Unelmatalosi?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Paras noista:

1. Kastelli
7
50%
2. Jukka
1
7%
3. Omatalo
5
36%
4. Älsbyhus
1
7%
 
Ääniä yhteensä: 14

ninnithequeen

Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mikä näistä seuraavista olisi Sinun unelmatalosi?

http://www.iltalehti.fi/taloextra/20080 ... 9_tx.shtml

Jos nyt noista neljästä kuvien taloista pitäisi valita? Miksi?

Laittakaa myös linkkiä muihin Unelmataloihin, kiitos.
Pyry-Matias

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Vaihtoehto kakkonen esiintyi epäedukseen. Muut aika tasaväkisiä, päivän kunto ratkaisee. Vastasin ykösen.
BettyB.

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Noista vaihtareista ykkönen, kolmonen melko tasaväkisenä mutta vaatisi kyllä toisen värin ja erilaisen pihan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mulle kelpais noi kaikki. Yksikerroksinen on tietty aina käytännöllisempi, musta tuntuu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kiinnostaa enemmän pohjaratkaisu kuin julkisivu. Luulisin noiden kaikkien olevan epäkäytännöllisiä.

Mieluiten piirtäisin itse ammattilaisen kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Musta kolmonen ehdottomasti paras. Ainakin ulkoapäin, siis.
Ja haluan ehottomasti erillisen keittiön. Ei siis mitään saarekesysteemiä, josta suora näkymä olkkariin, puistatus. Keittiö keittiönä. Oonko outo tässä suhteessa?
BettyB.

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

ninnithequeen kirjoitti:Oonko outo tässä suhteessa?
Oot :piru:

Mun keittiöstä tule iiiiiiso, paljon lasku- ja kaappitilaa ja sitten se puuhastelupiste sinne ruokailutilan (ja ehkä olohuoneenkin) suuntaan, että voin viihdyttää samalla vieraita kun valmistan ruokaa. Ja keittiöstä iso jotta sinne mahtuu joskus muitakin kokkeja kuin minä.

Oikeasti haluan loft-kämpän, olin kovin iloinen kun luin lehdestä että sellaisia saatettaisiin alkaa rakentelemaan pk-seudulle lisää mm. vanhoihin teollisuusrakennuksiin.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

BettyB. kirjoitti:Ja keittiöstä iso jotta sinne mahtuu joskus muitakin kokkeja kuin minä.
Vaikka tilan puolesta samaan keittiöön mahtuisikin, niin ei sinne silti toista kokkia sinun kanssa samaan aikaan taida mahtua... :P
Älä löi! En ole hurrit!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

ninnithequeen kirjoitti:Ja haluan ehottomasti erillisen keittiön. Ei siis mitään saarekesysteemiä, josta suora näkymä olkkariin, puistatus. Keittiö keittiönä. Oonko outo tässä suhteessa?
Erillinen keittiö on kiva, mutta keittiössä ei mielellään syö, eli ruokapöydän pitää sijaita muualla.

Ihmeen rumia nuo kaikki talopaketit ovat. Talopaketti perustuu edullisuuteen ja kaikki ylimääräiset nurkat sotivat edullisuutta vastaan. Tästä syystä en ymmärrä miksi kaikki yrittävät häivyttää suorakulmiomuodon.

Jos suorakulmio on konseptin kannalta paras, niin tuota muotoa pitäisi syleillä avoimesti. Kuistit, erkkerit, syvennykset, pylväät ja ihme lipat kuuluvat ihan muualle kuin edulliseen talokonseptiin. Noita elementtejä ei muuten hintavammissa taloissa näy, joten onko tässä takana se, että köyhät haluavat leikkiä kartanoa tai pappilaa kuten joku terävästi havainnoi tämän kesän asuntomessuilla?
BettyB.

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Kimmen kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:Ja keittiöstä iso jotta sinne mahtuu joskus muitakin kokkeja kuin minä.
Vaikka tilan puolesta samaan keittiöön mahtuisikin, niin ei sinne silti toista kokkia sinun kanssa samaan aikaan taida mahtua... :P
Meinasin sanoa aluks samaa, mut ei toi hei kaikkiin päde, ainoastaan sellasiin jotka haluaa käännellä ja vispailla ILMAN LUPAA! :P
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

BettyB. kirjoitti:Meinasin sanoa aluks samaa, mut ei toi hei kaikkiin päde, ainoastaan sellasiin jotka haluaa käännellä ja vispailla ILMAN LUPAA! :P
Kääntely ja vispaaminen on intohimoni.
Älä löi! En ole hurrit!
Herra Manala

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ei taidakaan tarvita sanoa mitään. Voisin nimittäin allekirjoittaa ihan joka lauseen minkä BettyB on tähän mennessä tässä keskusteluketjussa kirjoittanut. Aika skeeriä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mahdollisimman pieni keittiö mutta suuri makuuhuone, jotta jälkimmäiseen mahtuu muitakin kuin minä ja voin samalla huvittaa muita vieraita jos olen panemassa jonkun kanssa. Saunan seinälle haluan suihkukellon jotta ei tule oltua saunassa liian kauaa ja nestehukka perii.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti:Saunan seinälle haluan suihkukellon jotta ei tule oltua saunassa liian kauaa ja nestehukka perii.
Saunaan tarvitaan saunakello, ei sinne suihkukello käy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Herra Manala

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bluntly kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Saunan seinälle haluan suihkukellon jotta ei tule oltua saunassa liian kauaa ja nestehukka perii.
Saunaan tarvitaan saunakello, ei sinne suihkukello käy.
Saako noita lidlistä?
BettyB.

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Herra Manala kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Saunan seinälle haluan suihkukellon jotta ei tule oltua saunassa liian kauaa ja nestehukka perii.
Saunaan tarvitaan saunakello, ei sinne suihkukello käy.
Saako noita lidlistä?
Kysy Ankalta, se tietää tollaset jutut.
Theodore Taylor

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Theodore Taylor »

Vaihtoehtoja tsekkaamatta vastaan, että avaimet käteen ja ylläpidettynä. Joskus taannoin Aino iski ytimiin, mutta näin järkiin tulleena siinäkin taisi olla aivan liikaa neliöitä ylläpidettäväksi, puhumattakaan siitä läänistä jonka se vääjäämättä vaatisi ympärilleen. Juuri nyt vähäinenkin pihanhoito, tai siis puutarhurointi, tuntuu jotenkin tärkeämpään tarkoitukseen varatun ajan hukkaamiselta. Ehkä niitä liljoja on voi alkaa hoitamaan siinä vaiheessa kun ei nivelet enää anna periksi muulle kuin puutarhasaksille. Siihen asti ne voi ostaa kaupasta vaasiin. Siis talo kuin talo, kunhan se vastaa tarkoitustaan.
Storia

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Kaikki vaihtoehdot on mielikuvituksettomuudessaan sekä tylsyydessään karseita. Jos joku olisi pakko ottaa, niin kolmonen ja sekin vain siksi, että sen voisi samantien panna lihoiksi.

Ulkomailla näkee värejä, mosaiikkipintoja, valurautaparvekkeita, isoja terasseja..:-P

Koitin googlettaa jotain esimerkiksi, mutta en löytänyt kuin jotain sinne päin...mutta joo, tänne päin:

Kuva

Kuva
Herra Manala

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Storia kirjoitti:Koitin googlettaa jotain esimerkiksi, mutta en löytänyt kuin jotain sinne päin...mutta joo, tänne päin:
Taitaa olla tonttimaa kyöpelinvuorelta aika hinnakasta.
Storia

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Herra Manala kirjoitti:
Storia kirjoitti:Koitin googlettaa jotain esimerkiksi, mutta en löytänyt kuin jotain sinne päin...mutta joo, tänne päin:
Taitaa olla tonttimaa kyöpelinvuorelta aika hinnakasta.
Kyöpelinvuori on Nokialla, eikä tonttimaa paljoa maksa. Bosphoruksen salmella sen sijaan se voi jo hieman maksaakin!
posteljaana

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja posteljaana »

Ei minusta kallis ja hulppea ole paras, vaan sellainen oma pieni pesäkolo, jonka tuntee omakseen.

Vaihtoehdoista vastasin ykkösen, koska oli parhaan näköinen ja olisi kiva saada niin paljon tilaa, että kaikille tavaroilleni löytyisi arvoinen paikka ja niiden välissä voisi hengittää tilaa ja kutsua vaikka vieraita kokkareille.

Vaan pian minulla taas tila täyttyisi todellisella luonteellani ja tila olisi boheemia täynnä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Herra Manala kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Saunan seinälle haluan suihkukellon jotta ei tule oltua saunassa liian kauaa ja nestehukka perii.
Saunaan tarvitaan saunakello, ei sinne suihkukello käy.
Saako noita lidlistä?
Tuskin, mutta muistaakseni sillä vuolukivestä esineitä tekevällä firmalla on joskus ollut tuollainen valikoimissaan. Itsehän en toki tarvitse koska saunasta poistutaan sillä sekunnilla kun kalja loppuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

McJanne kirjoitti:Suosikkini alla,
Tuo näyttäisi parhaalta tähän mennessä, vaikkakin väärän värinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Herra Manala

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bluntly kirjoitti:saunasta poistutaan sillä sekunnilla kun kalja loppuu.
Mites ton lämpöpuolen oot ratkaissut? Kaljahan lämpenee saunassa vastenmielisen nopeasti, joten ajankäytöstä muodostuu joka tapauksessa ongelma vaikka kalja ei loppuisikaan, koska pidemmissä löylysessioissa se alkaa lähestyä kiehumispistettä.

Toimisikohan jääkaappi lauteiden alla?
ninnithequeen

Re: Unelmatalosi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Janne: tuo on upea!
Vastaa Viestiin