Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.09.2019 9:29
James Potkukelkka kirjoitti: 23.09.2019 11:35
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.09.2019 11:24
Mulla kahden viikon Miamin matka koko perheelle sisässä Tjäreborgilta.
Harmillista. Vaikka rahat saakin takaisin, se kestää. Air Berlinin tapauksessa kesti useita kuukausia.
Meillä ei ns. pakettimatka ja lentoyhtiö BA, joten melko turvassa olemme. Tosin turhaa päänvaivaa ja tämäkin.
Mulla ei tosiaan ole asiasta mitään tietoa, mutta mietin miten nuo maksut menee. Jos Tjäreborg tilittää maksut lentoyhtiöille ja hotelleilla vasta lähempänä matkaa, on mielestäni konkassa vaaraa, että rahoja ei Tjäreborgilla enää ole, kun maksun aika koittaa.

Otitteko hotellit Tjäreborgin kautta? Jos Tjäreborg ei lainkaan välissä, silloin niiden suhteen ei tietysti ainakaan ongelmaa.

Mutta mä en siis tästä mitään tiedä, kunhan fundeeraan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Ei tässä pitäis tänhetkisillä tiedoilla hätää olla. En jaksa spekuloida.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2019 9:36 Mulla ei tosiaan ole asiasta mitään tietoa, mutta mietin miten nuo maksut menee. Jos Tjäreborg tilittää maksut lentoyhtiöille ja hotelleilla vasta lähempänä matkaa, on mielestäni konkassa vaaraa, että rahoja ei Tjäreborgilla enää ole, kun maksun aika koittaa.
Jossain uutisjutussa oli että matkatoimistot maksaisivat vasta jälkikäteen hotelleille, mistä hotelleille kiusaus heittää pihalle konkurssitilanteessa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Turvallisinta on että ei matkusta minnekään. Tosin matkustan tänään Pirkkolaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 25.09.2019 7:08 Turvallisinta on että ei matkusta minnekään.
Kotiin on moni kuollu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 25.09.2019 6:42
James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2019 9:36 Mulla ei tosiaan ole asiasta mitään tietoa, mutta mietin miten nuo maksut menee. Jos Tjäreborg tilittää maksut lentoyhtiöille ja hotelleilla vasta lähempänä matkaa, on mielestäni konkassa vaaraa, että rahoja ei Tjäreborgilla enää ole, kun maksun aika koittaa.
Jossain uutisjutussa oli että matkatoimistot maksaisivat vasta jälkikäteen hotelleille, mistä hotelleille kiusaus heittää pihalle konkurssitilanteessa.
Niin. Taviksetkin yleensä maksavat hotellin vasta yöpymisen jälkeen, joten vaikea kuvitella, että matkatoimistoilla suurasiakkaina huonommat ehdot olisi. Tottakai matkatoimisto pitää rahat itsellään niin pitkään kuin mahdollista oman käyttöpääoman tarpeen pienentämiseksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.09.2019 19:04 En jaksa spekuloida.
Mitä hittoa! Kyllä tässä pitää viettää unettomia öitä ja pyöriä hikisissä lakanoissa monta kuukautta!

:kele:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suomesta palattu. Hiki-Vantaan kenttä on rempassa ja lounge on vaihtanut paikkaa. En tykännyt uudesta loungesta, ei siellä edes ollut kunnon pöytiä - ainoastaan sellaisia epäergonomisia virityksiä. Tykkäisin istua ihan tavallisen pöydän ääressä normikorkeudella ja lukea lehteä. Vessojakin oli vain kaksi plus invavessa. Ihan paska oli, toivottavasti on tilapäinen ratkaisu kyseessä, se oli nimittäin aika pienikin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tarvitsen breikin.
Laitoin vaimolle viestiä, jos lähdettäis vaikka Lontooseen viikonloppuna.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Kannattaakin tulla ennen kuin menee rajat kiinni!!1
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Juu, seuraavan kerran sitten YK:n avustussaattueessa.

Sääkin näyttäisi nyt olevan aika ok

https://ilmatieteenlaitos.fi/saa/britannia/lontoo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei vaimo innostunut Londonista. Kuulemma liian raskasta lähteä pe töiden jälkeen ja su takaisin.

Hän ehdotti Tukholmaan lentäen. Mä voisin mennä laivalla, mutta lentäen en halua. Vaimo taas ei halua laivalla. Lisäksi mulla on joku ruåtsitrauma, koen oloni siellä kruunun alamaiseksi ja en halua sen takia oikein käydä. Lisäksi Ruotsissa aina se fiilis, että _pitäisi_ puhua ruotsia.

Ehkä mennään lopulta vain yhdeksi yöksi Tallinnaan..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.10.2019 12:21 Ei vaimo innostunut Londonista. Kuulemma liian raskasta lähteä pe töiden jälkeen ja su takaisin.

Hän ehdotti Tukholmaan lentäen. Mä voisin mennä laivalla, mutta lentäen en halua. Vaimo taas ei halua laivalla. Lisäksi mulla on joku ruåtsitrauma, koen oloni siellä kruunun alamaiseksi ja en halua sen takia oikein käydä. Lisäksi Ruotsissa aina se fiilis, että _pitäisi_ puhua ruotsia.

Ehkä mennään lopulta vain yhdeksi yöksi Tallinnaan..
Riikaan tai Gdanskiin lentäen. Voi lentää la sisään ja su ulos. Suositus RIikaan rentoutumismielessä - Otatte Radisson Latvija spa-hotellin, käytte vähän kylbylässä, nautitte hyvän aterian kaupungilla ja illalla katsomaan kaunista vanhaa kaupunkia hotellin Skybarista erinomaisen mojiton äärellä.

HEL 10:15 Helsinki-Vantaan lentoasema 1t 05m 11:20 RIX Riika Riga Intl
airBaltic logo

RIX 18:25 Riika Riga Intl 1t 05m 19:30 HEL
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 02.10.2019 12:35
James Potkukelkka kirjoitti: 02.10.2019 12:21 Ei vaimo innostunut Londonista. Kuulemma liian raskasta lähteä pe töiden jälkeen ja su takaisin.

Hän ehdotti Tukholmaan lentäen. Mä voisin mennä laivalla, mutta lentäen en halua. Vaimo taas ei halua laivalla. Lisäksi mulla on joku ruåtsitrauma, koen oloni siellä kruunun alamaiseksi ja en halua sen takia oikein käydä. Lisäksi Ruotsissa aina se fiilis, että _pitäisi_ puhua ruotsia.

Ehkä mennään lopulta vain yhdeksi yöksi Tallinnaan..
Riikaan tai Gdanskiin lentäen. Voi lentää la sisään ja su ulos. Suositus RIikaan rentoutumismielessä - Otatte Radisson Latvija spa-hotellin, käytte vähän kylbylässä, nautitte hyvän aterian kaupungilla ja illalla katsomaan kaunista vanhaa kaupunkia hotellin Skybarista erinomaisen mojiton äärellä.

HEL 10:15 Helsinki-Vantaan lentoasema 1t 05m 11:20 RIX Riika Riga Intl
airBaltic logo

RIX 18:25 Riika Riga Intl 1t 05m 19:30 HEL
Kiitos. Riika ja Gdansk molemmat ovat käyneet mielessä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Riika on abouts 10 kertaa hienompi kuin Tallinna. Kännisiä poroja ei juurikaan, kauniimpi ja leppoisammat ihmiset.

Jos haluaa vielä lyhyemmän lennon, niin myös Tartto on hieno paikka lähellä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.10.2019 12:21 Ei vaimo innostunut Londonista. Kuulemma liian raskasta lähteä pe töiden jälkeen ja su takaisin. Hän ehdotti Tukholmaan lentäen. Mä voisin mennä laivalla, mutta lentäen en halua. Vaimo taas ei halua laivalla.
:D Oletko varma, ettet vahingossa sekoittanut päiväkodin pihalta kuulunutta kinaa seuraavasta yhteisleikistä omaan keskusteluunne?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 02.10.2019 12:46
James Potkukelkka kirjoitti: 02.10.2019 12:21 Ei vaimo innostunut Londonista. Kuulemma liian raskasta lähteä pe töiden jälkeen ja su takaisin. Hän ehdotti Tukholmaan lentäen. Mä voisin mennä laivalla, mutta lentäen en halua. Vaimo taas ei halua laivalla.
:D Oletko varma, ettet vahingossa sekoittanut päiväkodin pihalta kuulunutta kinaa seuraavasta yhteisleikistä omaan keskusteluunne?
mä menen laivalla ja vaimo lentäen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.10.2019 12:47mä menen laivalla ja vaimo lentäen!
Suottaapi olla, että rentoutumisen kannalta tuo olisikin paras ratkaisu :D
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.10.2019 12:47
urpiainen kirjoitti: 02.10.2019 12:46
James Potkukelkka kirjoitti: 02.10.2019 12:21 Ei vaimo innostunut Londonista. Kuulemma liian raskasta lähteä pe töiden jälkeen ja su takaisin. Hän ehdotti Tukholmaan lentäen. Mä voisin mennä laivalla, mutta lentäen en halua. Vaimo taas ei halua laivalla.
:D Oletko varma, ettet vahingossa sekoittanut päiväkodin pihalta kuulunutta kinaa seuraavasta yhteisleikistä omaan keskusteluunne?
mä menen laivalla ja vaimo lentäen!
Minähän ehdotin tähän pulmaan jo vuosia sitten markkinavetoista ratkaisumallia.
1. Molemmat määrittelette hinnan, jolla suostutte toisen tahtoon. Esim. sinä 100€ ja vaimo 300€. Hinnat määritellään salassa ja avataan sitten.
2. Pienemmän hinnan määritellyt, eli tässä sinä, saa päättää kummin tehdään:
A) Mennään sinun plänisi mukaan, jolloin vaimo saa korvauksena haluamansa summan, eli 300€. --> sinun hyötysi -200 ja vaimon 0
B) Mennään vaimon plänin mukaan, jolloin sinä saat korvauksena haluamasi summan, eli 100€ --> sinun hyötysi 0 ja vaimon +200

Näin päästään tilanteeseen, jossa ilman riitoja valitaan korkeimman hyödyn vaihtoehto. Joustaja saa myös kompensaation, toisin kuin normaalissa väittelyssä. Jos pienemmän hinnan määritellyt dave on tässä hinnoitellut valinnat oikein, niin dave on indifferentti liikennemuodon suhteen joustokorvauksen saatuaan. Rationaalisesti tämä malli on ainoa järkevä. Valuuttana voi myös käyttää zeksuaalisia palveluksia, jos raha on liian brutaalia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.10.2019 13:24 . Rationaalisesti tämä malli on ainoa järkevä.
Sitenhän sen on pakko toimia :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eka pyöräpäivä Mallorcalla takana. Sata kilsaa pääosin vuoristossa oli paha, mutta hyvä sekin oli kokea. Kaveri kaatui huipulta tultaessa ekassa märässä serpentiinimutkassa, ja peukalo turpos plus jalkaruhjeet. Olihan se välillä alas tullessa jännää. Illaksi paellapaikka katsottu. Kyllä viini ja olut kuuluu urheilun lisäksi siihen lomamme kuumaan ytimeen myös, älkää huoliko.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eilen oli pakko pitää välipäivä pyöräilystä, koska jalat. Uin altaalla tosin tunnin, ettei ihan laiskotteluksi mennyt. Tänään 120km melko flättiä, jalat olivat jo kevyet. Palauttava uinti altaassa teki hyvää, sillä 18 sateinen vesi virkisti, muttei ollut liian kylmää. Tai no, oli se kyllä turhan kylmää. Eiköhän tässä ole oluen ansainnut. Tai no, yksi meni jo janoon rantabaarissa lenkin jälkeen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lontoossa pitkä viikonloppu vaimon kanssa. Menomatkalla olin sitten eka kertaa busineksessa. Olihan se kiva mennä priority-linjoja pitkin ja istuskella loungessa. Itse koneessa oli etua sen verran, että kolmesta paikasta keskimmäinen tyhjä sekä paremmat ruoat ja juomat. Ei varmastikaan rahan arvoista, jos pitäisi maksaa euroilla, nythän maksoimme pisteillä.

Kävimme National History museossa nyt toisen kerran, nyt pääasiassa katsomassa vuoden luontokuvanäyttelyä. Musikaalina katsoimme Oopperan kummituksen. Hyde Parkin Winter Wonderlandissa kävimme myös. Uber jätti meidät väärellä puolelle Hyde Parkia ja kävelimme puiston läpi em. tapahtumaan. Oli helvetin pimeää. Britit eivät mitä ilmeisimmin kauheasti puistojen valaistukseen panosta. Pienen pieni tuikku kymmenien metrien välein. Olisi muuten pelottanut, mutta onneksi oli muutama muukin matkalla samaan suuntaan.

Matka meni sinänsä ns. vituiksi, että iso pyörä jumitti edelleen ja olin lähes koko ajan ahdistunut eri asioista ja en juurikaan pystynyt nauttimaan mistään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Reilu kuukausi aikaa perheen Miamin reissuun. 10 päivän reissu Miami Beachille, siis. Fiilis reissuun, kuten perheen kesken tehtyjen reissujen suhteen useimmiten on, että ihan ok, mutta raskautensa johdosta yritän välttää liikoja etuhaaveiluja. Koska hallitus sanoi, että ei pdä ajatuksesta, että edes lasten kanssa kävisin Panthersien pelin lähellä väiymässä, niin melko tiiviksi ainakin hän on matkan mielessään buugannut. Kaikenlaisia elämyspuistoja siellä on melko lähellä pilvin pimein ja auto varmasti tulee vuokrattua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.01.2020 12:16 Koska hallitus sanoi, että ei pdä ajatuksesta, että edes lasten kanssa kävisin Panthersien pelin lähellä väiymässä
No mitäs hittoa toi nyt on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin