Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
PerttiMakimaa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Vastaan nyt aiheeseen näin erikseen.

Minulle riittää jos on aurinkoinen ilma ja hyvä uimaranta.
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Viimeisimpänä 3.5 kuukauden Aasian matka keväällä http://voyagertwo.travellerspoint.com/ Rahoitus järjestyi pääosin ylitöillä sekä sisääntehdyistä tunneista. Matkan aikana olin myös Suomessa asunnoton ja muutkin juoksevat menot oli katkaistuna. Olenko muuten ainoa joka myöntää olevansa aidosti kateellinen Elcon matka kokemuksista?
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
Bliss

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bliss »

voyager2 kirjoitti:Olenko muuten ainoa joka myöntää olevansa aidosti kateellinen Elcon matka kokemuksista?
Et.
Mä olen kateudesta kirkkaanvihreä :?
CandyMan

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

voyager2 kirjoitti:Olenko muuten ainoa joka myöntää olevansa aidosti kateellinen Elcon matka kokemuksista?
Gattaca on, mutta ei myönnä. Itsestäni ei varmaan löytyisi tarpeeksi virtaa niin laajaan ja taajaan matkusteluun, luultavasti vittuuntuisin jo pelkkään alituiseen pakkaamiseenkin.
elco

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Kateus on turhaa. Reissuilla on tullut tavattua tyyppejä, joiden setit ovat sellaisia, että ihmetyttää vain, minkä pankin ovat ryöstäneet. Ei muiden reissaukset minulta mitään pois ole.

Raha on yksi tekijä sen suhteen, miten voi matkustaa - itse olen ollut tuossa suhteessa tietty onnekas. Määräävämpi tekijä on monelle perhe. Itse kun en lapsia halua niin voin elää pinnallista elämääni - generoin taloudellista hyvinvointia ympärilleni, mutta etupäässä itselleni. Ymmärrettävästi moni vanhempi saattaa tuntea kateuden piston ollessaan sidottu kotiin lapsineen, kun toinen ampuu suihkarilla maailman top-50 nähtävyyksiä yksi kerrallaan läpi. Jokainen vanhempi on kuitenkin sitä mieltä, että oma elämä lapsineen on arvokkampi kuin (esimerkiksi minun) päämäärätön ylenpalttinen hedonismi. Miksi olisitte kateellisia?

Joku gattaca nyt on oma lukunsa: Syrjäytynyt ja katkeroitunut kylähullu, jonka todellisuudentaju on hämärtynyt. On omaa henkistä heikkouttani, että ylipäänsä väännän heebon kanssa täällä. Yritän satuttaa heikompaa; ajaa hullummaksi ja heittää vettä myllyyn, että g poistuu (taas) täältä.

Riippumatta siitä minkälaisen auton ostaa niin jonain päivänä liikennevaloissa on hienompi vieressä. Aina on joku, jolla on enemmän ja paremmin. Ainoa järkevä tapa toimia on miettiä, miten voisi elää elämänsä onnelisena eikä kummitella kuoltuaan - ja sitten tarpeen mukaan ryhtyä siihen vaikeampaan osioon eli toteuttamiseen.
ninnithequeen

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

elco kirjoitti:Määräävämpi tekijä on monelle perhe. Itse kun en lapsia halua niin voin elää pinnallista elämääni - generoin taloudellista hyvinvointia ympärilleni, mutta etupäässä itselleni. Ymmärrettävästi moni vanhempi saattaa tuntea kateuden piston ollessaan sidottu kotiin lapsineen, kun toinen ampuu suihkarilla maailman top-50 nähtävyyksiä yksi kerrallaan läpi. Jokainen vanhempi on kuitenkin sitä mieltä, että oma elämä lapsineen on arvokkampi kuin (esimerkiksi minun) päämäärätön ylenpalttinen hedonismi. Miksi olisitte kateellisia?
Tässä tulee kyllä asiaa.

En minä ainakaan mitään Eiffel-tornia kaipaa. Olisihan se toki hienoa käydä joskus jossain, ja varmaan menenkin, joskus, jonnekin. Mutta tärkeyslistalla ei matkustelu ole kovin korkealla.

Riittää kun pääsee matkustamaan sinne omalle mökille rentoutumaan kesäisin.
Dumari

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Dumari »

ninnithequeen kirjoitti:
elco kirjoitti:Määräävämpi tekijä on monelle perhe..
Tässä tulee kyllä asiaa.
Vissiin on kiellettyä olla kummallekin kateellinen :wink:
ninnithequeen

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dumari kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
elco kirjoitti:Määräävämpi tekijä on monelle perhe..
Tässä tulee kyllä asiaa.
Vissiin on kiellettyä olla kummallekin kateellinen :wink:
Niin, eihän matkustelu ja perhe toisiaan pois sulje mitenkään.
Tosin mitään rentoutumislomaa ei varmaan turistirannalla kakaralauman kanssa saa :P
Dumari

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Dumari »

ninnithequeen kirjoitti:Niin, eihän matkustelu ja perhe toisiaan pois sulje mitenkään.
Tosin mitään rentoutumislomaa ei varmaan turistirannalla kakaralauman kanssa saa :P
FJÖNTTÖ! On olemassa A-luokan lomareissuja ja sit perhereissuja (erikkeen).
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Olisihan se toki hienoa käydä joskus jossain, ja varmaan menenkin, joskus, jonnekin.
Mä olen luvannut ottaa sut heti mukaani, kun voitan jonkun ulkomaanmatkan jostain ;)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Olisihan se toki hienoa käydä joskus jossain, ja varmaan menenkin, joskus, jonnekin.
Mä olen luvannut ottaa sut heti mukaani, kun voitan jonkun ulkomaanmatkan jostain ;)
Tiiän :mrgreen:
safi

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja safi »

ninnithequeen kirjoitti: Niin, eihän matkustelu ja perhe toisiaan pois sulje mitenkään.
Tosin mitään rentoutumislomaa ei varmaan turistirannalla kakaralauman kanssa saa :P
No ei sulje ei. Muksuillekkin tekee ihan hyvää reissata ja nähdä maailmaa pienestä pitäen. Kokemuksia ja mukavia muistoja jää muksunkin päähän, vaikkei ihan tarkoin joka hetkeä ja käytyä maata muistaisikaan. Kuka sitä paitsi käskee lähtemään jonnekkin turistirysään, missä penskojaan joutuu vahtimaan vielä normaalia paljon tarkemmin. Tekemistä ja nähtävää on lapsiperheillekkin useimmiten enemmän muualla, kuin aurinkorannalla.

Minulla ja siskollani on termospullon kokoisena ja hiukan vanhempanakin käynyt ilmeisesti todella hyvä tuuri, kun vanhemmat ottivat meidät kakarat aina mukaansa ulkomaille lähtiessään. Lomat vielä suunniteltiin niin, että meilläkin oli nähtävää ja koettavaa. Silloin ne vaatimukset eivät vielä olleet ihan mahdottomia eli meillä toimittiin lähinnä tyylin kamat autoon, muksut takapenkille ja maailmalle teltan kanssa. Ei ollut mitään A tai B-luokan reissuja, vaan yhteistä aikaa.

Näin varmasti toimisin itsekkin, jos minulla kakaroita olisi. Kukapa ei omalle muksulleen haluaisi näyttää, että maailmassa on paljon muitakin paikkoja, kun lintsi ja muumimaailma. Erillaista kokemuksista ne mieleenpainuvimmat lapsuusajan muistot tehdään, eikä kotinurkissa nyhjäämällä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kävin eilen Lohjalla. Unelmoin Brasiliasta.
Kikkelis kokkelis.
Bliss

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Keikaus kirjoitti:Kävin eilen Lohjalla.
Hullu :shock:
Kannattiko?
Sutenööri

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Vaola kirjoitti: parhaiten ovat mieliin jääneet ne hetket, mitä viisihenkinen perhe vietti pienessä matkailuautossa, taas "jonkun sillan kupeessa", iltahämärissä, syöden yksinkertaista ruokaa ja pelaten monopolia joukkueissa, tai kertoen vitsejä. Kaikki sulassa sovussa ja voi että kun oli kivaa!!!
Karavaanari, karavaanari, on kaikkien kaveri!

Meillä on vieläkin tallessa noilta ajoilta karavaanarikilvet autotallin seinällä :mrgreen:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olen vieläkin sydämeltäni karavaanari seitsemän, kahdeksan vuoden kokemuksella herkässä kasvuiässä. Ei minusta olisi mökillä kököttämään, mökin pitää liikkua auton perässä ympäri Suomea.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Patz

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Patz »

Muutaman viikon päästä työmatkalle Mallorcalle (kuka v*ttu valitsi paikan, kysyn vaan), kaikki kulut luonnollisesti Firman piikkiin.

Liput vielä varaamatta, mutta alkuvuodesta omista persnahoista revityillä rahoilla muutamaksi viikoksi seksilomalle Brasiliaan. Majoitus (luonnollisestikin) ilmainen, loput maksan nahkavisalla, sillä ei se siitä kulu.
Lyhennelmä Gattacalle: Lähden a)omilla, työllä ansaituilla rahoilla b)ulkomaille ja c)harrastan seksiä! HAH!!
elco

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

Patz kirjoitti:Lähden a)omilla, työllä ansaituilla rahoilla b)ulkomaille ja c)harrastan seksiä!
Et sä kuitenkaan noista mitään tajua.
Patz

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Patz »

elco kirjoitti:Et sä kuitenkaan noista mitään tajua.
No en ainakaan seksistä!
Sutenööri

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Sutenööri »

Patz kirjoitti:
elco kirjoitti:Et sä kuitenkaan noista mitään tajua.
No en ainakaan seksistä!
Gattaca vois opettaa sua?
Dumari

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Sutenööri kirjoitti:
Patz kirjoitti:
elco kirjoitti:Et sä kuitenkaan noista mitään tajua.
No en ainakaan seksistä!
Gattaca vois opettaa sua?
Ja Homie run... avustaa opetuksessa.
1108

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Dumari kirjoitti:
Sutenööri kirjoitti:
Patz kirjoitti: No en ainakaan seksistä!
Gattaca vois opettaa sua?
Ja Homie run... avustaa opetuksessa.
Mä en usko että Patzilla seisoo noiden seurassa.
Patz

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Patz »

1108 kirjoitti:
Dumari kirjoitti:
Sutenööri kirjoitti: Gattaca vois opettaa sua?
Ja Homie run... avustaa opetuksessa.
Mä en usko että Patzilla seisoo noiden seurassa.
:h:
JakeBlues

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja JakeBlues »

Keikaus kirjoitti:Kävin eilen Lohjalla.
No siellähän minäkin eilen kävin. Tällä kannattaa jo retostella! Ei siellä kyllä ollut ketään - paitsi lohjalaisia. Taisi juuri Lohjan vieras määrä tuplaantua tältä kesältä.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kävin lomamatkalla Lahdessa, Helsingissä, Seinäjoella ja Savonlinnassa. Inariin asti en koskaan päässyt, vaikka sudet kutsuivatkin.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Vastaa Viestiin