Viskiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

BettyB. kirjoitti:...ja...
No joskun on tainnut tulla, typeryyttäni ilman tarkoitusta, lohkaistua jotain ammattiasiaoihin liittyvää. Ei kuitenkaan mielestäni mitään niin vakavaa että se antaisi aiheen vittuilla toisen kykenemättömyydestä luoda minkäänlaisia suhteita, se sattuu katsos aivan toisella tavalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Joo, teidän ja Isokaadon vinkeistä typertyneenä haen joko pullon kymmenkesäistä Taliskeria tai sitten samaa vuosikertaa olevaa Laphroaigia. Tai ehkä molemmat.
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Ette tiedä viskeistä mitään, ennenkuin olette juoneet Southern Comforttia.
Que? Tolla sotkullahan Janis Joplin joi itsensä hengiltä. Ei se mitään viskiä ole
No shit!
BettyB. kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:No yritin kyllä kovasti, mutta kun olette molemmat antaneet ymmärtää että teille molemmille lohkeais zillee kohtuullisen huonosti ATM.
Niin no. Toinen antaa ymmärtää ja toiselle se on arkea. Voit miettiä taas että kummalle ja mitä.
Siinä tapauksessa eiks toisten saamattomuudelle ilkkumisen pitäis mennä ohi joskus 14-vuotiaana, kun empatia-arvot alkavat kehittyä? No onhan se toki helppo maali, mutta valitettavasti myös aika helvetin halpaakin varsinkin tilaamattomana.
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kävin sitten ostamassa pullon sekä Laphroaigia että Taliskeria. Illalla testaillaan!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

SikaMika kirjoitti:Kävin sitten ostamassa pullon sekä Laphroaigia että Taliskeria. Illalla testaillaan!
Pistin pomon ostamaan Laphroaigin virosta, mutta ihme hemmo jäi ylitöihin sinne eikä ehtinyt toimittamaan putelia vielä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Tix

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

SikaMika kirjoitti:Kävin sitten ostamassa pullon sekä Laphroaigia että Taliskeria. Illalla testaillaan!
Se masan vinkki parista vesitipasta on muuten ihan paikkaansa pitävä. Suositan että aloitat Taliskerilla, se on noista kahdesta litkumpi.
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

masa kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Täh? Ostan pullon, tinttaan naamaan ja jos se on paskaa, niin en osta toiste!
.
Peruskänniviskeistä yksi parhaita on Tullamore Dew. Ei maksa paljoa ja maku on ihan ok.
Mä en käytä viskiä yleensä kännäämiseen. Halpojen paskaviskien hintaa halvemmalla saa perussetin kirkasta + blandista, jotka ajaa asian paremmin ja maukkaammin.

Talisker korkattu, aika tujua tavaraa halpiksiin verrattuna. En osaa vielä sanoa lopullista mielipidettäni, elän nyt tätä hetkeä positiivisen kulttuurishokin vallassa!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18730
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Niba »

Eilen kokeeksi tarjosin kavereille Kaislassa, kokoelman 12 vuotiaita ja yhden tarkkuutusjuoman. 12v Famous Grouse, 12v Bowmore, iätön *.jallu, 12v Balvenie 12v XXX..
Jallu oli jekku mutta ensimmäinen konmentti siitä oli "ei tämä ainakaan viskiä ole!".. :lol:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luulen, että on vihdoin löytynyt aihepiiri, jossa olen täsmälleen samoilla linjoilla Tixin ja Sivustahuutajan kanssa. Kohta käy tietysti ilmi, että myös PerttiM vannoo savuisten ja turpeisten saariviskien nimeen, joissa maistuu myös Atlantin suolaiset rantatyrskyt! Tai no, Tixin juttuihin suhtaudun sikäli varauksella, että en oikein ymmärrä tuota blended-viskien halveksuntaa. Ei ne niitä viskejä ihan turhan päiten ruvenneet Skotlannissa sekoittelemaan! Toki myönnän olevani sen verran trendipelle ja imagomies itsekin, että ostan oikeastaan pelkästään single malteja, mutta sydämessäni on kuitenkin tilaa myös hyvälle sekoitukselle: Kuten niin monet tällä pallolla, myös minä tutustuin aikanaan viskeilyyn Chivas Regalin avulla. Nyt tosin on viskeily jäänyt pariksi kuukaudeksi - edellisen Burns Nightin haggis oli sen verran suolaista, että viskiä tuli kulutettua alkuvuoden tarpeiksi kerralla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Tix

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

urpiainen kirjoitti:Kohta käy tietysti ilmi, että myös PerttiM vannoo savuisten ja turpeisten saariviskien nimeen, joissa maistuu myös Atlantin suolaiset rantatyrskyt!
Itse asiassa exPertti taisi jo tehdä niin..
Tai no, Tixin juttuihin suhtaudun sikäli varauksella, että en oikein ymmärrä tuota blended-viskien halveksuntaa. Ei ne niitä viskejä ihan turhan päiten ruvenneet Skotlannissa sekoittelemaan!
Tarkennetaan nyt sen verran, että kyllä minäkin blended-viskejä juon jos joku tarjoaa, parempia oikein mielellänikin. J Walker blue on suorastaan hyvää. Mutta kaikki parhaat viskit ovat silti single maltteja, enkä ainakaan omalla rahalla sellaisia kanna kotiin. Walkerit ja Regal kyllä täydentävät itseään baarikaapissa liikelahjoina jatkuvasti.
BettyB.

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Herra Manala kirjoitti:Siinä tapauksessa eiks toisten saamattomuudelle ilkkumisen pitäis mennä ohi joskus 14-vuotiaana, kun empatia-arvot alkavat kehittyä? No onhan se toki helppo maali, mutta valitettavasti myös aika helvetin halpaakin varsinkin tilaamattomana.
Meeppä sinne vessan peilin eteen kattomaan itseäs peilistä ja mieti, miten naurettavalle tämä kommentti kuulostaa juuri SINUN suustasi.

Bluntlylle vilpittömät pahoittelut kohteeksi joutumisesta.
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

*reps* Koitahan seuraavaksi mamma-korttia.
BettyB.

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Herra Manala kirjoitti:*reps* Koitahan seuraavaksi mamma-korttia.
Koita sä olisko sulla jo kivekset laskeutuneet.
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Crocksit livahtaneet aamulla väärinpäin jalkaan?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:... en oikein ymmärrä tuota blended-viskien halveksuntaa. Ei ne niitä viskejä ihan turhan päiten ruvenneet Skotlannissa sekoittelemaan!
Todennäköisesti syitä on viisi:
1-2. Viljaviski on huomattavasti halvempaa
3. Mallasviskin luulen tuottavan myös epätasaisia eriä, nämä kannattaa dumpata johonkin
4. Blendedin ominaisuuksia voinee tuunata helpommin raaka-aineiden epätasaisuuden mukaan
5. Mallasviski on monien mielestä ärjympää kamaa kuin blended
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Pistin pomon ostamaan Laphroaigin virosta, mutta ihme hemmo jäi ylitöihin sinne eikä ehtinyt toimittamaan putelia vielä.
Ei välttämättä ole yhtään halvempi kuin suomessa. Ainakaan tallinnan keskustasta ostettuna. Mallaksia taitavat siellä juoda lähinnä uusrikkaat ja kate on kohdallaan.

Itse ostin tallinnasta taannoin litran lekan lapparia hintaan 57e tai jotain. Suomesta 0,7 irtoaa 47 eurolla, eli 67e litra. Saatte toki pomon kanssa tuosta kumpikin vitosen puhtaana käteen voitot puolittamalla.
Hunis
Kitinä paheena
Viestit: 37
Liittynyt: 10.10.2005 13:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Hunis »

Yksi vaihtoehto viskin valintaan on kävellä lähimpään Handeliin ja kysellä sieltä. Esimerkiksi Viikin, Arabian ja Arkadian myymälöissä on hyvät valikoimat asiantuntva henkilökunta... Varsinkin Viikin Handelissa on kattava valikoima ja porukkaa aina miltä voi kysellä ( pakko vetää hieman kotiin päin ).
Sieltä löytyy pieniä harvinaisuuksiakin, kuten laphroaigin Quarter Cask hintaan n. 47€... Suomen olutseura ja Mallasviski- seura on ollut kuulemma tyytyväisiä tähän paikkaan jo jonkun aikaa... Ja jos ei jaksa kävellä Handeliin niin voihan sitä aina kysellä täältä :D
Pohjalta on helppo ponnistaa ylöspäin.
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Litran pullo Bowmoren 12-vuotiasta tilattu kaverin mukana Maltalta, hinta 33€. Nice.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Pariskunta meni kauppaan ja mies kantoi kassit.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Voi vittu, mä luulin että tää on vitsiketju. Ei saa laittaa noin samanlaisia sanoja otsikkoon. Viskeistä en tiiä hevonvittua.
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kreitsu kirjoitti:Voi vittu, mä luulin että tää on vitsiketju. Ei saa laittaa noin samanlaisia sanoja otsikkoon. Viskeistä en tiiä hevonvittua.
Mitä sä sitten olet oikein vetänyt? :lol:
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Nyt myös Laphroaig korkattu. Näin ensimmäisen kulauksen jälkeen uskallan jo sanoa, että pidän tästä enemmän kuin Taliskerista, vaikkei sekään missään nimessä heikko esitys ollut.
Mulle toi homma toimii edelleenkin parhaiten niin, että nakkaan pari jäänpalasta lasiin ja tärpätit perään. Alan hörppimään viskiä kunhan jäät ovat ensin hieman sulaneet, jolloin röpön lämpötila ja maku on minun aisteilleni optimaalinen. Toimii.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

SikaMika kirjoitti: Mulle toi homma toimii edelleenkin parhaiten niin, että nakkaan pari jäänpalasta lasiin ja tärpätit perään. Alan hörppimään viskiä kunhan jäät ovat ensin hieman sulaneet, jolloin röpön lämpötila ja maku on minun aisteilleni optimaalinen. Toimii.
EI EI EI EI!!

Opettele tuo maun peittäminen jenkkipaskaviskien kanssa, mutta älä hyvä mies raiskaa sinkkumaltaita jäillä. Sama kuin joisit XO:ta kokiksella. Pyhäinhäväistys. Viski kuuluu olla huoneenlämpöistä. :igor:


There are two things a Highlander likes naked, and one is malt whisky.
Manzel

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Tietääkö kukaan anCnoc –merkkisestä Single Malt viskistä?

Sain laatikollisen tuota joulun alla. Antaja muistaakseni sanoi, että on halvimmasta päästä.

Halpuus ei nyt ole ongelma, vaan maku.
Kun tuota ei vissiin myydä Suomessa (tietoja ei paljoa löydy) enkä tajua viskeistä mitään, kun en väkeviä nauti, olisi kiva tietää, kehtaako noita edes antaa lahjaksi eteenpäin..
Yhden tosin ajattelin säilyttää baarikaapissa koristeena.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Clay »

Minulla ei tietenkään ole kalliisiin wiskeihin varaa, mutta Ardbergia on savuturpeiseksi myös kehuttu, mulle se on noista kalliimmeista kiinnostavin, tai ehkä Caol Ila myös kukkaroystävällisempänä. Seuraavaks maistan Wild Turkey ruiswiskiä itse.
Nyt penikseni on fantastinen!
Vastaa Viestiin