Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ok, eli juttu oli harhaanjohtava vertaillessaan omenoita ja appelsiineja.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.05.2022 12:24 ^ Tuossahan se ratkaisu oli uutisessa "Jos tulokset pitävät, on tirtsepaditi noin neljänneksen tehokkaampi kuin semaglutidi."

Tuota semaglutidia saa tablettina. Ei kai tuo neljännes ole mikään kriittinen tekijä tässä? Hinnasta ei hajua.
Jotain tablettia vois jyrsiäkin, mutta tota ei kai voi tarjota ensimmäisenä vaihtoehtona, jos korvausta meinaa saada?

"Semaglutidi-tablettien korvausoikeus voidaan myöntää tyypin 2 diabetesta sairastaville aikuisille, kun riittävää glukoositasapainoa ei ole saavutettu useammalla kuin yhdellä muun lääkeryhmän diabeteslääkkeellä, ja kun painoindeksi inkretiinimimeettihoitoa aloitettaessa on vähintään 30 kg/m2."

Ton kakkostyypin kanssa jäi viimevuonna tutkinta vähän kesken. Kertaalleen raja-arvot ylitin ja piti mennä syksyllä uudestaan testeihin, mutta se jäi sit lomautuksen alle. Työterveys kun ei oo sen aikana voimassa.

Mut mieluummin olisin virallisesti terve (tai siis en kaipaa yhtään pitkäaikaissairautta lisää) ja saisin pudotettua painoa luomuna.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.05.2022 12:34 ^ Ok, eli juttu oli harhaanjohtava vertaillessaan omenoita ja appelsiineja.
Semaglutidi laihdutusindikaatiolla tulee kyllä kohta tännekin, kun uudella mantereella on jo tuolla indikaatiolla kerran viikossa pistettävänä

https://www.novomedlink.com/obesity/pro ... egovy.html#

Voi tosiaan olla, että joku haluaisi maksaa siitä, että hoitaja pistäisi kerran viikossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 12.05.2022 12:37
Ton kakkostyypin kanssa jäi viimevuonna tutkinta vähän kesken. Kertaalleen raja-arvot ylitin ja piti mennä syksyllä uudestaan testeihin, mutta se jäi sit lomautuksen alle. Työterveys kun ei oo sen aikana voimassa.
Tuo kannattaa hoitaa loppuun.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2022 13:03
Vagabondo kirjoitti: 12.05.2022 12:37
Ton kakkostyypin kanssa jäi viimevuonna tutkinta vähän kesken. Kertaalleen raja-arvot ylitin ja piti mennä syksyllä uudestaan testeihin, mutta se jäi sit lomautuksen alle. Työterveys kun ei oo sen aikana voimassa.
Tuo kannattaa hoitaa loppuun.
Juu. Varmasti. Katsotaan nyt kauanko pystyn vetkuttelemaan. Uniapnean kanssa onnistuin monta vuotta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 12.05.2022 13:06
James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2022 13:03
Vagabondo kirjoitti: 12.05.2022 12:37
Ton kakkostyypin kanssa jäi viimevuonna tutkinta vähän kesken. Kertaalleen raja-arvot ylitin ja piti mennä syksyllä uudestaan testeihin, mutta se jäi sit lomautuksen alle. Työterveys kun ei oo sen aikana voimassa.
Tuo kannattaa hoitaa loppuun.
Juu. Varmasti. Katsotaan nyt kauanko pystyn vetkuttelemaan. Uniapnean kanssa onnistuin monta vuotta.
:kele:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2022 13:06
Vagabondo kirjoitti: 12.05.2022 13:06
James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2022 13:03

Tuo kannattaa hoitaa loppuun.
Juu. Varmasti. Katsotaan nyt kauanko pystyn vetkuttelemaan. Uniapnean kanssa onnistuin monta vuotta.
:kele:
:-|

Nopeella googlauksella ei mulla tuosta hoidosta puutu kuin lääkkeet ja että paino ei pysy hallinnassa vaikka kovasti oon koittanut hallita jo 20 vuotta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Insinööriys alkoi vaivaamaan ja piti piirrellä exceltaulukoita :D

Mulla on ollut Withingsin vaaka jo pitkään ja nettiin on kertynyt painodataa vuodesta 2014 lähtien. Painokäyrässä on ikävästi ollut pitkän aikavälin trendi yläviistoon. Paino on aina välillä pudonnut noustakseen taas sen jälkeen uusiin ennätyksiin. Tänä aamuna aloin sitten pohtimaan, että painonnoususta huolimatta rasvaprosentti ei ole räjähtänyt käsiin, maha ei ole niin iso että haittaisi urheilua ja peilikuvakin on pysynyt komeana. Tässä on myös tullut selattua vanhoja valokuvia kun poika oli vielä vauva ja sen lisäksi että olen niissä häkellyttävän nuoren näköinen, niin myös ihmeellinen narukäsi :roll: Peilikuva on muuttunut aika paljon noista ajoista. Oon kyl tiedostanut tulleeni vanhaksi enkä enää voi kieltää keski-ikäisyyttäni, mutta yläkroppaan näyttää kertyneen yllättävän paljon lihasta.

Vaaan jalkapohjista suorittama rasvaprosentin mittaus on häkellyttävän heiluva, mutta riittävä testidata keskiarvoistamalla saadaan jonkinlaisia suuntaa antavia tuloksia. Laskin Excelissä rasvattomat painot ja piirsin niistä lineaarisen suuntaviivan. Sen perusteella 8 vuodessa olisi kertynyt noin 5 kiloa lihasmassaa.

Mullahan oli myös parempi kehonkoostumusmittaus suoritettuna marras-joulukuun vaihteessa 2015:
Vagabondo kirjoitti: 07.12.2015 11:31 Kokonaismassa 112kg, josta rasvamassa 25,6kg jolloin rasvaprosentti on 22,8%. Normaalin ja korkean rasvaprosentin raja ikäiselleni miehelle näyttää olevan 22%.
Rasvatonmassa 86,4kg, josta lihasmassa 55,3kg. Käsittääkseni pituiselleni miehelle keskimääräinen lihasmassa on noin puolet tuosta.

Muutama lisäkilo lihasmassaan ei liene mikään ongelma ja saattanee toteutuakin ihan tässä elämästä nautiskellessa. Tuo 12-14 kiloa läskiä pois tuntuu paljon isommalta haasteelta ja sen suhteen en kyllä anna mitään lupauksia.
Laskemastani suuntaviivasta saadaan tuohon ajankohtaa rasvattomaksi painoksi noin 85,8kg, joten ainakin tuossa kohtaa vaaan arpoma tulos on koko lailla sama kuin tuolla tarkemmalla mittauksella saatu. Tämänhän ei voi edes kuvitella olevan eksaktia tiedettä, mutta kuvalliset todisteet huomioiden pidän 90kg rasvatonta painoa ihan uskottavana tämän päivän tilanteeksi. Lihasmassa olis sitten varmaan 59-60kg. Pitäisi varmaan uteliaisuuttaan käydä mittaamassa kehonkoostumusta uudestaan jossain vaiheessa.

Tuon aikoinaan tekemäni ennusteen mukaisesti lihasta näyttää kertyneen lisää ihan vahingossa. Se ei missään nimessä ole ollut tavoitteena, koska harrastusten takia kokonaismassaa olisi hyvä pienentää. Läski ei myöskään ole vähentynyt, vaan sitä on tullut lisää verrattuna tuohon kehonkoostumusmittaukseen. Olin saanut pudotettua painoa jonkun verran kesä ja syksyn aikana 2015, joten rasvat oli aika alhaalla kehonkoostumusmittauksessa. Pääosin ne on pyörineet viimeisen 8 vuoden aikana 25-30%. Tällä hetkellä noin 29%.

Mun kannattaa näköjään siirtää vähän maalitolppia ajatuksissani ja lähtöviivakaan ei taida olla niin kaukana kuin kuvittelin. 2005 painoin 90kg ja sen tavoittelusta edes ajatustasolla olen luopunut aikoja sitten. Nyt alkaa tuntumaan, että 100kg rajaakaan on ihan turha suunnitella minkäänlaiseksi tavoitteeksi. Mä luulen, että jos saisin pudotettu painon tuonne 110kg, niin olisin terveydellisesti ihan järkevässä sarakkeessa. Se tarkottais sellasta 15-17kg läskiä pois, joten ei toi kirimatka oo paljoa kasvanut vuodesta 2015. Kehityssuunta toki tähän päivään mennessä ollut ihan väärä :lol:
Mä vetoen vaikka masennukseen joka tuli tuossa välissä diagnisoitua, ja toivottavasti pois hoidettua, ja suuntaan positiivisesti kohti hoikempaa keski-ikää :komp:

EDIT: Työnantaja tykkää kun käytin aamupäivän työajan tän asian tutkimiseen ja raportoimiseen :oops: Pistetään työterveyden piikkiin :mrgreen:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 17.05.2022 11:03 Mä luulen, että jos saisin pudotettu painon tuonne 110kg, niin olisin terveydellisesti ihan järkevässä sarakkeessa. Se tarkottais sellasta 15-17kg läskiä pois...
Samat ajatukset ja ihan samat luvut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vesipaastoa vaan kehiin jos terveys muuten ok ja paaston aikeuttama muutos unihommissa ei tuota ylivoimaista estettä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Omamassani on pudonnut sitten viime elokuun parikymmentä kiloa, 115 kg -> 94 kg. En varsinaisesti yrittänyt, mutta olen nyt koittanut olla juomatta appelsiinimehua, limsaa ym. entiseen tapaan (tai tavan siis vastaisesti) jotta ei tulisi takaisin. Olisi jopa mahdollisuuksien rajoissa päästä normaalipainoiseksi, viisi kiloa vain pois.

Katsoin mitä olen aiemmin kirjoittanut ketjuun:
02.09.2020: aamupunnitus 105,4 kiloa
30.11.2019: "sen verran yli 100, ettei mene enää pyöristysvirheen piikkiin", "puntarini hajosi jo 6 vuotta sitten"

Kädet ovat narut kuten ennenkin. Salilla en ole koskaan käynyt, mutta kai tervaakin voisi juoda, jos se olisi hyödyllistä. Kynäniskaksi hartiani eivät ole ehkä hirveän kapeat, ja voisi ehkä auttaa ulkonäöllisisesti, jos tekisi jotain. (En osaa arvioida, mutta ei se paljon pelastaisi tällä mitä on annettu.) Ennen pyöräilin ja varmaan jalkoihin saisi helpommin voimaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kun alkaa olla ikää, perussalistreeniä kannattaa tehdä jo ihan hyvinvoinnin vuoksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo.

Aika monillakin, jotka eivät koskaan ole salilla käyneet on myös turhia pelkoja siitä, että siellä pitäisi jotenkin pelätä muiden arvostelua/naureskelua tms. Itse olen salilla käynyt harvakseltaan yli 30 vuotta ja koskaan kukaan ei ole tullut sanomaan mitään :)

Ainoa konflikti on itse aloittamani, koska joku oli mennyt mun paikalle istumaan :dumb:
Olen katstonut jonkin verran "curb your enthusiasmia" ja olen jonkin verran Larryn tapainen tyyppi..

Yhden kerran kyllä yksi personal rainer tuli kysymään, haluaisinko ohjausta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2022 8:33 Ainoa konflikti on itse aloittamani, koska joku oli mennyt mun paikalle istumaan :dumb:
Istumapaikkoja punttisalilla :roll:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 18.05.2022 8:42
James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2022 8:33 Ainoa konflikti on itse aloittamani, koska joku oli mennyt mun paikalle istumaan :dumb:
Istumapaikkoja punttisalilla :roll:
No eikös salilla ole tarkoitus selailla kännykkää??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2022 8:48
Vagabondo kirjoitti: 18.05.2022 8:42
James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2022 8:33 Ainoa konflikti on itse aloittamani, koska joku oli mennyt mun paikalle istumaan :dumb:
Istumapaikkoja punttisalilla :roll:
No eikös salilla ole tarkoitus selailla kännykkää??
Nyt sä kiusaat mua... :cry:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Anteeksi :h:

Itse siis ilman muuta vedän reenin liian hitaasti, eli istuskelen välissä turhan pitkiä taukoja. Mutta vaihtoehtohan olisi se, että makaisin kotona sohvalla, eli on se kuitenkin parempi vaihtoehto välillä rimpuilla painojen kanssa ja sitten taas hetken selailla hauskoja kissakuvia ja -videoita. En kuitenkaan tee sitä laitteessa istuen, kuten aika moni..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2022 8:48
Vagabondo kirjoitti: 18.05.2022 8:42
James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2022 8:33 Ainoa konflikti on itse aloittamani, koska joku oli mennyt mun paikalle istumaan :dumb:
Istumapaikkoja punttisalilla :roll:
No eikös salilla ole tarkoitus selailla kännykkää??
Tuohon kohtaan käypä laini on (ylinöyrästi kysyttynä): "Anteeksi, häiritseekö reenaamiseni sun svaippailua?"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2022 9:13 ^Anteeksi :h:

Itse siis ilman muuta vedän reenin liian hitaasti, eli istuskelen välissä turhan pitkiä taukoja. Mutta vaihtoehtohan olisi se, että makaisin kotona sohvalla, eli on se kuitenkin parempi vaihtoehto välillä rimpuilla painojen kanssa ja sitten taas hetken selailla hauskoja kissakuvia ja -videoita. En kuitenkaan tee sitä laitteessa istuen, kuten aika moni..
Silloin kun mä kävin salilla, niin tein treenit kuntopiirityyppisesti 2-3 liikettä kerrallaan, niin että liikkeet kuormitti eri lihasryhmiä. Intervallina uutta sarjaa heti kun sykkeet oli laskeneet. Ei tartte tuijotella kännykkää, kun ei ole joutilasta palautumisaikaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2022 13:06
Vagabondo kirjoitti: 12.05.2022 13:06
James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2022 13:03

Tuo kannattaa hoitaa loppuun.
Juu. Varmasti. Katsotaan nyt kauanko pystyn vetkuttelemaan. Uniapnean kanssa onnistuin monta vuotta.
:kele:
No en kauaa pystynyt. Yritin kyllä, mutta kaveri liittoutu Jameksen kanssa ja :kele: varaamaan ajan. Testitulokset tuli. Punaista näyttää. Huomenna lääkäritädin kanssa juttelemaan, että mitä nyt. Mitään piikkejä en kyllä ala viikottain ottamaan. Saa luvan kirjoittaa nappeja, kun sellaisiakin on olemassa.

Täytyy varmaan kirjoittaa tuo Semaglutidi lapulle, kun nimi säilyy mielessä noin 2s lukuhetkestä. Tähänkin kirjoittaessa piti katsoa nimi ja puolessa välissä sanaa vielä varmistaa uudestaan :lol:

EDIT: Vai oliko Jameksella jotain parempaa nappia suositella 2 tyypin diabetekseen laihduttavalla efektillä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Semaglutidia ei aloiteta aivan ensimmäisenä lääkkeenä. Ensin hyvin tod näk aloitetaan metformiini ja jos se ei yksinään riitä, sitten semaglutidi

" semaglutidin peruskorvausoikeus myönnetään, kun

riittävää glukoositasapainoa ei ole saavutettu vähintään yhden muun lääkeryhmän diabeteslääkkeellä"

https://www.kela.fi/laake346

Korvauskäytännöt eroavat, jos hoidetaan lihavuutta tai diabetesta.

Ei ole laihdutuksen suhteen semaglutidia parempia nappeja tiedossa mulla. Metformiinilla on vähäinen painoa laskeva vaikutus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^^ Piikkejä voi joutua sitten myöhemmin ottamaan, jos insuliinia ei enää erity, eikä silloin ole paljon vaihtoehtoja. Esim. isäni käytti metformiinia pitkän aikaa (aloittti sen ikäisenä kun olen itse nyt), mutta insuliinia saa piikittää nykyään ja siis paljon usemammin kuin viikottain.

Kävin tänään verikokeissa. Kotona mitattuna joitakin kuukausia sitten paastoarvo oli "normaali" mutta alueella joka olisi esidiabetes. Lääärille sai 10 min puhelinajan parin viikon päähän.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

No se on nyt sen jonkun toisen tyypin diabetes sitte mulla. Toivottavasti nää pillerit edes auttaa laihtumaan kun saa sokerit paremmin tasapainoon vai mitä tää nyt on. En olis yhtään kaivannut taas yhtä pitkäaikaissaurautta lisää :(
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lähellä, että saa vyön yhtä reikää kireämmälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mullakin on rasvaa lähtenyt. Vatsalihasten näkyvyydestä huomaa. En ole paljoa pyöräillyt, mutta melkein päivittäin lasten kanssa futista riittää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin