Keräily

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
ninnithequeen

Keräily

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen: keräiletkö jotain, ja jos, niin mitä?

Minä kerään koristenorsuja, ja kaikkea niihin liittyvää. Elefanttipöytäliina löytyy, ja useita puisia koristenorsuja. Sekä pieni posliininen suitsukkeenpidike, norsu tietenkin, ja vieläpä viininpunainen.

Lisäksi kerään antiikkisia (tai sen näköisiä) kelloja. Tässä talossa on tusinan verran kelloja varmaan, ja yli puolet niistä ei toimi :D

Mieheni kerää kaikkea baari-alaan liittyvää (alan pikkuhiljaa tajuta miksi hän otti minut) ja sitä roinaa täällä riittää tauluista baaritiskiin ja 60-luvun ruokalistoihin. Niitä tiskille laitettavia liinoja löytyy varmaan kaksikymmentä, Carlsbergin, Koskenkorvan ja Jaloviinan nyt ainakin. Ja lasinalusia aimo läjä.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

En aktiivisesti, ja nytkin kovin laihalla menestyksellä, mutta "kerään" sirppejä.

Ja ongelmia :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
slam

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja slam »

kerään työtunteja. Olen hetken aikaa myös kerännyt postimerkkejä, mutta hyvin lyhyen ajan. Itseasiassa sain veljeltäni postimerkkikokoelman ja kait mä siihen pari lisäsin... misähän ne nyt mahtaa olla? huu knows?
swirl

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja swirl »

En kerää mitään ihan vain keräilyn vuoksi, koska inhoan turhaa tavaraa nurkissa keräämässä pölyä. Toisaalta voisin sanoa keräileväni cd-levyjä, dvd-leffoja, kirjoja ja sarjakuvia, joihin tulee laitettua ajoittain aika paljon rahaa, mutta kyllä ne ovat enemmän käyttökamaa kuin keräilyartikkeleita. En siis säilytä esim. sarjakuviani muovitaskuissa enkä edes kohtele silkkihansikkain, kuten varsinaiset keräilijät kai tekevät.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kaikenlaista kamaa on kerääntynyt, vaikka mihinkään muovitaskuihin ei juttuja laitakaan. Tosin lehtiä on luettava niin, että kannet eivät taitu eikä selän liimaus irtoa. Mutta sitten artikkeleihin.

Aikaisemmin tuli jo esille, että kerään tietokone- ja videopelejä. Tämän lisäksi kerään sarjakuvalehtiä (Tintti, Asterix, Ryhmä-X, Tex Willer, Anu ja Antti, Aku Ankan taskukirjat, Roope Sedän taskulehti yms), fantasia- ja scifi-kirjoja, musiikkia , elokuvia, jalkapallojoukkueiden paitoja, roolipelikamaa yleisesti ja akateemisia loppututkintoja. :lol:
Paras päivä ikinä.
SikaMika

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Keräilen päänahkoja. Ei mulla ole mitään erityistä syytä moiseen, pidän vain ihmisten tappamisesta...hitaasti...hmmmm....nomutta, kesäkin on tulossa. Kesä on kivaa aikaa, silloin on niin lämmintä ja saa syödä jätskiä...hmmmm.... :roll: :shock: :twisted:
Sinkkumatti

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Minä keräilen duunikohtaisia vitutuspisteitä päivisin ja viikonloppuisin taksikuitteja.
tonttu

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Hellän pääsylippuja.

EDIT: Siis minä numba. Hupsansaa...
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Pingviinejä.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Leila

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Leila »

Minä kerään kaikenlaisia juttuja. Postikortteja, mukeja, Pentikin Omenaa, villalankaa, vaatteita, meikkejä. Metsästä keräilen syksyisin marjoja ja sieniä ja säilön ne talven varalle. Olisin varmaan tullut ihan hyvin toimeen joskus muinoin keräilyyn perustuvassa taloudessa.
ninnithequeen

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Juu, lasten videoita ja DVD:itä on tullut keräiltyä kans, sattuneesta syystä. Ja Robin of Sherwoodit on kaikki nauhalla, osa myös ostettuna DVD:llä. Ja vanhat Muppet Showt, mii want them all! Seuraavana listalla onkin juuri ilmestynyt ensimmäinen tuotantokausi. Äitienpäivälahjaksi toivoin, vaan en saanut. Jos ei synttäriksi tule, täällä putoo päitä.
killkill

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja killkill »

Oikeastaan nykyisin vain kirjoja - mieluiten pokkareina [Cussler, Clancy, Hassel]

Vertaisverkoista hyviä sarjoja [Blackadder, South Park]

Nuorempana sarjakuvia [NonStop, X-miehet, Conan, Hämähäkkimies] ja ikävuosien 20-30 -välillä daamien alapäänahkoja - noin niinkuin symbolisessa merkityksessä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä en taida kerätä kunnolla mitään. Don Rosan Ankka-sarjakuvia ja Jeffery Deaverin kirjoja, siinä ne kai on vakavimmat. Muitten kanssa ei ole niin tarkkaa, enää ei ole väliä omistanko jonkun bändin koko tuotannon tai jonkun kokonaisen kirjasarjan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Bliss

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Keräänköhän mä jotain... Ainakin jatkuvasti ostelen samantapaisia tavaroita, eli ilmeisesti...
• Teema-astioita, keltaisia, sinisiä ja valkoisia.
• Paratiisi-astioita, sini-keltaisia
• Kartio- ja Verna-laseja, vaaleansinisiä
• Elegia- ja Savonia -ruokailuvälineitä
• Takefu-veitsiä
• Aalto-maljoja
• Kirjoja. Mä en osaa käyttää kirjastoa, pakko saada kaikki kirjat omiksi!
• Intialaisia lyhtyjä
• Pähkinäpuisia huonekaluja

Olihan noita. Vittu mitä snobituotteita :shock:
Noriyumi

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

En oikeastaan keräile mitään materiaalista. Keräilen kuitenkin kokemuksia, elämyksiä, kieliä (kartutan kielitaitoani) ja sen sellaista. Näitä teen pääosin matkustamisen ja opiskelun avulla.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hmm... Kyllä minäkin ostan tiettyä astiastoa ja tiettyjä ruokailuvälineitä, mutta ei se (ainakaan minun kohdallani) ole keräilyä, se on käyttötavaran hankkimista (saa lainata vapaasti, kun pitää perustella nurisevalle puolisolle ostoksia). Seuraavaksi pitää hankkia uudet juomalasit.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Ann »

Skotti&Westie-esineistöä olen haalinut hyllyyn(ja snickeriä pyllyyn!) jonkun verran.
Rotan aivot valtasivat pääni.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 08.12.2006 1:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Geetzu

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pehmeitä kirjoja huomaan ostavani jatkuvasti, pienistä lopetus-yrityksistä huolimatta niitä ois taas tossa iso pino hyllyyn mahdutettavaksi. Jos nyt astioista jotain, niin iittalan Verna- ja jotain muitakin laseja mustana, tuikkuja mustana ja punaisena. Noita ei vieläkään oo liikaa... Kun tulee lisää (lentokentiltä yleensä ostan hemmottelumielessä) niin heittelen turhaa lasia menemään. Ääääh, vaaleanpunaisia vaatteita kokoja 56-62. Suurin osa käyttämättömiä, en vaan voi vastustaa kun törmään riepuun kaupassa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12372
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Sarjakuvia olen keräillyt jo pitkän aikaa, osittain siksi, että niiden keräilyarvo nousee ajan myötä---> ne voi myydä myöhemmin ja saada voittoakin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
mustakikkeli

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Plussapisteitä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nyt kun asia on niin vahvasti palstalla esillä, niin voisikin alkaa keräillä fuckbuddyja. Ei olisi enää vapaa-ajan viettämisestä mitään ongelmia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

- Sarjiksia on tuola hyllyssä muutama kymmentä. Vähään aikaan ei ole tullut uusia hankittua.

- Elokuviakin on kertynyt jokunen.

- Kaapissa on kansioittain Magic the gatherin kortteja. Uusia ei ole tullut vuosiin.

- Kotimaisten firmojen osakkeita on kertynyt jokunen viime vuosina.

- Muutama orjatar mahtuisi kokoelmaan hyvin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
mustakikkeli

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Lolita kirjoitti:Nyt kun asia on niin vahvasti palstalla esillä, niin voisikin alkaa keräillä fuckbuddyja. Ei olisi enää vapaa-ajan viettämisestä mitään ongelmia.
Kerää koko sarja:

- karski kaljupää
- wannabe HD-mies
- nörtti
- dyykkaaja (ei roskis-)
- runopoika
- urheilufanaatikko
- työtön vanhapoika
- jne.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keräily

Viesti Kirjoittaja Lolita »

mustakikkeli kirjoitti: - karski kaljupää
- wannabe HD-mies
- nörtti
- dyykkaaja (ei roskis-)
- runopoika
- urheilufanaatikko
- työtön vanhapoika
Tuossa olis just seitsemän, jokaiselle päivälle omansa :D
Paitsi ton työttömän vanhanpojan voisin vaihtaa johonkin toiseen, se ei vaan tunnu... tyydyttävältä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin