Jääkiekon MM-kisat

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Suomen sijoitus

kulta
4
21%
hopea
4
21%
pronssi
2
11%
4.
3
16%
5.-6.
4
21%
7. tai huonompi
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 19

Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

urpiainen kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Mistähän tolle Hagmanille vaan sais kädet? Luistella se osaa ja pelinlukutaito on huippuluokkaa, mutta maalinteko on yhä yhtä heikkoa kuin aina ennenkin.
Joo. Mutta "aina ennenkin"? Eikö se juniorimaajoukkueissa ja Suomessa vielä osannut - nyt vain pelannut vuosikausia NHL:ssä muussa roolissa.
No en muista satavarmasti miehen uraa, mutta muistan aina tuskastuneeni Hagmanin esittämän vauhdikkaan pörräämiseen, joka aina päätyy joko ohilaukaukseen, kassarin patjoihin tai kiekon menetykseen hyökkäysalueella. En kyl muista miehen tehneen kuin yhden maalin ja senkin nuorten MM-kisoissa. Sitä uskomatonta ja päämäärätöntä hyörimistä, pyörimistä ja pörräämistä sitten onkin muistoissa ihan riittävästi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onslow kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Mistähän tolle Hagmanille vaan sais kädet? Luistella se osaa ja pelinlukutaito on huippuluokkaa, mutta maalinteko on yhä yhtä heikkoa kuin aina ennenkin.
Joo. Mutta "aina ennenkin"? Eikö se juniorimaajoukkueissa ja Suomessa vielä osannut - nyt vain pelannut vuosikausia NHL:ssä muussa roolissa.
No en muista satavarmasti miehen uraa, mutta muistan aina tuskastuneeni Hagmanin esittämän vauhdikkaan pörräämiseen, joka aina päätyy joko ohilaukaukseen, kassarin patjoihin tai kiekon menetykseen hyökkäysalueella. En kyl muista miehen tehneen kuin yhden maalin ja senkin nuorten MM-kisoissa. Sitä uskomatonta ja päämäärätöntä hyörimistä, pyörimistä ja pörräämistä sitten onkin muistoissa ihan riittävästi.
Luulen kyllä, että muistat paremmin kuin minä. Kuulostaa nimittäin siltä, että minä muistan nuo pari onnistumista, ja olen siitä muodostanut vallan ylioptimistisen kuvan. Tuossa ohilaukausten jalossa taidossa suomalaiset olivat yleisemminkin aika vahvoilla eilen. Siinä missä kanadalaiset pistivät aika vakuuttavasti kiekkoa pieneen koloon Rinteen olkapään yläpuolella, suomalaisilla oli vaikeuksia osua tolppien väliin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

urpiainen kirjoitti:
Onslow kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Joo. Mutta "aina ennenkin"? Eikö se juniorimaajoukkueissa ja Suomessa vielä osannut - nyt vain pelannut vuosikausia NHL:ssä muussa roolissa.
No en muista satavarmasti miehen uraa, mutta muistan aina tuskastuneeni Hagmanin esittämän vauhdikkaan pörräämiseen, joka aina päätyy joko ohilaukaukseen, kassarin patjoihin tai kiekon menetykseen hyökkäysalueella. En kyl muista miehen tehneen kuin yhden maalin ja senkin nuorten MM-kisoissa. Sitä uskomatonta ja päämäärätöntä hyörimistä, pyörimistä ja pörräämistä sitten onkin muistoissa ihan riittävästi.
Luulen kyllä, että muistat paremmin kuin minä. Kuulostaa nimittäin siltä, että minä muistan nuo pari onnistumista, ja olen siitä muodostanut vallan ylioptimistisen kuvan. Tuossa ohilaukausten jalossa taidossa suomalaiset olivat yleisemminkin aika vahvoilla eilen. Siinä missä kanadalaiset pistivät aika vakuuttavasti kiekkoa pieneen koloon Rinteen olkapään yläpuolella, suomalaisilla oli vaikeuksia osua tolppien väliin.
Eihän tuossa sinänsä mitään uutta ole. Pistepörssien parhaat maalintekijät jätetään kovin usein kotiin erilaisten rooli- ja yleispelaajien tieltä ja sitten kädet eivät riitä laittamaan kiekkoa kehikkoon tai nostamaan patjan yli. Melkein joka vuosi sama ongelma, Suomi joutuu luomaan hirvittävän määrän paikkoja per maali. Siksi yksi teukkasalama vastaakin kahta villevahalahtea vaikka olisi kuinka diesel.
MGandhi

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

LOL tätä esiopiskeltujen ja 'asiantuntijamaisten' lätkäfraasien määrää. :D

Viihdyttävä ketju, jatkakaa...

OT: Miksi muuten vasta eilen alettiin taklaamaan? Olin suorastaan raivon vallassa V-V matsissa kun sitä vitullista viiden miehen sumppua maalilta ei poistettu taklaamalla. Eilen taklattiin esimäisessä erässä varmaan enemän kuin kahdessa edellisessä ottelussa yhteensä.
bedlam

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

urpiainen kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Ruutu kolmeen kertaan laukomassa oli vielä hyvää huumoria hyvän pelin päälle.
En oikein näe tätä huumorina. Eikö Ruudulla ole aika komeat tilastot rankkareista NHL:ssä?
No minusta kolme kertaa on jo ihan selkeetä huumoria. Naureskelihan nuo valmentajat ja Ruutu itekkin tuossa tilanteessa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Paha Keisari kirjoitti:Kanada teki just sen minkä tarvikin eikä enempää viitsinyt...
Väärin. Kanada teki sen minkä pystyi ja hävisi. Suomi olisi hyvin voinut voittaa ottelun varsinaisella peliajalla, mutta ei saanut lukuisista paikoistaa kuin ne kolme maaliansa. Suomi oli eilen selvähkösti parempi joukkue.

Kanada ei siis vakuuttanut. Suomi puolestaan näytti, että se kykenee voittamaan jokaisen joukkueen tässä turnauksessa pelkästään pelaamalla omilla vahvuuksillaan ja onnistuen siinä..
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bedlam

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ruotti halusi pelata puolivälieränsä torstaina iltapäivällä, niin Suomi-USA siirrettiin keskiviikoillalle. Että sillälailla.

Jos USA voitetaan, niin seuraavassa pelissä sitten Venäjää vastaan.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti: Siinä missä kanadalaiset pistivät aika vakuuttavasti kiekkoa pieneen koloon Rinteen olkapään yläpuolella, suomalaisilla oli vaikeuksia osua tolppien väliin.
Tätä tuli kanssa ihmeteltyä, että missä ne käsillä taituroivat mailajongloorit ovat. Hienosti rakennettuja pelejä ja rohkeaa ylös menoa, mutta roiskaisuilla menee sisään vain aina sillooin tällöin.

Suomen hyökätessä sai jännittää, että joko nyt menisi - kun Kanadan tullessa sai jännittää, että ei kai taas menisi.

Hieno trilleri kuitenkin.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Kanada teki just sen minkä tarvikin eikä enempää viitsinyt...
Väärin. Kanada teki sen minkä pystyi ja hävisi. Suomi olisi hyvin voinut voittaa ottelun varsinaisella peliajalla, mutta ei saanut lukuisista paikoistaa kuin ne kolme maaliansa. Suomi oli eilen selvähkösti parempi joukkue.

Kanada ei siis vakuuttanut. Suomi puolestaan näytti, että se kykenee voittamaan jokaisen joukkueen tässä turnauksessa pelkästään pelaamalla omilla vahvuuksillaan ja onnistuen siinä..
Et yhtään huomannut. että millä puolivaloilla esim. Heatley pelasi liki koko pelin? Tuollaista peliä et tule Kanadalta näkemään jatkossa. Kanadalle riitti 1 piste ja se näkyi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Paha Keisari kirjoitti:Et yhtään huomannut. että millä puolivaloilla esim. Heatley pelasi liki koko pelin?
Se on hänen valitettava (oman joukkueen kannalta) asia, mutta ei muuta sinänsä mitään. Heatley nyt muutenkin usein syyllistyy näkymättömyyteen.
Pointtini oli kuitenkin se, että Kanada varmasti yritti kaikkensa, koska olihan heilläkin kyseessä tärkeä kenraali ns. kuolemanpeliä ajatellen ja heilläkin voitto varmasti ainoa vaihtoehto. Varmasti oli tarkoitus saada peli siihen kuosiin kun se jatkopeleissä kuuluu olla, kyse kun on joukkueen kehittymisestä ja kasvamisesta läpi turnauksen.

Mutta kuten tässä(kin) ketjussa on harvinaisen selvästi käynyt ilmi, ihminenhän näkee juuri sen minkä haluaa nähdä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mutta kuten tässä(kin) ketjussa on harvinaisen selvästi käynyt ilmi, ihminenhän näkee juuri sen minkä haluaa nähdä.
Minä näin pelin jossa Suomi halusi enemmän voittaa, Kanadan joka halusi pisteen ja Suomen joka sössi sinänsä hyvällä pelillä saamansa maalintekopaikat ja ylivoimat. Positiivista on se, että peli oli hyvää. Tästä ei vain kannata tehdä sellaista johtopäätöstä, että Kanada pelaisi samalla matalalla intensiteetillä seuraavissa peleissä joissa panos on suurempi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Paha Keisari kirjoitti:Minä näin pelin jossa Suomi halusi enemmän voittaa... Tästä ei vain kannata tehdä sellaista johtopäätöstä, että Kanada pelaisi samalla matalalla intensiteetillä seuraavissa peleissä joissa panos on suurempi.
Samaa mieltä näistä.

Halu voittaa on yksi tekijä mitattaessa joukkueiden paremmuutta. Mielestäni Kanada ei ole esittänyt kisojen aikana samanlaista intensiteettiä kuin Suomi eilen. Heillä kävi nyt selvästi niin, että eivät kyenneet nostamaan pelitasoonsa ja intensiteettiä aiemmista helpommista peleistä, toisin kuin Suomi. En sano ollenkaan, että Suomi olisi nyt kisojen suosikki, mutta sanotaanko, että Kanadan joukkueella on selvästi pidempi matka huipputasoonsa kuin Suomella.

Sen verran hyvä muisti minulla on, että muistan elävästi ne lukuisat kerrat, kun Kanada on hitsautunut joukkueena yhteen juuri silloin kun pitää, ei välttämättä yhtään aikaisemmin. Tällöin heitä on vaikea voittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bedlam

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ois kyllä hirveen ankeeta fanittaa jotain urheilua silleen, että "nyt kyllä tulee varmasti turpiin", "okei, ei tullutkaan mutta se johtuukin vain siitä että vastustaja pelasi ihan paskasti", "no jos tää peli meni tuurilla hyvin, niin ei kyllä seuraava ainaskaan".
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ois myös hirveän ankeata fanittaa jotain joukkuetta laput silmillä sokeasti kultaa huutaen. Se ois vähän kuin olis valmis ottamaan kaikki somalipakolaiset vastaan sillä näkemyksellä, että niistä kaikista tulee kuuliaisia veronmaksajia Suomeen.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

bedlam kirjoitti:Ois kyllä hirveen ankeeta fanittaa jotain urheilua silleen, että "nyt kyllä tulee varmasti turpiin", "okei, ei tullutkaan mutta se johtuukin vain siitä että vastustaja pelasi ihan paskasti", "no jos tää peli meni tuurilla hyvin, niin ei kyllä seuraava ainaskaan".
Eiks urheilua saa kattoa yhtään analyyttisesti ilman että siitä kuitenkin nauttii? Voihan sitä olla lukematta tätäkin ketjua jos ahistaa. Pelkkä Suomen pelin hehkuttaminen olis vitun tylsää.
bedlam

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Onslow kirjoitti:Ois myös hirveän ankeata fanittaa jotain joukkuetta laput silmillä sokeasti kultaa huutaen.
Ei tässä sokeena olla oltu, ite veikkasin tasapeliä varsinaiselle peliajalle ja sehän sieltä tuli. Tarkoitin vain sitä perisuomalaista mentaliteettia, että 'eihän tästä vittu mitään tuu kuitenkaan'. Pitää sitä nyt edes toivoa olla.

Edit: ai niin, mutta tuo tasapelihän olisi ennen peliä ollut varmaan sitä "laput silmillä fanittamista"... :perse:
Viimeksi muokannut bedlam, 05.05.2009 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elco

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja elco »

bedlam kirjoitti:Ois kyllä hirveen ankeeta fanittaa jotain urheilua silleen, että "nyt kyllä tulee varmasti turpiin", "okei, ei tullutkaan mutta se johtuukin vain siitä että vastustaja pelasi ihan paskasti", "no jos tää peli meni tuurilla hyvin, niin ei kyllä seuraava ainaskaan".
Tää on just aina tätä. Kun vihu tekee maalin niin on kirves kaivossa - tästä ei enää nousta. Jos noustaan parin maalin takaa voittoon niin ei anneta omille anteeksi sitä, että ylipäänsä koskaan oltiin tappiolla. Jos ykköskenttä tekee maalit niin homma kaatuu siihen, että muilta ei löydy tehoja. Jos muut tekevät maalit niin homma kaatuu siihen, ettei ykköskentältä löydy tehoja. Jos voitetaan jatkoajalla niin olisi pitänyt voittaa varsinaisella ajalla. Jos voitetaan 10-0 niin silloin vika löytyy vihusta. Jos voitetaan tsägäpomppukiekolla niin se on väärin voitettu. Jos vihu voittaa tsägäpomppukiekolla niin pakit ja molari ovat syyllisiä.

Kisat ovat menneet aika helvetin hyvin ja selkeästi yli odotusten : ei yhtään tapiota peliajalla.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

elco kirjoitti:ei yhtään tapiota peliajalla.
Mutta ehkä sitten illalla baarissa?
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

elco kirjoitti:Kisat ovat menneet aika helvetin hyvin ja selkeästi yli odotusten : ei yhtään tapiota peliajalla.
Tästä periaatteessa samaa mieltä. Jätetään tuon valkovenäjämatsin takia kuitenkin toi sana helvetin pois.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Paha Keisari kirjoitti:
elco kirjoitti:Kisat ovat menneet aika helvetin hyvin ja selkeästi yli odotusten : ei yhtään tapiota peliajalla.
Tästä periaatteessa samaa mieltä. Jätetään tuon valkovenäjämatsin takia kuitenkin toi sana helvetin pois.
Komps.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:Kisat ovat menneet aika helvetin hyvin ja selkeästi yli odotusten : ei yhtään tapiota peliajalla.
Ovat. Tämän voisi tiivistää myös siihen, johon Suomen panos ja menestys usein kiteytetään, nimittäin peleihin ns. kuutta muuta kovaa joukkuetta vastaan. Suomen saldo kisoissa siis 1-2-0-0 = 7/9p. ja voitot 3/3. Näistä lähtökohdista vitun kova suoritus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Paha Keisari kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Ois kyllä hirveen ankeeta fanittaa jotain urheilua silleen, että "nyt kyllä tulee varmasti turpiin", "okei, ei tullutkaan mutta se johtuukin vain siitä että vastustaja pelasi ihan paskasti", "no jos tää peli meni tuurilla hyvin, niin ei kyllä seuraava ainaskaan".
Eiks urheilua saa kattoa yhtään analyyttisesti ilman että siitä kuitenkin nauttii? Voihan sitä olla lukematta tätäkin ketjua jos ahistaa. Pelkkä Suomen pelin hehkuttaminen olis vitun tylsää.
Olen taipuvainen olemaan Keisarin linjalla - myös siinä, että Kanada varmaankin saa tarvittaessa itsestään enemmänkin irti. Jos Kanada ja Suomi pelaisivat tänään uudestaan, pitäisin yhä Kanadaa ilmeisenä ennakkosuosikkina. Siitä huolimatta, että Suomi pelasi upeasti ja dominoi kenttätapahtumia. Hieno turnaus tämä on ollut Suomen osalta niin pelillisesti kuin tuloksellisestikin, vaikka pisteitten menettäminen V-Venäjän ja nyky-Slovakian tapaisille maille onkin aika kasaria. Mistä aprikoos tuleekin mieleeni, että Iso-Erich Kühnhacklin poika on kuulemma ikäluokkansa kovimpia lupauksia.

Missä taas tuollainen viileä analyyttisyys minua hieman ärsyttää, ja missä hehkuttamsielle olisikin tilaa, ovat nuo pelaajahaastattelut kaukalon laidalla heti erätauon alettua. Jospa YLE:n tolvanat saisivat kerrankin aloitettua haastattelun hihkumalla, että jumalauta mikä maali ja mitä hallintaa Kanadaa vastaan! Mutta ei, aina latistetaan pelaajan ja katsojan tunnelma alkuunsa, ja saadaan aikaan oikein kliseisen mitäänsanomattomia ja sellaisina totaalisen turhia perusurheiluhaastatteluja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Paljonko jenkit nöyrtyy illalla?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Paljonko jenkit nöyrtyy illalla?
En ole juur jenkkien pelejä katsonut, mutta veikkaan että sellainen perus 4-2 Suomelle kun jäähyilevät. Aika paljon riippuu siitä, miten salliva pillipiipari sieltä löytyy. Mitä tiukempi linja, sen parempi Suomelle.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lähihistoria statseineen on leijonien puolella vahvasti. Eniten huolestuttaa se, että minua ei pelissä oikein mikään huolestuta. Aika huolestuttavaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin