Asumisväljyys

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Dr.Diarrhea

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

ninnithequeen kirjoitti:Ihan vain ihmettelen: miksi yksi ihminen tarvitsee 70 neliötä?

Sinä olet yksinkertaisesti tyytyväinen vähään/vähempään. Itse ihmettelen sitä, etkö sinä ole tätä itse tajunnut, koska tämän voi tulkita monista viesteistäsi.

Mä ajattelin kans tässä parin vuoden sisään ostaa kolmion, joku 70-75 neliöö. Joe taisikin kiteyttää ongelman, että sopivia kolmioita ei kovin montaa tarjolla täälläkään ole.
ninnithequeen

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ihan vain ihmettelen: miksi yksi ihminen tarvitsee 70 neliötä?

Sinä olet yksinkertaisesti tyytyväinen vähään/vähempään. Itse ihmettelen sitä, etkö sinä ole tätä itse tajunnut, koska tämän voi tulkita monista viesteistäsi.
No daah.

Mun ympärillä olevalle "tilalle" kun on ihan syykin: perhe ja elukat. Jos asuisin yksin, en asuisi tosiaan näin isossa kämpässä. Tosin saunatta en enää osaisi olla ;)
Chubs

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Mä haluaisin asunnon jossa on erikseen olohuone, makuuhuone ja ateljee/työhuone. Nykyinen 65m2 täyttää kaksi ensimmäistä vaatimusta, mutta ei viimeistä.

Mä lähinnä ihmettelen, että miksi pitäisi kärvistellä 20m2 kopeissa jos pitää tilasta? Jos tykkää asua kopissa ja satsata johonkin muuhun enemmän kuin kotiinsa niin siitä vaan. Mä taas en ymmärrä sitä.
Dr.Diarrhea

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Chubs kirjoitti: Jos tykkää asua kopissa ja satsata johonkin muuhun enemmän kuin kotiinsa niin siitä vaan. Mä taas en ymmärrä sitä.
Tästä olen usein jutellut. Mä en myöskään oikein ymmärrä tai en ainakaan pysty myötäelämään sitä suurta joukkoa miehistä, jotka satsaavat mielummin autoonsa tai pelkästään kodin elektroniikkaan kuin itse viihtyisään kotiin. Jotenkin äärimmäisen keravalaista.
ninnithequeen

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Chubs kirjoitti:Mä lähinnä ihmettelen, että miksi pitäisi kärvistellä 20m2 kopeissa jos pitää tilasta? Jos tykkää asua kopissa ja satsata johonkin muuhun enemmän kuin kotiinsa niin siitä vaan. Mä taas en ymmärrä sitä.
Mä asuisin mielelläni "kopissa" jos asuisin yksin.
Vaan en asu ja satsaan kotiini. Ja Ripulin pätemisviestit on aika naurettavia: laskeppas itse paljonko mulla on asumisneliöitä niinko itselleni?

Äh, tuntuu vaan naurettavalta, että parikymppinen opiskeleva poikamies etsii itselleen yli 70 neliöistä kämppää, samalla kun tuttavaperheemme elelee tyytyväisenä 4 veen ja 2v kaksosten kanssa 56 neliön kolmiossa (kyllä, entinen asuntomme). No jos rahasta ei ole kiinni niin kuka estää tekemästä mitä haluaa. Ahneella vaan on tunnetusti paskanen loppu, tai jotain ;)
Dr.Diarrhea

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

ninnithequeen kirjoitti:Äh, tuntuu vaan naurettavalta, että parikymppinen poikamies etsii itselleen yli 70 neliöistä kämppää, samalla kun tuttavaperheemme elelee tyytyväisenä 4 veen ja 2v kaksosten kanssa 56 neliön kolmiossa (kyllä, entinen asuntomme). No jos rahasta ei ole kiinni niin kuka estää tekemästä mitä haluaa. Ahneella vaan on tunnetusti paskanen loppu, tai jotain ;)
Parikymppinen? Ei mua kiinnosta sun tuttavaperheiden elämä. Sori, ei oikein uponnut siemen hedelmälliseen maaperään. Ei tullut huono omatunto. Ahneus-kortti oli myös yhtä ontuva. Kyllä mulle kelpaa elämänlaatu. Meillä lienee ylipäätään siksi erilainen käsitys elämänlaaudusta, että ihan turhahan tässä on ruutia tuhlata.
ninnithequeen

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dr.Diarrhea kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Äh, tuntuu vaan naurettavalta, että parikymppinen poikamies etsii itselleen yli 70 neliöistä kämppää, samalla kun tuttavaperheemme elelee tyytyväisenä 4 veen ja 2v kaksosten kanssa 56 neliön kolmiossa (kyllä, entinen asuntomme). No jos rahasta ei ole kiinni niin kuka estää tekemästä mitä haluaa. Ahneella vaan on tunnetusti paskanen loppu, tai jotain ;)
Parikymppinen? Ei mua kiinnosta sun tuttavaperheiden elämä. Sori, ei oikein uponnut siemen hedelmälliseen maaperään. Ei tullut huono omatunto. Ahneus-kortti oli myös yhtä ontuva. Kyllä mulle kelpaa elämänlaatu. Meillä lienee ylipäätään siksi erilainen käsitys elämänlaaudusta, että ihan turhahan tässä on ruutia tuhlata.
JoeB on minusta parikymppinen kyllä :)

Äläkä turhaan muhun ruutia tuhlaa, tiedät kyllä mitä ajattelen poliiseista.
(pakollinen kyttäkortti)
Chubs

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Chubs »

ninnithequeen kirjoitti: Äh, tuntuu vaan naurettavalta, että parikymppinen poikamies etsii itselleen yli 70 neliöistä kämppää, samalla kun tuttavaperheemme elelee tyytyväisenä 4 veen ja 2v kaksosten kanssa 56 neliön kolmiossa (kyllä, entinen asuntomme). No jos rahasta ei ole kiinni niin kuka estää tekemästä mitä haluaa. Ahneella vaan on tunnetusti paskanen loppu, tai jotain ;)
No, mäkin olen alle kolmekymppinen nainen, joka kaipaisi n.80m2 kolmiota asunnokseen. En näe siinä mitään naurettavaa.
Kyllähän tuttavaperheet saa asua makunsa mukaisessa asunnossa siinä missä parikymppinen poikamieskin?

Tykkään myös asua kaupungissa, en maalla. Onko sellaistakin haluvalla paskaisempi loppu? :P
ninnithequeen

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Chubs kirjoitti:Onko sellaistakin haluvalla paskaisempi loppu? :P
Nimenomaan.
Olis se ihaaaanaa asua maalla hevosten keskellä ja lapata kirjaimellisesti sitä itteensä :]
Tix

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Tix »

Chubs kirjoitti:Tykkään myös asua kaupungissa, en maalla. Onko sellaistakin haluvalla paskaisempi loppu? :P
Ei, vain asuntovelkainen.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:
Chubs kirjoitti:Onko sellaistakin haluvalla paskaisempi loppu? :P
Nimenomaan.
Olis se ihaaaanaa asua maalla hevosten keskellä ja lapata kirjaimellisesti sitä itteensä :]
Mikäs teitä estää maalle muuttamasta ja hevosta hankkimasta?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Geetzu

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

mustaenkeli kirjoitti:Mikäs teitä estää maalle muuttamasta ja hevosta hankkimasta?
Mua ainaski estää rahanpuute. Tulee hirmu kalliiks ostaa tontti tost jostain Espoost tai Sibboost ja rakentaa tönö. Talli ja heppa on pikkuraha siihen kaiken päälle.

(Ja kauemmas en uskalla muuttaa ku isovanhemmat ei pääsis hoitaa lasta joka toinen päivä - joutusin olee äiti liikaa.)
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja syttiK »

97,5m2 kahessa kerroksessa. 4h/k/s/autotalli, iso terassi ja takapiha. 2 aikuista, 1 lapsi ja pienen aikuisen kokonen koira.
Pienempään tilaan en ees haluiaisi tällä sakilla mahtua, saatika sitten yhteen kerrokseen.
Tosin, jos asumispaikka ja -muoto ois joku muu kuin tämä, tallissa olis lisää leluja, jos asiaan sais vaikuttaa jotenki joku muu kuin minä.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Yönmustaritari

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Dr.Diarrhea kirjoitti:Mä en myöskään oikein ymmärrä tai en ainakaan pysty myötäelämään sitä suurta joukkoa miehistä, jotka satsaavat mielummin autoonsa tai pelkästään kodin elektroniikkaan kuin itse viihtyisään kotiin. Jotenkin äärimmäisen keravalaista.
Niin mikäkö siitä luukusta sitten viihtyisän tekee? Rättejä seinille ja lisäkippoja runkkupapereille. Vai pitääkö kiskoa siemenmadot ensi kosketuksetta suoraan viemäriin. Tällöin soho-roska-metrohomo voi sitten muistella paljonko vettä kuluu päivittäisiin matohuuhteluihin.

Ei kai vohvelirauta ole elektroninen laite. No ei sillä väliä, koska käytän autossani sitä vain koristeena. Kyllä investoin molempiin sekä autoon että viihde-elektroniikkaan mutta yhtään homoriipuketta ei minun asuinkuutioihin tule. Odottelen vaan, että toi jucca-palmu tuosta vielä kuivuu pois pölisemästä niin saan senkin tilalle vaikka tyhjän kaljapullon.

:on:

Kaksi huonetta keittiöineen ja pesutiloineen yhteensä 65m2 yhdelle henkilölle. Joo riittää kyllä vaikka keittiössä on käyttämätöntä tilaa ainakin sen yhden saunan verran. Pidin aluksi asuntoa katsoessa omaa saunaa tärkeänä mutta asuinalueen ollessa muutoin sopuisa, ei oman saunan puute ole paljoa haitannut.

Nyt kun tuo paskakyttä alkoi vittuilemaan noista autoista ja telkkareista niin sanotaan nyt vielä, että nyt kun kohta kesä tulee ja renkaat alkaa pitää niin pitäisikö alkaa pian investoimaan sakkoihin?
Dr.Diarrhea

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Yönmustaritari kirjoitti:Nyt kun tuo paskakyttä alkoi vittuilemaan noista autoista ja telkkareista niin sanotaan nyt sekin vielä, että uusveekuus ei meinaa ilman lommoja mahtua katokseen vaikka kuinka kieli keskellä suuta sitä sinne sihtaa.
Miten kuulostatkin niin keravalaiselta?
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Chubs kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Äh, tuntuu vaan naurettavalta, että parikymppinen poikamies etsii itselleen yli 70 neliöistä kämppää, samalla kun tuttavaperheemme elelee tyytyväisenä 4 veen ja 2v kaksosten kanssa 56 neliön kolmiossa (kyllä, entinen asuntomme). No jos rahasta ei ole kiinni niin kuka estää tekemästä mitä haluaa. Ahneella vaan on tunnetusti paskanen loppu, tai jotain ;)
No, mäkin olen alle kolmekymppinen nainen, joka kaipaisi n.80m2 kolmiota asunnokseen. En näe siinä mitään naurettavaa.
Kyllähän tuttavaperheet saa asua makunsa mukaisessa asunnossa siinä missä parikymppinen poikamieskin?

Tykkään myös asua kaupungissa, en maalla. Onko sellaistakin haluvalla paskaisempi loppu? :P
Niin siis pitää ottaa huomioon, että olisiko tuo työhuone oikeasti työhuone? Tuotko töitä kotiin tai oletko yritttäjä? Onko sinulla muuten vaan rahakkaita sivubisneksiä? Tietysti esim. ystävämme Aarne ankan tuloille varmaan sopii se iso asunto olisko 70 vai peräti 90 neliöö en tiedä, mutta kokoahan siinä lukaalissa yksin asuvalle espoolaiselle poikamiehelle on. Tai siis aivan kuin hän olis joskus kertonut että 90 neliöö on tilaa, mut kun en muista kaikkea.
Chap

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Chap »

Ensimmäinen asuntoni 19-vuotiaana oli 10+ huoneen ja 350 neliön omakotitalo Pohjois-Helsingissä. Huonekaluja minulla oli keittiössä ja makuhuoneessa, kaikki muut huoneet olivat tyhjiä. Sen jälkeen huonekaluja on tullut hankittua lisää, mutta neliöitä on aina ollut "hiukan" vähemmän.
ninnithequeen

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustaenkeli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Chubs kirjoitti:Onko sellaistakin haluvalla paskaisempi loppu? :P
Nimenomaan.
Olis se ihaaaanaa asua maalla hevosten keskellä ja lapata kirjaimellisesti sitä itteensä :]
Mikäs teitä estää maalle muuttamasta ja hevosta hankkimasta?
Työt ja raha.
PerttiMakimaa

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

ninnithequeen kirjoitti:Äh, tuntuu vaan naurettavalta, että parikymppinen opiskeleva poikamies etsii itselleen yli 70 neliöistä kämppää, samalla kun tuttavaperheemme elelee tyytyväisenä 4 veen ja 2v kaksosten kanssa 56 neliön kolmiossa (kyllä, entinen asuntomme). No jos rahasta ei ole kiinni niin kuka estää tekemästä mitä haluaa. Ahneella vaan on tunnetusti paskanen loppu, tai jotain ;)
Kyllä sinun asumisväljyytesi takuulla on isompi kuin Joella tällä hetkellä. Asumisväljyytesi per ihminen on pienempi, mutta se nyt on vähän eri asia. Useimmilla ihmisillä voi olla erilaisia vaikutuksia asumisesi laatuun kuin neliöillä per ihminen.

Jos jollakin on varaa haalia neliöitä ympärilleen niin antaa mennä.
Chap

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Chap »

PerttiMakimaa kirjoitti:Jos jollakin on varaa haalia neliöitä ympärilleen niin antaa mennä.
Kunhan asuu vuokralla, eikö niin?
PerttiMakimaa

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Chap kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Jos jollakin on varaa haalia neliöitä ympärilleen niin antaa mennä.
Kunhan asuu vuokralla, eikö niin?
Jos todella on varaa niin vaikka (oman) veneen alla. :)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Työt ja raha.
Ootko koskaan tehny sillai, että menny vaiks etuovi.com sivulle ja pistäny hakukriteeriksi omakotitalon sillai oikeesti maalta ja hintakriteeriksi sen teiän nykyisen asunnon hinnan?
Töitä kyllä löytyy, mutta muualla sen eteen joutuu näkemään hiukka toisenlaista vaivaa... ;)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja JoeB »

ninnithequeen kirjoitti: JoeB on minusta parikymppinen kyllä :)
parikymppinen, :shock: kiitos, tämähän tuntui ihan yhtä hyvältä kun viimeksi joutui ajokorttia baarin ovella näyttämään... 10 vuotta sitten :oops: ... ei, kyllä tässä jo jonkinverran päälle kolme vuosikymmentä on maailmaa tullut katsottua.

Niin tuosta tilantarpeesta, nykyisessä kämpässä ontullut asuttua jo useampi vuosi ja kyllä pikkuhiljaa tulee mieleen että olisi hyvä jos tilaa olisi lisääkin. Kaikki tavarat kun ei meinaa millään mahtua sisälle, sitten jos jossain välissä aikoisi vakiintua jonkun kanssa asumaan niiin olisihan se hyvä jos olisi niitä neliöitä.
Koskaanhan ei ole asunnossa liikaa tilaa, joten ei päälle 100m2 olisi mielestäni mitenkään ylimitoitettu, kyllä sille käyttöä löytyisi. No joka tapauksessa akuutisti on tarvetta sille yhdelle ylimääräiselle huoneelle että saisi olo- ja työhuoneet erotettua toisistaan.

Siihen tarvitseeko kukaan 100m2 kämppää yksin... vastaisin että eipä yleensä mutta ei sellaisessa mitään väärääkään ole ja asumismukavuuttahan se lisää.
ninnithequeen

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

JoeB kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: JoeB on minusta parikymppinen kyllä :)
parikymppinen, :shock: kiitos, tämähän tuntui ihan yhtä hyvältä kun viimeksi joutui ajokorttia baarin ovella näyttämään... 10 vuotta sitten :oops: ... ei, kyllä tässä jo jonkinverran päälle kolme vuosikymmentä on maailmaa tullut katsottua.
No hyvin oot säilynyt sitten :D
Geetzu

Re: Asumisväljyys

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

JoeB kirjoitti:Siihen tarvitseeko kukaan 100m2 kämppää yksin... vastaisin että eipä yleensä mutta ei sellaisessa mitään väärääkään ole ja asumismukavuuttahan se lisää.
Tossa ei ahdista mikään muu kuin se, että siivoukseen menee tuhottomasti vapaa-aikaa. Ainakin lapsi- ja eläinperheessä, tai jos asuu niin kuin minä ja heittelee joskus lattioille pölyä helvetisti kerääviä vaatekappaleita... Ja jos on kuitenkin ihminen, joka ei kestä paskaisuutta vaan kaiken pitää olla niin puhdasta, että melkein voi nuolaista. Irtotavaraa inhoan yli kaiken, kummastelen mitä kaikkea yksin elävä mies hamstraisikaan sinne nurkkiin... Ei ku älä kerro, ssh!

Haluan kyllä rivariin ja lisäneliöitä. Mutta mielummin yhteistä tilaa; saunapuoli, avaruutta keittiöön, eteisen hukkaneliöitä olkkariin. 2 makuuhuonetta on riittävä. Ja juuri nyt en edes jaksaisi käydä kiertelemässä, kuulun niihin jotka ei tykkää kurkkia tuntemattomien asuttuihin koteihin. Yäks.

Venailen lottovoittoa.
Vastaa Viestiin