Kodin remonttiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Geetzu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Sä ootki raskaana! Täällä samat oireet ja ostettiinkin uus talo, jonka laittoon menee just sopivasti tää loppuraskaus. :D
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Geetzu kirjoitti:^ Sä ootki raskaana! Täällä samat oireet ja ostettiinkin uus talo, jonka laittoon menee just sopivasti tää loppuraskaus. :D
Hulluja nää raskausoireet ja tää pesänrakennusvietti... :roll:
Mut hyvä se on laittaa nyt ku sit vasta...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Geetzu

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

mustaenkeli kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:^ Sä ootki raskaana! Täällä samat oireet ja ostettiinkin uus talo, jonka laittoon menee just sopivasti tää loppuraskaus. :D
Hulluja nää raskausoireet ja tää pesänrakennusvietti... :roll:
Mut hyvä se on laittaa nyt ku sit vasta...
No jepa. Mä kun luulin, etten enää niin innostuisi mutta näköjään innostun kun sen vaan sallin tapahtua... Tulevassa kodissa on jo poitsun huone valmiina - mitään muuta ei olekaan täysin - ja joka himputin päivä päristelen sinne ihailemaan ja laittamaan ja vähän vielä siirtelemään. Huoh. Tarttis kyl kohdistaa into muillekin osa-alueille, tytön huoneeseen sain kyllä kiellon, haluaa kuulema itse laittaa kaiken paikoilleen. Odotan innolla ms tättärään sisustusideoita. 8)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Onko kenelläkään kokemusta Halltexista?
Uskaltaako moista hommata? Niin seinään kuin kattoonkin?

Onko sen asennus yhtä vaivatonta, mitä mainostavat lattialaminaattien asentamisestakin? Eli, kiroileeko mieheni yhtälailla myös tuon Halltexin kanssa vai jätänkö tuotteen suosiolla rautakauppaan...?
Tekis mieli uusia muksun huoneen seinä ja keittiön + eteisen + olkkarin katto... :?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Bliss

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bliss »

mustaenkeli kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta Halltexista?
Unohda.
Helppoa se on (kuulemma) asentaa, mutta muuten ihan kamalaa!
Yhdessä kämpässä sitä oli niin seinissä kuin katossakin enkä minä ainakaan halua sellaista enää mihinkään.

Tai siis joo... pelkästään kattoon ihan ok, mutta jätä pois seiniltä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18752
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Niba »

mustaenkeli kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta Halltexista?
Uskaltaako moista hommata? Niin seinään kuin kattoonkin?

Onko sen asennus yhtä vaivatonta, mitä mainostavat lattialaminaattien asentamisestakin? Eli, kiroileeko mieheni yhtälailla myös tuon Halltexin kanssa vai jätänkö tuotteen suosiolla rautakauppaan...?
Tekis mieli uusia muksun huoneen seinä ja keittiön + eteisen + olkkarin katto... :?
Ei kokemusta, mutta kiva että saatte pinnat kämpästä kuntoon!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Bliss kirjoitti:Tai siis joo... pelkästään kattoon ihan ok, mutta jätä pois seiniltä.
Katto tässä enssijanen homma onkin....
Mutta sitku niil on tullu tommonen uus vinyylipintanen seinäpaneeli, jotka on aikas kivoissa väreissäkin (se muu seinäpaneelivalikoima oli kyllä aikas karsee), ni aattelin, jos ihan vaan seinän tai kaks laittas tommosella värikkäämmällä vinyylipintasella... (nää lautaseinät joka huoneessa kun ei ihan täysin sytytä...). :?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tullut himo repiä keittiön ja olohuoneen välinen seinä huut´hiiteen. joku voisi toppuutella ennenkuin hurautan sirkkelin käyntiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Bluntly kirjoitti:Tullut himo repiä keittiön ja olohuoneen välinen seinä huut´hiiteen. joku voisi toppuutella ennenkuin hurautan sirkkelin käyntiin.
Seiniä kannattaa aina repiä pois! Ne on loppupeleissä kuitenki aika turhakkeita...
Me revittiin keittiön ja eteisen välinen seinä ja kohta vois lähtä eteisen ja olkkarinki välinen seinä! Saa sitä kuuluisaa avaruutta ja yhtenäisyyttä! :)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Remppa etenee! Nyt on sentään noi keittiön yläkaapit seinissä kiinni ja uutta kattopaneeliakin niitten kohalta laitettu. Hiljaa hyvä tulee. :)
Tässä tulee tätä menoa kohta koko huusholli remontoitua perusteellisesti...
Ensvuoden puolelle menee kyllä eteisen laajennus.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Bluntly kirjoitti:Tullut himo repiä keittiön ja olohuoneen välinen seinä huut´hiiteen. joku voisi toppuutella ennenkuin hurautan sirkkelin käyntiin.
Revi vaan, se avartas kummasti, ihan turhakkeena on se seinä sulla siellä :)

Saispa oman kämpän hankittua et pääsis enemmälti toteuttamaan sisustusjuttuja, vuokrakämpässä tyydyttävä pieneen uudistukseen kuten seinien maalaamiseen. Olohuonees oli tähän muuttaessa (että osasi vituttaa kun joutui luopumaan siitä ihanasta uudehkosta keskusta asunnosta mikä mulla oli Oulus) mitä karsein tumman ruskea koko paneeli joka kai esitti jotain puuta mutta oli tehty jostain muovin tapasesta ja näytti siltä :laatta: No nyt on seinät yhtä lukuun ottamatta vaaleat ja se yksi on tumman punainen, vähän niinQ piristeenä ja toimii :) Loppu uudistus viel kesken ja toteutetaan pikku jutuilla, tekstiileillä jne. :)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

KisSandra kirjoitti:että osasi vituttaa kun joutui luopumaan siitä ihanasta uudehkosta keskusta asunnosta mikä mulla oli Oulus
Mihin ihmeen Muhennokseen sää oikeen oot muuttanu?!! :shock:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

mustaenkeli kirjoitti:Mihin ihmeen Muhennokseen sää oikeen oot muuttanu?!! :shock:
Heh, Muhennos on antamani lempinimi tälle pikku peräkylälle joka oikealta nimeltään on Muhos, löytyy noin 35km päästä kun lähtee ajelemaan Oulusta paskan hajuun päin ;)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

KisSandra kirjoitti:Muhos, löytyy noin 35km päästä kun lähtee ajelemaan Oulusta paskan hajuun päin ;)
Juu, monesti oon läpi ajanu tuon paikan!
Siellon semmonen isoiso laitoski, johon ois kiva joskus päästä tutustuukki... ;) oon pari nuorta sinne joskus ollu siirtelemässä..
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ollaan tässä vaatekaapeista hiottu vanhaa maalia pois ja jäljellä puinen pinta.
Nyt kun haluan maalata tuohon kaapin oviin sellasen ison kuvan, ni millasta maalia kannattaa käyttää, ettei ala maali valumaan? Pistänkö alle jonku pohjamaalin ja oisko jotain muuta huomioitavaa?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
masa

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

mustaenkeli kirjoitti:millasta maalia kannattaa käyttää, ettei ala maali valumaan?
Eikö niitä ovia saa irti ja työpöydälle maalausta varten??
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

masa kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:millasta maalia kannattaa käyttää, ettei ala maali valumaan?
Eikö niitä ovia saa irti ja työpöydälle maalausta varten??
Saa. Itteasiassa ne on jo irti. Mulla on vaan tää naisenlogiikka... :wink:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Stinky

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mä haluan maalata mein seinät. Mutta millä konstilla saan misterin suostumuksen? Oon yrittäny pehmitellä mut toinen vaan jäkittää vastaan. Hmph.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stinky kirjoitti:Mä haluan maalata mein seinät. Mutta millä konstilla saan misterin suostumuksen? Oon yrittäny pehmitellä mut toinen vaan jäkittää vastaan. Hmph.
Käväse ostaan maalit. Sit ku pöntöt on eteisen lattialla ni kato, jäkittääkö vielä vastaan?
Mitä väriä meinaat??
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Nyt on tämäkin aihe ajankohtainen kun ostettiin omakotitalo. Ostovaiheessa suunnitelmissa oli levyttää ja pintakäsitellä olohuoneen, takkahuoneen ja käytävän seinät, hiottaa parketti sekä maalata keittiön kaapinovet. Muistelen suunnitelmaa lämmöllä.

Avaimien vaihdettua omistajaa, alkoivat useilla seinillä olevat valkoisella halpamaalilla vedellyt hirsipaneelit sattumaan silmään. Otetaanpa ne alas, poistetaan vielä pari ärsyttävää tapettiseinää ja lisätään remonttilistaan kahden makuuhuoneen levytys ja tapetointi. Tuleva studiotila piti jättää materiaalivalinnoilta rauhaan ja eristää hyvin ettei ääni kantaudu niin selkeästi muualle taloon. Jälleen tutkivaa katsetta pintoihin, ehkä kuitenkin poistetaan tästäkin paneelit ja myös katto, helpompi eristää. Tuhotaan myös seinällinen kaappeja ja vaatehuone, parempi olla uutta.

Saunan lauteet piti hioa mutta jos nyt kuitenkin revitään myös lauteet ja paneelit alas ja vaihdetaan uusiin. Siinä samalla menee mukavasti koko pesuhuone, pitäähän nyt vesieristykset uusia kun aiempi rakentaja on melkoinen jysky ja laatat ei muuten vaan miellytä. Ostetaan poreamme!

Ei saatana hirsipaneeleja kestä myöskään kodinhoitohuoneessa, puretaan pari kaappia (maalataan hei näidenkin ovet!), vilvoittelupenkki, pesuallas ja kaikista pinnoista paneelit pois. Vituttaa kyllä tää laattalattia, uusitaan nääkin samalla. Ja eteinen, se on vähän synkkä. Keittiöön kannattaa kyllä vaihtaa samalla kaikki laatat.

Aikaa on kulunut kolmisen viikkoa ja tunnen paniikkihäiriön lähestyvän. Tosiaalta on tietysti ihanaa suunnitella taloa omanlaisekseen, tehdä siitä yhteistä kotia juuri meille sopivaksi. Hymyilyttää lämpimästi myös miehen into ja pohjaton jaksaminen. Toisaalta olen hysteerisen huutoitkun partaalla lähes joka päivä, kun en osaa, jaksa enkä tiedä. Aikatauluista ei voi puhua koska niitä ei ole, tilanne etenee tasan sitä mukaa kuin ehtii tekemään. Jätettä on kertynyt piha täyteen enkä tiedä mitä niille pitäisi tehdä. Vituttaa asioida alan liikkeissä kun en ymmärrä mitä myyjät puhuvat, kostan tämän julmasti kun nään ne sairaalassa.

Tekeekö joku muu nyt remppaa? Haluaisitko? Kannattaako edes tehdä itse vai pitäisikö vaan maksaa avaimet käteen-ratkaisusta ja siirtyä takavasemmalle valvomaan. Kyselee nimimerkki pölyinen ja väsynyt.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Stinky

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Stinky »

mustaenkeli kirjoitti:
Stinky kirjoitti:Mä haluan maalata mein seinät. Mutta millä konstilla saan misterin suostumuksen? Oon yrittäny pehmitellä mut toinen vaan jäkittää vastaan. Hmph.
Käväse ostaan maalit. Sit ku pöntöt on eteisen lattialla ni kato, jäkittääkö vielä vastaan?
Mitä väriä meinaat??
Kappas, huomasin tän vasta nyt. Ihan meinasin jotain hiekka/beigeä tms. Semmosta lämmintä sävyä kun en todellakaan välitä maalarinvalkosista seinist *puistatus*.
Sun idea oli hyvä, taidan testata *virn*.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Melnais kirjoitti:Tekeekö joku muu nyt remppaa? Haluaisitko? Kannattaako edes tehdä itse vai pitäisikö vaan maksaa avaimet käteen-ratkaisusta ja siirtyä takavasemmalle valvomaan. Kyselee nimimerkki pölyinen ja väsynyt.
Koko tuo teksti hymyilytti niin pirusti.... :wink:

Joo. Joku muu tekee remppaa. Haluan. Taloudellisesti ja ajallisesti kannattaa tehdä itse (kun tässä nyt ei edes mikään kiire ole) ja kun tuo pahempi puoliskokin kerran osaa ja mä osaan olla nainen.

Tänään kävin rautakaupassa. Vaihoin mieheni shoppaamat viemäriputket oikeamman kokoisiin ja mulla oli näyteputki mukana, mimmonen pitäs olla se uuskin... kauppias esitti paljon kysymyksiä ja mä siinä kerron omalla naisenlogiikallani, että kuinka tää asia mun mielestä saattaisi mennä tai mikä jokatapauksessa olisi se lopputulos. Hienosti ymmärrettiin toisiamme!

Yksi asia, jonka tänään oivalsin: ei ehkä kannata alkaa tekeen keittiöremppaa juuri ennen äitiysloman alkamista. Rahaa ei tuolloin ole liiaksi asti, hormonit heittelee ja homma voi hieman venyt... tätä keittiötä on kasattu nimittäin kohta puolvuotta.. :roll:
Siinä sivussa on kyllä toi muksun huonekin melkein valmistunut... ja haaveissa laajentaa tätä taloa ehkä joskus 10 vuoden päästä, jos tässä silloin vielä asutaan ja eletään... *huokaus*
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Melnais »

mustaenkeli kirjoitti: Tänään kävin rautakaupassa. Vaihoin mieheni shoppaamat viemäriputket oikeamman kokoisiin ja mulla oli näyteputki mukana, mimmonen pitäs olla se uuskin... kauppias esitti paljon kysymyksiä ja mä siinä kerron omalla naisenlogiikallani, että kuinka tää asia mun mielestä saattaisi mennä tai mikä jokatapauksessa olisi se lopputulos. Hienosti ymmärrettiin toisiamme!
Pitää kokeilla tuota reilusti vajaalla ymmärryksellä kyselyä. Onhan tästä tietty jo vähän kokemusta. Kun vielä olin maalaamassa keittiön kaappeja itse, tutkin pontevasti purnukkahyllyjä miehen kanssa, vähän ihmettelin miksi vain paria sävyä löytyy. Myyjä opastikin sitten seinälle jossa oli värivalikoima, valmis maali sitten sävytetään halutuksi. Silkkaa taikaa! Mietin innoissani montako viikkoa niin montaa purkkia pitää odottaa ja tiedustelin kauanko maalin saamisessa kestää, pitää nääs tietää aikataulujen vuoksi. Myyjä katsoi vähän hitaasti ja vastasi "Viisi minuuttia".

Suurta kunnioitusta teille kun jaksatte tehdä remonttia pienen lapsen kanssa, vieläpä samassa paikassa asuen. Minä pääsen vielä toistaiseksi kaaosta karkuun entiseen asuntoon. Toinen lohdullinen ajatus on miettiä uudisrakentamista ja metsätontteja. Ei sähköä, ei tietä, ei vettä, ei suojaa, meillä sentään on rakennus valmiina. Vielä, pelkään koputtelevani tätä tahtia kohta ulkoseinästä läpi.

Eilen kun nakuttelin keittiön kaakeleita irti, tuli mieleen kannattaisiko myös kiviset työtasot vaihtaa... Tammipinta olisi kiva.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Likipitäen nyt kolme vuotta tätä taloa nyt tehty on, pelkkä ajatuskin tuskaa tuottaa jos tää rakentaminen ei tähän päätykään... :vihelt:

Eilen tosiaan saatiin ton putkimiehen ansiosta keittiöremppa etenemään. Päästiin laatottaan keittiön lattia uusiks. Tai siis, alottaan sitä laatotus prosessia. Tämän seurauksena lähes koko aamun/aamupäivän saimme kuunnella 2-vuotiaan, parhaassa uhmaiässään olevan tukilapsemme itkupotkuraivareita. Lapsi on hieman arka ja kaikki meteliä aiheuttavat uudet koneet sun muut on kauhistus. Vasta iltapäivällä kykeni katsomaan porakoneella, sahalla ja vasaralla työskentelyä huutamatta. Illemmalla otettiin koirat sisälle. Toi lattiaan valettu juttu ei ollu ilmeisesti ehtiny riittävästi kuivua, kun saatiin keittiön lattialle hienoja tassun jälkiä. Noh, tänäänhän tuo laasti laitettiin loppuun ja saatiin ne loput laatatkin paikoilleen. Huomenna voitas varmaankin saada asennettua viimein nuo loput keittiön kaapit ja tuon tummanruskean MDF-levyn niitten päälle, ellei mitään perheellemme tyypillistä tule eteen...

Se on vain jännä juttu, kun talon ostohetkellä oltiin sitä mieltä, että tää on tällasenaan oikein hyvä asumus. Edellinen omistaja kun oli tehny sauna-, kylppäri- ja vessarempat ja yhen makkarinki pistäny kokonaan uusiks, ni eihän meiän tarvii tehä oikeesti mitään. Reilun puolen vuoden päästä tästä alotettiin toi ikuisuusprojektilta tuntuva keittiöremppa, joka laajeni siinä sivussa eteisrempaksi ja sitä myötä ku olkkarista tuli pari neliöö pienempi, ni sitä seuraavaks projektiks pitäs siirtä tota meiän makkarin ja olkkarin välistä seinää, ku mitä me niin isolla makkarilla tehään? Olkkarissahan sitä tilaa pitää olla! Niin, ja kun tuo mukelokin tuli, ni pitäähän sille olla oma huone ja viimisen päälle hieno. Vastasyntynythän varmasti välittää, onko ne seinät paneelia vai oisko siel seinis Nalle Puhei. Että kun alotat yhestä, ni pian huomaa koko talon olevan rempassa... (Niin, vaikka tuo sauna onkin vasta rempattu, ni oishan sinne kiva saaha LED-valaistus ja pitäähän niitä lauteitakin fixailla lapsiystävällisemmiksi...). Etenki omakotitalot tuntuu olevan melkosia ikuisuusprojekteja, mut näin niiQ harrastuksena tää on oikeesti jopa kivaa! Ja kun voi oikeasti omin silmin nähdä, että "hei me osataan! ja tää on hieno" on se juttu, mistä nauttii. :)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Olen pärjäillyt edelliset päivät ajattelemalla mustaenkeliä raskaana remontin keskellä, kiitos siitä ja tsemppiä teille koko perheen projektiin. Sulla on kyllä asenne niin kohdallaan ja pinna venyvä, että ei voi kuin ihailla.

Meillä tilanne on...eloisa. Kodinhoitohuone meneekin kokonaan uusiksi ja vanhat kaapit kaatopaikalle, samoin keittiöstä harkinnan jälkeen poistettiin osa kaapeista ja päätettiin jättää tila tyhjäksi. Toki joka jumalan runko täytyy irrottaa ja uusia seinät siellä takana, sillä lastulevyseinä on imenyt kaakeliliiman sisäänsä ja lähtee käteen palasina.

Uusiakin seiniä on jo, psyykkisesti erittäin tärkeä hetki oli nähdä ensimmäinen levy paikallaan. Rahaa on mennyt yllättävän vähän, vasta tonnin verran. Siitä suurin osa tietty tarvikkeisiin joiden nimeä en vieläkään tiedä.

Kun vaan olisi enemmän aikaa, päivän tunnit eivät meinaa millään riittää. Toisaalta uni tulee helposti ja miellyttää nähdä miten saa itse aikaan jotain, voisi olla paskemmatkin loppukevään fiilikset.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vastaa Viestiin