Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olen soimaton peli. Ei taivu instrumentit eikä laulu.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

8-12-vuotiaana soitin bassokitaraa koulun bändissä :P Nykyään ei varmaan onnistuis ollenkaan, tai mistä sen tietää.

Suuta soitan kohtuullisen hyvin, siinäpä se.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Pianoa soittelen. Himasta löytyy piano ja sähköurut. Urut vois tosin roudata möksälle, koska en minä niillä himassa koskaan soita.

Ai niin, soitan myös huuliharppua. En tosin ole jaksanut vähään aikaan soitella, joten voi olla, että joutuu vähän treenaamaan ennen kuin pääsee taas jyvälle.

Ai niin osa II: Kauheasti himoitsen rumpuja. Ehkä joskus... En osaa soittaa, mutta olis kiva opetella. Nyttemmin paukuttelen vain pöytiä ja muita esineitä.
aimohaiku

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Pianotunneilla olen lapsena viettänyt aikaa, joten eiköhän pianon soitto ja nuottien lukeminen onnistu edelleenkin. Lauloin myös maineikkaassa kuorossa, joten lauluääni ja nuottikorvakaan eivät ihan onnettomia ole.
milli

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja milli »

Menneisyyteen kuuluu piano- ja kitaratunnit ja laulamista eräässä naiskuorossa ja öh.. joskus pienenä seurakunnan kuorossa.

Pianoa tuli soitettua kuusivuotiaasta yläasteen alkuun saakka, ja kitraa taisin soittaa nelisen vuotta jossain vaiheessa.
masa

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

Onko mastercard soitin?


En mitään. Olen rytmitajuton epämusikantti tanssitaidoton pökkelö.
Edith

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Vaola kirjoitti: Itse kävin lapsena neljä vuotta pianotunneilla, nykyään osaan soittaa vain yhden pedaaliharjoituksen
Mä kävin vaan vuoden, mutta uskoisin osaavani silti edelleen Satu Meni saunaan -klassikon. Koulun pakkonokkahuilulla osasin soittaa Ostakaa makkaraa -tsibaleen, mutta se ei enää menis.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lapsena olin kai kaksi vuotta koulun kuorossa. Äänenmurros tuhosi lupaavan sopraanourani, lopulta minusta tulikin alttoviulu ja viskibasso. Hemmetin hormoonit!

Vanhempani yrittivät suostutella minua lapsena myös pianotunneille, mutta kieltäydyin kun isoveljeni paljasti soitonopettajan olevan varsinainen kusipää-nillittäjä. Hän lopetti itsekin kyseisillä tunneilla käynnin "taiteellisista erimielisyyksistä" johtuen. Jälkikäteen on harmittanut etten mennyt tunneille. Kotona meillä oli hiano piano, oranssi Hellas.

Yritin myös jossain vaiheessa epäonnistuneesti väsätä "edes jotain" parilla Rolandin surkealla MIDI-syntikkamoduulilla (MT-32 ja Sound Canvas), mutta yritykseksi jäi.

Kaikenkaikkiaan aika vähän on jäänyt käteen tällä saralla. Jostain syystä (radio)musiikki tuntuu olevan minulle paljon vähemmän tärkeä asia elämässä kuin keskivertoihmisille. Jostain syystä parhaimmat musiikilliset kiksit olen aina saanut elokuvien ja tietokonepelien musiikeista, en niinkään esiintyvien taiteilijoiden tuotoksista. Kumma juttu, en ymmärrä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
SikaMika

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kitaraa tullut rämpyteltyä enemmän tai vähemmän 20 vuotta. Aikoinaan bänditouhujen sivussa tuli paukuteltua rumpujakin ja bassohan taittuu joten kuten kitarasankaruuden ansiosta. Pianoa/urkuja osaan soittaa huonosti. Kaikki edellä mainitut "taidot" kitaraa lukuunottamatta ovat täysin umpiruosteessa, kitarasoolokaan ei irtoa aivan yhtä letkeästi kuin joskus nuorempana.
prosessi

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Piano, huuliharppu, kalakukkopilli ja nokkahuilu soivat siedettävästi, vähän kitarakin. Osaan myös edelleen laulaa puhtaasti kaiken ala-asteella Marianne Segerstamin tunneilla opetetun, joten laulutaitoakin vissiin saattaisi löytyä. Toisaalta kaikki Mariannen oppilaat osasivat laulaa puhtaasti, joten vaikea sanoa varmaksi.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

No nii, eiköhän perusteta bändi? Mä voin keittää kahvia.
prosessi

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kreitsu kirjoitti:No nii, eiköhän perusteta bändi? Mä voin keittää kahvia.
Ja bändin nimeksi lyhyesti ja ytimekkäästi Kitinä?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23492
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:Olen rytmitajuton epämusikantti tanssitaidoton pökkelö.
Toinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kreitsu kirjoitti:No nii, eiköhän perusteta bändi? Mä voin keittää kahvia.
Mä osaan tupeerata.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vihtahousu

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Bluntly kirjoitti:
masa kirjoitti:Olen rytmitajuton epämusikantti tanssitaidoton pökkelö.
Toinen.
Viides.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

prosessi kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:No nii, eiköhän perusteta bändi? Mä voin keittää kahvia.
Ja bändin nimeksi lyhyesti ja ytimekkäästi Kitinä?
Mikä ettei. Sitten vaan maailmaa valloittamaan. Kannattaa jo hyvissä ajoin jättää se leipätyö, ettei se häiritse treenejä.
Elppis kirjoitti: Mä osaan tupeerata.
Eli stailisti on myös löydetty.
Bliss

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

En soita mitään enkä varsinkaan laula, mutta voin tulla heittelemään teitä tomaateilla kun musisoitte.
Tix

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Bliss kirjoitti:En soita mitään enkä varsinkaan laula, mutta voin tulla heittelemään teitä tomaateilla kun musisoitte.
Nälkätaiteilijat kiittävät, varsinkin jos pistät sekaan pallon mozzarellaa ja patongin.
prosessi

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kreitsu kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:No nii, eiköhän perusteta bändi? Mä voin keittää kahvia.
Ja bändin nimeksi lyhyesti ja ytimekkäästi Kitinä?
Mikä ettei. Sitten vaan maailmaa valloittamaan. Kannattaa jo hyvissä ajoin jättää se leipätyö, ettei se häiritse treenejä.
Tehdään noista tanssitaidottomista pökkelöistä tanssiryhmä, visiossani ne voisivat pukeutua vaikkapa hattivattiasuihin ja heilua lavalla kukin omaan tahtiinsa. Mistäs saadaan niiden ylle keinotekoisia salamoita?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kyllä bändäreitäkin tarvitaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Osaan kaikkea huonosti, soittaa en olenkaan!
Voin tulla katsomon räyhähengeksi!
Pyyhin Netikettiin..
ninnithequeen

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Pianoa. En ole tosin kokeillut vuosiin, ja tyttären uudet urut vähän himottais...

Ja nokkahuilua kans. Stairway to Heavenin huiluosuudet menee sillä kans sen Ostakaa Makkaraa lisäks :D
Herra Manala

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Pianotunteja otin itsekin pienenä vuoden verran, mutten voi kehua osaavani soittaa moista rojua. Kohtuullisen hyvätasoinen syntikka kyllä löytyy (melko käyttämättömänä) kaapista. Rumpuja osaan soittaa tyydyttävästi.

Laulaa olisi ollut mukava joskus opetella, mutta taitaa olla kohdaltani vähän myöhäistä jo. Kitaraa olisi kanssa kiva oppia soittamaan.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Pianoa ja poikkihuilua, pianoa huomattavasti paremmin. Sit omasta mielestäni osaan myös laulaa, muilta on tullu aika vaihtelevia mielipiteitä. (Mut sehän se just onki; makuasia. 8) ) Kitaralla osaan soittaa jotain sointuja, tykkäsin joskus ripari-ikäsenä säestää omaa lauluani. (Lempibiisejä oli mm. Guns ' Rosesin Don't cry ja Apulannan Päivästä toiseen. :wink: )
Lisäksi oon erittäin hyvä musiikinteoriassa ja italiankielessä.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä instrumenttia osaat soittaa?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

sipsi kirjoitti:Pianoa ja poikkihuilua, pianoa huomattavasti paremmin. Sit omasta mielestäni osaan myös laulaa, muilta on tullu aika vaihtelevia mielipiteitä. (Mut sehän se just onki; makuasia. 8) ) Kitaralla osaan soittaa jotain sointuja, tykkäsin joskus ripari-ikäsenä säestää omaa lauluani. (Lempibiisejä oli mm. Guns ' Rosesin Don't cry ja Apulannan Päivästä toiseen. :wink: )
Lisäksi oon erittäin hyvä musiikinteoriassa ja italiankielessä.
Kuka sä oot ja mitä sä teit mun käheeääniselle siideriorjalle?
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin