Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Dumiz kirjoitti:Tuota, eikö sulla kohta ala luut tippumaan jos vielä paino alenee? :)
Ainakin kesällä kun nähtiin niin olit hoikassa kunnossa.
Tuli kesällä viitisen kiloa lisää.. niistä nyt eroon sit :)
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Housut ei pysy päällä ja vyöstä loppuu reiät. Oops.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

aasi kirjoitti:Housut ei pysy päällä ja vyöstä loppuu reiät. Oops.
Mä oon kans melkein tuossa tilanteessa, pitänyt jo pari kuukautta ostaa uusi vyö :D
Ruokalan kalapuikko Pena
Viikatemies
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 17.04.2011 0:16

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Viikatemies »

aasi kirjoitti:Housut ei pysy päällä ja vyöstä loppuu reiät. Oops.
Hyvä syy kävellä alasti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23489
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Turha yrittää massakautta kun kokojan kipeä, eikä salille pääse. Aloitan sitten keventämisen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ihan kuin kilo puolitoista olisi hiiviskellyt kiusaamaan. Näin ei voi jatkua. Eilen neuvolan vaa'assa raskaat vaatteet päällä 83,1kg. Ehdottomasti liian paljon :cry:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23489
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Nopeaa toimintaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vaikka täällä ei ketjun nimestä huolimatta puhuta lainelautailusta, niin täytynee osallistua. Tässä on urheilumaailmasta normaaliin työelämään siirtymisen jälkeen paino noussut parikymmentä kiloa. Nyt kun talo on valmis ja lapsikin jo viettää mielellään aikaa toisten lasten kanssa, niin on korkea aika laittaa kilot kuriin. Tarkoitus olis siis pudottaa ainakin 20kg ja jos oikein hurjaksi heittäydyn vielä 5 extra kiloa päälle, niin saa sikspackin näkyviin. Laihiksen alotin otsikon mukaisesti joulunpyhien jälkeen. Pari viikkoa takana ja ensimmäinen kilo nurin. Aikataulu on avoin, mutta ensimmäinen 10 olisi kiva saada kesään mennessä pois.

Metodina on kalorikyttäys. 2000kcal olis tarkoitus syödä päivässä ja tarjota yli satakiloiselle kropalle sen verran liikuntaa, että laihtuu. Kotimaisia viljoja olis tarkotus vältellä ja hiilarit lähinnä riisistä ja maissista. Joskus satunnaisesta sortunen pastaan ja perunaakin aion syödä toisinaan. Riittävän proteiinin saannin meinasin varmistaa lisäravinteilla. Vitamiinit rehuista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Jonnin verran laihdutus- ja ravintoasioista lukeneena evästäisin sua mm. sisällyttämään aamulenkin (puoli - tunti) kävelyä ja unohtamaan lisäprotskun muulta kuin ravinnosta. Kävely tyhjällä vatsalla polttaa mainiosti rasvaa ja kiihdyttää myös jonkun verran aineenvaihduntaa. Lisäprotskun ansioita ovat mm. sen pilkottu rakenne, jolla säädellään (parannetaan) imeytymisnopeutta ja aminohappokoostumuksen paremmuus. Näin laihdutusmielessä tavalliselle liikkujalle em. seikoilla ei ole merkitystä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Johnny Winter

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Eli kiteytettynä; reipasta liikuntaa yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon.

Hifistelyt kannattaa jättää Jutta Gustafsbergin huoleksi.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuo aamuaerobisen teho jakaa aika lailla mielipiteitä alan konkareissakin. Valkoisen neekerin ohje lienee ainoa, joka tehoaa suurimmalla osalla ihmisistä pitkällä aikavälillä suhteellisen hyvin. Ts. syö ja kuluttaa oikeassa suhteessa tavoitteeseen nähden. Viimeisiä kiturasvoja varten voi joutua jo vähän poppaskonstilinjalle.

Ylle: Lisäproteiinin suurin etu kaloreita laskevalle laihduttajalle (mun mielestä) on siinä, että se on äärimmäisen helppoa annostella. Kun vetäisee sheikkerillä pirtelön välipalaksi/ateriankorvikkeeksi, niin annoksen sisältämät kalorit voi lukea kätevästi pussin/purkin kyljestä, ja virhemarginaali on suhteellisen pieni. Vastaava tarkkuus kotiruoan kanssa vaatii punnitsemista ja muuta näpertelyä, johon aina ei ole aikaa ja intoa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Aamulenkille en lähde. Ei sovi mulle.

Lisäravinteesta saa tehokkaasti protskuja energiaan nähden. Isot lihakset kaipaa riittävästi proteiinia. Jauheesta otan noin 40g protskua päivässä. Toimii mulla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Johnny Winter

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Vagabondo kirjoitti:Aamulenkille en lähde. Ei sovi mulle.
Mille lenkille lähtisit?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Aamupalan jälkeen kaikki käy :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Johnny Winter

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Vagabondo kirjoitti:Aamupalan jälkeen kaikki käy :D
Suosittelen. Läski liikkeelle.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Johnny Winter kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Aamupalan jälkeen kaikki käy :D
Suosittelen. Läski liikkeelle.
Kyllä mä kohtuukunnossa olen, vaikka ei lähelläkään sitä mitä nuorempana. Viime vuoden rankin suoritus oli vähän yli 4,5h 147:n keskisykkeellä. Sykemittari väitti kulutukseksi 4700 kcal :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ei alkanut ryhtiliike joulun jälkeen duunimäärän kohtuullistuttua.
Mutta nyt alkoi. Tavoite kesäksi 2012 kymppi pois.
Jos ei muualta niin tililtä sit :)
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Itse luotan bodaustyyppisten lehtien lukuisiin artikkeleihin, joissa laihdutusta sekä ruoan määrää ja laatua pyöritellään yleisesti ja käytönnössä niin moneen suuntaan ja järjestykseen, että sieltä saa varsin vakaan käsityksen mikä on oleellista ja mikä taas ei. Itse kyllästyn muunkaltaisiin artikkeleihin nopeasti, koska niissä ei huomioida lihasmassaa ja usein toistetaan vaan kalori on aina kalori tai syö vähemmän kuin kulutat mantraa.

Laihduttaja kyllä muuten oppii hyvin nopeasti vaikkapa tunapurkin, ehrmannin taikka raejuustopurkin protskut ja annoskokokin on varsin passeli näissä. Mutta jos nestemäisenä haluaa protskunsa hankkia, niin siitä vaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Itse luotan bodaustyyppisten lehtien lukuisiin artikkeleihin, joissa laihdutusta sekä ruoan määrää ja laatua pyöritellään yleisesti ja käytönnössä niin moneen suuntaan ja järjestykseen, että sieltä saa varsin vakaan käsityksen mikä on oleellista ja mikä taas ei. Itse kyllästyn muunkaltaisiin artikkeleihin nopeasti, koska niissä ei huomioida lihasmassaa ja usein toistetaan vaan kalori on aina kalori tai syö vähemmän kuin kulutat mantraa.
Kehonrakentajan ja laihduttajan/terveysliikkujan/kenen tahansa "taviksen" tavoitteet ova täysin erilaiset, ja sen myötä myös keinovalikoima. Jos tavoitteena on vain hoikistua (ja ylläpitää saavutetut tulokset), niin on ihan tarpeetonta kiusata itseään jollain makrodietillä tai mikrotason ravinnehifistelyllä.

Lihasmassan ylläpito ei ole mitään rakettitiedettä edes laihduttaessa. Ja vaikka myös lihas hieman kärsisi siinä painonpudotusvaiheessa, se on nopsakka korjata jälkikäteen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Kehonrakentajan ja laihduttajan/terveysliikkujan/kenen tahansa "taviksen" tavoitteet ova täysin erilaiset, ja sen myötä myös keinovalikoima. Jos tavoitteena on vain hoikistua (ja ylläpitää saavutetut tulokset), niin on ihan tarpeetonta kiusata itseään jollain makrodietillä tai mikrotason ravinnehifistelyllä.

Lihasmassan ylläpito ei ole mitään rakettitiedettä edes laihduttaessa. Ja vaikka myös lihas hieman kärsisi siinä painonpudotusvaiheessa, se on nopsakka korjata jälkikäteen.
En ymmärrä miksi kirjoitit mitä kirjoitit. Siis enkö antanutkin alunperin V:lle räätälöimäni ohjeen tai oikeastaan mielipiteeni miten asian voisi hoitaa myös muulla tavoin ja sen jälkeen totesin luottavani nimen omaan kotikonsteihin (perus protskuruoka) enkä todellakaan mihinkään hifistelyyn?

Tämän jälkeen kerroin oman ajatteluni kivijalan tulevan ravintoasioiden suhteen lähinnä bodaustyyppisistä lehdistä. Kuten aloittajalle oli ymmärtääkseni tärkeää mm. lihasmassan säilyminen, myös nuo alan lehdet ottavat tämän automaattisesti huomioon paremmin kuin monet tavisaikakausilehtien laihdutusartikkelit. Nuo bodauslehtien artikkelit pitää osata suodattaa ja usein ne ovatkin varustettu relevanteilla kohdilla (väliotsakkeilla yms.), jolloin oleellinen on helppo hahmottaa. Se, että tietää asiasta enemmän kuin perusjutut ei sinänsä tietenkään ole hifistelyä. Koko juju onkin mainitsemani oleellisen ymmärtäminen ja käytöntöön siirtäminen.

Mainittakoon vielä, etten itse ruokahifistele juuri ollenkaan, koska miellän lisäravinteet pitkälti huippu-urheiluun tai muuten kovaan säännölliseen reeniin kuuluvina. Joskus voin tosin juoda palautusjuoman. Nykykäsitys myös tukee tätä. Eihän pilkotusta hyvälaatuisesta protskusta haittaa ole, muttei kannata kuvitella siitä usein kovin paljon hyötyäkään olevan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Varmaan siksi, että olen lukenut liikaa jotain ravintohifistelijöiden keskusteluja, ja oon ihan helvetin kyllästynyt koko touhuun. :D Pahimpia on nuo koko kansalle levinneet villitykset, kuten karppaukset ja muut, joista toteutetaan ne itselle miellyttävät osuudet ja unohdetaan loput. Taitaa olla Paleo sitten tämän seuraaja. Ja superfoodit, kyllä ärsyttää sellaisetkin!

