Viskiketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
NegaDuck

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Meinasin tulla tänne ketjuun möläyttämään että viski on pahaa, mutta Laproaigh on oikeasti hyvää. Sille siis plussa täältäkin.
Hunis
Kitinä paheena
Viestit: 37
Liittynyt: 10.10.2005 13:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Hunis »

Manzel kirjoitti:Tietääkö kukaan anCnoc –merkkisestä Single Malt viskistä?

Sain laatikollisen tuota joulun alla. Antaja muistaakseni sanoi, että on halvimmasta päästä.

Halpuus ei nyt ole ongelma, vaan maku.
Kun tuota ei vissiin myydä Suomessa (tietoja ei paljoa löydy) enkä tajua viskeistä mitään, kun en väkeviä nauti, olisi kiva tietää, kehtaako noita edes antaa lahjaksi eteenpäin..
Yhden tosin ajattelin säilyttää baarikaapissa koristeena.
En tiiä tosta, mutta lupaan selvittää ensi viikollaa löytyykö Suomesta. Ja jos ei löydy niin mistä sitten löytyisi ja mihin hintaan... Alkon listoilta ei löydy, sen voin sanoa suoraa, mutta selvitellään...
Pohjalta on helppo ponnistaa ylöspäin.
Hunis
Kitinä paheena
Viestit: 37
Liittynyt: 10.10.2005 13:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Hunis »

Kokeilkaas muuten viski raamattu Whiskymagazinee... Täysin riippumaton vertailija. Hintoihin ei kannata kylläkään uskoa, mutta tietomäärä mitä tarjoavat on aivan huima. Mikäli Alkon valikoimiin tulee kysymyksiä niin saa osoittaa tännepäin...
Pohjalta on helppo ponnistaa ylöspäin.
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

masa kirjoitti:Viski kuuluu olla huoneenlämpöistä.

Olet väärässä. Kun Minä juon viskiä, sen kuuluu olla viileämpää.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

SikaMika kirjoitti:
masa kirjoitti:Viski kuuluu olla huoneenlämpöistä.

Olet väärässä. Kun Minä juon viskiä, sen kuuluu olla viileämpää.
Älä sitten turhaan osta mallasviskejä, jos et edes vaivaudu opettelemaan asiaa oikein. Jack Daniels on sun juomas kun jäillä pilaat.




Manzel! Mä voin ostaa sulta sen anCnocin pois. Se on kaameaa kuraa :P


Luetaan näitä ketjuja prkl!
masa kirjoitti:Kannattaa muuten testata anCnocia, jos vastaan tulee. Varsin erinomainen juoma.

http://www.whisky.com/brands/an_cnoc_brand.html
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

masa kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:
masa kirjoitti:Viski kuuluu olla huoneenlämpöistä.

Olet väärässä. Kun Minä juon viskiä, sen kuuluu olla viileämpää.
Älä sitten turhaan osta mallasviskejä, jos et edes vaivaudu opettelemaan asiaa oikein.

Sä et nyt ymmärrä. Se miten Mä juon viskini, on Mulle oikein. Määrittele "oikein".

No myönnetään, lisään lasiin kuitenkin viskiä kun jäät ovat sulaneet enemmän, jottei litku vetisty liikaa. Luultavasti siirrynkin tulevaisuudessa juomaan viskini raakana, mutta se ei silti tarkoita ettenkö mä olisiko aina oikeassa. Ymmärsitkö? No, ei se mitään.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

SikaMika kirjoitti: Sä et nyt ymmärrä. Se miten Mä juon viskini, on Mulle oikein. Määrittele "oikein".
Ymmärränhän. Sä olet just kuin Gattaca kysymässä pukeutumisvinkkejä, ja niitä saatuaan se kiskoo päälle vanhan flanelipaitansa.


Juo jenkkiviskejä. Niiden makua ei voi jäilllä pilata.
Tix

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Tix »

Jos jostain syystä haluat viskisi viileämpänä (mikä kyllä peittää makua) niin älä ihmeessä käytä jäitä. Vetinen viski maistuu juuri siltä, eli vetiseltä. Jäähdytetty lasi olisi parempi vaihtoehto maun kannalta.
SikaMika

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

masa kirjoitti:
Sä olet just kuin Gattaca kysymässä pukeutumisvinkkejä, ja niitä saatuaan se kiskoo päälle vanhan flanelipaitansa.

*reps*

Täytyy kai sitten uskoa ja kokeilla kiskoa nuo raakana ja lämpimänä.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti:Jäähdytetty lasi olisi parempi vaihtoehto maun kannalta.
Kyllä, mutta jos opetalla meinaa, niin raakana vaan alusta lähtien. Ota nautittavaksi four roses bourbon ja laphroaig. Ensin huikat 4ruususta ja sitten lapparista, niin huomaat miten hyvää ja herkullista se lappari olikaan :D

Ps, ota vesilasi viereen aluksi. Se vähän helppottaa,jos meinaa olla liian jyrkkää.
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Mulle toi homma toimii edelleenkin parhaiten niin, että nakkaan pari jäänpalasta lasiin ja tärpätit perään. Alan hörppimään viskiä kunhan jäät ovat ensin hieman sulaneet, jolloin röpön lämpötila ja maku on minun aisteilleni optimaalinen. Toimii.
EI EI EI EI!!

Opettele tuo maun peittäminen jenkkipaskaviskien kanssa, mutta älä hyvä mies raiskaa sinkkumaltaita jäillä. Sama kuin joisit XO:ta kokiksella. Pyhäinhäväistys. Viski kuuluu olla huoneenlämpöistä. :igor:
Kumpi on tärkeämpää, juoda alkoholinsa niin kuin se parhaalta omassa suussa maistuu, vai juoda alkoholinsa niin, kuin puritanistit väittävät sen parhaalta maistuvan?

Itse en juuri tykkää leikellä viskejäni edes vesitilkoilla, enkä varsinkaan ymmärrä kahdella jääpalalla viskinsä luiruttamista, mutta jokainen silleen kuin parhaalta omassa suussa maistuu, eiks jeh? Muu on turhaa elitisteilyä.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Kumpi on tärkeämpää, juoda alkoholinsa niin kuin se parhaalta omassa suussa maistuu, vai juoda alkoholinsa niin, kuin puritanistit väittävät sen parhaalta maistuvan?
Juoda juoma siten, kuin se on tarkoitettukin juotavan. Ei liian kylmänä, ei liian vetisenä.
, mutta jokainen silleen kuin parhaalta omassa suussa maistuu, eiks jeh? Muu on turhaa elitisteilyä.
No ei. Mitä varten silloin edes opettelee hommaa tekemään oikein, jos menee heti siitä mistä aita on matalin. Voihan sitä sisäfileenkin laitaa mikrossa, tai paistaa pannulla korppukuivaksi, mutta silloin se on mennyt vituiks, eiks jeh?
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:No ei. Mitä varten silloin edes opettelee hommaa tekemään oikein, jos menee heti siitä mistä aita on matalin. Voihan sitä sisäfileenkin laitaa mikrossa, tai paistaa pannulla korppukuivaksi, mutta silloin se on mennyt vituiks, eiks jeh?
Tota, ihan kiva analogia, mutta omaa ajatusmalliasi vastaan puhuva. Väitän nimittäin että jos sisäfile kypsytetään mikrossa, siitä nauttimista pitää todella opetella siinä missä pannulla paistetusta taasen saa nautintonsa ihan luonnostaan ja selittelemättä sekä pikkurilliä pystyssä pitämättä. En ymmärrä miksi pitää väkisin opetella pitämään jostain sellaisesta joka ei maistu luonnostaan omassa suussa hyvältä, ja olemaan pitämättä jostain sellaisesta joka maistuu luonnostaan omassa suussa hyvältä. Sosiaalisia paineitako kenties?

Tutkimusten perusteella kun ihmisille voidaan juottaa vaikka sadevettä takapihan laskuämpäristä kalliilla hinnalla, ja ne pitää sitä vaikka millaisena upeanmakuisena erikoisherkkuna kun niille luodaan mielikuva sen eksoottisesta alkuperästä, oikeanlaisesta nauttimistavasta ja hinnakkaasta arvosta. Omia makuhermojaan halveksivaa ja itseään kusettavaa psyykkausta siis. Ihan niinkuin viskien "oikeissa" nautintatavoissa.
Viimeksi muokannut Herra Manala, 06.04.2008 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BettyB.

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Herra Manala kirjoitti:Sosiaalisia paineitako kenties?
Ei millään pahalla, mutta kun sä itse yleensä täällä vaahtoat siitä miten asiat tulee tehdä aina OIKEIN (=sun tavalla, esim. beef jerky tai vaikkapa popparit), niin kyllähän tää korvaan särähtää. Mutta sulla taitaa vaan olla pakonomainen tarve olla kaikkien kanssa eri mieltä.
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

BettyB. kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta kun sä itse yleensä täällä vaahtoat siitä miten asiat tulee tehdä aina OIKEIN (=sun tavalla, esim. beef jerky tai vaikkapa popparit), niin kyllähän tää korvaan särähtää. Mutta sulla taitaa vaan olla pakonomainen tarve olla kaikkien kanssa eri mieltä.
Pata kattilaa. Kaikkihan on niin kauan hyvin kunhan ihmiset eivät pidä paidanhelmaa housujen päällä, vaan jaloista löytyy kybällä tyylikkäämmät crocsit ja legginsit. Voit siihen suhteutettuna ihan miettiä kuka täällä vaahtoaa asioiden oikeintekemisistä. Oman reseptin julkaisu jostain Beef Jerkystä tai poppareista kun ei mene vielä lähellekään samaan kastiin psykoottisuudessaan ja pihallaolevuudessaan. Paitsi tietenkin jos olen mennyt oikein kieltämään ihmisiä tekemästä jerkyjään omilla tavoillaan, kuten sinä ja masa tykkäätte pikkurilli pystyssä tehdä.
BettyB.

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Herra Manala kirjoitti:kuten sinä ja masa tykkäätte pikkurilli pystyssä tehdä.
Voitko osoittaa viestihistoriastani edes yhden tällaisen kohdan? Jos löytyy, lupaan poistua palstalta lopullisesti sun paidanhelmojas arvostelemasta.
Herra Manala

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

BettyB. kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:kuten sinä ja masa tykkäätte pikkurilli pystyssä tehdä.
Voitko osoittaa viestihistoriastani edes yhden tällaisen kohdan? Jos löytyy, lupaan poistua palstalta lopullisesti sun paidanhelmojas arvostelemasta.
Ja sitä pukeutumistako ei tähän sitten lasketa? Miksi? Sehän on juurikin sitä pahimman luokan vaahtoamista siitä miten asiat tehdään OIKEIN ja miten ne tehdään VÄÄRIN. Ja miten EI SAA pukeutua tietyllä tavalla koska se on suuri tyylirikko ja miten PITÄÄ pukeutua muovisandaaleihin ja nylonkalsareihin koska se on in. Nähty.

Mitä esimerkiksi tohon Beef Jerkyyn tulee, niin Aarne itse pyysi tekstissään second opinionia asiasta, ja sellaisen annoin. Silti en missään kohdassa sanonut, että asiat pitäisi tehdä minun tyylilläni, tai että Aarne olisi jossain tehnyt itse väärin / pilannut jotain.

Joten joo. Onhanse vähän huvittavaa, että asioihin aina tarttuu ne ihmiset, joilla ne omat kattilat kaapeissa koviten kolisee, eikä itse asiaan ole mitään konkreettista sanottavaa.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Tutkimusten perusteella kun ihmisille voidaan juottaa vaikka sadevettä takapihan laskuämpäristä kalliilla hinnalla
Tutkimuksista vitut ja viis, mutta onhan se nyt perkele melkoinen pyhäihäväistys, että toopet menee ja lantraa paskaojan vedestä lantratulla ja klooratulla raanavetellä 10-30 vuotta tynnyrissä hautoneen jalojuoman, jota on jalostettu monen sukupolven voimin. Kyllä Grand Old Man Laphroaig kääntyy haudassaan, kun kuulee että joku lantraa sen elämäntyötä vaikkapa turkulaisella kraanapaskavetellä.

Vähän rispetiä hei sille lampaanpanijalle jonka suku on elämänsä juoman tekemiseen uhrannut.

Jos ei sinkkumallasta pysty juomaan sellaisena kuin se on, ei ole makuaisti vielä kehittynyt tarpeeksi. Luulisi varsinkin sinun sellaisen asian ymmärtävän.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa kirjoitti: Jos ei sinkkumallasta pysty juomaan sellaisena kuin se on, ei ole makuaisti vielä kehittynyt tarpeeksi.
Siinä hyvä pointti, ehkä SM:n makuaisti ei ole vielä täysin kehittynyt. Tässä välivaiheessa voi "raiskata" viskejä, ei ole sulta pois. Pahaahan se tekee kuulla asiasta, mutta anna nyt hyvä mies toisen totutella ja oppia.
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Elppis kirjoitti:mutta anna nyt hyvä mies toisen totutella ja oppia.
No voi snif mikä toverihenki.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa kirjoitti:
Elppis kirjoitti:mutta anna nyt hyvä mies toisen totutella ja oppia.
No voi snif mikä toverihenki.
Pitäiskö tässä ruveta haukkumaan?
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti:Sosiaalisia paineitako kenties?
masa tykkäätte pikkurilli pystyssä tehdä.
Ryhähähäh. Oleksä vittu ihan tosissas aukomassa ja vittuilemassa mulle pikkurilleistä ja sosiaalisista paineista?
BettyB.

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Ryhähähäh. Oleksä vittu ihan tosissas aukomassa ja vittuilemassa mulle pikkurilleistä ja sosiaalisista paineista?
Älä nyt, kohta sutkin diagnosoidaan psykoottiseksi ja pihalla olevaksi.
NegaDuck

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

BettyB. kirjoitti:vaahtoat siitä miten asiat tulee tehdä aina OIKEIN (=sun tavalla, esim. beef jerky
Tä. Mähän pyysin siinä viestissäni täydennystä siihen reseptiin, sillä tiesin ettei omani ollut asiantunteva.
masa

Re: Viskiketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Elppis kirjoitti:Pitäiskö tässä ruveta haukkumaan?
No annat toki palaa jos tarvetta koet.

Onks nää sit niitä raskaana olevinn naisten emotionaalisia tunteenpurkauksia?
Vastaa Viestiin