vuokra-asunnot

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
DeliriumTremens

vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

moi mull on kyselyikä/kausi :)

olen kovin utelias, ja silleen, mutta mutta! olisi kiva tietää josko jollain olisi kokemusta vastaavasta asiasta nimittäin vuokra-asunnon hakeminen puolison kanssa, kun on yhteenmuuttamisesta kyse! Että kuinka nopeasti olette saaneet mitään tarjouksia jne jne jne---

Pistettiin tuossa viikonloppuna hakemukset näihin "normimestoihin", kaksio hakusessa--- ja tietty nyt jännittyneenä odotan yhteenottoa näiltä tahoilta--- joten siispä juuri sen takia, kertokkee kertokkee kuinka kauan olette joutuneet itse odottamaan ja sillattis

(joo moi oon väsyny ku just heräsin... ...psychobabble...)
Rouva Pupu

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kaksio oli hakusessa aikoinaan. Puoli vuotta oltiin jonossa opiskelijakämppiin, vaikea sanoa kuinka kauan olisi kestänyt ellei olisi kuukaudessa tullut muilta tahoilta kolme tarjousta hakemuksen jättämisen jälkeen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mistä etsit sitä asunto, millä hinnalla ja minkä kokoista?

Itse, kun olen vuokra-asuntoa etsinyt, olen selaillut päivittäin HOAS:n kirpputoria (muitakin kuin HOAS:n asuntoja), www.asuntohelppi.fi, suomi24.fi jne. Kannattaa aina soittaa, jos on asunnosta kiinnostunut. Ette varmaan ole ainoita nuoria vastarakastuneita (vai onko tää se kenen kanssa olit vielä kesällä?) jotka etsivät yhteistä kaksiosta (häviävä luonnonvara).

VVO:n ja SATO:n sivuja kannattaa myöskin käydä katsomassa. Tosin vuokrat eivät ole mitään halpoja, mutta sijainnit on hyviä. Helsingin kaupungin vuokra-asuntoa ei yleensä (varsinkin kaksiota) saa ainakaan ihan heti, mutta mistä sitä tietää: ainahan sen hakemuksen voi perua jos saa jostain toisen.
The great club outshines the individual, always and forever.
DeliriumTremens

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

sama heebo sama heebo :)

satolle ja vvolle on haut laitettu. ja just kaksiota vantaalta (ei mistään korson skuggesta xD) eikä meillä ollut muutakuin että vuokra saa maksimissaan olla 675... Tahtois niin kovasti muuttaa ja heti!
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Itse sain Nuorisosäätiöltä kaksion tosi nopeasti ;)
Dumari

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Camilla kirjoitti:Itse sain Nuorisosäätiöltä kaksion tosi nopeasti ;)
Oliks Nuorisosäätiölle jotain tulorajoja?
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Dumari kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Itse sain Nuorisosäätiöltä kaksion tosi nopeasti ;)
Oliks Nuorisosäätiölle jotain tulorajoja?
Ei muistaakseni kaikkii kohteisiin. Tai siis joissain on ylemmät ja joissain alemmat tulorajat. En kyllä muista nyt tarkalleen, kato sieltä niiden sivuilta ne kohteet..
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Meillä tää kävi niin, että soitettiin nykysen paikkakuntamme asuntotoimistoon. Selvitettiin, että tässois tämmönen nuori pariskunta vailla vakinaista asuntoa sieltä, missä olis kyllä vakinaiset työpaikat molemmilla.
Sitte se täti puhelimessa alko samantein luettelemaan, että meillois täällä tämmösiä ja semmosia kaksioita ja sitte tällähetkellä ainoostaan tommonen kolmio. Sanottiin suorilta, että tullaan seuraavalla viikolla kattoons sitä kolmioo ja jos miellyttää, ni otetaan. Kyllä muuten miellytti ja vuokrasopimukset tehtiin samantein.
Tää on vielki kiva kämppä. Paras missä oon ikinä asunu. Kannattaa muuttaa maalle. Suosittelen. Toimii! :P
ninnithequeen

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Nuorisosäätiöltä saatiin tunnissa vaihdettua yksiö kolmioon. Raskauteni tosin saattoi hiukka vaikuttaa asiaan.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja par-sky »

lahdessa toimi suurinpiirtein niin, että kun laitto maanantai-iltana hakemuksen sisään soitettiin tiistaiaamuna ja kysyttiin millonka tullaan katsomaan.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Sannnu

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Aika hyvin ootte kunnalliselta puolelta tai järjestöiltä asuntoja saaneet :shock: Mä oon jotenkin aina ajatellut, että ihan turha laittaa edes hakupapereita sisään kun ei sieltä mitään kuitenkaan saa...Siksi olenkin aina hankkinut kämppäni yksityisiltä markkinoilta, joilla tosin kilpailukin on kovaa. Parhaimmillaan näytössä saattaa olla parikymmentä halukasta, ja tottahan se on, että taloudellisesti ja sosiaalisesti edustavin yksilö(t) sen asunnon sitten saa. Itse en olekkaan koskaan säästellyt maininnoissa fraasia "ekonomi ja toimittaja -opiseklija pariskunta" etsii asuntoa, yms. perseen nuolentaa...Ja useaan kertaan on hävitty jonkun kämpän suhteen just siihen, kun jonkun sikarikkaan Gyllenbögelin tulot on olleet niin hyvät...
Bliss

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Nuorisosäätiöltä saatiin tunnissa vaihdettua yksiö kolmioon. Raskauteni tosin saattoi hiukka vaikuttaa asiaan.
Näppärä keino muuten :wink:
Laitoin aikanaan hakemuksen Helsingin kaupungille, VVO:lle, SATOlle sekä Vantaan kaupungille, seuraavana arkipäivänä JOKAINEN noista tarjosi meille heti vapaata saunallista asuntoa.
Kid

Re: vuokra-asunnot

Viesti Kirjoittaja Kid »

Bliss kirjoitti: Näppärä keino muuten :wink:
Laitoin aikanaan hakemuksen Helsingin kaupungille, VVO:lle, SATOlle sekä Vantaan kaupungille, seuraavana arkipäivänä JOKAINEN noista tarjosi meille heti vapaata saunallista asuntoa.
Pitäsköhän jättää pillerit pois. Mä haluun sen saunan ja oman pihan :]
Vastaa Viestiin