Just luin jotain intoilua jostain vitsin matalaproteiinisesta, lähinnä tärkkelyshiilareihin perustuvasta ruokavaliosta, jolla joku Ugu-ugu kansa kaukaisella saarella elää pitkään ja terveeksi. Katsokaa ihmiset tilastoja! Jos et juo alkoholia etkä polta tupakkaa, niin on jo moninkertaiset mahdollisuudet elää pitkä ja terve elämä ihan nykyistenkin ravintosuositusten pohjalta.

Mun mielestä syömisen ei pitäisi olla mitään sellaista, mitä tehdään sallittu-kielletty lista kourassa. Toki syön itsekin mielelläni hyvin, mutta en mä siihen tarvitse jotain toiselta puolelta maapalloa kuljetettuja ihmemarjoja.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nii ja luen niitä bodauslehtiä, -blogeja ja -palstoja kans. Niissä menee homma välillä ihan syömishäiriöisen puolelle, kun mietitään paljonko yhdessä purkkatyynyssä on hiilareita.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kuten aloittajalle oli ymmärtääkseni tärkeää mm. lihasmassan säilyminen
Itseasiassa lihasmassan säilyttäminen ei ole nyt ykkösprioriteetti. Mä pudotan tällä hetkellä painoa nopeammin kuin lihasmassan ja suorituskyvyn kannalta olisi optimaalista ja en ole pitänyt kuntosalia ohjelmassa. Energiankulutus tällähetkellä arviolta 3000-3400 kcal/päivä ja ruokailu on noin 2000 kcal/päivä. Teoriassa painoa pitäisi hävitä yli 0,1 kcal/päivä, jos luvut pitää paikkansa. Tammikuussa olen toistaiseksi hieman edellä ja hävikkiä on syntynyt keskimäärin 0,2 kcal/päivä. Harrastukset on kuitenkin sen verran voimaa vaativia, että tuskin mitään mittavaa henkistä kriisiä lihasten surkastumisesta pääsee syntymään.

Vielä noista lisäravinteista. Ilmankin varmaan pärjäisi, mutta totuin niitä urheiluaikoina käyttämään ja olen todennut, että minulla ne helpottavat syömisen kontrollointia. Syön tällähetkellä ainoastaan lisäproteiinia. Annoskoko tarjoaa 40g protskua tiiviissä 200 kcal paketissa. Mulla nälkä pysyy aika hyvin poissa kun syön yli 100g proteiiniä päivässä, joten lisäravinne vapauttaa minut syömään myös hiilaripitoisempia aterioita. Kotimaisen viljan kokonaan välttäminen helpottaa himoa syödä leivonnaisia, leipää, pastaa ja pitsaa. Mun on helpompi olla kokonaan ilman kuin syödä vain vähän. Noista herkuista mun lisäkilotkin on varmaan kertynyt.

Motivaation hiipuminen on ollut viimevuosina kuitenkin se ratkaiseva tekijä. Aikansa menee hyvin ja paino tippuu 5-10 kg, jonka jälkeen motivaatio laihduttamiseen hiipuu. Ei jaksa välittää mitä ja minkä verran syö ja paino alkaa hiipiä takaisin. Mä epäilen noiden huonojen kausien syyksi yhtä lääketieteellistä ongelmaa, jota on nyt parikuukautta hoidettu ja oma vireystaso on selvästi noussut, joten tällä hetkellä usko on vahva, että laihduttamisen jälkeenkin jaksaa pitää syömisen kurissa. Tää tänne julkisesti tuleminen oli lähinnä varakeino motivaation hakemista varten, jos motivaation puutetta alkaa ilmetä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:Tää tänne julkisesti tuleminen oli lähinnä varakeino motivaation hakemista varten, jos motivaation puutetta alkaa ilmetä.
Hyvä, että tulit, koska tulemattomuus on kieron ihmisen merkki. Mulla on vanhemmiten (kohta 35-v) liikunta muuttunut salitouhusta (3 krt/vko) aerobiseen. En saa nykyisellään salireenistä ollenkaan hyvää oloa, mitä saan aina aerobisesta. Parhautta mulle on ehdottomasti pallopelit ja yleensäkin kilpaileminen. Vaikka teen sitä suht alhaisella tasolla, ei siitä saatavia hyviä fiiliksiä saa mistään muualta, ei lähellekään. Lenkki- yms. touhun vaatima motivaatio tulee siis sen hyödystä pallopelejä varten. Laihduttaa mun ei tällä liikunnalla (4-5 krt/vko) tarvitse, voin syödä lähes mitä mieleni tekee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin