Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Kattopropelli on...

Hiljainen ja mukava kesäkuumalla
23
100%
 
Ääniä yhteensä: 23

Pehmis

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Köyhän miehen ilmastointi - laita pakastimeen muovirasioihin vettä. Isoihin rasioihin. Kun sinulla on isoja biittejä jäätä, kasaa ne kasaksi ja tuuletin taakse. Viilentää lämpötilaa helposti 5 astetta pitkäksi aikaa.
Sinkkumatti

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Ahhahahahaa. Ekan kerroksen varjoisa kulmahuonesto on pop. Mittari näyttää 21 astetta koko ajan. Ihanaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vetäkää käteen tai jotain. Olohuoneessa juuri nyt 28 astetta, makuuhuone tuntuu selvästi lämpöisemmältä kun sinne astuu.

Enkä osaa nukkua ikkuna auki.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Toimii ja on suht nättikin vielä [oma siis].

Täällä se pörrää kolmella eri nopeudella suoraan makkarissa sängyn päällä. Uh, kerronko lisää?

Ei lennä pölyt ei, ku siivousintoilee monesti viikossa. Mukava hulluus sekin.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Edellen jyrkkä ei kattohärpäkkeille.

Hyvä on nukkua vaikka kämppä on iltaauringon jälkeen kuin pätsi.. *Laittaa kaikki tuuletusikkunat auki, partsin oven raolleen, pikkutuulettimen kolmoselle ja sen suuntaus suoraan sänkyyn johon rojahtaa X-asennossa alasti köllimään* :krooh:
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Patz kirjoitti: Itse rakentsin toissailtana vanhemmilleni makuuhuoneeseen ns. köyhän miehen ilmastoinnin, eli puhallin puhaltamaan toisesta tuuletusikkunasta ilmaa ulos, jolloin huoneeseen tulee hetkessä ihanan viileää korvausilmaa toisen ikkunan kautta. Se on vaan niin helppoa kun sen osaa!
Ja rakensinpa samalla siihen toiseen vähemmän käytettyyn tuuletusikkuunaan ihan omin pikku kätösin hyttysverkonkin ettei tule öttiäiset sisälle. Toisessa sellainen jo oli. En siis mikään turha blondi ollenkaan!
Herranen aika, olen ihailusta sanaton! Sä osaa tehdä kaikkea! Kyllä mäkin vähän, mutta en mä sentään vielä ilmastointia ole asentanut. Kerran asensin esim. valaisimen sokeripalaan.. Tuli sähköisku, kun päätin sähköt takaisin päälle pantuani, vähän vielä kiristää ruuveja. Ei onneksi iso, mutta pitihän mun silti soittaa puhelinlääkärille ja tiedustella, tulenko kärsimään kammiovärinästä lähituntien aikana.
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Keikaus kirjoitti:Herranen aika, olen ihailusta sanaton! Sä osaa tehdä kaikkea!
Juu, siinä on aikaansaava nainen minun makuuni. :h: Unelmavaimoainesta sille jollekulle joka hänet sitten lopulta saapi. Jep.

Mitä kattopropelleihin tulee, äänestys vaikutti. En mennyt ostamaan sitä härveliä Liidelistä, vaan kuten sanoin, olkkarissani on nyt tyylikäs teräksinen jalustatuuletin, portaattomalla säätimellä kustomoituna. Helppo siirtää viileäksi vuodenajaksi komeroon piiloon.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Asiasta viidenteen, asuntoni on viileä kesät talvet. Vanha talo, paksut seinät, ainoa ikkuna pohjoiseen ja niin poispäin.
Kikkelis kokkelis.
bedlam

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Viileä tääkin kämppä on, vaikka olohuoneen ikkuna ja parveke osoittavat etelään ja ovat koko päivän auringossa. Makkarin ikkunaan aurinko ei taas toisaalta paista milloinkaan. Täytyy olla onnellinen.
Herra Manala

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

En kyllä ikinä vaihtaisi omistani pois. Mikään ei toimi paremmin makuuhuoneessa kuin kattotuuletin ykkösteholla. Tasainen, täysin äänetön viilennys.

Onnea vaan niille jotka pystyvät nukkumaan samassa huoneessa jonkun pikkutuulettimen huutaessa kolmosella... :roll:

Aika ihmeellinen muuten tämä antikattoropelliliike. En ole vielä koskaan aiemmin kuullut kenenkään pitävän tuollaisia nimenomaan rumina. Mun ropellit ainakin sopivat sisustukseen mielestäni ihan kivasti. Eikä muutkaan ole valittaneet. Edes naiset!

Ja se, että tekee ostopäätöksensä jonkun kitinän paskasakin perusteella - oli kyse sitten flanellipaidasta tai kattotuulettimesta - kuulostaa minusta helvetin huolestuttavalta.
pajazzo

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Omani on olohuoneessa enkä taatusti vaihtaisi pois. Hyperventiloin ihan tarpeeksi täällä helvetin kuumassa kämpässä ja ilman propelia varmaan kuolisin. Makaan olohuoneen lattialla suoraan lampun alla ja nautin tuulen tuiverruksesta. Aivan yhdentekevää onko kapine ruma vai ei. Pääasia, että tekee näistä v..tun kuumista hellepäivistä vähän helpompia kestää. :hail:
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Herra Manala kirjoitti:Onnea vaan niille jotka pystyvät nukkumaan samassa huoneessa jonkun pikkutuulettimen huutaessa kolmosella... :roll:

Aika ihmeellinen muuten tämä antikattoropelliliike...

Ja se, että tekee ostopäätöksensä jonkun kitinän paskasakin perusteella - oli kyse sitten flanellipaidasta tai kattotuulettimesta - kuulostaa minusta helvetin huolestuttavalta.
Heh.. olikohan ylimmäksi lainattu osoitettu mulle :) Ei kai sitä nyt tarvitse oikeasti alkaa palkokasvinviljelijäksi jos jossain palstalla kysytään mielipidettä ja sitten joku menee vielä kertomaan omansa (outohan sen täytyy olla kun sellaista menee tekemään).

Juu ja kyllä päätökset on hyvä minustakin tehdä ihan itse. Minä nukun edelleen tuuletin kolmosella ja hiljaa hymyän niille hassuille jotka eivät saa nukuttua jos joku pikkuääni, kuten nyt tuuletin tai seinäkello, häiritsee unta niin tavattomasti. Kiitos äiti, että laitoit sen radion soimaan hiljaiselle siihen huoneeseen jossa nukuin lapsena päiväuneni, eipähän tartte ihan pienimmistä häiriötekijöistä nykyään kitissä (vaikka kitinässä ollaankin).
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Herra Manala

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

KisSandra kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Onnea vaan niille jotka pystyvät nukkumaan samassa huoneessa jonkun pikkutuulettimen huutaessa kolmosella... :roll:
Heh.. olikohan ylimmäksi lainattu osoitettu mulle :) Ei kai sitä nyt tarvitse oikeasti alkaa palkokasvinviljelijäksi jos jossain palstalla kysytään mielipidettä ja sitten joku menee vielä kertomaan omansa (outohan sen täytyy olla kun sellaista menee tekemään).
Siehän se pimmee oot, jos edellisen tulkitset palkokasvien viljelyksi.
Pikku-Akka

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Edellisessä asunnossa meillä oli pakon sanelemana tuollainen kattotuuletinvalaisin. Tuuletinta ei pidetty päällä, kun se nostatti kissojen- ja koirankarvat ilmaan sekä tämän laiskan kodiäidin siivoamattomuudesta johtuvan kotipölyn ilmaan.

Nykyisessä kodissamme ei moista laitetta ole näkynyt, se myytiin pois... Täällä on ihanan viileää myös kesäkuumalla, vaikka talomme sijainti on kuin keskellä Saharaa- kuivaa ja kuumaa hiekkkaa /tai siis nykyisin nurmikkoa/ ja mäntyjä. Avain tähän kaikkeen on ihanasti viilentävä klinkkerilattia, joka varastoi kylmyyttä. Vaikka ulkona olisi 35 astetta varjossa, sisällä on vain noin 22 lämmintä. Varjostavia puita tai sen semmoisia ei ole, koska kaadoimme tontin puut muutamaa lukuunottamatta rakennusmateriaaliksi.

Oulun kämpässä tuli nautittua helteestä tämänkin edestä. En kaipaa moista loukkoa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Sopii johonkin halpiskaljalaan tai miksikolaisravinteliin, kotiini? Vain hyvin kuoleen ruumiini yli!

jäähdytän huoneeni puoliavoimella tuuletusikkunalla, ja pitämällä jääkarhurasian kantta postilaatikon sisäkannen välissä, avoimessa tuulikaapissa, makkarin ovi avoinna.(Makuuhuone sisäpihalle ja ulkooven takana avokäytävä, läpitalom huoneusto)

Nii jäitä voi laittaa vaikka housuihin sitten, jos liian kuma tulee.
Pyyhin Netikettiin..
mustakikkeli

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Ei kai sitä kattopropellia nyt minkään ulkonäön takia hankitakaan? Ihme kermaperseitä te kaikki. Voisin ihan teidän kiusaksenne hankkia sellaisen.

Elixair-ilmanpuhdistimista on hyvää sanottavaa. Sellainen on pop. Kokemusta sekä E200 (pöytä) että E300 (lattia) malleista. Vähentävät selvästi ilmassa leijailevan pölyn ja paskan määrää.
Mulli75

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Propelli kuin propelli. Vähän helpotusta tuonut eilen ostamani teleskooppijalustalla ja 3:lla nopeudella varustettu propelli verhot ja kaikki kevyt meinaa lähteä lentoon kun se vaihtaa suuntaa itsestään ja tuulettaa. Heti tuli mieleen mitäköhän poikamaisia virityksiä siihen tekisi.
Herra Manala

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Niba kirjoitti:Nii jäitä voi laittaa vaikka housuihin sitten, jos liian kuma tulee.
Jos sä olet tulos siitä, niin ei kiitos.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kattopropellia en voi hankkia, koska kaikki ikävät Vietnam-flashbackit pilais mun yöunet. Lattialla on tuuletinhäkkyrä, jota pidän päällä vain öisin. Päiväkuumuuden vältän notkumalla muualla.

Propellilippiksestäni olen saanut naisiltakin vain positiivista palautetta. Te olette kaikki surkeita.
Rotan aivot valtasivat pääni.
segma

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja segma »

Kiva värkkihän tuollainen olisi, jos sen nimittäin saisi jotenkin simppelin elegantilla muotoilulla ilman rasittavia 90-luku -tilpehöörejä. Rahaa tuollaiseen minulla tuskin on.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ilman tuuletinta ei tulisi elämästä mitään - kuivuisin kokoon yön aikana.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
AarneAnkka

Re: Kattopropelli - kätevä vai karmea?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Eikö tuuletin jopa edistä haihtumista ja siten rusinaksi kitistymistä?
Vastaa Viestiin