Futonia hakemassa...

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Ajattelin sisustaa makuhuoneen uusiksi ja paaelementtina olisi sitten 180cm futoni sanky. onko ehdotuksia mista niita saisi hyvia,
http://www.ftn.cc/ saitti on kayty lapi mutta olisiko muita mestoja mista futoneita mahtaisi loytaa paakaupunkiseudulla?
Sinkkumatti

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Sellossa on joku mesta joka myy noita.. Se on siin sin cityn alapuolella.

http://www.futon.fi/
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Tungenpas tämän tänne.

Kertokaapas, hakusessa olisi patja joka sopii moottoroituun sänkyyn (siis taipuisa pitäisi olla, mutta tukeva).
Tämähän ei ole itsessään ongelma, vaan patjan koko... 120X220 olisi tavoitteena löytää.
Valmiina tuskin mistään saa, mutta mikä firma valmistaisi kohtuukustannuksin?
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja nexie »

Sinkkumatti kirjoitti:Sellossa on joku mesta joka myy noita.. Se on siin sin cityn alapuolella.

http://www.futon.fi/
Pakko avautua. Meidän (tänään kasattu) petimme on tuolta. Kahden viikon toimitusaika venyi viiteen viikkoon. Asiakaspalvelu (joka liikkeessä oli kyllä oikein ystävällistä) sukkasi toimituksen suhteen kybällä; ei tullut esim. mieleen ilmoittaa, että sovitusta aikataulusta ei pystytä pitämään kiinni. Toimitettu tuote oli viallinen; yksi osa oli murtunut useasta kohdasta, korvaavan osan toimittaminen kesti. Sängyn kokoaminen oli hankalaa, ohje näytti minun silmiini käsittämättömältä ja myös asiaan kykenevämmällä osapuolella meni hyvä tovi kokoonpanopuuhissa.

Sängyn toiminnallisista ominaisuuksista en vielä osaa antaa selvitystä.

Edit: Unohtui mainita, että sänkymme on kyllä ulkoisesti oikein sievä ja futon nukkuma-alustana bueno.
Viimeksi muokannut nexie, 07.07.2006 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Don't Panic!
Sinkkumatti

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Perkeleen futonketju. Nyt mä haluan päästä eroon jenkkisängystäni ja laittaa makkariin uuden sängyn. Haistakaa kukkanen.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Futon patja on kaikista paras seksiin :wink: Älä hanki sänkyä vaan noin sentin korkuinen puualusta on paras.
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Patz

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Patz »

Hmm... mulla on varastossa ylimääräinen futonpatja. Pitäisköhän munkin luopua jenkistä ja kun makkarin itämainen sisustus on valmis, siirtyä futoniin...
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja JoeB »

On se kumma miten aina kun lahtee etsimaan jotakin niin tormaa ensin siihen kaikista kaliimpaan versioon ja ihastuu siihen pohjattomasti. Tälläkin kertaa tottakai tuolla futon shopissa näin sen Agora sängyn jonka rungon hinta pelkastaan on jo tuplat ellei 3x kovempi kuin muiden.
En kyllä usko että siinä saisi 3x paremmat unet...
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

RAM13 kirjoitti:Futon patja on kaikista paras seksiin :wink: Älä hanki sänkyä vaan noin sentin korkuinen puualusta on paras.
Nussiessahan on usein kiva, että sänky on n. polven korkeudella?
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja JoeB »

RAM13 kirjoitti:Älä hanki sänkyä vaan noin sentin korkuinen puualusta on paras.
Ei mahda alustatuuletus toimia kovin hyvin tuollaisessa ratkaisussa... en kyl sit tiia, jotenkin mielestani patjan pitaa hengittaa myos altapain.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Minkähänlaisen sängyn ostais? Kävin eilen katselemassa. Eivät näyttäis olevan ihan ilmaisiakaan ...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Leevi kirjoitti:Minkähänlaisen sängyn ostais? Kävin eilen katselemassa. Eivät näyttäis olevan ihan ilmaisiakaan ...
Voin kyllä suositella varauksetta ruotsinihmettä. Mukava ja kestävä, takuutakin löytyy sekä "varaosia" on saatavissa pitkään. Tyyris, kallein omistamani yksittäinen esine ulko-oven sisäpuolella, mutta joka euron arvoinen ollut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Bluntly kirjoitti: Voin kyllä suositella varauksetta ruotsinihmettä. Mukava ja kestävä, takuutakin löytyy sekä "varaosia" on saatavissa pitkään. Tyyris, kallein omistamani yksittäinen esine ulko-oven sisäpuolella, mutta joka euron arvoinen ollut.
Juu, tuota merkkiä kävin katsomassa (yhtenä vaihtoehtona). Tosiaan kukkaroa saa kouraista aika syvältä, että tuon merkin makuuhuoneeseen saa. On se varmaan hyvä. Täytyy miettiä.
Onslow

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Bluntly kirjoitti: Voin kyllä suositella varauksetta ruotsinihmettä.
Ja minä Kauhajoen ihmettä. Omassa testissäni kepitti Ruotsin ihmeen 6-0.

edit:

Huhhuh mikä hinta tuolla:

http://www.kalusteparkkonen.fi/content/ ... extid=8957

Tein itte vastaavanlaisen päädyn, niin se maksoi ehkä just ja just 80 euroa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Leevi kirjoitti:Juu, tuota merkkiä kävin katsomassa (yhtenä vaihtoehtona). Tosiaan kukkaroa saa kouraista aika syvältä, että tuon merkin makuuhuoneeseen saa. On se varmaan hyvä. Täytyy miettiä.
On se hyvä. Tosin Ikean sänkykin on ihan yhtä hyvä:
http://www.ikea.com/ms/fi_FI/campaigns/ ... _test.html
Onslow

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

sivustahuutaja kirjoitti: On se hyvä. Tosin Ikean sänkykin on ihan yhtä hyvä:
http://www.ikea.com/ms/fi_FI/campaigns/ ... _test.html
Oletkos käynyt testaamassa ikean sängyt? Me käytiin ja tultiin siihen tulokseen, että tuon testin tuloksilla saa pyyhkiä perseensä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Onslow kirjoitti:Oletkos käynyt testaamassa ikean sängyt? Me käytiin ja tultiin siihen tulokseen, että tuon testin tuloksilla saa pyyhkiä perseensä.
On niitä tullut köllöteltyä. Ehken ollut riittävän kriittinen. Ilmeisesti se parhaiten brändätty Hästens oli sitten paras?
Onslow

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

sivustahuutaja kirjoitti: Ilmeisesti se parhaiten brändätty Hästens oli sitten paras?
Luetaan niitä postauksia.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Moon ollu tyytyväinen Jensen sänkyyni.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Bhven

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mulla ei oo sänkyä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Haikailen kans futonia, mutta tän hetkiseen sisustukseen sopii paremmin tuo nykyinen. Toisaalta oon sitä mieltä, että mulla on maailman paras sänky johon on aivan ihana aina iltaisin köllähtää. Kuten ihan just kohta :)
Prepare for the worstest.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Futonia hakemassa...

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Ostin siis aikoinaan futonin, toimi ihan hyvin pari vuotta mutta sitten vaihdoin kuitenkin takaisin joustinpatjaan, lähinnä siitä syystä että vaikka se minulle sopi niin puoliso ei siinä pystynyt nukkumaan (johtuen naisten ruumiinrakenteesta ja erilaisesta tuentarpeesta vyötärö-lantioseudulla).
Futonin runko kyllä jäi, sillä se on kertakaikkiaan erinomainen. Patjaksi tuli unikulmasta jäykkä peruspatja joka myös toimii selälle hyvin.
Vastaa Viestiin