Kodinhoito-osasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Eteisen kaapit purettu eteisen lattialle. Kaapit pyyhitty ja tavarat asetettu takaisin ihan sillai järjestykseen, eikä hujan hajan, kuten olivat aikasemmin!
Koneellinen pyykkiä pesty ja mikron pesasin äsken. Ja pari pussia roskia roskiin...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:Eteisen kaapit purettu eteisen lattialle. Kaapit pyyhitty ja tavarat asetettu takaisin ihan sillai järjestykseen, eikä hujan hajan, kuten olivat aikasemmin!
Koneellinen pyykkiä pesty ja mikron pesasin äsken. Ja pari pussia roskia roskiin...

EN halua olla väkisin erilainen mutta totuus on että minä pesin pesukoneen eilen. Ja yläpuolella asuvan kuivauskoneen myös. KOSTEALLA rievulla. Sitten se onkin huomenna varmaan valmis pesemään iloisesti mm. verryttelyhousuni. Nimittäin kaadoin tänäpänä kahvit reidelleni kun yritin ottaa suustani pudonneen suklaarusinan kiinni kavikupillani.

Ettäs tämänkin nyt tiedätte!

Ninnin 6 koneellista pyykkiä on kyllä vaikuttava juttu. Stadinarska on itseasiassa aika puhdas ja siltä ei paljon pyykkiä irtoa. 6 koneellista on aika utopiaa. Onko hänellä tosiaan 30 lasta vai tosi sikamies?

Ja se on sitten taas tässä. Muuten pidän asuntoni siistinä. En ole siivoushullu, mutta kyllähän tuossa puhtaanapidossa vaivansa on...

Eipähän vaimo käske koskaan tekemään mitään, kun sitä ei ole, mutta hankin sellaisen kyllä. Hassus sekin, senkin uhalla, että hän kehottaa minua tekemään jotain...
En keksi mitä hän muuten vaatisi minulta enemmän...ehkä juur maton tamppausta. Sitä minun on vaikea saada aikaan...heh

Stadinarska
tavallinen siivooja
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Pesin viikonloppuna pari koneellista pyykkiä, kokosin huonekaluja (vittu viimenen kerta kun ostan Ikeasta mitään..), pesin koiranpissoja lattioilta ym. kivaa.

Toi astianpesukone on ihana! Tosin se jättää joihinkin astioihin semmosia valkosia laikkuja.. onkohan mulla huonoa tiskiainetta?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Huusholli imuroitu sohvaa myöten ja lattiat pesty. Samoinku molemmat vessat pesty ja ikkunat ja peilit puhdistettu koiran kuolasta. Pyykin pesukone pyörii toista kertaa tälle päivälle ja astianpesukone surisee. Pölytki pyyhkästy. :P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:Huusholli imuroitu sohvaa myöten ja lattiat pesty. Samoinku molemmat vessat pesty ja ikkunat ja peilit puhdistettu koiran kuolasta. Pyykin pesukone pyörii toista kertaa tälle päivälle ja astianpesukone surisee. Pölytki pyyhkästy. :P
NYT "se" on varmaan saanut väärää tietoa. Hei! Mustaenkeli HOI HOI.

Minä en ole tulossa Juankoskelle! Olen ihmisalueella Hesassa!

Voi tuota kun siivosi niin! Varmaan sutta varten. Luin eilisestä lehdestä. Tässä tunnustin taas, että luen, että Juankoksella jossain Lomosmäellä...VOI ETTÄ MÄ EN MUISTA SEN kylän nimeä...mut siellä oli susia jotka aina välillä syövät kouluun menevät lapset.
Siksikä siellä luokkakoot on niin pieniä?

Pölyt pyyhitty. Hellyyttävää. Kuinkahan paljon saatat pettyä kun olen Hesassa? Ottaa se lärvit joka tapauksessa, mutta...

Ei kai voi olla mahdollista että siltä joku muu Hesasta tulisi vieraaksi kuin ainoa ja oikea Stadinarska?

Huomatkaa rakkaat lukijani, että paitsi jälleen kirjoitan liikaa, mutta myös olen saanut Camillan huonosta käytöksestä "TOI"- tartunnan.

Hän voisi vielä sovittaa vaatimattoman käytöksensä, mutta meneehän tämä elämä näinkin!

Näin ettei Gallupia ole..Wau. Niin helppo päivä !

HIP HIP HURRAAAAAA

Stadinarska
ihan varmasti mukava 8)
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kommentoidaan vaihteeks tännekin. Jotain kirjoitettavaa tänne kyllä olis joka päivä.

Pyyhkiny pölyt, pessyt 3 koneellista pyykkiä (toppatakin ja 2 "tavallista" koneellista pyykkiä), imuroinut puoli kämppää ja laittanut puhtaat astiat kaappiin ja likaiset koneeseen, vaihtanut ja pessyt kissanhiekkalaatikot.
Eikä hotsita niinku ei sitte yhtään. Perkele ku nuo muutkin siivoaisivat joskus, enkä aina vaan ja ainoastaan mie. Miltähän tuntuis tulla siistiin, siis jonkun toisen siivoamaan kotiin joskus :shock:
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti:Luin eilisestä lehdestä. Tässä tunnustin taas, että luen, että Juankoksella jossain Lomosmäellä...VOI ETTÄ MÄ EN MUISTA SEN kylän nimeä...mut siellä oli susia jotka aina välillä syövät kouluun menevät lapset.

Ei kai voi olla mahdollista että siltä joku muu Hesasta tulisi vieraaksi kuin ainoa ja oikea Stadinarska?
Se on Losomäki, jossa mm. niitä susia on pyöriny aikalailla. Sillai, että ihan lumeen jätetyistä jäljistä voi päätellä niitten kulkeutuneen ihan ihmisten kotipihoille. Ja joo, Kaavilla erityisesti ollaan huolissaan ja siksi on erilliset taksikyydit järjestetty lapsille kouluun, etteivät suden suihin joutuisi. Yksi kissa ja yksi koira ovat jo tältä alueelta joutuneet pedon kitaan. Juankoski ano erikseen sudenkaatolupaa. Toivoivat kaatolupaa kahelle sudelle. Saivat tappaa yhen suden ihan luvan kanssa, joka sitte meniki viime viikolla. Pienikokonen narttu jäi metsästäjän saaliiksi. Kaavilla ei olla vielä erillislupaa saatu. Ettäpä näin meillä susirajan takana.

Viikonloppuna oli vieraita tosiaan joo. En ihan turhaan siivonnu. Yksi tyttö Rovaniemeltä ja yksi Porvoosta sekä neljä tyttöä Helsingistä. Tulivat ja aiheuttivat vauvvakuumeen tuolle pahemmalle puoliskolleni. Kovin sisäsiistejä olivat. Silti tarvinnee tänään nyt heti alkaa siivoamaan taas vieraitten jäljiltä. Raportoin iltaan mennessä, olenko saanut mitään aikaiseksi tän huushollin suhteen.... :?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
bedlam

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Camilla kirjoitti:kokosin huonekaluja (vittu viimenen kerta kun ostan Ikeasta mitään..)
Joo, kyllä minä ainakin ostan esimerkiksi sohvani mielummin kokonaisena. Pari viikkoa sitten sain melkoisen monta ärräpäätä ja olutta kulumaan kootessani kolmen istuttavaa Ikean divaanisohvaa Espoossa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Jahas. En jaksanu tänää siivota. En sitte niin mitenkään.
Siirsin ainoostaan tosta olkkarista ton vieraspatjan toiseen huoneeseen ja täystyöllistin pesukoneen pesemään pyykit puolestani, ettei mun tarttis moisella vaivata käsiäni. Nyt pyörimässä kolmas koneellinen pyykkiä ja vielä pari koneellista, ainakin, olisi tälle päivälle vielä oottamassa vuoroaan. Pyykinpesukone on kyllä metka keksintö, aivan ihana! :P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Viikonloppuna pesin kivilattiat. Tuli hirvee hiksa. Nyt ne on ihan samassa kunnossa kun aiemminkin kun tepastelen aina keittiössä kengät jalassa.
Dumari

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Camilla kirjoitti:Viikonloppuna pesin kivilattiat. Tuli hirvee hiksa. Nyt ne on ihan samassa kunnossa kun aiemminkin kun tepastelen aina keittiössä kengät jalassa.
:D

Mä tein historiaa wiime wiikolla ja imuroin 2 kertaa tämän 32m2. Nyt kamalakseni huomaan haluja imuroida täällä vaikkei täällä ole oikeestaan kukaan käyny sitten perjantain jolloin imuroin.

Mitä mulle tapahtuu, onks tähän joku lääke? Auttakee!!
millivanilli

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Dumari kirjoitti: Nyt kamalakseni huomaan haluja imuroida täällä vaikkei täällä ole oikeestaan kukaan käyny sitten perjantain jolloin imuroin.

Mitä mulle tapahtuu, onks tähän joku lääke? Auttakee!!
:think: Olisikohan sulla hieman lämpöä? Se selittää mulla yleensä spontaanit siivousinnostukset.
Dumari

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Dumari »

millivanilli kirjoitti:
Dumari kirjoitti: Nyt kamalakseni huomaan haluja imuroida täällä vaikkei täällä ole oikeestaan kukaan käyny sitten perjantain jolloin imuroin.

Mitä mulle tapahtuu, onks tähän joku lääke? Auttakee!!
:think: Olisikohan sulla hieman lämpöä? Se selittää mulla yleensä spontaanit siivousinnostukset.
No ohan sitä, aika monta astetta! Mittarinkin mukaa 36.6 astetta, yleensä kun ulkona on 30 astetta, niin mulla on jo aika hirmusen kuuma!!1

Pyykit koneessa, kohta tiskaan.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Järjestelin hiukan keittiön kaappeja uuteen uskoon. Yllättäin sinne tuli lisää tilaa, ilman että mitään joutu heittää roskiin! :P
Vessat pesty. Koko huusholli imuroitu toimestani.
Raksu pesi lattiat. Koira pölisteli lisää karvoja, jotta työn määrä ei loppuis.
Pyykkikone pesi koneellisen, ja kohta vois työllistää tiskikoneenki. :)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:Järjestelin hiukan keittiön kaappeja uuteen uskoon. Yllättäin sinne tuli lisää tilaa, ilman että mitään joutu heittää roskiin! :P
Vessat pesty. Koko huusholli imuroitu toimestani.
Raksu pesi lattiat. Koira pölisteli lisää karvoja, jotta työn määrä ei loppuis.
Pyykkikone pesi koneellisen, ja kohta vois työllistää tiskikoneenki. :)
VESSAT MONIKOSSA?
minkälaisessa linnassa asut mustasiivekäs???


AI ETTÄ miten hoisin kotiani. Ensin hellästi juttelin kasveille ja hieman hyväilin Aasinkorvani. Sitten kouraisin edellisen päivän perunankuoret ja laitoin ne roskiin. Mulkkupaketti samoin roskiin. Nostin paikallislehtiä lattialta. Katsoin makuuhuoneeseeni ja totesin sängyn petautuneen ihan rutiinilla. Olin tyytyväinen ja EN PESSYT KONEELLISIA PYYKKIÄ!, joka on perusihmetykseni aina teille kun te pesette useita koneellisia päivässä. Stadinarska on hajuton ja puhdas.
8)
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Stadinarska kirjoitti:Olin tyytyväinen ja EN PESSYT KONEELLISIA PYYKKIÄ!, joka on perusihmetykseni aina teille kun te pesette useita koneellisia päivässä. Stadinarska on hajuton ja puhdas.
8)
Stadinarskalla ei vissiin ole leikki-ikäistä lasta, siivotonta miestä eikä pientä eläintarhaa?

Nimimerkillä 5 koneellista pyykkiä tänään.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

ninnithequeen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Olin tyytyväinen ja EN PESSYT KONEELLISIA PYYKKIÄ!, joka on perusihmetykseni aina teille kun te pesette useita koneellisia päivässä. Stadinarska on hajuton ja puhdas.
8)
Stadinarskalla ei vissiin ole leikki-ikäistä lasta, siivotonta miestä eikä pientä eläintarhaa?

Nimimerkillä 5 koneellista pyykkiä tänään.
Parahin Ninni! Juu ei,vaikka se olisi kiva se lapsi, juu, ei todellakaan onneksi miestä, mulla on pehmoeläimiä eivätkä nekään oksenna!
Eikö 5:ssä koneellisessa mene aikakin 8,5 tuntia pelkkään koneen pyöritykseen. PYÖRRYN ja menen nauttimaan iltateeni! :shock:
ninnithequeen

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Stadinarska kirjoitti: Eikö 5:ssä koneellisessa mene aikakin 8,5 tuntia pelkkään koneen pyöritykseen. PYÖRRYN ja menen nauttimaan iltateeni!
No kyllähän tuo kone koko päivän pyörikin.
Myönnetään, että pesussa olivat myös sohvanpäälliset ja petivaatteet.

Meidän yläkerrassa muuten pestään pyykkiä joskus ihan keskellä yötäkin. Ei se ny minuu häiritse, mutta ihmettelen. Kuuluuhan siitä ny jonkinmoinen ääni naapureitten korviinkin.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Meidän yläkerrassa muuten pestään pyykkiä joskus ihan keskellä yötäkin.
Yösähkö on halvempaa! :wink:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Koneellinen pyykkiä pesty (sisälsi vierashuoneen sängyn päiväpeiton + leopardimaton).
Vierashuoneen lattiat joka nurkkaa myöten imuroitu ja luuttuttu käsin.
Vierashuoneen Nalle Puh lattiamatto pesty, käsin! Kuivumassa saunassa...
Vierashuoneen ovenkahva ruuvattu sillai, ettei koira enää hyppäämällä saa ovea auki.
Vierashuoneen täystuuletus aloitettu (=jatkuu jouluun saakka...).
Koko muu huusholli imuroitu ja mopattu, vessa ja kylppäri siivottu perusteellisesti.
Tämä kaikki tiimityöskentelynä. Jos huomenna jaksais imuroia ton auton....

Niin, tolla koiruudella ei muuten oo mitään asiaa tohon vierashuoneeseen ennenku kaikki joulut on juhlittu ja maahan laskeutunut rauha ja vieraat karkotettu...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:Koneellinen pyykkiä pesty (sisälsi vierashuoneen sängyn päiväpeiton + leopardimaton).
Vierashuoneen lattiat joka nurkkaa myöten imuroitu ja luuttuttu käsin.
Vierashuoneen Nalle Puh lattiamatto pesty, käsin! Kuivumassa saunassa...
Vierashuoneen ovenkahva ruuvattu sillai, ettei koira enää hyppäämällä saa ovea auki.
Vierashuoneen täystuuletus aloitettu (=jatkuu jouluun saakka...).
Koko muu huusholli imuroitu ja mopattu, vessa ja kylppäri siivottu perusteellisesti.
Tämä kaikki tiimityöskentelynä. Jos huomenna jaksais imuroia ton auton....

Niin, tolla koiruudella ei muuten oo mitään asiaa tohon vierashuoneeseen ennenku kaikki joulut on juhlittu ja maahan laskeutunut rauha ja vieraat karkotettu...
SIIS AINA koneelliset pyykkiä. Mutta tämän yhden koneellisen ymmärrän, mutta 3 koneellista menee aina korkelata yli ymmärryksen.
KUINKA TÄYTEEN SAA RUMMUN TÄYTTÄÄ. Miten päin se käsi pitää olla, jonka ohjeissa sanotaan, että jää käden mittainen tila. Pystyyn vai vaakaan.

ONNEKSI mulla ei ole vierashuonetta, HUH. Olen pölkkäröinyt koko huushollini kyllä. Ja täällä on hyvä ilma. UGH!
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti:SIIS AINA koneelliset pyykkiä.... mutta 3 koneellista menee aina korkelata yli ymmärryksen.
Semmosena päivänä kun pistää pyykkiin lakanapyykit, pyyhepyykit, valkopyykit ja sitte vielä ne muut pyykit, niin voi tulla helposti neljäkin koneellista... ;)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:SIIS AINA koneelliset pyykkiä.... mutta 3 koneellista menee aina korkelata yli ymmärryksen.
Semmosena päivänä kun pistää pyykkiin lakanapyykit, pyyhepyykit, valkopyykit ja sitte vielä ne muut pyykit, niin voi tulla helposti neljäkin koneellista... ;)
Mustaenkeli hyvä! Säästä nyt Arskaa ja kerro edes kuinka ne tulee samaan aikaan. Ei kai nyt sentään neljää? Jääkö tää mulle ikuiseksi arvoitukseksi? :apuva:
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti:Mustaenkeli hyvä! Säästä nyt Arskaa ja kerro edes kuinka ne tulee samaan aikaan. Ei kai nyt sentään neljää? Jääkö tää mulle ikuiseksi arvoitukseksi? :apuva:
Helposti! Ainakaan tässä taloudessa ei pesukone pyöri päivittäin, vaan joskus saattaa pyykkiä kasautua viikonkin ajalta, jolloin sitä pyykkiä luonnollisesti tulee kerralla taas pestyä enemmän, sillai ajan kanssa... ;)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodinhoito-osasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Päivän saldo tähän mennessä:
Neljä koneellista pyykkiä! Eikä loppua näy....
Tähän aikaan tuskin kannattaa alkaa enää imuroimaan....
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Vastaa Viestiin