Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Sannnu

Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Eli, mitkä olivat suosikkilelujasi lapsena ja keräiletkö ja ihailetko niitä vieläkin?

Mulla oli ehdottomasti Barbiet. Mulla oli niitä todella paljon...Mummi toi Floridasta uusia ja oli hepat ja autot sun muut. Mun äiti ei ostanut mulle koskaan My little Ponyja, koska ne oli sen mielestä humpuukia.

Toinen juttu, mistä tykkäsin, oli siirtokuvat. Sellaiset raaputettavat, mutta niitä ei kaupoissa enää ole.

Tietonurkka: Nyky Barbiet ei muuten enää tee töitä..enää ei valmisteta "ammattibarbieita".
ninnithequeen

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No just ne My Little Ponyt ja leikkihevoset. Yhteensä näitä oli varmasti yli 50, ja paska mutsi meni ja antoi ne kavereilleen, joka myi ne kirpputorilla. Ikinä en anteeksi anna.

Ja kaikkein rakas on Pikku-Nalle, joka on hyvässä säilössä. Suurinpiirtein 40 vuotta vanha nalle, joka on ommeltu sataan kertaan. Lisäksi joka tassussa on kymmenet laastarit, kun meinas parka ratkeilla. Hänet minä puin aina nuken vaatteisiin, ei minuu nuket kiinnostanu. Faija meinas tikahtua nauruun, kun oli tossa vähän aikaa sitten Nitan synttäreillä. Kaivoin sen nallen nimittäin kaapista ja esittelin, jotta kato mikä mulla vieläkin on. Ja pysyy. Mä tahron sen hautaankin kanssani :D

EDIT: pakko ottaa kuva siitä, kun tuo digikamera vielä on lainassa. Kuva hänestä löytynee galleriastani ennen Joulua.
silsis

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja silsis »

Mä leikin pippelilläni paljon. Ruokapöydässä kuten muuallakin unohdin lopettaa leikkimisen. Perus leikkijuttujen lisäksi erityismaininnan ansaitsevat erilaiset autokortit, joiden ominaisuuksilla keksittiin korttipelejä ja "kuusnepa" ofkourse. Yhtä kaikki, leluja oli yltäkylläisesti, harvoin oli tylsää - olihan mulla kaksoisveljeni leikkikaverina.

Ihan hauska aihe muuten :D Odotan verestäviä muisteloita, niitä pelejä joita en itse just nyt muista.
bedlam

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja bedlam »

- Automatto ja kolariautot (menivät ryttyyn kolaroidessa).
- Laserase ja "uhriin" kiinnitettävä osuman ulisemalla paljastava vastakappale. Harmi ettei ollu kahta.
- He-Man- ja Skeletor-nuket
- Ritari Ässä-pikkuauto.
- Star Wars-ajoneuvot ja figuurit, joiden häviäminen/tuhoaminen ketuttaa vietävästi. Olisivat nimittäin arvokkaita.
- C64
- Mankka. Tehtiin hirveesti kuunnelmia ja laulettiin omia viisuja.
ninnithequeen

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:- C64
:komp:

Aikuisuuden leluista on mainittava kyllä tuo Nitan nukkekoti. Löydän itseni aika-ajoin lelukaupoista hipelöimässä iki-ihania kalusteita sinne. Ja kun tytön huoneen siivoan, siivoan ensin nukkekodin järjestelemällä kalusteet kaikki omille paikoilleen :oops:

Niin ja onhan toi ukkokultakin ihan kiva dildonkiinnike.
Bliss

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mä en oikein ikinä leikkinyt millään niistä lukuisista leluista, joilla mun huonetta täytettiin... Sekä lapsena että aikuisena suosikkilelut ovat aina olleet kynä+piirustuspaperi, tai kirjat.....

I'm weird...
ninnithequeen

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä muuten kirjoitin kirjan jo ennen kouluun menoa, olin vissiin 6. Oman versioni Peukaloisen Retkistä. Ja paksu kirja siitä tulikin, kuvineen kaikkineen :D
Lähinnä siinä kerrottiin niistä hanhista, mua ei se hukkapätkä kiinnostanut ollenkaan.
Mulli75

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Legot, Matchboxin pienet autot, palapelit, Scalextric-sähköautorata, Vic20- ja Commodore 64 tietokone
bedlam

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bliss kirjoitti:Sekä lapsena että aikuisena suosikkilelut ovat aina olleet kynä+piirustuspaperi
No joo, niinhän se taisi minullakin mennä. Paperia piti hakea torilta aina 10 riisiä kerralla. Lukion jälkeen piirtäminen jäi kyllä valitettavasti täysin.
ninnithequeen

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Sekä lapsena että aikuisena suosikkilelut ovat aina olleet kynä+piirustuspaperi
No joo, niinhän se taisi minullakin mennä. Paperia piti hakea torilta aina 10 riisiä kerralla.
Mun isillä on painofirma, mä sain paperit aina sieltä :)
slam

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja slam »

-pinssi eli keskeltä solmittu riepu. Joku keksi nimen pinssi?
-lelukoira
-isohiiri
-pilli joka putosi autosta mouhijärvellä, itku tuli.

-siili nykyisin
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Minulla on lapsuudestani jäljellä junarata ja legopalikkasarjaa, mutta kaikkein rakkain on karhu, jonka äitini opettajakollega oli tehnyt minulle ennen minun syntymääni. Tätä karhua en koskaan, milloinkaan, voisi heittää pois.
Stadinarska :)
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Chigagon tuliaisena tuotu iso pehmokoira.
Ruska on ja pysyy. Nytkin loikoo sängyllä.
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja ak »

Legot ja C64
Elukka

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Legoista tuli väkerrettyä penskana vaikkamitä. Kuumint hottii oli myös metalliset pikkuautot ja tieteskin neppikset.
Neppiksiin hurahdin uudelleen varttuneemmalla iällä, kun eksyin sattumalta muutaman nettitutun kisoihin.
Sannnu

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Suvinen kirjoitti:Ruuanlaittoleikit ja kuusivuotiaana joululahjaksi saatu leikkihella kattiloineen ja uuneineen. Eno nikkaroi vielä maustehyllyn, johon sain äitiltä oikeita mausteita. Muovailuvahasta, vedestä ja mausteista syntyi mitä uskomattomimpia luomuksia. Tiesittekö, että irtirevityt barbin jalat näyttävät aivan samoilta kuin kanankoivet Aku Ankka- sarjakuvissa? Minusta ainakin. Isosisko tykkäsi hyvää kun sen hää- barbien koivet ilmestyivät pikkusiskon lempinallen päivälliskutsuille; ruokalajina. Nam.
Barbeista vielä...

Mä kehittelin mun barbileikkeihin aina kaikkia erikoistavaroita. Esim. pajunkissat oli barbin marsuja, kaljapullonkorkit olivat piirakkavuokia ja tulitikut kynttilöitä.
Bliss

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Sannnu kirjoitti:pajunkissat oli barbin marsuja
Mä nauran tätä varmaan vielä ensi viikollakin.... :lol:
Sheetlord

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Lego-miehiä, ehdottomasti. Toinen suosikkilelu oli yksvuotislahjaksi faijalta saatu nalle. Pikkuveli meni joskus sotkemaan spriitussilla sen bärseen mustaksi. Muistaakseni sotkin kiitokseksi samalla tussilla broidin naaman mustaksi...
millivanilli

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Sannnu kirjoitti:Barbeista vielä...

Mä kehittelin mun barbileikkeihin aina kaikkia erikoistavaroita. Esim. pajunkissat oli barbin marsuja, kaljapullonkorkit olivat piirakkavuokia ja tulitikut kynttilöitä.
OB:t oli barbien makuupusseja..
ninnithequeen

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

millivanilli kirjoitti:
Sannnu kirjoitti:Barbeista vielä...

Mä kehittelin mun barbileikkeihin aina kaikkia erikoistavaroita. Esim. pajunkissat oli barbin marsuja, kaljapullonkorkit olivat piirakkavuokia ja tulitikut kynttilöitä.
OB:t oli barbien makuupusseja..
Ei jumalauta teitä :lol:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mulla oli jopa kaksi kappaletta He-Man figuureja: Orko ja se joku meteoriittihäiskä. En vieläkään tajua, miksi vitussa mulle ei suostuttu ostamaan niitä. Haaveilen vieläkin Skeletorin linnasta..
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja aasi »

Minä olin insinöörin poika, leikin leegoilla siis itsekin... :hevikaraoke:
Sannnu

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

ninnithequeen kirjoitti:
millivanilli kirjoitti:
Sannnu kirjoitti:Barbeista vielä...

Mä kehittelin mun barbileikkeihin aina kaikkia erikoistavaroita. Esim. pajunkissat oli barbin marsuja, kaljapullonkorkit olivat piirakkavuokia ja tulitikut kynttilöitä.
OB:t oli barbien makuupusseja..
Ei jumalauta teitä :lol:
Tää jää ihan pronssille, mutta leivinjauhepurkista sai kätsän wc-pöntön barbille, kun siinä oli sellainen "saranakansi"
millivanilli

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Sannnu kirjoitti: Tää jää ihan pronssille, mutta leivinjauhepurkista sai kätsän wc-pöntön barbille, kun siinä oli sellainen "saranakansi"
Tuo kuulostaa muuten kans aika tutulta :P
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Lapsuutesi ja aikuisuutesikin suosikkilelut

Viesti Kirjoittaja cardic »

lasinaluset
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Vastaa Viestiin