuli mukana todella paha ripulipöpö, jota paranneltiin kolme kuukautta molemmilta. Oli helvetillistä, mutta jäivät molemmat henkiin kaikesta huolimatta.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

No ei onneksi, pentu olikin vain nirso. Piti saada aikuisten raksuja ja pussiruoka ei kelvannut ennenkuin nälkää houkutteli parilla maitonapilla. Huh, miä jo ajattelin että mitä tästä tulee. Pitää vielä seurata, että pissii ja kakkaa normaalisti. Pari tuntia sitten kaarteli potalla muttei mitään tullu...

Eli onko se siis vain pääasia, että nestettä jostain imeytyy vaikkei se vatsalaukkuun asti kerkeisikään? Kun mie käsitin, että se vatsalaukku nimenomaan ei sais olla tyhjillään?

Kyllä se äskenkin vähäsen nieleskeli taas vettä tuon Canikurin mukana. Ja se on jopa pysynyt joka kerta sisälläkin.

Anteeksi kun minä nyt miljoonalla viestillä häiritten, mun pitäis varmaan oikeesti jotain palkkaa kohta tästä avunannosta maksaa :)
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Eli onko se siis vain pääasia, että nestettä jostain imeytyy vaikkei se vatsalaukkuun asti kerkeisikään? Kun mie käsitin, että se vatsalaukku nimenomaan ei sais olla tyhjillään?
Molemmat oikein, eli pääasia on, että sitä nestettä imeytyy, ihan noin hengissäpysymisen kannalta. Sitten kun hengissäpysyminen on suht. varmaa, aletaan vasta miettiä lopullista ratkaisua ongelmaan, joka taas on juuri se, että vatsalaukkuun pitää saada sisältöä ja suolisto taas toimimaan.
Anteeksi kun minä nyt miljoonalla viestillä häiritten, mun pitäis varmaan oikeesti jotain palkkaa kohta tästä avunannosta maksaa :)
:) Olen minä tehnyt ilmaisia kotikäyntejäkin diabeetikkokissojen koteihin, joten pientä tämä on.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

prosessi kirjoitti: :) Olen minä tehnyt ilmaisia kotikäyntejäkin diabeetikkokissojen koteihin, joten pientä tämä on.
Kiitos nyt kuitenkin kovasti, rauhoittaa tosi paljon kun ei tarvi ihan "yksin" painia ongelman kanssa! Sekin tuntui hieman hassulle, että kun olin velliruokaa (vatsavaivasten purkkiruokaa veteen sekoitettuna) sille suuhun ruiskuttanut ja se parin minuutin päästä puklasi, niin oksennuksessa ei näkynyt sitä ruokaa ollenkaan? Pelkkää limaa ja vaahtoa vain. Mitenkähän sekin on mahollista. Vai onko se vatsahappo niin ärtsykkää sitten.

Nyt tuli sit se Canikurkin ulos :( Ei auta kuin aamulla mennä taas lekuriin. Pääasia nyt että rauhottavat ja saavat sen jälkeen tutkia ja hutkia ihan kunnolla. Pakko sen nyt on parantua, perhana.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Kiitos nyt kuitenkin kovasti, rauhoittaa tosi paljon kun ei tarvi ihan "yksin" painia ongelman kanssa! Sekin tuntui hieman hassulle, että kun olin velliruokaa (vatsavaivasten purkkiruokaa veteen sekoitettuna) sille suuhun ruiskuttanut ja se parin minuutin päästä puklasi, niin oksennuksessa ei näkynyt sitä ruokaa ollenkaan? Pelkkää limaa ja vaahtoa vain. Mitenkähän sekin on mahollista. Vai onko se vatsahappo niin ärtsykkää sitten.
Se voi hyvinkin jatkaa matkaansa nopeasti, kun maha on ihan tyhjä, mikä taas tarkoittaa sitä, ettei suolisto välttämättä ole edes kärsinyt tilanteesta. Hyviä merkkejä lisää.
Nyt tuli sit se Canikurkin ulos :( Ei auta kuin aamulla mennä taas lekuriin. Pääasia nyt että rauhottavat ja saavat sen jälkeen tutkia ja hutkia ihan kunnolla. Pakko sen nyt on parantua, perhana.
Nyt kannattaa kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti ja syödä itsekin. Hengenhätää Tuulikilla ei selvästikään ole, joten huomenna sitten sinne lääkäriin. Jos sinä et pysy kunnossa, on siitä haittaa Tuulikillekin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Beddis, koitahan jaksaa siellä selvetä Tuulikin kanssa. Mä oon eilisillasta asti jännänny täällä Tuulikin puolesta. Kyllä mä uskon että se huomiseen asti pärjäilee jos sitä välillä on nyt jo nesteytettykin. Kyllä mä muistelen meidänkin kissan olleen joskus useamman päivän syömättä (ongelmaa yritettiin siis koko ajan toki ratkaista) eikä sillä jäänyt siitä mitään seuraamuksia, sillä löytyi röntgenissä sitten suolesta tukko kun oli jostain kumman syystä syönyt lankaa kauhean pitkästi.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kiitoksia tuesta! =)

Ihme juttu. Lääkäri soitti puoli ysiltä kotoansa, että häntä jäi vaivaamaan tää juttu ja että voitasko tulla vielä illalla lääkäriasemalle, vaikka se oli jo mennyt tunteja aiemmin kiinni!

Tulsa rauhotettiin, otettiin verikokeet, nesteytettiin tipalla etutassuun, niskaan ja selkään ihan reilusti, otettiin röntgenkuvat joissa ei näkynnä mitään sekä laitettiin vielä oksulääke ja varmuuden vuoksi antibioottikin! Vähänkö mie kiittelin sitä hoitsua, tosa paikassa oikeasti ainakin välitetään!

Pitäs kuulemma huomisen pärjätä näillä nesteillä. Kunhan nyt pissisi, se tässä nyt eniten kummastuttaa kun ei potalla ole käyny.

Kaikkea pitää spekuloida; kun tulin nyt makkariin (jossa kissat oli edellisen yön ennenkuin oksentelu alkoi) löysin tosta tietsikkapöydältä jonkun ampiaisen näköisen (mutta pienemmän) öttiäisen raidallisen peräpääkuoren, jossa on pitkä piikki perässä? Eli niinkuin sen olisi joku ötökkä pistämisen jälkeen irroittanut. Eikä mitään hajua, että mikä tollanen ötökkä on.
Zeb

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Täälläkin pidetään kovasti peukkuja Tuulikin puolesta! Koetahan Bedlam jaksella, on tosi rankkaa tuo kun rakas lemmikki sairastaa. Vielä kurjinta se, kun eläimille ei löydy sellaisia sairaalapaikkoja kuin ihmisille, niin ei siinä itse voi oikein hetkeksikään hengähtää kun joutuu itse leikkimään hoitsua ja lääkäriä vuorokaudet ympäriinsä epätietoisuudessa ja huolessa velloen, vuorotellen peläten ja toivoen. Tsemppiä siis nyt kovasti molemmille!
Storia

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Storia »

Tietääkö kukaan mitähän mahdetaan tarkoittaa tarkemmin kortisoni tabletilla, jota voisi antaa koiralle ihotulehdukseen? Mun bullalla on tassujen väleihin tullut turvotusta ja punoitusta ja pieniä paiseita kesähelteillä kosteudesta ja varmaan uintireissuistakin. Joku myös suositteli Dermacortia apteekista, mutta voiko sellaista sinne väleihin tunkea? Se arastelee tassuja lenkille lähtiessä ja sitten on vielä naamapoimut, joita saisi olla koko ajan putsaamassa ja kuivaamassa. Niistä on jo ihan karvat lähtenyt :?
Vastaa Viestiin