Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 05.03.2018 12:08
sivustahuutaja kirjoitti: 05.03.2018 12:02 ^ jaksaako sitä huumeiden lisäksi enää ryypätä, jos töitäkin pitää tehdä?
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että on vähän tekopyhää pyöriä vaan laput silmillä huumeiden parissa pohtimatta lainkaan alkoholin roolia, mutta uskon, että tämä suomalaisille tyypillinen sekakäyttökulttuuri vähän ajaa siihen. Luulen, että myös briteille alkoholi on siinä määrin lempilapsi, ettei retken työosuuksissa siltäkään vältytä, mutta vapaa-ajan aion pyhittää kyllä teatterien halvoille jämäpaikoille, jos vain mahdollista!
Eli töissä ryypätään ja vapaalla ollaan selvinpäin? Voisihan sitä kokeilla tuotakin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2018 10:15Ja vaikka tavaratalojen, ja erityisesti niiden elintarvikeosastojen ja ravintolamaailmojen, suosittelu voi tuntua kummalta, voisin kuitenkin ajatella, että KaDeWe-tavaratalo voisi kiinnostaa Sinuakin.
Ei lainkaan! Mä suorastaan rrrrrakastan matkoilla pyöriä ruokaosastoilla :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

About kuukauden kuluttua Suomeen. Toivottavasti siellä ei vielä silloin ala jääkausi.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti: 10.07.2018 11:14
Kreitsu kirjoitti: 09.07.2018 22:00 About kuukauden kuluttua Suomeen. Toivottavasti siellä ei vielä silloin ala jääkausi.
Alkoi jo.
Taitaa olla housuissas jääkausi. Ainakin sen perusteella, mitä olen Stadin säitä katsellut, niin ei ole tarvinnut palella :P Toivottavasti ne jatkuu ja jatkuu ja jatkuu!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toivottavasti loppuu nyt ja heti, olen ihan kuolemaisillani kuumuuteen.

Taidan varata reissun jonnekkin viileään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Käytiin Baskinmaalla. Lennot ja hotelli oli Bilbaossa, mutta autolla pyörittiin myös San Sebastianissa ja Ranskan puolella Biarritzissa ja Saint Jean de Luzissa. Ja jollain GoT- Dragonstonella käytiin kans, olihan se hieno kivi vaikken ko sarjaa ole seurannut. Hyvä matka, Bilbao taisi nousta Espanjan lämppäriksi tähänastisista. Guggenheim sykähdytti, vaikka Dan Brownin Winston ei ollutkaan saatavilla audio guidesta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

NIzza oli taas jeesch. Valkoiselle herrasmiehelle sopiva kohde.

Lissabon oli kiva myös. Selvästi köyhempi paikka luonnollisesti. Ainoa miinus Lissabonissa, että ei ole rantaa. Harmittavasti Portugali oli jo ehtinut pudota MM kisoissa. Käytiin kuitenkin yksi matsi katsomassa ulkoilmakisakatsomossa. Junalla kävimme katsomassa Sintran kaupungin linnat. Suomessahan Sintra tunnetaan parhaiten siitä, että Anna Abreu on sieltä kotoisin :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ai niin. Nizza on kyllä välillä niin gay, että naurattaa. Esim. maksullisella rannalla, jossa olimme, oli pariskunta naamat kiristettynä samixisissa ihkuissa olkihattuissa ja valkoisissa puvuissa kahden puudelin kanssa drinksulla ja Promenade des Anglaisilla tuli vastaan lenkkeiijä vaaleanpunaisessa uurretussa juoksuasussa.

Valkoinen on muuten mielenkiintoinen väri. Havaintojeni mukaan streitit miehet eivät pukedu esim. vitivalkoisiin farkkuihin. Sreitit naiset kyllä. MIstähän em. johtuu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2018 11:21 Havaintojeni mukaan streitit miehet eivät pukedu esim. vitivalkoisiin farkkuihin.
Aika vain on väärä. J. Karjalainen lauloi 80-luvulla biisissään mikä mahtaa olla in lehtien valistavan meitä siitä, että valkoisia farkkuja tulee käyttää talvellakin. En toki voi tietää, sisälsikö Karjalaisen "me" heteromiehet, mutta muistan ostaneeni 80-luvun loppupuolella ainakin parit valkoiset (ehk'ei vitivalkoiset?) 501:t.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.08.2018 11:33
James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2018 11:21 Havaintojeni mukaan streitit miehet eivät pukedu esim. vitivalkoisiin farkkuihin.
Aika vain on väärä. J. Karjalainen lauloi 80-luvulla biisissään mikä mahtaa olla in lehtien valistavan meitä siitä, että valkoisia farkkuja tulee käyttää talvellakin. En toki voi tietää, sisälsikö Karjalaisen "me" heteromiehet, mutta muistan ostaneeni 80-luvun loppupuolella ainakin parit valkoiset (ehk'ei vitivalkoiset?) 501:t.
Juu, voi olla, että kasari oli eri juttu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2018 11:21Valkoinen on muuten mielenkiintoinen väri. Havaintojeni mukaan streitit miehet eivät pukedu esim. vitivalkoisiin farkkuihin. Sreitit naiset kyllä. MIstähän em. johtuu?
Vakovichy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 08.08.2018 12:00
James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2018 11:21Valkoinen on muuten mielenkiintoinen väri. Havaintojeni mukaan streitit miehet eivät pukedu esim. vitivalkoisiin farkkuihin. Sreitit naiset kyllä. MIstähän em. johtuu?
Vakovichy.
Does not compute?

https://www.google.com/search?q=Vakovic ... e&ie=UTF-8
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2018 11:21
Valkoinen on muuten mielenkiintoinen väri. Havaintojeni mukaan streitit miehet eivät pukedu esim. vitivalkoisiin farkkuihin. Sreitit naiset kyllä. MIstähän em. johtuu?
Siis valkoinen pukuhan on äärimmäisen cool. Vaatii tietty pokkaa ja itsevarmuutta, ettei näytä pelokkaalta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mitä tuumaat lumivalkoisista farkuista?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Saatan mennä Ähtäriin katsomaan Pandoja, vaikka periaatteessa ärsyttää se typerä hinnoittelu ja muutenkin eläintarhat on vähän kyseenalaisia laitoksia.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

No nyt on pandat nähty. Siellä ne eri karsinoissaan lojuivat ja söivät, eikä niillä edes ollut pääsyä ulkoaitauksiinsa. Ihmettelen miksi.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

On työmatka, mutta on kyllä täydellinen lomafiilis. Kuala Lumpuriin tänään valmistautumaan maanantaina alkavaan koulutukseen. Kaljaa, baaria ja uima-allasta. Koulutuksessa on 2.5h lounastauot, että ehtii hoitaa bisneksiä. Mun bisnekset on kyllä tiiviisti altaalla!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Su kohti Malagaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Malaga oli aika meh. Ei nyt mitään negatiivista, mutta ei oikein positiivistakaan. Ei imho kauheasti nähtävää. Picasso museo tuli käytyä. Aika pieni paikka.

Nestettä kertyi 3kg, eli reissu ei mennyt hukkaan. Tapakset, suolapähkinät ja punaviini toimivat. Lähteneet nyt jo pois. Mutta mielenkiintoista todeta joka kerta tuo n 3kg nesteen kertyminen. Nykyään huomaan, kun punnitsen itseni joka aamu, paitsi reissussa. Mielenkiintoista myös, että n 3:ssa päivässä häviää.

Rantatuoli Malagassa off season 5€, kun Nizzassa on season oli 28€. Markkinatalous on hieno asia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.10.2018 10:02 Malaga oli aika meh. Ei nyt mitään negatiivista, mutta ei oikein positiivistakaan. Ei imho kauheasti nähtävää. Picasso museo tuli käytyä. Aika pieni paikka.
Kävitkö patikoimassa? Olisi varmaan hienoja päiväretkiä voinut tehdä sieltä suunnalta? En siis itse ole Malagassa käynyt, mutta reissuissa aina kiinnostaa luontohommelit.

Mahdollisesti tammikuussa taas patikoimaan joko viikoksi tai kahdeksi. Ties vaikka näkisi lunta huipulla, mikä ei sinänsä hirveästi kiinnosta. Mutta jännää vaihtelua vois olla!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 23.10.2018 11:54
James Potkukelkka kirjoitti: 22.10.2018 10:02 Malaga oli aika meh. Ei nyt mitään negatiivista, mutta ei oikein positiivistakaan. Ei imho kauheasti nähtävää. Picasso museo tuli käytyä. Aika pieni paikka.
Kävitkö patikoimassa? Olisi varmaan hienoja päiväretkiä voinut tehdä sieltä suunnalta? En siis itse ole Malagassa käynyt, mutta reissuissa aina kiinnostaa luontohommelit.
En käynyt, en ole patikoinut armeijan jälkeen :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21126
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kannattaa testata. Tämä vedettiin perheen kanssa lauantaina: Sentiero degli Dei - Path of Gods. Tosin vedettiin kovennettuna versiona ja noustiin tonne alkuun merenpinnan tasolta. Kokonaisnousua tuli siis melkein kilsa.
https://10hikes.com/italy/amalfi-coast- ... gods-hike/

Kuva
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Onko Madeiran haikkaus/ maastopyöräreiteistä kokemuksia? Maaliskuussa oltais menossa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin