Jääkiekon MM-kisat

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Suomen sijoitus

kulta
4
21%
hopea
4
21%
pronssi
2
11%
4.
3
16%
5.-6.
4
21%
7. tai huonompi
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 19

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jokakeväinen rieha pelmahtaa ruutuihin 24.4. huipentuen 10.5. käytävään finaaliin. Pikkuleijonat näyttivät juuri mallia nuorten kisoissa kyykyttäen Venäjän ja Kanadan, päätyen hienosti pronssille. Ipan Toni Rajala voitti muuten kisojen pistepörssin ennätyspistein ja valittiin parhaaksi hyökkääjäksi, joten pitkästä aikaa olemma saamassa änäriin potentaalisen tähtipelaajan.

Lueskelin tuoretta Veikkaajaa, ja väkisinkin kisakuume kohosi. Vaikka joukkueemme ei ole paperilla todellakaan nimekäs, niin uskon leijonien taistelevan taas mitaleista. Nyanssina minittakoon, että muuan Peetu osallistuu jo 14. kisoihinsa ja on kolmesti valittu All Star- puolustajaksi. Maalivahtiosastomme on kisojen ehdotonta eliittiä.

Sana on vapaa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Nyt on pakko tunnustaa, että en ole lähtökohtiin juuri rostereita paremmin perehtynyt. Ennen kuin vastaan, niin kiinnostaa, että saako joukkueita täydentää välierävaiheessa?
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vaikka palloseuran puolesta olen ikäni liputtanutkin, niin silti. Vahalahti. Voi elämän kevät. Kas kun ei Berg:iä raahattu mukaan. :doh:

Sijat 5-7 ovat saavutus.
Fcuk

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Vihasuhteeni Jaloseen saattaa estää kisakyttäyksen täysin. Ja ehkä vähän se, ettei yhtään Ifk-miestä näy. Turhat kisat. :p
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nykyjoukkue on mielestäni sen verran nimiköyhä, ettei yli kahta hyökkäävää viisikkoa ole kannattavaa mobilisoida. Tästä johtuen voi joukkueessa olla vain rajallinen määrä hyökkäyspään taitoa, jolloin pari kentällistä voivat keskittyä puolustuspelaamiseen. Tästä taas puolestaan seuraa se, että joukkueeseen on valittu ns. roolipelaajia, kuten 30 pojon liigahyökkääjiä, joiden pääasiallinen agenda on pitää oma pää puhtaana. Voin olla myös väärässä, mutta usein näin menetellään.

Lyhyesti: kun ei ole riittävästi hyökkäyspään taitoa, kannattaa puolustaa.

Suomen veikkaan saavan pronssit.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Niba »

7+
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ladbrokesin voittokertoimet:

Venäjä 2.75
Kanada 3.50
Ruotsi 6.50
Tshekki 7.50
SUOMI 11.00
Yhdysvallat 15.00
Slovakia 21.00
Sveitsi 34.00
Latvia 101.00
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ladbrokesin voittokertoimet:

Venäjä 2.75
Kanada 3.50
Ruotsi 6.50
Tshekki 7.50
SUOMI 11.00
Yhdysvallat 15.00
Slovakia 21.00
Sveitsi 34.00
Latvia 101.00
Minä kun en tiedä vedonlyönnistä yhtään mitään, niin väkisinkin herää kysymys, että millä perusteella nämä kertoimet tulevat?

Jos esimerkiksi Suomi jätti viisi kisapassia leimaamatta, niin minusta tuollaisella määrällä laatupelaajia alkaa olla jo merkittävä vaikutus lopputulemaan.

Nykyisellä rosterilla hoidellaan kyllä Norja, mutta sentteriosasto on vähän heppoinen, että jos sinne ei tule vahvistusta, niin jää mitali näistä kisoista saavuttamatta.
bedlam

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Parempi hyvin yhteenliimattu joukkue täynnä vähän tuntemattomampia nimiä, kuin kokoelma änäristä lennätettyjä tykittäjästaroja, jotka ei jaksa puolustaa tai muutenkaan olla järin kiinnostuneita koko hommasta.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

bedlam kirjoitti:Parempi hyvin yhteenliimattu joukkue täynnä vähän tuntemattomampia nimiä, kuin kokoelma änäristä lennätettyjä tykittäjästaroja, jotka ei jaksa puolustaa tai muutenkaan olla järin kiinnostuneita koko hommasta.
Onhan se vähän noinkin, mutta edelleen sentteriosasto on liian hepponen. Yhteenliimattu joukkue ei vaan auta 1 vs 1 -tilanteissa. Ja jos nyt änärin ensimmäisen pudotuspelirundin jälkeen vapautuu pelimanneja MM -kaukaloon, niin vielä ehtii hyvin liimautumaan.

Muistuupa takavuosilta Edmontonin tapa tuoda Reijo Ruotsalainen kiekkokuskiksi vasta pudotuspeleihin. Selkeään roolin voi pudottaa vaikka kesken karkeloiden. Se ei haittaa joukkueen kokonaisuutta.

Meiltä puuttuu 1 -sentteri. Meillä kaksi kakkos-kolmos -ketjun sentteriä ja kaksi neloseen istuvaa. Mut näillä lähdetään. Toivotaan että äijät kasvaa uuteen rooliin. Ja ainahan yleismies Sami Kapasta voi koittaa sentterin paikalla jos oiken alkaa sakkaamaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nehemiah James kirjoitti:...väkisinkin herää kysymys, että millä perusteella nämä kertoimet tulevat?

Jos esimerkiksi Suomi jätti viisi kisapassia leimaamatta, niin minusta tuollaisella määrällä laatupelaajia alkaa olla jo merkittävä vaikutus lopputulemaan.
Olen ymmärtänyt, että kyse on periaatteessa ns. kiinteistä kertoimista, joita kuitenkin tarkistellaan tilanteen mukaan. Ei siis sellaisia voittojavetotyylisiä kertoimia kuin Veikkaus tarjoaa, joissa käytännössä kerroin muuttuu aina kun joku veikkaa jotakin, vaan enempi pitkävetotyylisiä kertoimia, joissa palvelun tarjoajalla on oikeus tarkistaa kerrointa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Rouva Pupu

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Eilen kun katsoin lätkää niin oli jälleen kerran pakko todeta, että ihan miten vaan mutta kunhan Kanada ja Ruotsi tippuisi niin olisin tyytyväinen. Varsinkin Kanada.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Woo-hoo, vihdosta viimein Sami Kapanen MM-jäille! \o/
Voi pojat tätä on odotettu aivan tolkuttomasti (ja toivosta välillä jo luovuttukin).
Bonuksena Nummelin ja Ruutu, me likes. =)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Rouva Pupu kirjoitti:Eilen kun katsoin lätkää niin oli jälleen kerran pakko todeta, että ihan miten vaan mutta kunhan Kanada ja Ruotsi tippuisi niin olisin tyytyväinen. Varsinkin Kanada.
Uh! Sundin och pojkarna ei ole enää mitään. Ne kaunat on kärsitty, nähty ja kuitattu. Kanukkeja vastaan on kaunoja - useita - yhtenä pahimpana niistä Brind'Amourin estäminen Kurria vastaan, tilanne joka ratkaisi yhden ison pelin. Haluaisinkin nähdä kuinka Kanada kaatuu finaaleissa jatko-ajalla ja ratkaisumaali menisi perinteikkäästi Dany Heatleyn perseohjauksella maaliin.

Etupäässä odotan hyvää kiekkoa. Ainakin hyvä tuomarilinja toistaiseksi. Saa pelimannet tilaa ja lahtaajat laatikkoa. Norjalle kiitos hyvästä tsempistä!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Niba »

Nehemiah James kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Eilen kun katsoin lätkää niin oli jälleen kerran pakko todeta, että ihan miten vaan mutta kunhan Kanada ja Ruotsi tippuisi niin olisin tyytyväinen. Varsinkin Kanada.
Uh! Sundin och pojkarna ei ole enää mitään. Ne kaunat on kärsitty, nähty ja kuitattu. Kanukkeja vastaan on kaunoja - useita - yhtenä pahimpana niistä Brind'Amourin estäminen Kurria vastaan, tilanne joka ratkaisi yhden ison pelin. Haluaisinkin nähdä kuinka Kanada kaatuu finaaleissa jatko-ajalla ja ratkaisumaali menisi perinteikkäästi Dany Heatleyn perseohjauksella maaliin.

Etupäässä odotan hyvää kiekkoa. Ainakin hyvä tuomarilinja toistaiseksi. Saa pelimannet tilaa ja lahtaajat laatikkoa. Norjalle kiitos hyvästä tsempistä!
Toivottavasti ei ryssä-tuomareita tule.
Pyyhin Netikettiin..
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Mitäs olette mieltä: Hänvai joku jonka passia ei vielä oltu leimattu? Kukkosen osalta voidaan sanoa, että ainakin pelituntuma on ilmeisesti olemassa (tätä kirjoittaessa minulla ei ole havaintoa on Phantoms (vai mikä se nyt oli) edelleen AHL -gameissä mukana). Uutena miehenä kokoonpanoon? No niin kai olisi ollut jonkun leimaamattoman miehenkin leimaaminen. Mihin rooliin Kukkonen nyt sitten istuu? Kiekollinen vai puolustava? Kuka, mitä, häh? Paha sanoa. Onneksi en ole päävalmentaja :)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nehemiah James kirjoitti:Paha sanoa. Onneksi en ole päävalmentaja :)
Ymmärtääkseni Kukkonen on ns. peruspakki. Voitaneen puhua puolustavasta pakista. Usein pakkiparista jompi kumpi on hyökkäävämpi, ellei nyt puhuta jarrukentästä. Kukkonen sopisi leijonissa periaatteessa siis Peetun, Villen tai Anssin pariksi. Kuitenkin en näkisi häntä siksi kovana vahvistuksena, että ainakaan ylivoimaa pelaisi. Kolmospakkipariin tai ns. seitsemänneksi pakiksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kolmospakkipariin tai ns. seitsemänneksi pakiksi.
Kannattiko kuskata, vai olisiko sittenkin pitänyt leimata joku paikalla olevista?

Minusta ei (kuka vastaa turhan lennätyksen ympäristöhaitoista?!?!?!?!?), mutta toivon olevani väärässä ja Kukkonen osoittaa olevansa enemmän kuin Mies paikallaan.

No olisihan tuo kotisuomeen lentänyt kuitenkin. Nyt sai ilmaisen kyydin :)
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Jos minulta kysytään, siellä on nyt huonommiltakin miehiltä kuin Kukkoselta passit jo leimattuna. Kukkonen on melkoisen tasavarma puolustava pakki, eikä ihan hyttysen kokoinen kuten esim. Peetu.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Paha Keisari kirjoitti:Kukkonen on melkoisen tasavarma puolustava pakki
Eikös näitä jo ollut ihan riittävästi ja koko ei minusta kuitenkaan riitä kanukkeja vastaan. Kosmeetiinen lennätys minusta, mutta kuten sanoin, toivottavasti olen väärässä. Pitkänen vs. Peetu olisi jo vaikeampi pala. Siltikin ehkä olisin Peetun kannalla. Iso kaukalo ja rutkasti eurooppalaisia pelaajia vastassa. Ostan Peetun vieläkin joukkueen puolustuksen kiekollisen pelin ykköspakiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nehemiah James kirjoitti:Kannattiko kuskata, vai olisiko sittenkin pitänyt leimata joku paikalla olevista?
Totta puhuen tämä oli ensimmäinen ajatukseni luettuani uutisen. Vahvalla mutulla väitän, että taitojensa puolesta ei olisi kannattanut raahata, mutta änärikokemuksen puolesta jatkopeleissä on varmempi vaihtoehto kuin vaikkapa Jaakola. Mielestäni kuitenkin olisi saanut jättää rauhaan, koska tässä vaiheessa vain selvä vahvistus on vahvistus kokonaisuudelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Nehemiah James kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Kukkonen on melkoisen tasavarma puolustava pakki
Eikös näitä jo ollut ihan riittävästi ja koko ei minusta kuitenkaan riitä kanukkeja vastaan.
Suomen pikkuiselle pakkikalustolle ovat vuodesta toiseen eniten ongelmia aiheuttaneet nimenomaan Kanadan ja Ruotsin isot maalintekokoneet. Vaikeahan se on puolustaa kun ei saa pysähtymään edes roikkumalla kiinni -> maali tai jäähy aina kun pääsevät vauhdissa keskialueelta kiekon kanssa. kyllä Petut sun muut pärjää oikein mainiosti jonkun Norjan kanssa, mutta auta armias kun tulee 190 cm ja 100 kg hirvittävää mailataituruutta vastaan, niin Nummelin & Co ovat heikko lenkki numero yksi koko joukkueessa. Nähty kisoista toiseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kannattaa kuitenkin muistaa, että Peetu on valittu kolmasti MM-kisojen All Starsiin, joten hänen puolustuspään puutteensa eivät kovin fataaleja voi olla. Varmasti ne näkyvät juuri pohjois-amerikkalaisia vastaan, mutta kyllä Peetun liike on silti huimasti edellä jotain Jaakolaa ja kumppaneita. MM-kisojen kontekstissa Peetu on helvetin hyvä, piste.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:MM-kisojen kontekstissa Peetu on helvetin hyvä, piste.
Joo, paitsi silloin kun ei ole. Ja se heikko kohta on isot maalintekokoneet. Piste. Ja juuri siksi tarvitaan isokokoisia peruspakkeja, mieluiten reippaasti Kukkostakin isompia, nostamaan niitä koneita seinälle sillä aikaa kun Peetu rusettiluistelee ja toivoo ettei kone osu kehikkoon.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Paha Keisari kirjoitti:Kukkostakin isompia, nostamaan niitä koneita seinälle
Mitä. Onko lätkässä saanut ruveta taklaamaan?

Njoo. Samaa mieltä. Nummelin on karjalaturnaus-pakki. MM-kisoihin se on ihan yhtä huono valinta kuin Kiprusoftikin.
Vastaa Viestiin