Kodin remonttiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Eivätpä ilmoita ainakaan nettisivuillaan myyvänsä yli 225 leveää massiivitavaraa. Kertopuussa näyttäisi löytyvän, mut se ei nyt kävisi.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kysy joltain sahalta suoraan. Halvemmalla kuin Puukeskuksesta ja kun nätisti kysyy, saa tasan sen mittaista tavaraa kuin tarvitsee.
Esim. http://www.sahajahoylahacklin.fi
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei sitten valmistaja kykene toimittamaan lupauksista huolimatta liesituuletinta ajoissa. Joutunee tyytymään kakkosvaihtoehtoon eli kakkoseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ennen remonttia:

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ymmärrän uuden lieden tarpeen. :)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Täh? Onko muka kahdeksankymmentäluvun alun Strömbergissä jotain ongelmaa? Muutakin kuin että vasemmanpuoleiset levyt eivät toimi kun ovat ajastimen takana, joka alkaa huutamaan klo 2:02 riippumatta siitä mihin viisarit oittavat. Tai no ei kiertoilmauunikaan toimi enään, eikä grillin pyöritysmoottori. Eikä muuten grillivastuksetkaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mun vanhemmilla on semmonen 60-70 -luvun vaihteen nykystandardia(eiq isothan onkin taas muodissa..) leveämpi, toimii edelleen moitteettomasti, ja näyttää 50-luvun jenkkiuunilta. Mitä sitä turhaan vaihtamaan. Sähköä varmaan tosin vie enempi kuin uudemmat.
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joo, usein nuo vanhemmat ovat myös kovin hitaita lämpiämään.
Manaaja

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

No eipä se sähköenergia noissa voi miksikään muuksi muuttua kuin lämmöksi, joten tuskinpa uusissa ihan kamalasti paljon parempi hyötysuhde voi olla.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:No eipä se sähköenergia noissa voi miksikään muuksi muuttua kuin lämmöksi, joten tuskinpa uusissa ihan kamalasti paljon parempi hyötysuhde voi olla.
Käsittääkseni induktioliesi on paremman nopeuden ja säädettävyyden lisäksi myös energiatehokkaampi, kun lämpö siirtyy suoraan kattilaan, eikä lämmitetä levyä.
IMHO jos tekee remppaa ja uusii lieden, niin ainoat vaihtoehdot joita kannattaa edes harkita on induktio- ja kaasuliesi, joista itse kyllä valkkaisin induktion.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti: IMHO jos tekee remppaa ja uusii lieden, niin ainoat vaihtoehdot joita kannattaa edes harkita on induktio- ja kaasuliesi, joista itse kyllä valkkaisin induktion.

:komp:

Kaasuliesi joutaa mökille ja keraamisella saa heittää vesilintua.

Meille on tulossa tää: http://www.kitchenappliancecentre.co.uk ... -11370.jpg
masa

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: No en nyt tiedä että ihan vesilintua, mutta tietty induktio olisi parempi.

Tiedän kyllä ihan normaalikodin, jossa on kaasulevyt ja se on kätevä.

Meillä on joku gorenjen keraaminen liesi ja se on niin susipaska ostos ollut, että tekisi mieli toimittaa se hirviradalle maalitauluksi.

Onhan kaasu nasta, mutta induktio on yhtä nopea ja paljon turvallisempi.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti: Onhan kaasu nasta, mutta induktio on yhtä nopea ja paljon turvallisempi.
Oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että induktio on nopeampi. Kaasun edut induktioon nähden on lähinnä tyylissä ja fiiliksessä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti: Oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että induktio on nopeampi. .
Hyvähyvä.

Meille oli tulossa höyryuuni toiseksi uuniksi, mutta jätimme sen loppumetreillä pois. Luulen että tulen katumaan tuota päätöstä myöhemmin :kontrolli:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
masa kirjoitti: Onhan kaasu nasta, mutta induktio on yhtä nopea ja paljon turvallisempi.
Oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että induktio on nopeampi. Kaasun edut induktioon nähden on lähinnä tyylissä ja fiiliksessä.
Mulla on ulkomailla asuessa kai melkein aina ollut kaasuliesi sähköuunilla. Ottaisin mielelläni saman kombinaation koska tahansa myös täällä kotimaassa käyttööni. Mutta koska oikeasti seuraan Bluntlyä kaikissa tällaisissa asioisa autokuvioista keittiöön, niin 80-luvun Strömbergillä mennään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ostatte nyt vaan sieltä Mieleltä uuninne ja induktiolietenne, ei tartte sitten itkeä jälkikäteen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Sola »

Miele on paras :h:
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Vesper kirjoitti:Ostatte nyt vaan sieltä Mieleltä uuninne ja induktiolietenne, ei tartte sitten itkeä jälkikäteen.
Miele on kyllä hyvä merkki. Muistaakseni se on suunniteltu kestämään 20-25 vuotta, vaikka takuu on muistaakseni ainoastaan pari vuotta.

Isäukko on ruvennut vaihtamaan kodinkoneita Mieleihin sitä mukaa, kun ne hajoavat. Ennen joulua pamahti parin viikon sisällä sekä pesukone että liesi. Jouduin vähän puuskuttamaan kuullessani pesukoneen hinnan: 3200€.

Hänen mielestään kallein on aina paras, jota kylläkin tukee se, että aiempi pesukone kesti piirun vajaa 20v. Siinä ainoa ongelma oli rummun iskunvaimentajat, jotka olivat kuluneet niin huonoiksi, että koko huone tuntui tärisevät.

Mutta on tuo uusi kone sofistikoitunut; mm. linkouksella desibelit ovat hiljaisen puheäänen tasolla. Huonona puolena taas on käyttöjärjestelmän nokia-tyylinen insinöörimäisyys, jota vanha äitini ei tahdo millään oppia.
masa

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Manzel kirjoitti: Miele on kyllä hyvä merkki. Muistaakseni se on suunniteltu kestämään 20-25 vuotta, .
Kuka aikoo ja haluaa pitää samat kodinkoneet 20 vuotta?
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Manzel »

masa kirjoitti:
Manzel kirjoitti: Miele on kyllä hyvä merkki. Muistaakseni se on suunniteltu kestämään 20-25 vuotta, .
Kuka aikoo ja haluaa pitää samat kodinkoneet 20 vuotta?
Eihän tuo suunnitteluikä mikään tae ole, mutta mielestäni aika kunnioitettavaa, että tässä hehku-lamppu-”salaliitossa”-yhteiskunnassa edes joku yrittää tehdä kestävämpää tavaraa. Ja ovathan Mielet laadukkaita: sama kuin vertaisi jotain muutaman kympin kertoopuusta tehtyjä ovia tammioviin.

Niin, varmasti suurin osa ihmisistä haluaa vaihtaa raskaammat kodin tavarat useammin, koska ne näyttävät vanhentuneilta. Isukki on ikäluokkaa 1941, joka on joutunut lähtemään muksuna evakkoon ja elänyt äärimmäisen köyhää lapsuutta, lässyn lässyn lää jne. Voisin tästä ja muutenkin sen ajan ihmisistä vetää johtopäätöksen, että he arvostavat sitä vanhan liiton meininkiä ja kestävyyttä. En tosiaan tiedä, mutta tätä veikkaisin.

Asian sivusta.. Mulla on auton sisätilalämmittimenä mutsin ensimmäisen auton vehje. Mitä sitä heittämään pois, jos toimii, vaikka on ruma ja iso, mutta tehokas. Vuosimalli on 1977. Tietyissä asioissa nuukuus on ehkä periytynyt jälkipolvelle. :)
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Sola »

Kyllä mäkin mielummin halusin kalliimmat kunnon vehkeet jotka kestää lähes parikyt vuotta kun halvat joita sit jotuu ostamaan kolmen vuoden välein.
Mulla on Mielen pesukone ja kuivausrumpu ja oon enemmän ku tyytyväinen niihin :)
masa

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Mulla oli joskus kotimainen pesukone jolla oli ikää sen 20 vuotta. Ei se sentään pulsaattori ollut vaan joku Upon päältä ladattava malli. Se oli toimiva ja kestävä, mutta silti halusin vaihtaa sen kylppärin lattian halki matkaavan kulkurin nykyaikaiseen halpiskoneeseen, joka oli kaikin ominaisuuksin kymmenesti parempi kuin se vanhaa tekniikkaa oleva alasin.
Manzel kirjoitti:Mulla on auton sisätilalämmittimenä mutsin ensimmäisen auton vehje. Mitä sitä heittämään pois, jos toimii, vaikka on ruma ja iso, mutta tehokas. Vuosimalli on 1977. T
Kuva

Tommonen 1850w masiina maksaa 75 euroa. Veikkaan että se on hivenen paloturvallisempi kuin se vuosimallin -77 masiina :D

Mut hei, sä olet silti edityksellinen sen kanssa. Gattaca ei ollut vuoteen 2011 mennessä edes kuullut mistään sisätilanlämmittimistä!




Olisihan se kiva ostella aina kalleinta ja parasta. Itse vietin Googlen kanssa pitkän tovin ja tutkin vaihtoehtoja kodinkoneiden valintaan. Järjestäen törmäsin väitteeseen että hintalaatusuhteessa Miele on nykyään huono ja paras suhde on Siemens/Bosch -vehkeissä. Päädyin siis hankkimaan kaikki Siemensiä, joka on sama kone kuin Bosch, eri etupanelein varustettuna.

Toisekseen, kun taloa rakentaa: jos ei ole ihan sieltä rikkaimmasta päästä tai tampio, niin päätyy mielummin satsaamaan niihin tärkeimpiin asioihin enemmän. Kodinkoneita saa vaihdettua uusiin vaikka viikoittain, mutta perustuksia ja talotekniikkaa ei.


Note for kiukkutipu. Tämä ei ollut räjähtänyttä tekstiä.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: IMHO jos tekee remppaa ja uusii lieden, niin ainoat vaihtoehdot joita kannattaa edes harkita on induktio- ja kaasuliesi, joista itse kyllä valkkaisin induktion.

:komp:

Kaasuliesi joutaa mökille ja keraamisella saa heittää vesilintua.

Meille on tulossa tää: http://www.kitchenappliancecentre.co.uk ... -11370.jpg
Noo, raha ratkaisee ... (=voi laittaa keraamisenkin jos saa sika halvalla)
Hyvältähän tuo Siemens näyttää.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mistä saisi sisäovien karmit halvimmalla? Pitäis olla valkoiset ja 68 leveät/paksut. Pääkaupunkiseudulta, kiitos. :?
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
masa

Re: Kodin remonttiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Mirkku kirjoitti:Mistä saisi sisäovien karmit halvimmalla? Pitäis olla valkoiset ja 68 leveät/paksut. Pääkaupunkiseudulta, kiitos. :?

Koeta köyhien stokkaa. Etkö ovea tarvitse?


http://www.helsinginmetallijarauta.fi/
Vastaa Viestiin