NIEMINEN ja Eurosport

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Jumantsuika! Nieminen johtaa maailman kutosta Gonzalesia eka erässä 5-2 Baselissa ja nyt kun Eurosport näyttää kisaa telkusta, se näyttää ko. turnauksesta muuten NETISSÄ live! MUTTA EI SITTEN millään Niemisen pelejä! Ei ikinä! Nyt jos Nieminen voittaa, se pääsee neljän sakkiin ja Eurosportin tyypit ei enää voi estää Niemisen näyttämistä...

MUTTA GONZA on kova jätkä. Maailman paras yksittäinen kämmenlyönti.

HITSI kun olisin vielä itse Sveitsissä! MUTKU piti tulla härmän härmään...

NYT JAKKE VOITTANUT EKA ERÄN 6-3.

ONKO IHAN totta ettei tuo näy netissä? Mulla on huippuvehkeet (nettivehkeet siis, muuten olen tuhkaa...kun ei oo mukulia),
mut ei näy! JOS joku taitava joka osais mennä Eurosporttiin , näkeekö elävää kuvaa! Alan epäillä jo itseäni. Kyllä Nieminen on aivan täysin hajuton ja mauton kun ei haluta näyttää kuvaa!!!

Jos Niemiskä voittaa Gonzan, on se SUOMEN SUURIN TENNISPAUKKU IKINÄ!!!!!!

vaikka kyl se on matkan päässä...Mut jos Gonza onkin hiukan pipi tai lahjottu, hehheh!

Davydenkohan sai tuomarilta tänään varoituksen kun se ryssänmaalla on vissiin hävinnä tahallaan!??

JAKKE, peeveli, sun tilaisuutes nyt...ja sitten kenties Feden kimppuun! Huh, pahaa tekee ajatellakin!!

SA
Stadin hulluhko tennisameeba
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

VOI HITSI! Niemisellä oli jo kaksi ottelupalloa!!!

Ja se ei saanut voittoa!!! Katson live scorea (en elävää kuvaa)

Nyt tilanne 5-5. Mun on vaikea jummartaa ettei Jakke saanut pidettyä JUURI NYT SITTEN OMAA SYÖTTÖÄÄN? POLLA POLLA!!! Eli psykologiaa tää on!

Gonza on hei MAAILMAN KUUDES!!!!!!

Hei...no sanokaa et se voittaa, siis jakkeus!!!

Saatatte ihmetellä mua mutku ajatelkaa et olen kasvanut yhdessä mailan kanssa ja pallo aivojen paikalla!!! Ja pelaisin monet lyttyyn unissanikin!

No siis en haluu ylpeillä. Korostan vain sitä, että vapisen!!

SA
hassu ameeba villinen wild boy hupsis hössys pum tennispenis

NYT SE MURSI TAAS GONZAN SYÖTÖN JA NYT KYLLÄ OMALLA SYÖTÖLLÄ OTTELU KOTIIN PEEWELI!

tai MÄ TAP... TAI MÄ KUOLEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Pyry-Matias

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Kyllä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

JUM....

SE VOITTI!!


Ette varmaan saata tajuta, että tärisen. Tennis on mulle hiukan elämää suurempaa!
Joko Nieminen on todella parantanut peliään tai nämä muut ovat olleet alamaissa.
EHDOTAN toivoen ensinmainittua!
Poistun! Tarvitsen rauhoittavaa kahvia! Siis kun itse on syntynyt pallo päässä ja maila aina mukana (keskellä) Ainiin, ihan paska vitsi, juu!

NIIN ei voi olla vapisematta!
Kun on pelannut lukuisia vuorokausia elämästään, viikkoja, kuukausia, varmaan vuosiakin yhteensä...niin sitä vaan on HULLU tennis. Eikun tennishullu!

WAU!!!!!

Mä meen heti pyytämään kaveria joka pelaa vain 5 kertaa viikossa ja jonka silti voitan 6-0, 6-0...YEAH! Olen ilkeä!!!

Ai mikä on Stadinarskan bravuuri ollut nuorena ja lapsena? Ihan sama kuin nyt normaali-ikäisenäkin eli syötönpalautus selkeästi...ja jatko siihen sitten armottomasti!

Mikäkö huonoin? Äh, se on ilmiselvästi rysty. Nopeus on valttini, mutta olen joutunut paljon opettelemaan valmistautumista (ns. step-alkuhyppyä) kun en sitä kakarana ole tehnyt kun valkut olivat vissiin kahvilla!

Ja uskokaa tai älkää, vahvuuteni on ÄLYKÄS peli, vaikka olenkin täysi tyhmä ja lahjaton ja limaa täynnä ja osaamaton niinkuin eräs tyyppi täällä totesi.

Näin varmasti on, mutta NYT JUHLITAAN

JEPU JEEEEEEEEE!
Jos ette tajua kuinka hieno juttu tää on, niin ei voi mitään! Tietäkää edes se!!!!

SA
puolihullu villiorinen limarikas tennistaituri
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vihtahousu

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Heino ketju.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Vihtahousu kirjoitti:Heino ketju.
Ja heinon lisäksi hienokin, sanoisin! KIITOS VIHTA kannustuksesta!!
Tarkoitit hyvää! Hihih!

EI VOI OLLA totta, mutta on se totta, että Nieminen on oikein sikavihattu Eurosportolla!! Huomennakaan, vaikka pelaa Markku Pakkastatin kanssa välieräottelun, sitä ottelua ei näytetä Eurosportilta. Tänään jo näytettiin valovoimaista Pakkastattia.

Jos Eurosport-vihattu mauton ja hajuton Jakke voittaa Markun huomenna, kohtaa hän FEDERERIN, joka huomenna siis vaivattomasti voittaa Berdychin, joka voittanee ilman muuta Karlovich-hirviön. Tällä alkuihmis-orankilla on pituutta 208 cm.

Federer näyttelee normaalia, vaikka sisällään asuu tosi vaikea immeinen.
Se on vaan niin täydellinen ettei tartte näyttää häjyyttään!
Äh.

MUTTA KUTTA tennis ei oo SILLEE suosiossa täällä että vaiks tää onkin hieno ketju niin yksinpuhelu melkein alkaa sillee kylläs kylläs kylläis kyllä kyllä kyllä. MUUTEN KYLLÄ!!!

Aivan

Stop talking now!

SA
kakkien aikojen häiriköin miesameba joka tykkää limanuljaskattarista

Kertokaa, jos joku teistä on limanuljaskatar niin teemme TREFFIT ja laitetaan alkueläin "elämään" enemmän!
Oho. Jakkeketjusta tuli eroottinen!

Sellainen häirikkö mä olen. Saan rutikuivasta Jakestakin aikaan kosteata.
Ei Jakke mun mielestä rutikuiva oo, mut Eurosporton tätien ja setien.

Jakke olis muuten täydellinen MUTKU se on osavammainen eli vasenkätinen!

Mulla molemmat kädet on oikeita.
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tajuatteko, että JAKKE VOITTI Pahkapäätaviksen Markun eli Marcos Baghdatiksen.

JA MITÄ TEKI EUROSPORT TAAS? Jätti kylmästi näyttämättä pelin. KOSKA henkilökohtaisten omien pelieni takia en voinut nähdä peliä, se oli nauhalla ja oli siellä Jakkeakin!

Ja Hessu sano et ekaks fransmanniohjaaja oli pannu huomenaamuks Jaken pelin mut sitten laittanutki siihen Federerin peli joka tuli jo suorana!

Onpa Jakella suosiota!

MUTTA TEHDÄÄN TILANNE TOISEKSI!!

HUOMENNA PAKOTAN KAIKKI EUROSPORTIN ÄÄREEN KATSOMAAN MAAILMAN PARHAAN TENNISPELAAJAN KOSKAAN-ELI ROGER-SEDÄN JA JAKEN MATSIA BASELISTA . KELLO 16.30.

Vapautuksen saavat vain ne, jotka synnyttävät kyseisenä aikana ja ne, joilla on kuolemantauti ja aikovat kuolla huomenillalla. Mikään poika-tai tyttöystävän hoito ei ole este. Eikä mikään ystävänkemut tietenkään. EI MIKÄÄN SAA OLLA ESTE! Ei siis mikään ihme TYÖ ainakaan!
Itse olen niin lima-ameba et menisin Baseliin, jos siellä olisi liput helposti saatavissa ja joku jaksaisi järkätä liput ja motellin tai mulle kelpaisi mikä tahansa luukku.
Vaikka Hingisin Martinan yksiön kaksoispetikin paremman puutteessa.

TÄMÄ TILANNE EI TOISTU VARMAANKAAN ET EUROSPORTIN "PAKKO" VIHDOIN NÄYTTÄÄ SUOMALAISTA!!! Nyt kun Yle Extra on jättänyt tenniksen vissiin kokonaan! MUT EUROSPORTILLA VALTAVASTI KATSOJIA!!

Ja mitä kehtas Markku sanoa, miksi hävisi... oli ollu Wavrinkan kans voitetun nelinpelin huumassa ja menny tutumaan vasta kahdelta. Ja sit ei jaksanna liikkua enää kun Jakke pyöritteli. IHAN OIKEIN MARKULLE!!!

JEE! Mut mahtaako Roger-setä olla kovin ankara Jarkollemme. Voi surujen kitara sentään, se "tappaa" Jaken!! EIKÄ ! Jakke Rules!!

Alkuihmisorankihirviö Karlovich teurasteli Federeriä, mutta Roger piti pintansa sentään. Vaikka mä kehuskelin olevani hyvä syötönpalauttaja, voin tunnustaa, että se on HELK...vaikeata vastata jos syöttö on varsinkin tarkka! Kovuus on toissijainen mut kun se ihmishirviö taitaa yhdistelmän!!

No leikkiä. Kiva ihminen se on varmaan. Mutta Fiat Puntoon ei mahtuisi 208 centtinen.

SA
tennisrohvessoorinne
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
mustanikki

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Ei ole omaa tunnusta. Valitan.

Olen usein miettinyt, miten hiton hyvin Jakke pärjäisi, jos hän pystyisi pitämään omat syöttönsä. Mies nimittäin tuntuu murtavan matsissa kuin matsissa vastustajan syötön kolmesta neljään kertaan. Ja se on paljon. Mutta vastapainoksi häneltä menee pirusti omia syöttöjä. Ilmeisesti tuolla Baselin turnauksessa Jakke on onnistuntu pitämään omat syöttönsä paremmin: ja tulosta alkaa tulla.

Finaalissa Jakke joutuu kyllä liian kovaan seuraan. Vaikka Federer häviää aina toisinaan, niin jotenkin on vaikea kuvitella häntä häviämässä kotiturnauksessa. Eiköhän Roger laita ison vaihteen päälle grand slam -turnausten tapaan.

Tiesittekö muuten, että Jarkko Nieminen ja Roger Federer ovat pelanneet yhdessä nelinpeliä? Tämä ihme tapahtui 1988 junioreiden Rado Orange Bowl -kisoissa.

Karlovich on tyypillinen kroaattipelaaja: pitkä syöttöhirmu. No kroaatit on huippuluokan korispelaajia, joten kai niistä riittää jokunen hujoppi myös tennikseen. Tennis on nimittäin tosi suosittua kroatiassa. Samassa orankisarjassa on muuten USA:n John Isner. Jätkä ei osaa pelata paljon klubipelaajaa enemmän, mutta syöttö on ihan mahdoton. Siinä on kovakin pelaaja ihmeissään, kun yksikään syötönpalautus ei onnistu. No se noissa pitkissä syöttökoneissa on, että he eivät pysy kovin pitkään huipulla. Paikat eivät vaan kestä jatkuvaa tykittämistä.

Omat suosikkini ovat Jaken lisäksi Rochusin veljekset. Christopher Rocus on 170cm pitkä ja Olivier Rochus peräti 165cm pitkä! Siitä huolimatta kaverit ovat olleet vuosikausia ATP-tourilla. Tällä hetkellä Christopher on pudonnut aika alas, mutta Olivier on edelleen sijalla 54. Aikanaan Aki Rahusella olisi ollut mahdollisuudet ihan samaan, mutta lahjakas kaveri turhautui, kun tuloksia ei syntynyt sittenkään ilman kovaa panostusta.

Tämän hetken ATP-listan kolmonen Novak Djokovic pelaa muuten ultrakaunista tennistä. Kaveria kannattaa seurata, sillä hän on vasta kaksikymppinen. Kun joku aikanaan pudottaa Federerin valtaistuimelta, niin uskon ja toivon sen olevan Djokovicin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustanikki kirjoitti: Kirjoitti.....vastaukset alla (SA)
Olen usein miettinyt, miten hiton hyvin Jakke pärjäisi, jos hän pystyisi pitämään omat syöttönsä. Mies nimittäin tuntuu murtavan matsissa kuin matsissa vastustajan syötön kolmesta neljään kertaan. Ja se on paljon. Mutta vastapainoksi häneltä menee pirusti omia syöttöjä. Ilmeisesti tuolla Baselin turnauksessa Jakke on onnistuntu pitämään omat syöttönsä paremmin: ja tulosta alkaa tulla.

Se, jonka olet huomannut, on asia jonka muutkin ovat huomanneet ja Jakke itse ja hän nimenomaa on kehittänyt syöttöään, joka on ollut selkeä heikkous. Nimenomaa kakkossyöttö! Jos katsoit eilen Karlovichin mahtavaa kakkossyöttöäkin, niin työsarkaa on kyllä paljon.

Luulen, että se, että Jakke saa murrettua toisten syöttöjä, johtuu hyvästä syötönpalautuksesta. Hän saa aika hyvin mailan väliin ja silloin se saattaa olla kentässä hyvinkin vaikka osuma on yleensä syötönpalautuksessa heikko. Tässä syötönpalautuksessa piilee se tenniksen ikävin puoli, eli tuurin osuus. Kun ihmisen reaktioaika ei millään riitä ja on kuitenkin niin nopea että kerkiää laittamaan mailan syötön eteen niin se osuma on kuitenkin kaukana optimaalisesta ja periaatteessa menee ihan mihin sattuu! Ja jos se sattuu silloin menemään pahaan kulmaan ja kenttään niin se on sikatuuria!!! Tällä tavalla minäkin voisin saada Federeriltä helposti pisteen! Tuskin syötölläni, ainakaan helposti kun ikääkin on liikaa, vaan nimenomaa aavistaen Feden syötön ja lykkäämällä mailan eteen ja pallo lentää joko nurkkiin tai verkkonauhasta droppina kenttään!! Jee! Tosi on!Näinhän ne tekee kaikkikin, aavistaa.


Finaalissa Jakke joutuu kyllä liian kovaan seuraan. Vaikka Federer häviää aina toisinaan, niin jotenkin on vaikea kuvitella häntä häviämässä kotiturnauksessa. Eiköhän Roger laita ison vaihteen päälle grand slam -turnausten tapaan.

ON TODELLA vaikea kuvitella Feden häviävän. Mutta kyse on henkisistä asioista. Tennis on psykologiaa aloittelijasta ammattilaiseen!
Kotiyleisö lisää Feden fyysistä vaihdetta mutta se lisää myös henkisen paineen "vaihdetta"!!!


Tiesittekö muuten, että Jarkko Nieminen ja Roger Federer ovat pelanneet yhdessä nelinpeliä? Tämä ihme tapahtui 1988 junioreiden Rado Orange Bowl -kisoissa.

OHHOH. Minä en tiennyt. SEN tiedän, että he samanikäisenä tuntevat hyvin toisensa vaikkakin Feferer on ennen ollut nuoruudessaan "paha poika", siis tarkoitan känkkäränkkä ja suuttupäinen kentällä. Ammattilaisena hän osaa peittää "oikean" luonteensa. Ja ei hänen tarvi näyttää huonoja puoliaan kun on NIIN HYVÄ!!
NAURATTI kun Hesari kirjoitti et Nieminen ei käytä voimasanoja. Kyllä se käyttää. Jakke on kiltti ja rauhallinen utta pelissä se kiroaa kyllä.


Karlovich on tyypillinen kroaattipelaaja: pitkä syöttöhirmu. No kroaatit on huippuluokan korispelaajia, joten kai niistä riittää jokunen hujoppi myös tennikseen. Tennis on nimittäin tosi suosittua kroatiassa. Samassa orankisarjassa on muuten USA:n John Isner. Jätkä ei osaa pelata paljon klubipelaajaa enemmän, mutta syöttö on ihan mahdoton. Siinä on kovakin pelaaja ihmeissään, kun yksikään syötönpalautus ei onnistu. No se noissa pitkissä syöttökoneissa on, että he eivät pysy kovin pitkään huipulla. Paikat eivät vaan kestä jatkuvaa tykittämistä.

Ivanisevic pystyi ja hänellä oli aika monipuolinen peli! Oranki-Isner tuntui kyllä elävältä Zombilta!! Missäs hän nyt on, muuten?

Kroatiassa on keskitetytty syöttöön! Ivanisevic, Karlovic, Ancic, Ljubicic. Ovat vielä yhtä "rumiakin" tai samannäköisiä paitsi kaunis poika Ancic ja Ivanisevickin näyttää osin ihmiseltä! Leikkiä leikkiä, sallittakoon!!??

Joo, selkä on kovilla syötössä kierron takia ja olkapää tietenkin. Mutta olkapää on varassa vain jos syöttöliike on hieman "sivussa", eli epäpuhdas. Mutta sitä se on usein, ei voi mitään, vaikka se on kuinka vakioitu! Selkäongelmat ja lantio ovat tenniksen vammoja ja nilkka ja polvi toki.

Mutta että jotkut alkaa harrastaa sulkapalloa ja Kössiä...siinähän kyllä paikat menee rikki paljon varmemmin!! Älkää niitä harrastako (sanoo hän, joka on kyllä molempia pelannut ja pelaa tarvittaessa)


Omat suosikkini ovat Jaken lisäksi Rochusin veljekset. Christopher Rocus on 170cm pitkä ja Olivier Rochus peräti 165cm pitkä! Siitä huolimatta kaverit ovat olleet vuosikausia ATP-tourilla. Tällä hetkellä Christopher on pudonnut aika alas, mutta Olivier on edelleen sijalla 54. Aikanaan Aki Rahusella olisi ollut mahdollisuudet ihan samaan, mutta lahjakas kaveri turhautui, kun tuloksia ei syntynyt sittenkään ilman kovaa panostusta.

Olen samaa mieltä! Tykkään siitä kun ikäänkuin "ansiottomat" ominaisuudet kuten pituus saattavat vaikuttaa paljon! Nämä kaverit vakuuttavat muuten. Hienoa! MUN ERITYISsuosikkini on TAIKURI! Mustanikki varmasti tietää hänet kun tuntuu tietävän noin paljon tenniksestä! Fabrice Santoro!! Mahtava touchi. Naisten puolella hiukan samanlainen on Schnyderin Patty. Patty on vain aika tylsäluonteinen. Se, että hän on hiljainen ja arka on kivakin mutta hän on kuulemma myös tyly.

Joo, Aki. Näin siinä juuri kävi kun sanoit! Ei ollut kestävyyttä. Hänellä oli erityisen hyvä tasapaino lyönneissä ja sikäli hän sai paikasta kuin paikasta hyvän lyönnin. Asia, joka on aika selkeää lahjakkuutta.


Tämän hetken ATP-listan kolmonen Novak Djokovic pelaa muuten ultrakaunista tennistä. Kaveria kannattaa seurata, sillä hän on vasta kaksikymppinen. Kun joku aikanaan pudottaa Federerin valtaistuimelta, niin uskon ja toivon sen olevan Djokovicin.

Djokovic on miellyttävää katseltavaa. Tennis on varmaa ja kaunista, klassista. Lisäksi vaikka olen hetero, en suinkaan nauti rumien miestenkään katselusta, ja hänhän on varsin edustava muutenkin.

Mutta kuule, minä silti luulen, ettei hänestä ole Federerin kaatoon. Hänellä on liian suorat lyönnit ja monipuolisuutta vielä puuttuu. Kyllä siinä tarvittaisiin sellainen "kumiukko" joka kieputtaisi mailaa enemmä
n kuin ohjeet sallii, ranteilla ja kyynärpäillä ja jolla olisi tilannetajua ja joka omaisi todella kovan ja varman syötön, kakkossyötön. Djokovic on hyvä, mutta hän ei ole "taikurimainen". Luulen näin!!

Itse kummaksun mistä ihmeestä se Fede vetää mailansa AINA sille radalle, josta tulee kamalan kova lyönti ja mahtava kierre, se yhdistelmä. Mailanpään vauhti on kuulemma nopein ATP-tourilla. MITEN hän sen tekee paikasta kuin paikasta.
Itse tiedän, että kova kierre, kova lyönti takaviivalle on HAUSKA ottaa tuolta parin metrin korkeudesta...Juu ei ole!!

Kiitos hienoista analyyseista Mustanikki!. WAU! Löytyihän täältä tennismies!!

JA TÄNÄÄN sitten katsomaan ensin naiskauneutta eli Hantuckovan naisten tourin ylivoimasesti kauneimmat sääret ja söpö kissanaama vastaan toinen mirrinaama eli Schnyderin Patti.
Molemmilla on pienet rinnat, mutta se on hyvä tennispalaajilla olla hyvin kevyt ja siro! Isot rinnat olisivat varmasti tiellä. Serenakin olisi varmasti parempi jollei olisi ylimääräiset meijerit aina mukana!

Eli Eurosport klo 14.45 Naisten ottelu. Ja keskeytetäänköhän se lähetys tosian vaikka on finaali kun Jaken ja Feden sota alkaa klo 16.25. Se on hyvä kysymys. Likat saattavat jauhaa palloa yli kaksi tuntia kunnes Patty voittaa!

Luulen, että Fede voittaa Jaken tänään 6-3, 6-3.

MUTTA kuten tylsä hokema sanoo "toivon olevani väärässä" parempaan suuntaan!!

SA
sis tennistä 85%, limaa 14%, aivosoluja 1%
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ennustukseni Feden voitosta meni ihan pieleen kun veikkasin 6-3,6-3 ja lopputulos oli 6-3,6-4, hehheh! Olen mä ehkä kohtalainen ennustaja.

Ja nyt kun kerrankin Jakke oli Juurosportilla niin eiköhän se sitten ollut "pakko" näyttää Extrallakin! Mietin vain kuinkahan paljon on niitä OIKEITA tenniksenystäviä, jotka eivät ole hankkineet Eurosportia! Ei niitä paljoa liene!

MUTTA itse ottelu oli selkeä pettymys. Ei oikeastaan siis tuloksen osalta vaan pelitason. Se oli harmaa, munaton ottelu. Tiedän täsmälleen mikä sen teki sellaiseksi, mutta sitten minulla on lisäarveluita, jotka ovat todennäköisesti totta.

Niemisen taktiikka oli oikea Federeriä vastaan. JOS lähdemme siitä, että mitä Feferer haluaa? Hän haluaa yläkierrelyöntejä sopivalle korkeudelle mieluimmin etukenttään. Niin haluaa muutkin, mutta Federer tarvitsee korostetusti erään ominaisuuden, jolloin hän on aivan ylivertainen. HÄN HALUAA RYTMIN PELIIN!! Hyviä pisteitä, oikeita komeita hankittuja pisteitä, jotta syttyy peliin. JOD FEDE syttyy peliin, on kaikille toivo heitetty!!
Nieminen käytti oikeaa taktiikkaa. Siis mitä? No hän sekoitti rytmiä. Niemisen paras puoli ei suinkaan ole absoluuttisesti matalat alakierrelyönnit ja sen jälkeiset hyökkäykset mutta hän ylläpiti sitä ainoaa taktiikkaa, joka saattaisi Feden psyykkeen tuhota. Nieminen viljeli tarkkoja lyöntejä matalina taakse ja sitten yhtäkkisiä hyäkkäyksiä. Nämä tuottivat usein virheitä, mutta sen Nieminen tiesi. Hän tiesi, että hänen taktiikkansa on riskialtis. Ja epäonnistui se kuitenkin ihan selkeästi. pallot menivät niukasti yli ja ali mutta menivät kuitenkin. Sitten oli aivan liian paljon täysin helppoja virhelyöntejä. Aivan tuikilapsellisia virheitä oli noin 5-10. Se on ehdottomasti liikaa! Se taas johtui aivan selkeästä yliyrittämisestä, varsinkin ottelun alussa!! Yliyrittäminen tuo tullessaan rentouden katoamisen ja rentouden katoaminen taas tekee mahdottomaksi ns. pallon läpilyönnin ja läpilyönti jää kesken. Ei synny kierrettä, ei synny painavaa lyöntiä! Näin käy myös jos pelaaja on hermostunut. Arvatkaa vain onko Niemisen pakko ollut myös hermostunut! Kyllä hän oli, sanoi kuka mitä tahansa!

TÄMÄ oli kuitenkin Niemisen puolelta odotettua. Hän pelasi vain hieman alle kykynsä tässä taktiikassa.

Mutta mikäs sitten oli pelin suurin pettymys! Se oli TENHON lähes täydellinen puute. Matsissa oli munaa yhtä paljon kuin Virtasen Matin nukkuessa!
Miksi? Siksi kun Federer ei innostunut pelistä missään vaiheessa. Fakta on se, että Federer teki järkyttäviä virheitä maailman ykköselle. Ja ne johtuivat osittain tuosta Niemisen rikkomistaktiikasta, kyllä, MUTTA mistä enemmän? SIITÄ; ETTEI FEDERERILLÄ OLLUT SATA LASISSA. Muutamassa kohdassa huomasi, että syöttökin voimistui heti kun halusi vain pisteen ja sitten hän tiesi koko ottelussa olevansa parempi. Se näkyi niin "joka paikassa". Federer hutiloi otteissaan ja hänellä oli harvineinen "tauti". Hän oli LIIAN rento. Tämä oli mielestäni masentavaa kun oli sentään loppuottelu.
Pelissä oli pari korkeatasoista suoritusta. Niemisen hyvä krossi verkolla ja Federerin maailmaa suurempi kurotus palloon ja rauhallinen sijoitus kenttään, sekä Niemisen loistava vastaantulo matalaan alakierrelyöntiin ja nappaaminen ilmasta Fedestä poispäin ja siellä lepäsi. Tällaiset vain syövät miestä. Tällaiset HASSUTTAMISET saavat vastustajan aina suuttumuksen tilaan ja sitten on herrassa, miten se vaikuttaa vastustajaan. Aina kannattaa ärsyttää yleensä! Mieluimmin pelin avulla kuin muutoin eleillä.
Tämä ottelu tuntui kuin petokselta yleisöä kohtaan, kuin LEPSU HARJOITUS!
Mutta Nieminen teki taktiikan, jossa hän saa ainakin nuo 7 peliä!!
Ja Fede ei tykännyt pelata ja teki virheitä. Mutta kun Nieminen teki myös yhtä paljon virheitä, se ei ollut se hyvä! Ja lopputulos oli kurja ottelu!
Voih.
YkkösSyöttö oli hyvä Niemisellä, Federer tässäkin laiskotteli. Kakkossyöttö oli molemmilla aika vaatimaton. Lyönnit varsin vaatimattomia. Oli kuin kaksi ystävää, niinkuin he ovatkin, urakkapalkalla näytösottelussa!

Saitte ihan ilmaiseksi analyysin. Olkaa nyt edes hiukan iloisia tästä. En vaadi en pyydä!

Huomannette, että tein myös uuden allekirjoituksen ja tarkoitan myös tätä. Aikani ei riitä ollenkaan enää, eikä ole riittänyt nytkään, mutta tää Kitinä on aika kiva ollut. Kirjoitan kyllä ja varsinkin vastaan kaikille, mutta lopettelen mm. "hauskat" jutut, jotka mahdollisesti ovat turhia jos eivät uppoa!

Ok, palataan kyllä!

Terveiset ja laittakaa palautetta ja kysykää vaan jotain jos vähänkin haluatte

toivoo Arska
:)
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja ak »

Stadinarska kirjoitti:Ja nyt kun kerrankin Jakke oli Juurosportilla niin eiköhän se sitten ollut "pakko" näyttää Extrallakin! Mietin vain kuinkahan paljon on niitä OIKEITA tenniksenystäviä, jotka eivät ole hankkineet Eurosportia! Ei niitä paljoa liene!
Itse olin vanhempieni luona käymässä ja siellä ei näy €sport, joten yle extra tuli tarpeeseen. Muuten olisi pitänyt kiirehtiä kotiin. Lisäksi €sportiin ei valitettavasti voi oikein luottaa ikinä, että mikään ottelu näkyisi kokonaan alusta, jos edellä oleva kisa sattuu venymään. On ihan oikein ettei loppuratkaisuja leikata pois, mutta aina muuttuvat aikataulut ärsyttää, jos ei sitä itseä kiinnostavaa matsia näe alusta.
MUTTA itse ottelu oli selkeä pettymys. Ei oikeastaan siis tuloksen osalta vaan pelitason. Se oli harmaa, munaton ottelu. Tiedän täsmälleen mikä sen teki sellaiseksi, mutta sitten minulla on lisäarveluita, jotka ovat todennäköisesti totta.
Tasoero on vaan liian iso. Jos Jarkkolla ei ole paras mahdollinen päivä eikä saa lyöntejään pysymään rajojen sisällä niin Federerille riittää ilmanmuuta puoliteho. Täytyy kyllä sanoa, että Federerillä oli aika monta palloa justiin viivoilla, kun Jarkolla ne kaikki oli ainakin parikymmentä senttiä pihalla.
bedlam

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ei näkyny mun eurosportilta ainakaan suorana tuo matsi. Extralta katsoin.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja ak »

^ Kuulostaa ihan eurosportilta. Ikinä ei voi tietää mitä sieltä oikeasti tulee milloinkin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

bedlam kirjoitti:Ei näkyny mun eurosportilta ainakaan suorana tuo matsi. Extralta katsoin.
BEDDIS!! Moi, vanha kamu! Väritän sulle vähän vastausta! Etkö tykkää siitä? Hehheh.

Kiva että vastasit! MUTTA nyt mun kyllä pitää todeta että kyllä se olisi näkynyt sinunkin Eurosportiltasi, juu! Ehkä se ei ollutkaan Eurosport mitä katsoit? Hyvä että katsoit Extralta.
Mut mistäs minä tiedän vaikka sulla olisi oma kanava BEDLEUROS PORT.

SA
myös Beddis-fani
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

ak kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Ja nyt kun kerrankin Jakke oli Juurosportilla niin eiköhän se sitten ollut "pakko" näyttää Extrallakin! Mietin vain kuinkahan paljon on niitä OIKEITA tenniksenystäviä, jotka eivät ole hankkineet Eurosportia! Ei niitä paljoa liene!
Itse olin vanhempieni luona käymässä ja siellä ei näy €sport, joten yle extra tuli tarpeeseen. Muuten olisi pitänyt kiirehtiä kotiin. Lisäksi €sportiin ei valitettavasti voi oikein luottaa ikinä, että mikään ottelu näkyisi kokonaan alusta, jos edellä oleva kisa sattuu venymään. On ihan oikein ettei loppuratkaisuja leikata pois, mutta aina muuttuvat aikataulut ärsyttää, jos ei sitä itseä kiinnostavaa matsia näe alusta.
MUTTA itse ottelu oli selkeä pettymys. Ei oikeastaan siis tuloksen osalta vaan pelitason. Se oli harmaa, munaton ottelu. Tiedän täsmälleen mikä sen teki sellaiseksi, mutta sitten minulla on lisäarveluita, jotka ovat todennäköisesti totta.
Tasoero on vaan liian iso. Jos Jarkkolla ei ole paras mahdollinen päivä eikä saa lyöntejään pysymään rajojen sisällä niin Federerille riittää ilmanmuuta puoliteho. Täytyy kyllä sanoa, että Federerillä oli aika monta palloa justiin viivoilla, kun Jarkolla ne kaikki oli ainakin parikymmentä senttiä pihalla.
MOICCA AK!
Joo, siis minuakin ärsyttää kovasti kun ei ikinä voi tietää mitä sieltä tulee ja ne ohjaajan päätökset tosiaan muuttuu solkenaan ja se on kyllä HUONOA ASIAKASPALVELUA kun ei ole kunnon ohjelmia. Tai niihin ei voi luottaa.

Niin, on se hyvä, että loppuratkaisut tulee, mutta se ei yhtään lohduta silloin kun Snooker-ottelu jatkuu ja tenniksen ottelu on alkanut ja sappi kiehuu!!! Hehheh.

Joo, tasoero oli liian suuri. Ja totuus oli, että pallojumalat kyllä olivat Feden puolella myös (tuuri).

Mut kyllähän se oli liian löysä loppuottelu, voih!
Joo, Extra tuli siis tarpeesen, hyvä!

Mun vanhemmalla olisi ollut kyllä Europort, mutta en olisi voinut keskittyä otteluun kun olisi tullut häneltä muuta juttua ja olen niin kiltti, etten viitsi huomauttaa että haluan katsoa rauhassa...hän näet pahastuisi ... ja sitten minulla olisi kurja olo ja aikaa menisi tyynnyttelyynsä. Kokemuksen tuomaa käytöstä, hehheh!

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
bedlam

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Saattoihan se olla myös BEDLEUROS PORT. En kyllä ihan varma sitten ole. Aika tylsä peli oli kuiteskin.

Mä kun en tajua tenniksestä paljoakaan, niin selittäkääs että miksi toi peli kesti vain kaksi erää? Mä olen luullut, että miesten pelit pelataan paras viidestä -tsydeemillä. Vai häh?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

bedlam kirjoitti:Saattoihan se olla myös BEDLEUROS PORT. En kyllä ihan varma sitten ole. Aika tylsä peli oli kuiteskin.

Mä kun en tajua tenniksestä paljoakaan, niin selittäkääs että miksi toi peli kesti vain kaksi erää? Mä olen luullut, että miesten pelit pelataan paras viidestä -tsydeemillä. Vai häh?
Joo, peli ei ollut korkeatasoinen. Muutama pallo oli hyvätasoista tokikin, mutta hyvin harmaa oli peli muuten. Taktiikka sen teki ja molempien oman tasonsa alapuolelle mennyt peli myös.

Ei ole mikään määritelmä, että miesten ottelut vaativat aina kolme voitettua erää. Se on ihan turnauksesta kiinni. Silti tenniksessä on neljä ns. grand slam-turnausta, joissa vaaditaan miehiltä kolme voitettua erää.
Eli US Open, Australian Open, French Open ja Wimbledon.

Parhaimmat tennispelaajamiehet käyvät vuosittain ns. ATP-turnausta ja naiset WTA-turnausta.

Näitä ATP-turnauksia on nelisenkymmentä vuodessa ja niissä aika harvassa vaaditaan kolme voitettua erää. MUTTA loppuottelussa joissain vaaditaan miehiltä kolme voitettua erää.

ON MYÖS turnauksia, joissa naisiltakin vaditaan kolme voitettua erää!

Sitten on DAVIS CUP, joka on aivan erikseen näistä edellisistä, eli se on miesten joukkuemaailmanmestaruuskilpailu (Naisilla Federation Cup). Tämä Davis Cup on tuttu suomalaisillekin, kun kamppailemme hieman alemmalla tasolla kuin joku Venäjä tai Saksa...

Ja otteluita on Talissakin siis. TÄSSÄ Davis-Cupissa voittoihin vaaditaan miehiltä aina kome voitettua erää. Davis Cupissa pelataan maat vastakkain siis ja se sisältää kaksi kaksinpeliä ja yhden nelinpelin. Sitten jos on jo merkityksetän ottelu, esim vastustaja johtaa 4-0 niin sitten se viides peli on yleensä paras kolmesta erästä systeemillä ja lisäksi keksitään että hyvät palaajat ovat kipeitä ja tilalle tulee vielä varamiehet!

Tämä huippujen pelisysteemi on jäävuoren huippu. Harrastajat palaavat yleensä joko irtotunteja tai liigasysteemiä omissa seuroissaan ja sitten on kansallisia kilpailuja, nuoret etenee, jos ovat hyviä,ensin kansainvälisiin junioriturnauksiin niinkuin nytkin oli Vierumäellä ja sitten ns. sateelliittikilpailuihin jotka pieniä turnauksia ja ns. haastajatason turnauksiin, jotka siis ovat ammattilaiskilpailuja mutta jossa jaossa on vain vähän rahaa. Talissa on juuri tällainen pieni haastajantason kilpailu marraskuussa IPP OPEN, joka on suuri Suomen mittapuussa. Lähin ATP-turnaus pelattiin juuri Tukholmassa!

Naisille asia on ihan vastaava. Ennen WTA-kiertuetta, siis vaatimattomampi kiertue, on ITF-kiertue, ja esim. Emma Laine kun oli jo maailmanlistan 50, oli WTA-kiertueella, mutta sitten kun pisteitä turnauksista ei herunut, Emma putosi sijalle 200. Tässä on se ongelma, että WTA-turnauksiin ei pääse suoraan kuin turnauksen suuruudesta riippuen noin 30-120 pelaajaa ja sitten ne huonommat joutuu karsimaan!!
Ja kun Emma on sijalla 200 niin hän ei usein pääse edes karsintaan enää suoraan.
Vaan joutuu hakemaan pisteitä WTA-turnausta varten vaatimattomimmista kilpailuista ITF-turneella.
Isot Grand-Slam-turnaukset ovat suuria myös osallistujiltaan ja näin Emma vielä pääsee karsintaan näihin ja näissä, jos vain hyvä pelaaja olisi ja tuuri, niin saisi mahdollisuuden ikäänkuin oikotietä huipulle ja siis aina jopa voittoon tietysti ja nousisi hurjasti tilastoissa. Mutta pitää olla hyvässä kunnossa! Se on se suuri vaatimus, hehheh!

Tämä asia on suht monimutkainen! Jos sulle tulee joku yksittäinen kysymys, kysy vain tennistietopankista SA:lta!!

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

- No millainen autotallin ovi on tennisvastustajana?
- Sen jalkatyössä on parantamisen varaa... :) :perse: :perse:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: NIEMINEN ja Eurosport

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:- No millainen autotallin ovi on tennisvastustajana?
- Sen jalkatyössä on parantamisen varaa... :) :perse: :perse:
Jaahas! Homie siinä "piruilee"...heheeeeeeeeeeee!
Aika hauska Homie boy!

MUTTA sinä oletkin oikeassa. Autotallin ovi on aivan mainio kaveri. Parasta siinä on ettei se nalkuta ja se on uskollinen kuin koira!

Tosiasiassa MONET ja lähes kaikki ovat alkaneet pallosilmän opettelun ja koordinaation "autotallin ovesta". Autotallin oven jalkatyö on ENSILUOKKAISTA koska se on aina hyvässä lyöntiasennossa ja ennenkaikkea aina valmis. Se ei horjahda ja reaktioaika on todella nopea. Verkkopeli on kehittynyt ja se on tosi varma palauttaja, etten sanoisi "kuin lyöntiseinä". Se ei marise tosiaan, se ei halua palkkioita, sitä voi herjata, eikä sen jälkeen pidä pyytää anteeksi. Siihen voi lyödä mailan kappaleiksi ja korjata seinää sitten laastilla ja maalilla. Se ei itke, vaikka tosiasiassa olen vieläkin ihan varma että esineillä on tunteet, ja minä en voisi hakata tai musertaa esim. pehmoleluja. Tämä on totta.

Itse aloitin lapsena lyömisen tiiliseinään, korkeaan! Ja löin alakierteistä kämmenlyöntiä. Siis löin oikealta puolelta mailaa ylhäältä alas vieden. Tämä lyöntihän on aika harvineinen itse tenniskentällä, vaikkakin sen käyttöä voisi tehostaa. Se on usein ns. paniikkilyönti kovassa kiireessä!

TENNIShalleissa on muuten oma lyöntiseinä, esim. Talissa ja se maksaakin pari euroa tunti!!!!

Ahäkutti Homeboy...kiitos kysymyksestäsi mut pakko lähettää leikisti tää
:perse: takiaisin Homie the Homielle!!

SA
yksi perseee riittää SA:lle
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin