Viskiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

JD = puistatus. Lähes loukkaus kutsua sitä viskiksi.
The great club outshines the individual, always and forever.
Tix

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

Elppis kirjoitti:JD = puistatus. Lähes loukkaus kutsua sitä viskiksi.
No ei sitä kukaan viskinystävä varmasti kutsukaan. Bourbon kuullostaakin joltain paviaanilajikkeelta.
elco

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Hyi helvetti :D Tequila on taasen sen sortin pontikkaa, jota minä en suostu juomaan mistään hinnasta.
Siis kyllähän tequiloissa on eroja - vähänniinq viineissä. Vähän especialimpaa kamaa pystyy kiskomaan raakana ihan kivutta. Halpismyrkkyä ei kyllä ilman kokista ja/tai oksua paljoa vedetä. TJEU: Jose Kyrvän Gold Especial.

Sama pätee rommiin: Havana Club 7 Años on sikarien lisäksi ainoa hyvä asia, mikä tulee kuubasta.
BettyB.

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Ai jessus että nää nokitteluketjut on aina yhtä viihdyttäviä. Kyllä MINÄ tiedän paremmin kun kukaan muu mikä on parasta! Katsokaa, kyrpänikin kasvoi kaksi senttiä! Olen kukkulan kuningas! *rummuttaa karvaista rintaa*
Pyry-Matias

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Wiksi ja konjamiini on kumpikin paskaa. Ei pysty. Alkoholi maistuu aevan liikaa ja liian pistävälle. Alkaa sisäkumi pykimään.
Tix

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

Pyry-Matias kirjoitti:Alkoholi maistuu aevan liikaa ja liian pistävälle.
Verrattuna mihin? Kossuun?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

BettyB. kirjoitti:Ai jessus että nää nokitteluketjut on aina yhtä viihdyttäviä.
Myö harrastettan nyt lajityypillistä pissikisaa, mene vaikka kiillottamaan saappaita tai jotain.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Pyry-Matias

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Tix kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Alkoholi maistuu aevan liikaa ja liian pistävälle.
Verrattuna mihin? Kossuun?
En juo kossua raakana. Oon yrittänyt kuulua porukkaan ja opetella viskin ja konjakin juomista...vähän samaan tapaan kuin aikoinaan kahvin ja kaljan. Ne toki opin hiljalleen. Ei ole vaan ollut tarvetta opetella nuita, niin pahalta ovat maistuneet. Ja on niin paljon muutakin alkoholia.
Tix

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

Pyry-Matias kirjoitti:Oon yrittänyt kuulua porukkaan ja opetella viskin ja konjakin juomista...vähän samaan tapaan kuin aikoinaan kahvin ja kaljan. Ne toki opin hiljalleen. Ei ole vaan ollut tarvetta opetella nuita, niin pahalta ovat maistuneet. Ja on niin paljon muutakin alkoholia.
No pakkohan ei ole jos ei taho. Itse opin juomaan viskejä oikeasti nautinnoksi vasta siinä vaiheessa kun pääsi tutustumaan kunnollisiin single maltteihin. En vain ymmärrä tuota lausuntoa, että alkoholi maistuisi erityisesti läpi. Viskillä on oma arominsa, joka nimenomaan peittää sitä alkoholin makua aika lailla. Mitä parempi viski, sen parempi aromi. Siksi en ymmärrä ajatustasi siitä, että alkoholi maistuisi erityisen pistävästi. Maustamattomassa viinassahan se alkoholi eniten maistuu, siksi niitä tupataan kylmäksi jäähdytelläkin.

Konjakit on itselläkin vielä opettelun alla. Joistain pehmeistä XO:ista pidän jonkin verran, mutta noin yleisesti en pahemmin arvosta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tix kirjoitti:Konjakit on itselläkin vielä opettelun alla. Joistain pehmeistä XO:ista pidän jonkin verran, mutta noin yleisesti en pahemmin arvosta.
Opettelun alla kanssa. Tässä palkkaluokassa joutuu tyytymään V.S.O.P-tuotteisiin, joista Meukow on eniten säväyttänyt.

IMO suuremmat erot kuin elämän vesissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Tix

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

Bluntly kirjoitti:Opettelun alla kanssa. Tässä palkkaluokassa joutuu tyytymään V.S.O.P-tuotteisiin, joista Meukow on eniten säväyttänyt.

IMO suuremmat erot kuin elämän vesissä.
On juu paljonkin suuremmat erot. XO / VSOP ero on erityisesti paljon suurempi kuin 21 v / 12 v viskissä. En mä omalla rahalla konjakkeja, liikelounailla tai -lahjana tulee vastaan. Omat hilut menee tuonne elämänvesipuolelle jos väkeviä ostan.

Onneksi lahjakonjamiinit voi aina kierrättää niille jotka osaa arvostaa. Paitsi VS-sotkut, niitä ei kehtaa antaa eteenpäin, ruoanlaittokamaa.
Pyry-Matias

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Tix kirjoitti:Siksi en ymmärrä ajatustasi siitä, että alkoholi maistuisi erityisen pistävästi. Maustamattomassa viinassahan se alkoholi eniten maistuu, siksi niitä tupataan kylmäksi jäähdytelläkin.
Olen joskus katsellut konjakkidokkarin, jossa tähdennettiin juuri sen pistävän alkoholin makupiikin ylitse kurottamista ja sen aromin jälkijättöistä palkintoa. Eli tällä lailla kun itsensä psyykkaa, niin hyvää tulee.

Mut osasyy ilmeisen tuloksettomaan itseopiskeluuni voi olla myös humalahakuinen juomiskulttuurini. En juuri koskaan juo tissuttelemalla tai hitaasti. Varmasti en vaan osaa tarpeeksi pipetillä siemailla juuri esmes viskiä, siksi pistävänä sitä edelleen pidän.

Tuli sitä nuorena vedettyä viinaa raakanakin, en silti osaa sanoa onko esmes kossu vähemmän pistävän makuista kuin perusviski.
sanctus

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Olen joskus arvostanut "syvyyspommia" eli irlantilaisen tai skotlantilaisen viskin pudotettamista tummaan olueen ja sekoituksen hidasta nauttimista. Savuviski toi olueen ihan kohtalaisen sivumaun.

Konjakkia olen nauttinut joskus kaatamalla sitä mm. Rainbown vanilliniinijäätelön päälle. Konjakin ikäluokituksena oli pullon kyljen mukaan VSOP ja lopputuloksena enemmän kuin osiensa summa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Pyry-Matias kirjoitti: Tuli sitä nuorena vedettyä viinaa raakanakin, en silti osaa sanoa onko esmes kossu vähemmän pistävän makuista kuin perusviski.
Taidat tosiaan sekoittaa itse alkoholin maun ja itse juoman kehittyneen maun toisiinsa.

Mä en kanssa pitkään aikaan osannut nauttia viskistä tai konjakista (brandystä tmv.) ollenkaan. Mun mielestä ne maut oli liian vahvoja ja karvaita. Nyt alan pikkuhiljaa tajuta etten osannut MAISTAA niitä. Nuita juomia ei juoda, niitä nautitaan/maistellaan, ja kun niitä eroja huomaa ja osaa etsiä, se on jo suuri osa sitä nautintoa.

Viimeaikoina olen tyytynyt (yllättäen) luottamaan vain miehen arvioon / hajuaistiini.
The great club outshines the individual, always and forever.
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ette tiedä viskeistä mitään, ennenkuin olette juoneet Southern Comforttia.

Bunnahabhain on ihan buene ja pidempiaikainen lemppari. Tasapainoista tavaraa.
Tix kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Alkoholi maistuu aevan liikaa ja liian pistävälle.
Verrattuna mihin? Kossuun?
Veikkaan Light-siideriä.
BettyB.

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Bluntly kirjoitti:Myö harrastettan nyt lajityypillistä pissikisaa, mene vaikka kiillottamaan saappaita tai jotain.
Ai että mä kiillottaisin itse saappaani?? MUAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA!

Nyt ymmärrän miks ei lohkee.
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

BettyB. kirjoitti:Ai että mä kiillottaisin itse saappaani?? MUAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA!

Nyt ymmärrän miks ei lohkee.
Kelle?
BettyB.

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Herra Manala kirjoitti:Kelle?
No mietippä sitä.
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

BettyB. kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Kelle?
No mietippä sitä.
No yritin kyllä kovasti, mutta kun olette molemmat antaneet ymmärtää että teille molemmille lohkeais zillee kohtuullisen huonosti ATM.
BettyB.

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Herra Manala kirjoitti:No yritin kyllä kovasti, mutta kun olette molemmat antaneet ymmärtää että teille molemmille lohkeais zillee kohtuullisen huonosti ATM.
Niin no. Toinen antaa ymmärtää ja toiselle se on arkea. Voit miettiä taas että kummalle ja mitä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Laphroaig. Erinomainen viski savun & turpeen ystäville. 10-vuotinen ei maksa ihmeitä ja löytyy Alkosta.
Ääni tälle. Erinomaista kamaa. Toisaalta Laphroaig on sen verran omituista monien mielestä, että en suosittele sokkona ostamaan.

Tees sikamika näin:
- Mene hyvin varusteltuun anniskeluravintolaan rauhallisena aikana.
- Tilaa 1cl maistiaiset kiinnostavista puteleista
- Valitse paras
- Mene alkoon ja osta parasta

Ei monen kympin puteleita kannata sokkona ostella kovin montaa baarikaapin perälle, ellei sitten satu harrastelemaan tuollaista.

Shortlist:
- Laphroaig
- Bowmore
- Talisker
- Lagavulin
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

sivustahuutaja kirjoitti:

Ei monen kympin puteleita kannata sokkona ostella kovin montaa baarikaapin perälle, ellei sitten satu harrastelemaan tuollaista.
Täh? Ostan pullon, tinttaan naamaan ja jos se on paskaa, niin en osta toiste!

No ei sentään, pikkuhiljaahan se pullo tulee vajutettua. Mutta luulen, että mulle riittää ihan yksi pullo kerrallaan näin aluksi. Ostelen aina jonkin uuden tuttavuuden vanhan tilalle ja mahdollisesti syntyneitä suosikkiviskejä siihen rinnalle. Minkään kokoelman kerääminen ei innosta, juotaviksi viinat on tehty.
sivustahuutaja kirjoitti: Shortlist:
- Laphroaig
- Bowmore
- Talisker
- Lagavulin
Kiitoksia vinkeistä vinkeistä, kaikille muille myös. Saa heitellä lisääkin.
Tix

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

SikaMika kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä vinkeistä, kaikille muille myös. Saa heitellä lisääkin.
No jos meinaat pullosi alkosta hakea, niin <50 € hintahaarukkaan ei juuri muita hyviä savuisia/turpeisia löydy kuin jo luetellut Islayn ja Skyen saarten hetelmät. Isokaadossa näkyy Talisker maistuneen tuosta hintaluokasta useimmalle parhaiten.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:Ette tiedä viskeistä mitään, ennenkuin olette juoneet Southern Comforttia.

Que? Tolla sotkullahan Janis Joplin joi itsensä hengiltä. Ei se mitään viskiä ole vaan likööriä. Hyvää kylmänä jäillä, mutta kaameeta paskaa lämpöisenä.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

SikaMika kirjoitti: Täh? Ostan pullon, tinttaan naamaan ja jos se on paskaa, niin en osta toiste!
.
Peruskänniviskeistä yksi parhaita on Tullamore Dew. Ei maksa paljoa ja maku on ihan ok.
Vastaa Viestiin