Texas hold' em

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

McJanne kirjoitti:T? Tissit? Tarjoilija? Turilas? Torni?
Ten. Vai millä muulla kortilla ässät olisivat hävinneet kurkoille?
Pyry-Matias

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

McJanne kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:...pöytään tuli 5QJ T 9...
T? Tissit? Tarjoilija? Turilas? Torni?
Joo, sun tissit.

Asiaan... Toinen vaihtoehto olisi ollut tippua turnauksesta vihun saatua värin, jossa itse ei dominoi sitä ässällään. Eli vihun kongi on eri maata kuin oma ässä.

Splitti olisi muuten voinut tulla eri korkuisilla yhteiskorttisuorilla. Ja myös sellaisella yhteiskorttivärillä, jonka värikorttia ei löydy kummaltakaan.
Pyry-Matias

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

PLO 50/100 omppu on tullut mukaan kuvioon. Vaihtelua ja helpomman rahan etsimistä. Muutaman binin plussalla kokeilusta. Vaikka olen ompussa täys paisti, niin kylläpä vaan löytyy pöydistä vieläkin paistikkaampia. Sitä en tosin osaa sanoa, olenko EV- vai EV+pelaaja näillä taidoilla. Oliko täällä muista omppua pelanneita? Sikamika muistaakseni!
Pyry-Matias

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Oho, meni tunnissa kilo ompussa :oops: ...vaikka varianssit on suuret, niin...no, vähän nöyräksi vetää.
SikaMika

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Pyry-Matias kirjoitti:Oho, meni tunnissa kilo ompussa :oops: ...vaikka varianssit on suuret, niin...no, vähän nöyräksi vetää.
Jos siis olet aloittelija, lyö vain n. saleteilla ja usko, että opponentilla on n. ne, jos se lyö. Tolla nyrkkisäännöllä pitäisi kassan pysyä lämpimän puolella kunnes hanskaat pelin ja erityisesti sen vetokertoimet.
Pyry-Matias

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Yks pino meni kun en vaan halunnut uskoa vihun salettiin, vaan maksoin kakkosaletilla loppuun asti. Mulla KK, vihulla AA ja floppi AK-korkuinen rainbow. Täysin amatööriä, vaikka boordi oli vedoton. Sellaista päätöntä puskemista, ja oli vain ajan kysymys, kunnes kilo puhkeaa. Oikeastaan eilen alkanut pelihuumorin täysi puuttuminen aiheutti koko kokeilun. Oli hiljainen hetki tänään, enkä malttanut olla pelaamatta, vaikka järjellä tiesin sen olevan välttämätöntä, jottei kuse rahaa.
Pyry-Matias

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Kaikkien aikojen isoin online-pokeripotti voitettiin sorsaparilla :roll:

"Patatinon läsnäolo takasi toiminnan Full Tilt Pokerin 500/1000 NL hold'em Railheaven -pöydässä myös perjantaina. Onlinen uusi ennätyspotti on ollut vain ajan kysymys, ja se nähtiinkin patatinon ja trex313:n välillä. Myös Patrik Antonius oli paikalla ja pelasi yli 600k potin.

Uusi ennätyspotti kirjataan lukemiin 609 730 dollaria ja huomionarvoisaa on, että sen voittamiseen olisi riittänyt pelkkä rouvahai! Rahat saadaan keskelle vetokäsillä patatinon ollessa 63-37-suosikki. Turn antaa kakkosparin ja Guy Laliberteksi ounasteltu patatino vie potin. Katso video."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuli sitten kokeiltua pienen tauon jälkeen, vaihdoin samalla FullTiltille kun Pokerstarssilla on jotain omituista menossa.

Paluu oli voitokas.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pyriksellä ollut muuten erittäin hyviä pointtreita :pikkugee:
...eivais, kuu lähenee loppuaan, so does teksu. Teksu sujunut kohtuu duuripainotteisesti. Iso kupru kokonaissaldoon aiheutui 1,3 kilon ompputappiosta, johtuen osin huonoista setupeista ja pääasiallisesti paistikkaasta herosta. Nooh, plussalla kuitenkin tällä hetkellä kolmisen sataa. Pääasia on edelleen huomata olevansa voittava pelaaja.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jassoo, rolli paisui tässä kuussa 650e, tulos on mainio ottaen huomioon 1,3k ompputappion. Ja sen, että pelitunteja ei tullut kuin 1 päivässä keskimäärin. Tuntipalkaksi päälajistani NL100 teksusta tuli puoli biniä tunnissa, joka on todella korkea.

Tais tulla puolentoista viikon poksutauko muuton johdosta, kun nettiliittymän asennuksessa oli ruuhkaa.
SikaMika

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Poikien kanssa lätkittiin pe-la yö kaverin kämpillä jossain Espoon metsässä. Huomioitavaa on, että tuolloin mun piti olla treffeillä kotona, mutta siirsin niitä pokeri-illan takia päivällä luvaten hyvittää kaiken silloin. Noh, hyvitinkin - nimittäin pelaamalla ja juomalla nukkumatta koko yön ja vonkaamalla vielä la-iltapäivällä kyydin kotiin. Mä olen ihq! :h:

No, pelithän meni tyypilliseen tapaan, ensin rauhallisesti kympin Texas-turnauksia pelaillen, välillä baariin ja loppuyöstä Omahaa heads-up käteispelinä 4/8€ blindeilla! Olin raskaasti tappiolla mutta sätkin itseni lopulta muutaman kympin voitolle. Älkää kokeilko tätä (kenenkään) kotona.
Bhven

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bhven »

mikä on bini?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bhven kirjoitti:mikä on bini?
Buy in. Eli sisäänosto. Tarkoittaa kiinteää tai maksimi määrää, jolla ostat itsesi peliin tai turnaukseen. Esimerkki: NL100 bini on 100e ja blindsit 0,5/1e.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

YY gämplaili toissa päivänä veljen koneella kolme varttia. 2-3 sorttipöytää auki ja 5,5 bin up, euroissa 680. Tärkein ja isoin vedenjakaja oli kun kräkkäsin preflop allilla rouvilla naulat, joku 450e:n potti. Hupissa pyöritin yliaggressiivista hetken puolentoista sisäänoston verran. Jos jotain, niin setupit kohdillaan. Tässä kuussa en sit ole muuta grindaillutkaan.
MGandhi

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Tänään pitkästä aikaa live-poksua (netti-poksu jäänyt täysin, kun ei vaa nappaa). On se vaan niin paljon mukavampaa livenä hakata. Tänään teen historiaa ja pelaan (pakon sanelemana) selvinpäin, joten jännä nähdä onko peli vähemmän agressiivista.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

MGandhi kirjoitti:On se vaan niin paljon mukavampaa livenä hakata.
Ihan eri laji. Ite tykkään enempi nettipoksusta, koska jakoja tulee öpaut kymmenenkertainen määrä (pelatessani neljää pöytää), jolloin peli on nopeatempoisuutensa vuoksi mielekkäämpää eikä yksittäinen jako määritä session onnistumista samalla lailla. Toki on se kassulla erihienoo vetää turnauksessa. Poikaporukalla en pokerista juuri välitä, koska pelin/pelaajien yleistaso on kuitenkin vaatimaton. Silloin pääpaino on paskanjauhannassa, se on tietenkin iso plussa se.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nostetaas ketju taas naftaliinista. Kuukauden peluut on jääneet kolmeen sessioon, yhteensä neljään tuntiin NL100/200 (max 6)teksua. Vajaa 500e plusssalle hyvän alun ja parin nihkeämmän session jälkeen. Himassa ei siis vieläkään ole nettiä, perkele meillä ole ollut koskaan niin siistiä ja puhdasta kuin viime aikoina 8) ...näin se menee.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Reilun 600 kilon potti, jossa pari kotimaista: Pate(Patrik Antonius) ja Kelopuro. Kelopuro paljasti sätissä hänellä olleen naulat. Aika sikkii 8)

http://www.highstakesdb.com/view-hand-h ... eID=257392
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tänään ois illalla veljellä nettipokeri-ilta. Janttereita tulee ympäri etelää pelaan ja puhumaan pokerista. Osa pelaa kohtuu isoa peliä, viiskilosta esmes. Itellä pitäis tällä päivämäärällä olla himassa toimiva verkkoyhteys ja pelit polttelee jo kovasti. Reilun kuukauden aikana shotannut vain neljästi.

Alkuviikosta olin veljen "opissa" ja kyllähän tuntuman puute näkyi muutamassa jaossa. Seuraavassa yksi mielestäni varsin kuvaava ja opettavakin jako esseemuodossa:

Peli oli NL100 6 hlön pöydässä. Olin napilla(jakajan paikka), kun käteen jaettiin kongit eli KK. Vihu etukentästä reissas standardi neljä kertaa BB:n ja itse tietenkin kylkeen to 14. Stäkkimme olivat syvät eli reilu bini kummallakin.

Vihu maksoi tribettini OP:na (ilman positiota) ja floppi oli vedoton rainbow ässä-roska-roska-mallia. Ässämagneetit, ajattelin kliseisesti mielessäni kuninkaistani. Vihu tsekkas ja mä tein peruskonttarin (eli jatkopetsi flopilla kun on ennen floppia ollut korottaja). Vihu maksoi ja turni oli joku merkityksetön pikkukortti. Vihu tsekkas ja minä perässä, todennäköisesti kun olin perässä, koska olihan vihu maksanut ässäkorkuiseen.

Riveri oli taasen joku merkityksetön pikkukortti ja vihu jälleen tsekkas. Mietin, että vahvalla ässällänsä olisi todennäköisesti lyönyt valueta alle ja jotenkin rakastuin tähän täysin. Vaikka mulla ei ollut edes top pairia, niin latasin pöytään puoli potillista, tuossa vaiheessa joku 30€, koska asetin vihun JJ/QQ:lle.

Ai, mitä vikaa? No, en osannut puutteellisen tuntuman johdosta ajatella syvällisemmin, kuten että olisin esittänyt erittäin oleellisen lopun valuepetsin tarkoituksenmukaisuuden kristalloivan: saisinko maksun vain paremmilta käsiltä? Tätä en tohinassani ymmärtänyt miettiä ja vuoto pelissänihän tämä selvästi oli - tuolla kertaa 30€:n vuoto.

Eli eihän vihun JJ/QQ olisi maksanut riverin jatkopetsiä. Yhtä lailla vihulla olisi voinut olla AJ/AQ. AK:n en uskonut, koska vihu ei valuttanut turnilla eikä varsinkaan riverillä. No, vihulla oli kuin olikin AK, pelasi sen vain aivan turhan varovasti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eilen oli kyl mukava nettipoksuilta. Kolmella koneella hosuttiin, syötiin ja juotiin niin että napa ruskasi. Tosin itse tyydyin pariin hiivaan, kun olin autolla liikkeellä. Pelit meni hyvin: 1,2k€ ja seitsemän biniä up noin kolmessa tunnissa. Yks iso jako oli kuudenteen petsiin rakentunut preflop olari, jossa mulla naulat ja vihulla kongit. Ei muuten, mutta kummallakin oli harvinaisen syvät stäkit: reilu pari biniä. Ei malttanut vihu luopua kalleista, vaikka tasan tarkkaan päätteli, että mun range oli AA/KK. Tuostahan poistuu kaksi kallea pois, joten pakasta löytyy kuusi AA-yhdistelmää ja vain yksi KK yhdistelmä, ohkasilla meni juu. Tietenkin sopii huomioida vihun potissa ollut rahamäärä ja 20 prossan ohiveto tsaanssi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pelit meni hyvin: 1,2k€ ja seitsemän biniä up noin kolmessa tunnissa.
Tässä lomalla grindaillu kohtuu määrän. Loistava kuuspäiväinen päällänsä: 20 bin up + rakebackit päälle. Tason olen laskenut NL100, mut kyl tossa tuntipalkoille pääsee 8)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Grindailtu on ahkeraan, 3-4 tuntia keskimäärin päivässä. Lajeina edelleen NL100/200€. Meneillään on parista isosta montusta huolimati selvästi taloudellisesti paras kuukauteni, sillä rolli on lihonnut kolmessa viikossa 2,55 kiloa ja RB:ä tullee tuohon muutamia huntteja tykö. Toisaalta olen useasti kokenut paskojakin fiiliksiä liiallisesta pelaamisesta ja sen aiheuttamasta muun elämän laiminlyönneistä, mutta toki voitot korvaavat nuo. Ottaa ja antaa.

Laskeskelin, että sorttipeleistäni em. tasoilla, pääosin 100, vuosituotto on kuluvana vuotena ollut 7,5 kiloa, joten on tuo mukavaa lisuketta ansiotyölle ja poksun tuntipalkkakin lienee 20-30€:n luokkaa. Verotonta. Kun peilaa tuottoa reilun 100 000 käden määrään, voin kai sanoa olevani voittava pelaaja. Binejä (maksimi sisäänostohinta) tuossa tuotossa on noin 65. Ja kai tuo kassanhallintakin on kunnossa.
masa

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja masa »

Voi lolleroinen. Nyt kyllä kieltämättä hieman naurattaa:

http://www.turunsanomat.fi/?ts=1,3:1000 ... :0:0:0:0:0:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kuukausi päättyi 3ke + rakeback eli joku 3,3-3,4k. Vois hankkia halvemman harrastuksen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kannattaisiko päättäjien pikku hiljaa herätä???
Onneksi Wallin on jo useasti ehdottanut kansallista nettipokeria.

"Italian sisäinen pokeri jättimenestys
4.12.2008

Italian sisäinen, kilpailtu nettipokeri on osoittautumassa alunperin arvioitua huomattavasti suuremmaksi menestykseksi. Maan valtiovarainministeriö on nostanut ensimmäisen vuoden tuottoarvioksi peräti 1 miljardia euroa alkuperäisen 400 miljoonan sijasta.

Marraskuun aikana pelien tuotto kasvoi 41% verrattuna lokakuuhun, jolloin pelit käynnistyivät. Italialainen operaattori Microgame hallitsi 30% markkinasta.

Microgamen ylläpitämään "Kansan pokeriverkkoon" liittyivät viime kuussa myös Betshopitalian 85 000 asiakasta, jolloin kansanverkossa on jo yli 900 000 pelaajaa.

Italian pokerimarkkinoilla ovat kilpailemassa myös mm. PokerStars, Playtech ja Boss Media.

Lähde: GIG."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin