Kodinhoito-osasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
AarneAnkka

Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Urheiluosastoketjun tyylisesti, tässä ketjussa voi raportoida kodinhoidollisia toimenpiteitä. Mielellään ehkä vähän harvinaisempia sellaisia, ettei ihan jokaista pölyjen pyyhintää, pyykinpesua ja kukkien kastelua tarvi raportoida. Tai ihan miten vaan.

Aloitan: kylppärin lavuaarin viemäri veti vähän huonosti. Sain sen lussutettua auki wanhalla kunnon imukupilla. Eikä tarvinnu käyttää hirmuisia ympäristömyrkkyjä. Jesh. :D Syyksi paljastui partakoneen partapöly ja -karvat, jotka myönnän lyhytnäköisesti huuhdelleeni viemäristä alas. :oops:

Ehkä illalla vaivaudun vielä avaamaan vesilukon ja kaivamaan sieltä mähnät ulos....
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pesin eilen molempien sohvien päälliset taas pitkästä aikaa, ja imuroin sohvatyynyt ja isomman sohvan (se on kangasta). Pienempi, haiseva nahkasohva sai tolukäsittelyn taas, saakelin kissat. Millä helvatalla sen hajun saisi pois siitä rungosta? Onko olemassa jotain suihketta tms. joka oikein niinkuin TOIMISI? Näin joskus mainoksia jostain hajun poistavasta suihkeesta, mutta en oikein usko moiseen, oli niin tv-shopin tapainen jenkkimainos...
mustakikkeli

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Vedin vessan taas pitkästä aikaa.
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tänään pesty 4 koneellista pyykkiä, imuroitu koko saakelin 100 neliötä tässä helteessä ja yritetty epätoivoisesti hoitaa tässä paahteessa kuolevaa puutarhaani :(
Nyt pyhinä pestään vessa, kylppäri ja sauna oikein perusteellisesti tolulla ja kloritella, samoin yritän vihdoin viimein saada jotain tolkkua vaatehuoneisiin ja eteiseen :tiistai:

Saako tässä ketjussa sitten myös kertoa, mitä jäi tekemättä :lol:
ElanorRaven

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

ninnithequeen kirjoitti:Saako tässä ketjussa sitten myös kertoa, mitä jäi tekemättä :lol:
Minä ainakin kerron. Pyykit pesemättä, tiskit tiskaamatta varmaan neljän päivän ajalta, lattiat täynnä styrox-silppua kun edellispäivänä tuli uusi liesi huusholliin. Ja kissankarvoja tietysti. Ei pysty, ei kykene.
Herra Manala

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ElanorRaven kirjoitti:varmaan neljän päivän ajalta
Amatööri. Kämppä imuroimatta varmaan puolentoista kuukauden ajalta.
bedlam

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Herra Manala kirjoitti:Kämppä imuroimatta varmaan puolentoista kuukauden ajalta.
Tsiisus.
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:Veikkaan, että tästä tulee Ninnin ketju.
Niin minäkin :D
Geetzu

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tämä on erikoista. Sadepäivän kunniaksi mietin mikä täällä kaipaisi siistimistä ja löysin itseni pian rätin kanssa tikkaiden päältä, verhotankojen päällisiä pyyhkimästä! Olihan siellä ihan vitusti paskaa. Samaan syssyyn etsin skeidoja yläilmoista muutenkin, kaiuttimet ja ovien päälliset sun muut. Ehkä parin vuoden päästä taas seuraavaks.
Herra Manala

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

bedlam kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Kämppä imuroimatta varmaan puolentoista kuukauden ajalta.
Tsiisus.
Kutsuitko?
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Kämppä imuroimatta varmaan puolentoista kuukauden ajalta.
Tsiisus.
Hei sillä ei ole kotieläimiä...

Meillä tarttis imuroida vähintään joka toinen päivä, kahdesta kissasta ja kahdesta kanista lähtee näet karvaa kiitettävästi. Ja sitten on vielä tassuissa kulkeva kissanhiekka, kanin häkkien purut ja heinät pöllyää jne.
Herra Manala

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Olen mäkin suurimmat pölykoirat nurkista imuroinut pariin otteeseen, mutta mitään perusteellista ei ole ehtinyt tekemään. Aikamoinen siivoussavotta onkin edessä nyt jussina.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Opiskeluaikoina solukämppä oli kerran siivoamatta vuoden. Mitään ruoanjätteitä tms. ei tietenkään lattialla lillunut, mutta pölyä kyllä varsin reilusti. Liekö huonolla hygienialla ollut jotain tekemistä allergioiden kanssa, nykyään oireet ovat kadonneet, kun asunnossa on siistiä ja sellaista... Vai liekö koira auttanut asiaa tuomalla kotiin tuikitarpeellista hilsettään.
Paras päivä ikinä.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja nexie »

Todennäköisesti ainutkertainen mahdollisuus osallistua tähän ketjuun: täten siis teille tiedoksi saatan, että olen pessyt sekä asuntoni ikkunat että lattiat asianmukaisia apuvälineitä käyttäen. Tapahtuma on ensimmäinen laatuaan tässä asunnossa, johon olen muuttanut 04/2004 :hep:
Don't Panic!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nexie kirjoitti:Todennäköisesti ainutkertainen mahdollisuus osallistua tähän ketjuun: täten siis teille tiedoksi saatan, että olen pessyt sekä asuntoni ikkunat että lattiat asianmukaisia apuvälineitä käyttäen. Tapahtuma on ensimmäinen laatuaan tässä asunnossa, johon olen muuttanut 04/2004 :hep:
Kaikkea ne myynti/vuokrausyritykset teettääkin, vai mitä? :wink:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
silsakenraali™

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

nexie kirjoitti:olen pessyt sekä asuntoni ikkunat
Minun tulisi suurimman osan puhtauskäsityksen perusteella pestä ikkunani vähintäänkin kerran parissa viikossa. Ei ole helppoa asua pääkadun varrella toisessa kerroksessa, bussipysäkin yläpuolella.

Toisalta, voin myös samalla syyllä perustella itselleni, että miksi pestä kun kuitenkin saman tien paskaantuvat.

Nimimerkki: kerran 1,5 vuodessa pessyt :oops:
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja nexie »

Lilo kirjoitti:
Kaikkea ne myynti/vuokrausyritykset teettääkin, vai mitä? :wink:
Busted :oops:

Miellyttävämpi vaihtoehto tuo tietenkin on kuin "olet sitten sinäkin jo niin tätiintynyt, että siivousvimma iskee jopa lomaillessa".
Don't Panic!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nexie kirjoitti:
Busted :oops:

Miellyttävämpi vaihtoehto tuo tietenkin on kuin "olet sitten sinäkin jo niin tätiintynyt, että siivousvimma iskee jopa lomaillessa".
Sen mä sanon sitten kun kerrot miten rauhoittavaa on lomalla upottaa kätensä perunamaahan ja antaa rikkauohoille kyytiä...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ostin kenkätelineen eteiseen ja laitoin sen täyteen kenkiä. Havaitsin kissan pissanneen Tapsan-miitistä asti lattialla lojuneelle repulle ja nostin repun makuuhuoneen naulakkoon. Myöhemmin konttasin makuuhuonen lattialla kissankarvojen seassa, kun epäilin hajun perusteella kissan pissanneen lattialle. Ei löytynyt pissaa vaan tajusin sen repun haisevan. Daaa!

Edit: Joo, mun kodinhoidolliset toimet on aika kevyitä. Sitä ei kai lasketa kodinhoidoksi, kun geishapallo hukkui mun sisälle? Ehkä se on enemmän harrastus. Älkää huoliko, sain sen lopulta kaivettua ulos.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Lolita kirjoitti: Sitä ei kai lasketa kodinhoidoksi, kun geishapallo hukkui mun sisälle? Ehkä se on enemmän harrastus. Älkää huoliko, sain sen lopulta kaivettua ulos.
Hirveä painajainen. Hävettäisi kosmisesti tilata taksi päivystykseen ja pyytää poistamaan pompeli sisuksistaan. Kuluttajana täytyy siis vaatia ruumiinaukkoihin työnneltäviin esineisiin pidempiä naruja.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Geetzu

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Melnais kirjoitti:
Lolita kirjoitti: Sitä ei kai lasketa kodinhoidoksi, kun geishapallo hukkui mun sisälle? Ehkä se on enemmän harrastus. Älkää huoliko, sain sen lopulta kaivettua ulos.
Hirveä painajainen. Hävettäisi kosmisesti tilata taksi päivystykseen ja pyytää poistamaan pompeli sisuksistaan. Kuluttajana täytyy siis vaatia ruumiinaukkoihin työnneltäviin esineisiin pidempiä naruja.
:D

Muistan joskus repineeni itkua vääntäen pimpasta kondomia, se vaan katosi! Toisen avustuksella monin sormin ja pimpan palauduttua jälleen rentous-mittoihinsa se lopulta tulikin ulos... Vitutti kun piti sitten kuitenkin niitä katumuspilsuja napsia. x)
1108

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja 1108 »

ninnithequeen kirjoitti:Tänään pesty 4 koneellista pyykkiä
Ethän nyt pahastu mutta... MITEN VITUSSA OLET AINA PESEMÄSSÄ PYYKKIÄ?
Tuon pygmin täytyy pestä koko saatan itä-helsingin paskaset kalsarit. Muija tiskaa pyykkiä vähintään 5 kertaa viikossa, sen todistavat päiväketjut.

Ninnin vakiovastaus: "Nenä vuotaa ...blaa blaa... pyykkikone pyörimässä. Blaa blaa... teen ruokaa ...blaa blaa... baari on perseestä."

Siis mitä vittua? Rakentakaa Suomeen pari ydinvoimalaa lisää että riittää pyykkäysfetissin kourissa niistävän itä-helsingin evoluution harha askeleen koneeseen virtaa.

Ei jeesus...
Geetzu

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Oon ajatellu, että ninnin kodissa on vaan pieni pesukone. Tai kolmevuotias neiti touhukas. ;)

Tänään tein sen, mistä jo talvella haaveilin mutta joka jostain ihme syystä unohtunut: parvekkeen "puuritilöiden" alta kaiken mahdollisen skeidan harjaus ja jynssäys! Uuh, tulipa hiki. Nyt naapurit huokailevat kun partsin alunen täynnä paskaa, mutta enhän mä nyt sinne voi siistimään mennä kun muksu iltatoimissaan valmiina unille ja mies vielä töissä... Ja maksan kai kiinteistöhuollolle pihan siivouksesta. Huokailkoot.
mustakikkeli

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Melnais kirjoitti:
Lolita kirjoitti: Sitä ei kai lasketa kodinhoidoksi, kun geishapallo hukkui mun sisälle? Ehkä se on enemmän harrastus. Älkää huoliko, sain sen lopulta kaivettua ulos.
Hirveä painajainen. Hävettäisi kosmisesti tilata taksi päivystykseen ja pyytää poistamaan pompeli sisuksistaan. Kuluttajana täytyy siis vaatia ruumiinaukkoihin työnneltäviin esineisiin pidempiä naruja.
Ei vääränkokoisia kuulia vääriin aukkoihin! Johan pikkulapsetkin oppivat tuon palikkaleluillaan.
Bliss

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Bliss »

mustakikkeli kirjoitti: Ei vääränkokoisia kuulia vääriin aukkoihin! Johan pikkulapsetkin oppivat tuon palikkaleluillaan.
Tsot!
Lasten palikkaleluissa kuulat ja palikat on saman kokoisia, ne on eri muotoisia :wink:
Vastaa Viestiin