Texas hold' em

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
SikaMika

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

SikaMika tässä mikropöydistä terve!

Hassasin Pot-limit Omahaan 130$ täysiä uunoja vastaan. Voitto heltisi yleensä parilla tai kahdella, mutta mulle ei osunut yhtään saatanan mitään pelasin sitten paskoilla tai monstereilla. Vitutti.

Lähes kaikki hassatut kolikot oli Kovaa Rahaa, eli ei vanhoja voittoja vaan talletin illan aikana. Vitutti. Käteen jäi alle 20$, joten loin puolihumalassa uuden strategian lennosta: voita 11$ heads-up, voita voittorahoilla 22$ heads-up ja sijoita sen voittorahat 33$ kymmenen hengen sittariin ja voita sekin! Olin toteuttaja paskanjauhajien joukossa ja pelasin tismalleen suunnitelmani mukaan. Nyt kädessä 153$ eli pari kymppiä voitolla. Aikaa meni pari tuntia, joten näytin palkallani lähes närhenpippeliä siivoojille, jiihaa!
elco

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja elco »

Hauska käsi kävi monessakin mielessä. 3-way all in flopista, jossa mulla oli keskisetti, toisella vihulla värinveto ja kolmannella kärkisetti. Turn täyttää toisen vihun värin ja riverillä yksiouttinen napsuu ja nelosilla molemmista ohi.

Eipä ole moista aiemmin selvin päin sattunut.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
SikaMika

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Turnauspokeria pikkupanoksilla. Rutiinia kehittynyt siinä määrin taas mukavasti, että rahoilla ollaan usein. Sijoitukset ovat vain jääneet sinne heikompiin maksuluokkiin, mistä pitäisi päästä eteenpäin.

Tämän päivän huippuhetkiä: 180 hengen sittarissa 21 jäljellä ja rahaa 18:lle. Stäkki huvennut reippaasti alle keskiarvon, ja vihun lyödessä menen all-in KK:lla. Vihu maksoi ja näytti QQ:n. Q floppiin ja morjens, parempi onni ensi kerralla.

Muutaman tuhannen hengen pikkuturnauksessa olen jo rahoilla ja reilusti keskiarvon paremmalla puolella. Pari isoa pottia peräjälkeen joissa reissaan reilusti ennen floppia ja otan kuokkaan sen jälkeen. Stäkki puolittuu alle KA:an, roiskaisen seuraavaan jakoon all-in tiltanneen näköisenä ja maksu tulee heti. Mun AJ saa vastaansa AQ:n ja flopista Q pöytään. Kas kummaa, voitan jaon takaportin suoralla ja rahaa on taas enemmän kuin kolme jakoa aikaisemmin!
Lopullinen niitti tulee hetkeä myöhemmin. Lyön ensin JJ:llä UG:sta 3xBB reissuun, keskiposition kaveri menee all-in (36xBB). Mulla oli niukasti vähemmän rahaa jäljellä, ja kun tiesin laittaa sen kädelle QQ, KK, AA, tai AKs, enkä sitten uskaltanut ottaa riskiä että kyseessä on jokin muu ilmeisin eli viimeksi mainittu joten foldasin. Kaveri näytti AKs:n, vähän vitutti. Seuraavassa jaossa kaikki foldaa paitsi pikkublindi, joka heittää mulle 3xBB reissun. Päivän typerin (ja viimeinen) virhe edessä, eli täräytin suoraan all-in AK:lla. Kaveri maksaa heti ja näyttää AA:n. Mutku ja noku, ajattelin sen olevan varastamassa blindia jollain semihyvällä kädellä ja ajattelin karistaa paskiaisen pois niskasta, mutta kyllähän maksu tai korkeintaan pieni reissu olisi ollut ainoa hyvä vaihtoehto. Käteen 10$ säälidollaria 5.5$:n sijoituksella lähes neljän tunnin työllä, vitutti raskaasti. Stäkki olisi riittänyt helposti taisteluun kärkisijoista ja muutaman tonnin voittorahasta. Vittu. Urpo.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Alkuvuonna tuli iso kuoppa ompussa, jota saanut nyt parissa kuukaudessa umpeen. Pelimäärät kohtuu vähäisiä PLO pääosin 0,5/1:ssa, ehkä koko vuonna joku 30k kättä. Tueksi teksua 0,5/1 tai 1/2:sta ehkä 15k kättä.

Lueskelin yhden omppukirjan ja rutiinin kasvaessa pelissäni on nykyisellään oikeastaan aina joku suunnitelma. Sellainen puolivakava harraste tuo, ainakin saa ajan kulumaan - kotityötkin unohtuu yllättävän hyvin 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Moraalin
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen pelannut aivan liikaan yhden pöydän sittareita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pate niisti svedulta nettipokerin ennätyssumman yhdessä jaossa.

Kun murot menee torille, niin oddsit on Patelle 55/45.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Toimistorotta

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Turha väittää että olisi taitopeli:

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Svei ... 5257271022

Kyllä lakimiehet tietää. Varsinkin kun rahoittaa riittävän monta sian baari-iltaa pelkän huonon tuurin takia!!
NuoriD

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Toimistorotta kirjoitti:Turha väittää että olisi taitopeli:

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Svei ... 5257271022

Kyllä lakimiehet tietää. Varsinkin kun rahoittaa riittävän monta sian baari-iltaa pelkän huonon tuurin takia!!
Jos se ei ole taitopeli, niin miksi mä aina häviän :)

Musta se, että esim. minä yleensä lopulta aina häviän osoittaa, että se on taitopeli.
elco

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti:
Jos se ei ole taitopeli, niin miksi mä aina häviän :)

Musta se, että esim. minä yleensä lopulta aina häviän osoittaa, että se on taitopeli.
Oletko varma, etteivät muutkin häviä? Eikös rake ole jonkun prosentin sijoitetusta pääomasta?
NuoriD

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

No joo, kyllähän se rakekin vaikuttaa. Odotusarvo on negatiivinen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aivan saatanallisen paskakauden aikana varat tippuivat melkoisen pieneksi. Nyt sitten rakennellaan uutta nousua pikkusittareissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18730
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vaikka fbssä käyn välillä Zyngaamassa niin Nettipelistä en perusta, mieluumin pelaan vaikka tikuilla ja oikeilla korteilla, kuten Räikköin vaikka en kyseisestä kaverista paljoa mitään sanokaan..
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ohessa mainio blogikirjoitus yhdelta kotimaisen poksuskenen tunnetuimmalta:

Laiskat pokerinpelaajat
isokala, 11.10.2010 23:59
"Pokerinpelaajat ovat laiskoja." Siinä on sanonta, jonka olen kuullut useammankin kerran viime aikoina. Ymmärrän hyvin, mistä tällainen mielikuva on syntynyt. Ei tarvitse kuin nähdä tyypillinen lauma pokerinpelaajia, jotka tallustelevat veltosti ympäriinsä -- juuri heränneinä, vaikka päivä on jo vaihtunut illaksi. Osalla on rähjäiset vaatteet ja tukka sekaisin, toiset ovat sentään jaksaneet käydä suihkussa ja vaihtaa paidan. Jos joku sattuu kysymään mitä suunnitelmia heillä on ensi viikoksi, suurin osa ei pysty antamaan täsmällistä vastausta. Korkeintaan sen, että keskiviikkona on hammaslääkäri.

Annan itse samanlaisen kuvan laiskuudesta omille läheisilleni. Jos mitään tarkempaa menoa ei ole sovittu, käyn yleensä nukkumaan koska sattuu ja herään koska sattuu, riippuen peleistä ja siitä, kuinka pitkät päiväunet olen sattunut torkkumaan. Ja jos minua ei huvita pelata korttia, harvemmin teen päivän aikana mitään varsinaista työtä.

Ulkopuolisen silmin pokerinpelaajan arki näyttää siis usein välinpitämättömältä laiskottelulta. En mitenkään voi kehua olevani kovinkaan ahkera persoona ja myönnän, että oma elämäni vaikuttaa pääosin omituiselta peukalonpyöritykseltä, jossa varsinainen ammatinharjoittaminen vain satunnaisesti näyttelee jotakin roolia. Mutta en silti hyväksy väitettä pokerinpelaajien laiskuudesta. En omalta kohdaltani enkä myöskään suurimman osan ammattipelaajien puolesta.

Otetaan esimerkiksi vaikka yksittäinen online-turnaus, jossa pelaaja ei putoa heti kättelyssä, vaan sattuu pääsemään pitkälle. Turnaus saattaa kestää yli puoli vuorokautta. Kerran tunnissa on ruhtinaallinen viiden minuutin tauko. Se on juuri sopivasti, että ehtii käydä pissalla ja hakemassa jääkaapista mehua tai kaapista buranan. Muuhun se ei riitä. Lakisääteinen ruokatauko on täysin tuntematon käsite.

Käteispeleissä taukoja voi toki pitää tai pelin lopettaa kun siltä tuntuu. Mutta käytännössä se ei mene niin. Olisi mukava pelata korttia vaikka 3-4 tuntia arkipäivisin ja lopettaa työt sen jälkeen, mutta hyvin harva tekee niin. Kun itse alan pelaamaan, sessio venyy helposti jonnekin 8-16 tunnin mittaiseksi. Ja silloin voi unohtaa ne viiden minuutin pissatauot, koska rakko tyhjennetään jakojen välissä ja sellaisella kiireellä, että viimeiset tipat roiskitaan poikkeuksetta pöntön reunuksiin tai housuihin.

Ammattimainen pelaaminen vaatii hyvää keskittymistä. Se, mikä ulkopuolisen silmin ehkä näyttää yksinkertaiselta nappien painelemiselta tai korttien räpläämiseltä, ei todellakaan ole sitä. Jokainen jako on paljon muuta kuin pelkkä yksittäinen tapahtuma pelikorteilla. Lähes kaikki tapahtumat pelipöydässä voivat olla merkityksekkäitä: kuka pelaajista on voitolla ja kuka häviöllä; onko joku tiltissä; kuinka nopeasti vastustaja tekee panostuksensa ja onko se merkki vahvuudesta vai heikkoudesta; onko joku juuri hävinnyt suuren potin tai yrittänyt suurta bluffia; ja niin edelleen ja niin edelleen. Kaikki tämä informaatio, pelipöydän havainnointi ja tapahtumien tulkinta ovat niitä seikkoja, jotka erottavat voittajat häviäjistä.

Nuorempana pystyin pelaamaan todella pitkiä sessioita useina päivinä peräjälkeen. En pysty siihen enää. Samoin kuin krapulat viinasta, myös pelikrapulat ovat iän myötä pahentuneet. Silloin kun minulla on pelikausi menossa niin suuri osa oman arkeni "peukalonpyörityksestä" on joko palautumista edellisestä pelisessiosta tai sitten rentoutumista ja valmistautumista seuraavaan pelisessioon. En juurikaan enää halua pelata korttia väsyneenä, turhautuneena tai huonolla motivaatiolla. Se ei ole kivaa ja historiallisesti tulokset ovat olleet surkeita.

Toinen seikka, joka saa pokerinpelaajat näyttämään ulkopuolisen silmin laiskoilta tai jopa välinpitämättömiltä, liittyy siihen, että pokerinpelaajat ovat usein hyvin tietoisia omista tuntiansioistaan. Säännöllisesti kirjanpitoa omista peleistään tehnyt peluri voi kertoa oman keskiansionsa kuukausien tai jopa vuosien ajalta. Lisäksi useimmat nykyajan online-pelurit käyttävät apuohjelmia, jotka napin painalluksella kertovat pelaajan tuntiansion halutulla aikavälillä.

Itse sanoisin, että pokerinpelaajalle täsmällinen tuntiansioiden tietäminen on helposti sekä siunaus että kirous. Siunaus se on siinä mielessä, että riittävällä otoksella pelaaja voi tarkastella ammattinsa tuottopuolta järkiperäisesti ja tehdä helposti vaadittavia muutoksia. (Esimerkiksi: "Tuntiansioni ovat selvästi paremmat pelatessani useampaa pientä PLO pöytää kuin pelatessani vähemmän mutta suurempia NL pöytiä.")

Kirous se taas on siinä mielessä, että koska Internetissä pelejä on käytännössä rajattomasti ja jokaisena tuntina, pelaaja saattaa alkaa arvottamaan koko elämäänsä oman tuntiansionsa mukaan. Ajatelkaa esimerkiksi, että saatte puhuttua sinnikkään pokerinpelaajan kanssanne pois tietokoneelta ja harrastamaan jotakin (taidenäyttelyyn, messuille, kahville, ulos sienestämään, tms.). Tähän elämykseen kuluu aikaa. Se aika on pois pelaamisesta. Vaikka pokerinpelaaja ei tätä ääneen sanokaan, ei tuottokäyrää voi myöskään pyyhkiä hänen mielestään. ("Tämä kokemus on maksanut minulle X määrän euroja, oliko se sen arvoista? Näitä kanttarelleja olisi saanut kymmenkertaisen määrän, jos olisin pelannut saman ajan pokeria ja jättänyt poimimisen muille.")

(Monta vuotta sitten kirjauduimme Lontoossa yhtä aikaa ulos hotellista erinomaisen ruotsalaisen pokerinpelaajan ja vanhan ystäväni Mikael Thuritzin kanssa. Mikaelin laskussa oli ylimääräinen ja siihen kuulumaton 30 euron lisäys, koska nettiyhteys oli laskutettu kahteen kertaan samalta päivältä. Kehotin Mikkeä ilmoittamaan asiasta. "En jaksa", Mikke vastasi. "Kauhea sählääminen ja jos alan jäädä tähän valittamaan asiasta niin todennäköisesti häviän enemmän rahaa kuin jos käyttäisin saman ajan pelaamiseen netissä.")

Kun pelaaja on kärryillä omista tuntiansioistaan, hän alkaa väistämättä myös arvottamaan omaa aikaansa. Hän alkaa miettimään sitä, mihin hänen kannattaa rahojaan käyttää ja missä ja miten hän haluaa säästää omaa aikaansa. Onko minun syytä palkata siivooja sen sijaan, että käyttäisin itse aikaa siivoukseen? Entäpä kotiapulainen tekemään ruokaa? Tai henkilökohtainen assistentti hoitamaan käytännön juoksevia asioita?

Tiedän, että Suomessa on useampia ammattipelaajia, joille oman henkilökohtaisen assistentin palkkaamisella olisi pokeritermein ilmaistuna vahvasti positiivinen odotusarvo. Se olisi +EV ratkaisu. Aikaa vapautuisi lisää pelaamiseen ja lepäämiseen, kun assistentti hoitaisi päivän aikana suurimman osan juoksevista asioista. Suomessa henkilökohtaisen assistentin palkkaaminen tosin herättäisi paljon hilpeyttä ja valtaosa ihmisistä pitäisi sitä snobbailuna, vaikka liiketaloudellisesti ajatellen pokerinpelaajan assistentti voisi helposti olla tärkeämpi ja ansaintalogiikan suhteen merkittävämpi tekijä kuin yritysjohtajan oma sihteeri.

Pokerinpelaajan assistentti ruokkisi toki lisää ennakkoluuloja pokerinpelaajien laiskuudesta. Mutta pelaajat itse ruokkivat näitä ennakkoluuloja muutenkin. He pesettävät pyykkinsä pesulassa, tilaavat ruokaa kotiinkuljetuksella, ajavat lyhyitä matkoja takseilla, suurkuluttavat huonepalvelua asuessaan hotellissa ja muutenkin käyttävät paljon tavallista enemmän rahaa sellaiseen, joka säästää heiltä aikaa ja vaivaa. Toisaalta sen voi nähdä laiskuutena, mutta toisaalta sen voi väittää olevan ansioihin suhteutettua järkevää elämänhallinnointia. Riippuu katsantokannasta.

Olen itse ehdottomasti sitä mieltä, että menestyvän pelaajan kannattaa yleensä kuluttaa rahaa siihen, että hän pääsee askareissaan muita helpommalla. Jos tämä antaa vaikutelman laiskuudesta niin olkoon niin. Vaarana on toki se, että muutenkin elämästä vieraantunut peluri ajautuu lopullisesti täydellisten höyrypäiden joukkoon. Riittävällä rahasummalla voi varmasti ulkoistaa pääosan elämästään ja jäädä itse pelkästään pelaamaan pokeria ilman mitään muuta vastuuta tai velvollisuuksia. Mutta millaista elämää se silloin olisi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ray:n nettipokeri on avattu!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En taas tajua.

Yli kymmenen low money kuuden hengen sittaria ja paras sijoitus kolmas (no money). Sitten löysin asetuksen millä pääsin oikeisiin pöytiin ja joka kerta rahasijoilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dave

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Dave »

Naksuttelin eilen Ray:n pokeria. Ei mulla muuta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kokeilin tasoa ylempää sittaria ja joutui noukkimaan enimmät rahat pöydästä, veikkaan tämän olevan huono juttu pitkällä tähtäimellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.pokerisivut.com/news/live-mi ... ukana.html

Kiva turnaus. Osallistumismaksu voi ehkä karsia jengiä. Mukana yksi kotimainen eli nettiharja Jens Kyllönen, joka muuten huikee omppupelaaja. Valitettavasti ehti jo tippua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Kyllähän tuossa luulisi olevan hyvä value ammattilaiselle. Lohduttaa varmaan niitä, jotka eivät rahasta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Texas hold' em

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pikkuhiljaa lämmittelen tätäkin yksinäisen miehen harrastusta ja ei näytä pahalta. Vanhana sittarimiehenä suuntasin näihin pöytiin ja hyvältä tuntuu. Kolme $7.00 NL Hold´em (6-Max, Hyper-Turbo) putkeen ykkösenä pihalle. Onhan nuo teille tekijämiehille pieniä, mutta jostain se on ponnistettava.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin