Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
ElanorRaven

Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Olen huomannut, että Kitinässä pyörii aika paljon kuntoilevaa sakkia. Nytpä siis käännyn teidän puoleenne. Homman nimi on siis se, että haluaisin alkaa kohottaa kuntoani toimivasti ja oikeaoppisesti, niin, ettei homma ala heti maistua puulta. Tällä hetkellä pohjakunto on varmaankin ihan kohtuullinen, kun joka päivä on kuitenkin tullut pyöräiltyä 10-30 kilsaa ja muutenkin hyötyliikuntaa kertyy ihan kohtalaisesti. Nyt haluaisin kuitenkin alkaa polttaa vähän läskiä ja hankkia jotain lihaksentapaisia.

Kaipaisin vinkkejä kotona itsenäisesti tehtäviin lihaskuntoharjoituksiin, ja mahdollisesti myös ravitsemusvinkkejä - miten kuntoilija syö monipuolisesti. Tämän hetken kunto sallii noin 5 kilometrin hölkkälenkin ilman mitään järkyttävää henkihieveriä, mutta esim. vatsalihaksia/punnerruksia menee peräkkäin vain parisenkymmentä. Tavoitteena olisi, että kaikki lihasryhmät saisivat tasapuolisesti harjoitusta, tällä hetkellä kun vaarana on se, että yläkroppa on löllerö ja kinttuihin kasvaa kunnon lihakset.
1108

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Mene armeijaan.

EDIT: Kerrassaan hieno oneliner.
Herra Manala

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ElanorRaven kirjoitti:Tavoitteena olisi, että kaikki lihasryhmät saisivat tasapuolisesti harjoitusta, tällä hetkellä kun vaarana on se, että yläkroppa on löllerö ja kinttuihin kasvaa kunnon lihakset.
Soutulaite rules. Taitaa olla sinun tapauksessasi parasta, että käyt pyörähtämässä salilla pari kertaa viikossa, ja kyselet sieltä lisää vähän räätälöidympää yläkropan harjoitusohjelmaa. Sydän ja hengityselimistö saanee ihan riittävää harjoitusta jo tämänhetkisen fillarointi + hyötyliikuntaharrastuksesi pohjalta.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Saz »

ElanorRaven kirjoitti:
Kaipaisin vinkkejä kotona itsenäisesti tehtäviin lihaskuntoharjoituksiin
Pilates on tässä ihan ehdoton. Mutta jos ei ennen ole harrastanut niin oppi kannattaa ensin hakea pilatestunnilta.
Herra Manala

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Haluaisin tähän väliin mainita, että pilatesmirrit ovat usein kovin seksikkäitä.

Myös sen haluan sanoa, että minulta löytyy pilatesvideoita!
millivanilli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Saz kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:
Kaipaisin vinkkejä kotona itsenäisesti tehtäviin lihaskuntoharjoituksiin
Pilates on tässä ihan ehdoton. Mutta jos ei ennen ole harrastanut niin oppi kannattaa ensin hakea pilatestunnilta.
Komppaan tätä. Kotona on tullut treenattua pilatesta ihan dvd:n avulla hyvällä menestyksellä. Toimii ainakin minulla. Alkaa tosin tuo yksi ja sama dvd kyllästyttää.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Saz »

Herra Manala kirjoitti:Haluaisin tähän väliin mainita, että pilatesmirrit ovat usein kovin seksikkäitä.
Se johtuu siitä, että pilateksella saa vahvat, mutta pitkät ja sorjat lihakset. Ja ryhtiä! :)

Mulla on se video himassa, jota tv-shopin myyjä mainosti vinsör pailötsina. :lol:
Edith

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Edith »

:off: Mutta osaako kukaan sanoa, miksi pilatestunnit maksavat niin paljon enemmän kuin mitkään tavallisest tanssi- tai aerobic- tai muut sentapaiset tunnit?
segma

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja segma »

Minuakin kiinnostaisi jossain määrin lähinnä tuo ravitsemuspuoli. Ei minua nykyinen ruumiinrakenteeni (laiha & jäntevä) haittaa, mutta ihan piirun verran massaa haluttaisi kerätä - kuitenkin niin, ettei se massa mene vatsaan. Lihasta siis. Eli, proteiinia ruokavalioon oikein urakalla ja puntteja heiluttelemaan, vai?

Metabolialtani olen sitten mallia Läpipaskuri XIV (mikään ei tartu), eli ihan kevyet vinkit ei nyt just ratkaise mun ongelmia.
Bliss

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Edith kirjoitti::off: Mutta osaako kukaan sanoa, miksi pilatestunnit maksavat niin paljon enemmän kuin mitkään tavallisest tanssi- tai aerobic- tai muut sentapaiset tunnit?
Pienryhmät, max. 6 hlö, henkilökohtainen ohjaus. 2 tuntia/kerta. Ainakin täälläpäin. Eikä niitä tunteja voi ohjata ihan kuka tahansa jumppamisu.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

segma kirjoitti:proteiinia ruokavalioon oikein urakalla ja puntteja heiluttelemaan, vai?
Metabolialtani olen sitten mallia Läpipaskuri XIV (mikään ei tartu), eli ihan kevyet vinkit ei nyt just ratkaise mun ongelmia.
Miulla on sama ongelma. Syöt vain paljon, ja vaikkapa proteiinipirtelöitä (itse tykkään myoplexeistä) päälle.
Vähän toistoja isoilla painoilla niin kyllä sitä massa alkaa kertyä - hitaasti mutta varmasti. Osa saattaa tulla rasvanakin, mutta sitä on sitten helpompaa muuttaa lihakseksi.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
millivanilli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Saz kirjoitti: Mulla on se video himassa, jota tv-shopin myyjä mainosti vinsör pailötsina. :lol:
Oletko ollut tyytyväinen siihen? Olen jo pidempään haaveillut sen ostamisesta.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

millivanilli kirjoitti:
Saz kirjoitti: Mulla on se video himassa, jota tv-shopin myyjä mainosti vinsör pailötsina. :lol:
Oletko ollut tyytyväinen siihen? Olen jo pidempään haaveillut sen ostamisesta.
Imuroikaa netistä, kuka helvetti noista maksaa monta kymppiä? Kopioituja liikkeitä kaikki, kunhan ovat ottaneet jonkun siihen esittämään niitä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
millivanilli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Mylwin kirjoitti:
Imuroikaa netistä, kuka helvetti noista maksaa monta kymppiä? Kopioituja liikkeitä kaikki, kunhan ovat ottaneet jonkun siihen esittämään niitä.
Kokeilin jo kertaalleen.. sain vain sen ensimmäisen videon ladattua.. muut jumitti. Mistä etsiä?
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Saz »

millivanilli kirjoitti:
Saz kirjoitti: Mulla on se video himassa, jota tv-shopin myyjä mainosti vinsör pailötsina. :lol:
Oletko ollut tyytyväinen siihen? Olen jo pidempään haaveillut sen ostamisesta.
Oon ollu tyytyväinen, monipuolisempikin tosin voisi olla. Mutta se on tosi hyvä ja tehokas se 30 min ohjelma. Ja kun ei sitä nyt jaksa saati ehdi tuota kahta tuntia vääntää.
Mistä sen vois netistä saada? Olis kiva saada duunimatkoillekin mukaan. Jotenkin se videon pyöriminen siinä taustalla vaan pakollista, vaikka ne liikesarjat on tehnyt miljoona kertaa ja osaisi vaikka unissaankin. :)
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

millivanilli kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
Imuroikaa netistä, kuka helvetti noista maksaa monta kymppiä? Kopioituja liikkeitä kaikki, kunhan ovat ottaneet jonkun siihen esittämään niitä.
Kokeilin jo kertaalleen.. sain vain sen ensimmäisen videon ladattua.. muut jumitti. Mistä etsiä?
Mie imuutin joskus aikoinaan kazaa litellä, torrenttina ehkä kannattais. Nykyään ei voi käyttää mitään filesharinsoftaa niin oon vähän pudonnut kehityksestä kärryiltä. =P
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Saz »

Mylwin kirjoitti: Mie imuutin joskus aikoinaan kazaa litellä, torrenttina ehkä kannattais. Nykyään ei voi käyttää mitään filesharinsoftaa niin oon vähän pudonnut kehityksestä kärryiltä. =P
Minä en sitten tajunnut tästä mitään.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Saz kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Mie imuutin joskus aikoinaan kazaa litellä, torrenttina ehkä kannattais. Nykyään ei voi käyttää mitään filesharinsoftaa niin oon vähän pudonnut kehityksestä kärryiltä. =P
Minä en sitten tajunnut tästä mitään.
File sharing = elokuvien, pelien, ohjelmien, musiikin jne. jakamista internettisen välityksellä. Kazaa ja torrentit ovat vähän niinkuin ohjelmia joilla niitä voidaan jaella.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
millivanilli

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Saz kirjoitti: Oon ollu tyytyväinen, monipuolisempikin tosin voisi olla. Mutta se on tosi hyvä ja tehokas se 30 min ohjelma. Ja kun ei sitä nyt jaksa saati ehdi tuota kahta tuntia vääntää.
Mistä sen vois netistä saada? Olis kiva saada duunimatkoillekin mukaan. Jotenkin se videon pyöriminen siinä taustalla vaan pakollista, vaikka ne liikesarjat on tehnyt miljoona kertaa ja osaisi vaikka unissaankin. :)
Täytyy varmasti hankkia. Mä kans osaan tuon mun dvd:n ulkoa jo.

Piratebaysta etsin. Jos joku tietää jonkin paremman paika, niin kertokoon toki.
Bhven

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

torrentspy
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Saz »

millivanilli kirjoitti: Täytyy varmasti hankkia. Mä kans osaan tuon mun dvd:n ulkoa jo.

Piratebaysta etsin. Jos joku tietää jonkin paremman paika, niin kertokoon toki.
Tuolta torrentspy:sta löytyy ainakin kaikki 3. Alkoi just nyppiä, että niistä on joskus maksanut aika paljon rahaa. :D
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Mylwin kaipaa kuntoiluhinkkejä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Herra Manala

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mä olen tuossa joku aika takaperin re-enkoodannut ne kaikki 3 DVD:tä Xvid-muotoon. Tarkoittaa sitä, että ne kaikki kolme DVD:tä yhdessä vie levytilaa vain noin 300 megatavua noin 10 gigatavun sijaan. Laatu hieman kärsii, muttei niin paljon että sillä olisi mitään merkitystä tuon kaltaisissa videoissa.
killkill

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja killkill »

Edith kirjoitti::off: Mutta osaako kukaan sanoa, miksi pilatestunnit maksavat niin paljon enemmän kuin mitkään tavallisest tanssi- tai aerobic- tai muut sentapaiset tunnit?
Tietty siksi, kun koko homman kehittäjä, tunnetusti rahanahne liikemies Pontius Pilates kerää provikat. Kaikkien etu olisi, jos ukko pesisi kätensä koko jutusta..
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elanor kaipaa kuntoiluvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Saz »

Herra Manala kirjoitti:Mä olen tuossa joku aika takaperin re-enkoodannut ne kaikki 3 DVD:tä Xvid-muotoon. Tarkoittaa sitä, että ne kaikki kolme DVD:tä yhdessä vie levytilaa vain noin 300 megatavua noin 10 gigatavun sijaan. Laatu hieman kärsii, muttei niin paljon että sillä olisi mitään merkitystä tuon kaltaisissa videoissa.
Onko kovin monimutkainen juttu? Mulla on vähänlaisesti tilaa koneella, että tarvis varmaan jotain tollasta, että sen voisi tässä pitää.
Vastaa Viestiin