Asiallinen hybridi?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Bliss

Re: Asiallinen hybridi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tix kirjoitti:Larun pyörästä tilattu Focus Black falls Disc.
Hyvä poika, teit just niinkuin mä sanoin :)

(itsekin menossa sinne kunhan täältä joudan... ja saan entisen fillarin hukattua johonkin)
Manzel

Re: Asiallinen hybridi?

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Takavaihtajana Deore kuulostaa ihan hyvältä; nimittäin ainoat osasarjat, joita kannattaa suosia, ovat Deore, LX, Deore XT tai jos rahaa löytyy liikaa, Deore XTR. Siis näin jos haluaa pitkäikäistä pyörää ja jos ei halua rempata vaihteiden ja osien kanssa liikaa.

Ed. mainitut osasarjat vaan pyörissä, joissa on takanakin rattaita, eli nykyään vissiin yli 18 vaihteisia.

Ainoa huonommalta kuulosta on Suntourin keula, mutta jos sille ei tule suurempaa käyttöä kuin suojateiden kivetysten ylitys, varmaan ko. kapistus menee ihan hyvin.

Yleensä pyörien vanteisiin kannattaa myös kiinnittää huomiota, mm. Mavic tekee laadukkaita vanteita.
Ja jos vanteet menevät solmuun ja jos on kätevä käsistään, ei todellakaan kannata mennä alan liikkeisiin suoristuttamaan niitä, koska tuntiveloitus on aivan kohtuuton. Ostaa vaan parin euron hintaisen vanteiden kiristykseen tarkoitetun avaimen. Normaalilla järjellä varustettu ihminen tajuaa suoristamisen kikan hetkessä.

Toisaalta, kun tuossa tix:n pyörässä on levujarrut, ei vanteiden suoruus ole niin tärkeä verrattuna V-jarruisiin yms. ympyöriin..

Ja renkaista sen verran, että jos siltä tuntuu, kannatta vaihtaa renkaat korkeaprofiilisempiin katurenkaisiin; korkeisiin kanttareihin ei tarvise jarruttaa silloin suuri ollenkaan, ja niitä kun tuntuu löytyvän kaikilta suojateiltä ymräri pk. seutua. Ei tartte sitten pelätä että pyörä iskee vanteille jne.

Ihan hyvän kuuloisen fillarin ostit.

Oon aika paljon ollut alalla sekä harrastuken että ex ex ex ammatin puitteissa eli en ihan päästäni noita ladellut.
William Somerset

Re: Asiallinen hybridi?

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

Tix kirjoitti:Larun pyörästä tilattu Focus Black falls Disc.
Miten tuo on pelittänyt?

Pikaisessa puhelinneuvottelussa hallituksen kanssa tultiin siihen tulokseen, että isäntä voi, saa ja sen pitää ostaa uusi mankeli. Tuo on varteenotettava vaihtoehto, sekä siitä ylöspäin Lost Lagoon ja Chronos. Chronoksessa houkuttaa etenkin etuhaarukan etälukitus.
Bliss

Re: Asiallinen hybridi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

En sitten asioinutkaan Larussa, vaan ostin suoraan maahantuojalta Renault-nimisen hybridin. Ihan kiva. :]
PerttiMakimaa

Re: Asiallinen hybridi?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Itsellä on hybridi, jossa on 8v Nexus. Kokeilun jälkeen päätin kokeilla napavaihteista vaikka olenkin ollut vannoutunut ketjuvaihteitten käyttäjä pienestä saakka.

Hyvä peli ja ainakin tuossa 8v mallissa välityksiä on normikäyttöön riittävästi.

Plussaa on vaihteen vaihto 8->1 paikallaan ollessa äkkijarrutuksen jälkeen.
Tix

Re: Asiallinen hybridi?

Viesti Kirjoittaja Tix »

William Somerset kirjoitti:Miten tuo on pelittänyt?
En ole moitteen sijaa keksinyt, hyvä säällä kuin säällä. Enemmän rahaa = varmaankin parempi, mutta jos käytössä on tietty budjetti niin mä melkeen sijottasin sitten ajoasuun tms. kuin ostasin tuosta paremman.

Sanotaan nyt näin, että paremmalla hybridillä en ole polkenut.
Herra Manala

Re: Asiallinen hybridi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Itsellä on ikiwanha Scott Windriver katurenkailla. Se mikä tuossa maasturissa vituttaa eniten, on se, että välitykset loppuvat auttamatta kesken. 21-vaihteenkin kanssa saa olla jatkuvasti ropaamassa ja ettimässä oikeaa vaihdetta, mutta silti sellaista ei tunnu olevan olemassakaan tasaiselle asvaltille. Suurin vaihde on kelpo 20-30km/h välisiin nopeuksiin, mutta siitä eteenpäin tuntuu kuin olisi jänistä polkemassa. Potkua ja vääntöä kyllä riittäisi reidessä, mutta kampikierroksia on kuin ekaluokkalaisella.

Perkele muutenkin koko ketjuvaihteiden kanssa runkkaamista. Pitäisi varmaan rakentaa itse koko paska ja tuupata siihen Rohloffin 14-pykäläinen hubi perssilmään. Nimittäin sen mitä olen noita hybridejä katsellut, niin tuntuu ennemmin olevan maastovälityksillä varustettu nuo pyörät aina kuin katu/matka/kilpavälityksillä.

Tässä voisi olla myös noin hintatasoonsa nähden ihan kohtuullinen hybridi.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Asiallinen hybridi?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Herra Manala kirjoitti:Nimittäin sen mitä olen noita hybridejä katsellut, niin tuntuu ennemmin olevan maastovälityksillä varustettu nuo pyörät aina kuin katu/matka/kilpavälityksillä.
Ainakin omassa Nishikissä loppuu vaihteet vähän kesken, mutta se on kyllä paria hintaluokkaa halvempikin.
Nyt penikseni on fantastinen!
Vastaa Viestiin