Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2019 11:37 ^^ Ainakaan wikipedia ei tunne tuota mun tyyliäni. Maailman on aika oppia uutta :hep:
No nyt kun oikein kaivelen muistiani, niin ehkä voisi ajatella, että on olemassa fraasin käyttötapa, jossa ikäänkuin irrotaan fraasin kirjaimellisesta merkityksestä (tai alkuperäisen käyttötavan apinoinnista), ja nimenomaan viitataan siihen ilmiöön, että joku tarpeettomasti toistaa itselleen tärkeää asiaa.

Voisi ehkä ajatella, että tämä sinun käyttötapasi on vähän kehittyneempi siinä mielessä, että edellyttää jotenkin älyllisemmän ironista suhdetta kulttuurihistoriaan (ja on siinä mielessä sivistyneempi) kuin minun suoraviivaisen kirjaimellinen käyttötapani (tai siis potentiaalinen käyttötapani, en mä fraasia oikeasti käytä).

Edit. Nyt vasta tarkistin wikipedian. Eiks se tunnista molemmat tyylit: "Nykymaailmassa sanonnan opetus viittaa siihen, miten poliitikot tai mainostajat voivat toiston avulla parantaa sanomansa läpimenoa. Sanontaa voi myös käyttää — jos kuulijakunta sen tuntee — puheen lopuksi, kun haluaa puhua aiheen ohi itselleen tärkeästä asiasta."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Niin. Esim huumorissahan tunnetaan meta-vitsi

https://en.wikipedia.org/wiki/Meta-joke ... -humor%22)

Tarkemmin ajatellen, en tiedä, liittyykö tämä lainkaan asiaan..
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 14.03.2019 11:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.03.2019 11:46
Edit. Nyt vasta tarkistin wikipedian. Eiks se tunnista molemmat tyylit: "Nykymaailmassa sanonnan opetus viittaa siihen, miten poliitikot tai mainostajat voivat toiston avulla parantaa sanomansa läpimenoa. Sanontaa voi myös käyttää — jos kuulijakunta sen tuntee — puheen lopuksi, kun haluaa puhua aiheen ohi itselleen tärkeästä asiasta."
Mun mielestäni tuokaan kohta ei kuitenkaan oikein tunne itseironista käyttöä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Viimeiseen vuoteen en ole saanut yhtään onnistunutta painonpudotusjaksoa. Tammikuun lopussa olikin sitten paino kivunnut uuteen ennätyslukemaan 125kg. Sattuneesta syystä en ole tähän ketjuun paljon kehdannut huudella viimeaikoina. Pari viime vuotta olen pohtinut, että ei tän painonhallinnan pitäis olla näin vitun vaikeaa. Vallankin kun ottaa huomioon mun liikuntamäärät. Olenkin käyttänyt kattavaa työterveydenhoitoa hyväksi ja rampannut lääkärissä tutkituttamassa itseäni.

Kyllähän sitä jotain vikaa lopulta löyty, kun tarpeeksi etsi ja lääkitys aloitettu. Nyt tullut muutama kilo alaspäin. Ei vielä minkään hehkutuksen paikka, mutta se että se on tapahtunut itsestään ilman muutoksia ruokavalioon tai asennoitumisessa liikuntaan, on selvästi positiivinen merkki. Syömisen määrä on vaan vähentynyt, kun keho ei vaadi niin paljoa ruokaa. Luonnollisesti tämä on vaan lääkityksen sivuilmiö tai placebo efekti, mutta kumpikin käy paremmin kuin hyvin jos vaan jatkuu loppuelämän :pliis:

Jos laskeva suunta jatkuu, niin en aio mitään laihiksia aloittaa. Ei mulla sinänsä hirveä kiire ole, mutta kaapissa on nippu farkkuja odottamassa jotka ei mahdu jalkaan ennen kuin saan vielä 5 kiloa pois. Siinä vaiheessa mahakin olisi sen verran pienempi, ettei se enää häiritse elämää, niin kuin se nyt tekee. Jos lasku näyttää pysähtyvän, niin täytyy sen verran tsempata, että saa ainakin nuo pois.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

^ Hyvä hyvä. Täällä ei tarvetta laikkarille, mutta kuntokuurista ei olisi haittaa muutaman kuukauden liikuntatauon jälkeen.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 14.03.2019 11:38 Päivittäisen mittailun tulos jäisi mittavirheen, nesteen määrän, yms seikkojen sisään. Ja sitten tulisi ressiä jos unohtaisi.
Mulla on ollut 2014 vuodesta Nokian älyvaaka käytössä. Mä tykkään, kun se piirtää automaattisesti mittauskäyrän, pitää tulokset tallessa ja laskee siitä painotetun tendenssin. Ainoa, että wifin kanssa on aina välillä ollut ihmeellistä häikkää ja turhaa säätämistä, mikä rassaa hermoja.

Mitä useammin muistaa punnita, niin sitä tarkemman käyrän tietysti saa, mutta nätisti vetää viivan mittauspisteiden väliin silloinkin kun on jäänyt pari kuukautta välistä.

EDIT: Oli mulla linkkikin, mutta unohdin laittaa: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... aaka-musta
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vagabondo kirjoitti: 14.03.2019 12:02 Mulla on ollut 2014 vuodesta Nokian älyvaaka käytössä. Mä tykkään, kun se piirtää automaattisesti mittauskäyrän, pitää tulokset tallessa ja laskee siitä painotetun tendenssin. Ainoa, että wifin kanssa on aina välillä ollut ihmeellistä häikkää ja turhaa säätämistä, mikä rassaa hermoja.
Mulla on 2017 lähtien ollut Garminin älyvaaka, sama juttu että (näennäisesti) wifin kanssa oli välillä vähän turhan paljon häikkää - vaan ammattinörttinä tarpeeksi vittuunnuttuani debuggasin yhteensopivuusongelmat ja puukotin tukiasema-reititintä tarjoilemaan vähän omiaan, minkä jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.

Ensimmäinen oli että vaaka ei toiminut täysin yhteen tukiaseman nimipalvelinproxyn kanssa, vaihdoin tukarin tarjoilemaan vaa'alle Googlen 8.8.8.8 - nimipalvelua. Korjaantui myöhemmin kokonaan tukiaseman päivityksellä.

Toinen satunnaisempi ongelma oli että vaaka ei aina saanut haettua kellonaikaa ntp-protokollalla clock.garmin.com - osoitteesta, joka tarkoillaan Atlantin toiseltapuolen. Tukiasemapäivityksen jälkeen ohjasin nimen osoittamaan tukiasemalle, joka osaa myös tarjoilla kellonaikaa lähiverkolle.

En tiedä suosittelisinko kenellekään..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Testissä ketoosi.

Neljäs päivä menossa ja kusessa alkaa olemaan ketoaineita. Salilla ei tarvitse yrittää yli viiden sarjoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Ketoosin alkupäivinä ihminen saattaa kokea olonsa hyvin väsyneeksi ja nuutuneeksi, mutta noin viikon kuluttua ketoosin alusta hyvin pirteäksi ja energiseksi. Tämä johtuu siitä, että aivot käyttävät ketoaineita ravintolähteenään mieluummin kuin glukoosia."

Odotan ko. tilannetta, nyt olotila on melko synkkä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mikään dieetti ei toimi. Aina tarvii muuttaa perussettiä. Paitsi tietty jos tavoite on jojoilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ketoosi ei taida toimia lakanahoureiden kanssa kovinkaan hyvin, stoppi tulee melko nopeasti. Puntinnoston kanssa ehkäpä paras metodi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Minä en oo jojomies. Olen 16 vuotiaasta ollut 11 kilon rajoissa. Nyt 9 kg enemmän kuin 16 vuotiaana. En ole lihava.

Lähinnä olen kiinnostunut terveydestä ja sitten kun tulen vanhaksi niin silloin kuitenkin olen pelkkää luuta ja nahkaa 110 vuotiaana.

Kyllä pitää olla terveen lihainen minun mielestä ja syödä terveellistä. Haudassa on näet pelkät luut. Kyllä sitä kerkeää laihduttamaan.

Paksumpi kuin Heinä
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hiilareiden välttely on helppoa ja rasvan saaminen vielä helpompaa, senkun kaataa oliiviöljyä salaattiin tai suoraan suuhun. Ongelmana on saada syötyä tarpeeksi protskua.

Omatekoinen guacamole tekee asioista helppoa ja maistuu hyvälle, mutta nämä saksanpähkinnät on pirun pahoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2019 11:08
James Potkukelkka kirjoitti: 08.10.2018 13:35
James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2017 9:31

79.1kg aamulla, vyötärö 100cm. Tuo joka-aamuinen punnitus tosiaan tuntuu toimivan. Oleellista on heti rajoittaa syömistä, jos paino on yli 80.0.
Paino ja vyötärö samat kuin vuosi sitten. Tai noh, 100.5 cm.
Paino sama, mutta vyötärö 99,5 cm. Erittäin todennäköisesti Apple Watchin ansiota, koska olen lisännyt päivittäistä kävelyä kellon takia prosentuaalisesti paljon (absoluuttisesti vähän).

ceterum censeo: joka aamuinen punnitus ainakin mulla toiminut nyt jo pari vuotta erinomaisesti. Kts viestini tässä ketjussa 2/17 ja 3/17.
99,5 cm vyötärö, mutta vaaka ainakin kg:n vähemmän. Salilla käyminen ollut vähissä, sen takia paino pudonnut, vaikka vyötärö ennallaan. Pitäisi lähteä salille sätkimään taas.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun päiväpaino on runsaan liikunnan johdosta jumiutunut 79,5 kg:n tuntumaan. Tällaiselle 180cm pitkälle paino on varsin mainio, joskin sitä voisi rasvan muodossa tiputtaa vielä kilo pari. Ei kuitenkaan yhtään enempää, koska vaikka lihaksiakin on, vaatteet eivät istu kivasti, kun on liian rasvaton. Varsinkin, kun slimwear-leikkausta ei monestakaan paidasta löydy, jolloin vaatteet jäävät ylisuurina lepattamaan typerästi. Ruokavaliooni en ole muuttanut eli liikunnan avullakin voi painoansa tiputtaa, jos niin haluaa, mutta helpompi tapa on tietysti ruokavalion muutos.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 13.07.2019 13:25 Hiilareiden välttely on helppoa ja rasvan saaminen vielä helpompaa, senkun kaataa oliiviöljyä salaattiin tai suoraan suuhun. Ongelmana on saada syötyä tarpeeksi protskua.
Protskuthan saa kasaan heittämällä, jos vähänkään kiinnittää asiaan huomiota?

Kananmuna, pähkinät, rahka, raejuusto, siemenet, tonnikala, proteiinijauhe ja palkkari = Helposti proteiinia kahden lämpimän pääaterian lisäksi.

Puhun nyt sellaisista määristä per painokilo, jota valtavirtaravitsemustiede tutkimusnäytön perusteella suosittelee keski-ikäiselle harrastajasalimiehelle.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Vedä viikon totuttelun jälkeen suoraan 72h vesipaasto, niin pääset kunnolla rasvanpolttomoodiin.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Parempi olis 7 vrk kaksi kertaa vuodessa. Tai neljä kertaa. Tolla välttää 99% syövistä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Vietät liikaa aikaa mustalaisten kanssa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2019 12:33
James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2019 11:08
James Potkukelkka kirjoitti: 08.10.2018 13:35

Paino ja vyötärö samat kuin vuosi sitten. Tai noh, 100.5 cm.
Paino sama, mutta vyötärö 99,5 cm. Erittäin todennäköisesti Apple Watchin ansiota, koska olen lisännyt päivittäistä kävelyä kellon takia prosentuaalisesti paljon (absoluuttisesti vähän).

ceterum censeo: joka aamuinen punnitus ainakin mulla toiminut nyt jo pari vuotta erinomaisesti. Kts viestini tässä ketjussa 2/17 ja 3/17.
99,5 cm vyötärö, mutta vaaka ainakin kg:n vähemmän. Salilla käyminen ollut vähissä, sen takia paino pudonnut, vaikka vyötärö ennallaan. Pitäisi lähteä salille sätkimään taas.
Vaaka itse asiassa näytti nyt aamulla alle 77, eli puolessa vuodessa paino tippunut 2 kg, mutta vyötärö ennallaan. En siis ole pyrkinyt pudottamaan painoa. Toihan voisi olla huonokin asia (sairauden merkki), mutta en nyt ensisijaisesti sairautta epäile, vaan salikäyntien vähyyttä (tosin en oikein jaksa uskoa, että kahta kg:a olisi lihasta lähtenyt, kun ei sitä ole ennenkään ollut..) saattaa olla myös viinan vähyyttä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tipahdin pois ketoosista, enkä ole onnistunut pääsemään takaisin. Täytyy lisätä vähän safkaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.03.2019 11:08
James Potkukelkka kirjoitti: 08.10.2018 13:35
James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2017 9:31

79.1kg aamulla, vyötärö 100cm. Tuo joka-aamuinen punnitus tosiaan tuntuu toimivan. Oleellista on heti rajoittaa syömistä, jos paino on yli 80.0.
Paino ja vyötärö samat kuin vuosi sitten. Tai noh, 100.5 cm.
Paino sama, mutta vyötärö 99,5 cm. Erittäin todennäköisesti Apple Watchin ansiota, koska olen lisännyt päivittäistä kävelyä kellon takia prosentuaalisesti paljon (absoluuttisesti vähän).

ceterum censeo: joka aamuinen punnitus ainakin mulla toiminut nyt jo pari vuotta erinomaisesti. Kts viestini tässä ketjussa 2/17 ja 3/17.
Vyötärö 97,5 ja paino 76. Molemmat tulleet alaspäin. Johtuu nuppiviasta. Jotkuthan masentuneena ja ahdistuneena syövät enemmän. Mulla menee toiseen suuntaan.

Oon kyllä liikkunutkin, kun olen yrittänyt nuppia hoitaa, mutta enemmän kyse varmasti siitä, että ruoka ei kinosta. Alkoakin mennyt vähän. Viimeksi pari viikkoa sitten ehkä jtn 5 annosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Masis tuhosi varmaankin projektin, en ole käynyt puntarissa hetkeen. Nyt kun sai hommat taas pyörimään niin olen ehkä vahingossa takaisin ketoosissa, täytyy varmaan ostaa tikkuja asian toteamiseksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Toivottavasti aloita jollain keinolla. En ollut moneen kuukauteen käynyt vaa-alla, ja nyt paino oli sen verran yli 100, ettei mene enää pyöristysvirheen piikkiin.

Edit: oma puntarini hajosi jo 6 vuotta sitten.
Vastaa Viestiin