Lemmikkipulmaketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kid kirjoitti:Mitä tehdä kun kissalla on astma (?) ja kamala flunssa? Räkää lentää joka aivastuksella ja koko ajan saa olla pyyhkimässä toisen nenua.
Raukka parka.
Kissainfluenssa on virustauti, joten siihen ei lääkkeitä ole. Lepo, runsasenerginen ruoka ja mahdollisesti vitamiinilisä (esim. Pirskatti) nopeuttavat paranemista. Myös elektrolyyttien lisääminen veteen on hyväksi, koska kipeä kissa ei yleensä juo tarpeeksi.

Kunhan kissa on parantunut, kannattaa se jatkossa rokottaa kissainfluenssaa vastaan kerran vuodessa. Jos kissa yleensä liikkuu ulkona, on se suuri tartuntavaara seudun muille ulkokissoille, joten sitä ei kannata pitää nyt edes mahdollisessa ulkotarhassa, jos sen on mahdollista päästä lähikosketuksiin pihassa liikkuvien muiden kissojen kanssa.
Kid

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Kid »

prosessi kirjoitti: Kissainfluenssa on virustauti, joten siihen ei lääkkeitä ole. Lepo, runsasenerginen ruoka ja mahdollisesti vitamiinilisä (esim. Pirskatti) nopeuttavat paranemista. Myös elektrolyyttien lisääminen veteen on hyväksi, koska kipeä kissa ei yleensä juo tarpeeksi.
Se on ollut mulla jo nelisen vuotta ja aina pärskinyt samalla tavalla. Enemmän tai vähemmän. Toissavuonna oli silmä ja keuhkotulehdus samaan aikaan...
Pelottaa et mitä lääkäri sanoo..

Se leikkii, syö ja juo ihan normaalisti ja kakkii kanssa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mulla ei oo lemmikkipulmia, kun ei oo lemmikkiäkään..
Pyyhin Netikettiin..
swirl

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja swirl »

Niba kirjoitti:Mulla ei oo lemmikkipulmia, kun ei oo lemmikkiäkään..
Minä pidän tuota lemmikkipulmana.
Pehmovanukas

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Pehmovanukas »

swirl kirjoitti:Minä pidän tuota lemmikkipulmana.
Musta taas kuullosti kovasti ongelmattomalta verrattuna niihin X kertaa kuultuihin "emmä voi ku pitää sitä ja tätä kun on se karvapallo kotona."
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kid kirjoitti:Se on ollut mulla jo nelisen vuotta ja aina pärskinyt samalla tavalla. Enemmän tai vähemmän. Toissavuonna oli silmä ja keuhkotulehdus samaan aikaan...
Pelottaa et mitä lääkäri sanoo..

Se leikkii, syö ja juo ihan normaalisti ja kakkii kanssa.
Onko sitä allergiatestattu? Lääkkeet löytyvät siihen.
Nenäpunkit ovat myös yksi mahdollisuus, se paras. Loishäätöpiikki ratkaisee ongelman parissa päivässä.

Surullisemmat vaihtoehdot ovat FeLV, FIV ja FIP.
Entä FeLV- ja FIV-testattu? Immuunikato voisi selittää kovin usein toistuvat infektiot.
FIPtä ei muistaakseni pysty testaamaan, eli se selviää vasta kun kissa on jo kuollut, jos sille tehdään ruumiinavaus.

Nämä kolme viimeistä ovat sellaisia vaihtoehtoja, että toista kissaa kaveriksi ei kannata hankkia. Vain FeLViä vastaan on olemassa rokotus, mutta sekään ei ole 100% varma. Etenkin pentuja nuo sairaudet tappavat nopeasti.
swirl

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja swirl »

Pehmovanukas kirjoitti: Musta taas kuullosti kovasti ongelmattomalta verrattuna niihin X kertaa kuultuihin "emmä voi ku pitää sitä ja tätä kun on se karvapallo kotona."
Valintoja, valintoja... myönnän kyllä itsekin joutuneeni kiiruhtamaan kotiin eläimen/eläinten vuoksi, vaikka olisin halunnut tehdä jotain ihan muuta. Se ilo, jota lemmikkini minulle tuottaa on kuitenkin vaivan arvoista.
Kid

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Kid »

prosessi kirjoitti: Onko sitä allergiatestattu? Lääkkeet löytyvät siihen.
Nenäpunkit ovat myös yksi mahdollisuus, se paras. Loishäätöpiikki ratkaisee ongelman parissa päivässä.

Nämä kolme viimeistä ovat sellaisia vaihtoehtoja, että toista kissaa kaveriksi ei kannata hankkia. Vain FeLViä vastaan on olemassa rokotus, mutta sekään ei ole 100% varma. Etenkin pentuja nuo sairaudet tappavat nopeasti.
Joskus aikoinaan sanottiin että sillä on astma.
Sen jälkeen ei oo testattu. Toivottavasti sillä ei oo mitään vakavaa. Mä kuolisin...
Onneks sain lekuriajan jo ens maanantaille...Pelottaa.
HellBell

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja HellBell »

En tiedä mitä tämä on, mutta ukkeli on alkanut pitää (jo jonkin aikaa) kielenpäätä ulkona suustaan suun muuten ollessa kiinni. Näyttää siis siltä kuin näyttäisi kieltä pokerinaamalla.
Kyse ei ole läähätyksestä, suu ei ole auki.

Välillä tekee tätä.
Katto Kassinen

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Katto Kassinen »

HellBell kirjoitti:ukkeli on alkanut pitää (jo jonkin aikaa) kielenpäätä ulkona suustaan suun muuten ollessa kiinni. Kyse ei ole läähätyksestä, suu ei ole auki..
Niinhän me kaikki ukot. Kesä on tullut ja tirpuset kuoriutuneet turkishaalareistaan.
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

HellBell kirjoitti:En tiedä mitä tämä on, mutta ukkeli on alkanut pitää (jo jonkin aikaa) kielenpäätä ulkona suustaan suun muuten ollessa kiinni. Näyttää siis siltä kuin näyttäisi kieltä pokerinaamalla.
Kyse ei ole läähätyksestä, suu ei ole auki.
Meillä tuo on ihan tavallista. Varsinkin turkinpesun jälkeen kieltä näytetään.
Elukka

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Elukka »

swirl kirjoitti:
Pehmovanukas kirjoitti: Musta taas kuullosti kovasti ongelmattomalta verrattuna niihin X kertaa kuultuihin "emmä voi ku pitää sitä ja tätä kun on se karvapallo kotona."
Valintoja, valintoja... myönnän kyllä itsekin joutuneeni kiiruhtamaan kotiin eläimen/eläinten vuoksi, vaikka olisin halunnut tehdä jotain ihan muuta. Se ilo, jota lemmikkini minulle tuottaa on kuitenkin vaivan arvoista.
:komp:
HellBell

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Katto Kassinen kirjoitti:
HellBell kirjoitti:ukkeli on alkanut pitää (jo jonkin aikaa) kielenpäätä ulkona suustaan..
Niinhän me kaikki ukot. Kesä on tullut ja tirpuset kuoriutuneet turkishaalareistaan.
Hehhehe! (Se on kyllä semmonenkin ukkeli, aika elkeillä steppaa koiraneitojen kanssa, mutta ei ne lämpene sille kait siksi koska on pikkunen kooltaan. Rasistiset koiraneidot.)
eps

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja eps »

Mun pienempi kissa saa omituisia yökkimiskohtauksia, joissa ei kuitenkaan tule mitään ulos. Kohtaus kestää hetken aikaa, jonka jälkeen kissa tuntuu olevan ihan kunnossa. Liekö karvapalloista kyse vai mistä?

e.
DeliriumTremens

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

mun kissa pelkää mun faijaa ihan uskomattoman paljon, se menee sitä aina kylpyammeen alle piiloon! Muuten se kyllä rakastaa miehiä... Jopa enemmän kuin emäntäänsä :( Tosin nyt eron jälkeen siitä on tullut taas "mun kissa"

Sitten se kanssa pelkää pudonneita lehtiä ja koiria... silti ulos olis päästävä jatkuvasti!

Onse semmonen hassuli
bedlam

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja bedlam »

eps kirjoitti:Mun pienempi kissa saa omituisia yökkimiskohtauksia, joissa ei kuitenkaan tule mitään ulos. Kohtaus kestää hetken aikaa, jonka jälkeen kissa tuntuu olevan ihan kunnossa. Liekö karvapalloista kyse vai mistä?

e.
Tota tekee meilläkin silloin tällöin, hyvin harvoin oksentelee oikeasti. Rykii ja örähtelee pahaan ääneen niinkuin olisi oksu tulossa ja sitten nielaisee pari kertaa ja kaikki on taas kunnossa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

swirl kirjoitti:
Pehmovanukas kirjoitti: Musta taas kuullosti kovasti ongelmattomalta verrattuna niihin X kertaa kuultuihin "emmä voi ku pitää sitä ja tätä kun on se karvapallo kotona."
Valintoja, valintoja... myönnän kyllä itsekin joutuneeni kiiruhtamaan kotiin eläimen/eläinten vuoksi, vaikka olisin halunnut tehdä jotain ihan muuta. Se ilo, jota lemmikkini minulle tuottaa on kuitenkin vaivan arvoista.
:komp:

Se karvamakkara kotona on aivan ihana ja tykkää musta joka päivä. Mä tykkään siitä melkein joka päivä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kid kirjoitti:Joskus aikoinaan sanottiin että sillä on astma. Sen jälkeen ei oo testattu.
Astmaankin löytyy lääkkeitä, usein ihan tavalliset allergialääkkeetkin auttavat astman oireisiin.
Toivottavasti sillä ei oo mitään vakavaa. Mä kuolisin...
Onneks sain lekuriajan jo ens maanantaille...Pelottaa.
Nuo pelottavatkin vaihtoehdot onneksi tappavat hitaasti. FeLV ja FIV eivät itsessään tapa, joten jos kaikki tulehdussairaudet hoidetaan ajoissa, eivät nuo välttämättä lyhennä kissan elämää ollenkaan. Ainoa, minkä suhteen niillä on paljonkin merkitystä, on toisen kissan hankkiminen.

FIP on se hankalin, mutta koska kissa on selviytynyt sen (olettaen että juuri se oireilee) kanssa näinkin pitkään, tarkoittaa se sitä, että sen elimistö pärjää hyvin taudin kanssa. Juuri pennut ovat erityisen herkkiä, ja sellaiset iäkkäät kissat, joille alkaa tulla noita tavallisia vanhuuden mukanaan tuomia vaivoja.
Viimeksi muokannut prosessi, 11.05.2006 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
swirl

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja swirl »

eps kirjoitti:Mun pienempi kissa saa omituisia yökkimiskohtauksia, joissa ei kuitenkaan tule mitään ulos. Kohtaus kestää hetken aikaa, jonka jälkeen kissa tuntuu olevan ihan kunnossa. Liekö karvapalloista kyse vai mistä?
Mun katilla myös sama ongelma... se ei jostain syystä oksenna karvapalloja ollenkaan ulos. Se syö samperin kalliita Hairball Control -naksuja, jotka eivät ole ongelmaa poistaneet, vaikkakin helpottaneet. Kissani siskolla (joka asuu ystäväni luona) ongelma on niin paha, että se on vaatinut mm. monta antibioottikuuria, kun jatkuvasta köhimisestä on seurannut tulehdus. Antibiootit eikä mikään muukaan ole auttanut, kunnes apu löytyi parafiiniöljystä. Sitä voi antaa kissalle 2 – 10 ml päivässä. Apteekista saapi, eikä ole kallistakaan.

Meillä on jouduttu turvautumaan tähän vasta tällä viikolla, kun köhiminen on mennyt pahemmaksi. Öljyn saaminen kissan kiduksiin on tietysti todella vaikeaa – eilen löytyi varmasti enemmän öljyä kissan korvasta kuin masusta. Tänä aamuna olin ovela ja sekoitin öljyä kissan lemppariruokaan ja näytti kelpaavan mainiosti. Jostain kissasivuilta luin myös, että öljysardiinit saattavat auttaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hmmm... Pekka ei yski eikä oksenna. Mihinköhän se ne karvapallonsa tunkee? Ruohoa se syö paljon ja vettä juo reilusti.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Hiukan kissa aiheinen....tää aiheutti ainakin itsessä lievää hilpeyttä näin työpäivän keskellä.

Pet the Kitty
Kid

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja Kid »

volkkari1976 kirjoitti: Pet the Kitty
Ihana :D
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

HellBell kirjoitti:En tiedä mitä tämä on, mutta ukkeli on alkanut pitää (jo jonkin aikaa) kielenpäätä ulkona suustaan suun muuten ollessa kiinni. Näyttää siis siltä kuin näyttäisi kieltä pokerinaamalla.
Kyse ei ole läähätyksestä, suu ei ole auki.

Välillä tekee tätä.
Se on itse asiassa alistumisele, imitoi lievästi nisän imemistä tai emon suun nuolemista.

Tällä lailla meillä:
Kuva
Viimeksi muokannut prosessi, 11.05.2006 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
prosessi

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Lolita kirjoitti:Hmmm... Pekka ei yski eikä oksenna. Mihinköhän se ne karvapallonsa tunkee? Ruohoa se syö paljon ja vettä juo reilusti.
Normaalisti ne kulkeutuvat kiltisti suoliston läpi, karvapallot ovat yleisemmin pitkäkarvaisten kissojen ongelma.
HellBell

Re: Lemmikkipulmaketju

Viesti Kirjoittaja HellBell »

prosessi kirjoitti:
HellBell kirjoitti:En tiedä mitä tämä on, mutta ukkeli on alkanut pitää (jo jonkin aikaa) kielenpäätä ulkona suustaan suun muuten ollessa kiinni. Näyttää siis siltä kuin näyttäisi kieltä pokerinaamalla.
Kyse ei ole läähätyksestä, suu ei ole auki.
Välillä tekee tätä.
Se on itse asiassa alistumisele, imitoi lievästi nisän imemistä tai emon suun nuolemista.
Tällä lailla meillä:
[img]ehana%20kuva%20(ja%20juuri%20noin%20muuten%20se%20kieli%20ukkelillakin..%20sama%20homma)[/img]
Hämmästys. Kun siinä on niin sitä machoa.. Mutta toisaalta voi se noinkin olla, ukkelista ei aina ota selvää - sen machoilevuus ja hellyyttävyys risteävät semmoseksi pläjäykseksi.
(Ja siinä machoilussa on paljon vaan ns. show-henkeä. Mutta marjanpoimija ei toki ole, siitähän nimityksestä hään irokeesi (selkäturkista nousee kunnon turjake mikäli kuumakallena) oikenisi sotisopaan oitis. ) :mrgreen:
Vastaa Viestiin