Lastenvaatetusketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Cittarissa oli lasten kumppareita suurikin valikoima, silmiin pisti yksi Nokian kumppareiden näköiset ja laadultaankin suht hyvän tuntuiset, mekki NOKIAN, eli NOKIA vaan NOKIAN. Hm.
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Elppis kirjoitti:Cittarissa oli lasten kumppareita suurikin valikoima, silmiin pisti yksi Nokian kumppareiden näköiset ja laadultaankin suht hyvän tuntuiset, mekki NOKIAN, eli NOKIA vaan NOKIAN. Hm.
Eihän Nokia teekkään kumppareita vaan Nokian. Siis tuotemerki on Nokian
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Meidän sittarissa ja prismassa alkoi kumisaappaan koot koosta 22, olivat auttamatta liian suuret siis, ei edes villasukilla korjattavissa. Pitää käydä ihan kenkäkaupassa tai nettikaupassa ja maksaa sitten hieman enemmän. Noilla syksykengillä ei kuitenkaan kovin märissä oloissa voi tepastella. Ja fiilistelen syksystä tulevan märän :)
Manaaja

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Elppis kirjoitti:Cittarissa oli lasten kumppareita suurikin valikoima, silmiin pisti yksi Nokian kumppareiden näköiset ja laadultaankin suht hyvän tuntuiset, mekki NOKIAN, eli NOKIA vaan NOKIAN. Hm.
Nokian kumiteollisuus myytiin/eriytettiin jo parisenkymmentä vuotta sitten irti muusta lähinnä elektroniikkaan keskittyvästä bisneksestä. Sen jälkeen autonrenkaita ja muita kumiteollisuuden tuotteita on myyty "Nokian" nimellä, vaikka sama firma se vieläkin noin käytännössä on.

Porukka monesti myös kuvittelee että kun sanotaan autossa olevan Nokian renkaat, niin kyse ois vain genetiivimuodosta, vaikka ne tosiaan on nimeltään "Nokian". Ja sama pätee niihin legendaarisiin Nokian kumisaappaisiinkin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Kiitti tiedosta :] Tuli hieman tyhmä olo, mutta se on jo arkipäivää.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Kattelin tässä aikani kuluksi nettikaupoista, ja sisämittahan se enemmän kertoi kuin tuo koko itsessään. Tällä hetkellä se 19 olisi varmaan sopivin villasukilla, sillä 1,5-2cm "mikä-lie-tyhjä-tila-vara-kun-pitää-olla", mutta leveyttä taas.

Vaikea arvioida jalan kasvua, totta tosiaan. Tähän mennessä on ollut aika tasaista jalkansa kasvu, joten veikkaukset on aika hyvin yksi yhteen.

Ongelma on lähinnä kenkien leveys, klonksumista ja kompastelua, ei oikein innosta. Jossain italiaisissa kengissä näyttäisi kapeaa löytyvän :D
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Meillä on talveksi tuommoset goretexit, ovat kokoa 23, lahjaksi saadut. Saa nähdä miten niiden kanssa, ovat kapean oloiset, joten ehkä ei tule ongelmaa vaikka isot olisivatkin pituussuuntaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meillä on 2v3kk ikäisellä pojalla jo lenkkarit kokoa 25-26 (26, mutta yhdet 25 kengät tuntuvat olevan isonlaiset). Talvikengät pitänee siis luultavasti ostaa koko 27. Isällä 47 mono, joten isojalkainen on tuo poikakin.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Lastenvaatteiden pesusta asiaa.

Onko mitään tapaa millä ehkäistä pesunukan tuloa? En tarkoita mitään ns. tavallista nukkaantumista vaan sitä kun pyöräytät pari kertaa vaatteen koneessa ja jälki on kuin olisi ollut siellä vähintään 50 kertaa. Semmonen nukka tekee vaatteesta epäsiistin ja roskiskaman näköisen.

Koin tämän Ticketin 70€ setin kanssa, onneksi sentään ostin alennuksesta, joten meni rahaa vain sen 35€. Paul Frankit nukkaantuu myös jo ensimmäisessä pesussa. Tästä syystä suosin juuri Hilfigeriä, saa jynssätä sen 50krt koneessa ennen runsaamman nukan esiintuloa, yleensä. Muut nukkaantuu mielestäni kohtuullisen normaalisti (H&M, Lindex etc.)

Käytän sitä LV vai mikä se nyt on pesuainetta, huuhteluainetta ei ole käytössä. Pesen pesulapussa lukevalla lämmöllä. Olen kuullut että esim. etikka toimisi huuhteluaineen korvaajana erinomaisesti. En ole koittanut.

Ja tahroista. Mikä niitä poistaa parhaiten? Sappisaippuaa on suositeltu, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi hankkia kun en ole törmännyt tavan kaupassa semmoseen, onko niitä edes siellä?

Kyllä, olen neuroottinen tahrojen yms. suhteen. Ja ei, lapsi saa silti temmeltää ihan mielin määrin huolehtimatta itse asian suhteen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Sappisaippuaa löytyy luontaistuotekaupoista, Ruohonjuuri-liikkeestä (voin ostaa ja postittaa Helsingistä jos haluat!) ja netistä.

Huomasin että kuivausrummussa "fabric softenerin", eli pienen kangasläpyskän, jossa on sitä pehmikettä kun laittaa kuivuriin mukaan, tulee pehmeämmät vaatteet, ilman sitä nukkaa.

GAP:n neuleet kovettuu heti, mä olen tyrmistynyt! Tilasin jenkeissä käyneeltä kaverilta pari pooloneuletakkia, jotka ovat ensimmäisen (ohjeenmukaisen) pesun jäljiltä kivikovat ja "narskuvat :(
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Kuivausrumpua meillä ei ole kun mielestäni haalensivat vaatteiden väriä, silloin joskus kun tuli sitä käytettyä vanhassa asunnossa. Lähinnä liinavaatteissa käytin.

Voin ottaa saipputarjouksen vastaan, katson ensin onko edullisempaa netistä postimaksuineen vaiko niin että joku shoppailee ja postittaa :)

En ole GAPin asiantuntija vaikka tytsällä on niitä tällä hetkellä kokonainen vaatekaappi. Olen kuitenkin huomannut jotta laatu (sekä mallit) ovat tässä parin vuoden sisään menneet huonompaan suuntaan. Itse olen mieltynyt fleece/velourmallistoonsa, ja olen huomannut selkeää materiaalin huononemista. GAPeissa kannattaa käyttää huuhteluainetta/etikkaa.

Ja pitää muistaa että GAP, Hilfiger, Guess jne. on ehkä täällä "merkkituotetta", mutta jenkeissä vastaa lähinnä H&M, Lindex, Only tasoa, joten välttämättä ei sinänsä ole tae laadukkuudesta. Erityisen pettynyt olen ollut Calvin Kleinin lastenmallistoon, jota kyllä vieläkin ostelen ajoittain, mutta lähinnä ompelutyön laatu on ollut kortilla. Ja takuu aitoja ovat olleet.

Syvin pettymys on Paul Frankit; nukkaantuvat, värit haalistuvat ja mitoitukset on välillä päin persettä. Mutta ovat mahdottoman suloisia, joten niitä ostelen silti isojakin määriä. Varsinkin kun tytsä diggaa Juliuksesta todella paljon.

Eniten olen pitänyt Hilfigerin laadusta, on myös edullinen jenkeistä ostettaessa. Samon Ed Hardy on ollut suht laadukas ja kestävä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Saman nukkaongelman kanssa taistellaan täälläkin. Harmittaa kun suloiset pienet pöksyt menevät nypyläisiksi viimeistään muutaman pesun jälkeen. :( Muuten nurinpäin kääntäminen, pesuohjeiden noudattaminen ja narukuivatus ovat pitäneet muksun vaatteet hyväkuntoisina.

Ero kälyltä saatuihin serkkupojan vaatteisin on huomattava, siellä kaikki pestään kuudessakympissä ja rumpukuivataan, tuloksena kittanoita, muotonsa menettäneitä, nyppyisiä ja kovia lastenvaatteita. En edes haluaisi sieltä enää vaatteita mutta tosi vaikea sanoa ystävälle ja sukulaiselle enää tässä vaiheessa, olen päätynyt vain varastoimaan näitä kaltoinkohdeltuja vaatteita ja palautan sitten aikanaan. Onneksi edes ulkovaatteet ovat kestäneet hurjan pesukäsittelyn paremmin, niistä muutama saattaa tulla käyttöönkin.

Sappisaippuaa en ole kokeillut sen jälkeen kun kestovaipoista luovutin (ei jaksanut, pelastan maailman jotenkin muutoin) mutta ainakin kakkatahroihin tepsi älyttömän hyvin. Ja Prismasta mäkin shoppasin saippuani.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Sappisaippua on mahtavaa! Sillä lähtee myös isin kauluspaidasta Jekkutahrat ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Gaia

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Vaola kirjoitti:Mä olen ostanut oman sappisaippuani ihan Prismasta.
Samoin.

Meillä ipanan vaatteet eivät juurikaan ole nukkautuneet pesussa ihan p*skalaatuisimpia euron t-paitoja ja trikoosortseja lukuunottamatta.
Pesen lempeästi 30° nestemäisellä pesuaineella ja kuivaan narulla.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kolmesta Prismasta vinkkien perusteella aiemmin kysyin, ei löytynyt sappisaippuaa silloin. Neuvoivat tuon Ruohonjuuren, joten hyvä että joku löysi!

RP - Jenkeissä asuessani itse miellyn GAP:n khaki- ja simppelivaatetukseen sen laadun ja päällä hyvältä tuntuvien kankaiden takia. Farkkushortsit, GAP:n, ovat vieläkin pehmeät ja ihanat jalassa.. sen takia ihmettelin tosiaan (ja käytetään huuhteluainetta, LV) kun laatutaso on noin laskenut :(

Suomeen muutettuani ihmettelin itse tuota Guess-, Levis-, GAP-, Hilfiger-hössötystä, normaalista mall:sta löytyy jokaisen liike: H&M, Zara jne on täällä tosiaan vastaavat.

Ai kun pääsis jenkkeihin... Doritos..
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Me emme juuri ole Prismoissa shoppailleet, täällä en aio enää jalallanikaan astua kyseiseen puljuun. Ei ole ennen ollut valittamista, mutta täällä se oli kuin jättikokoinen varastorakennus, täyteen ahdettu, sekainen ja likainen. Oltiin ihan että mitä vittua, ollaan kuitenkin useamman kaupungin Prismoissa vierailtu eikä tätä semmoseksi olisi tunnistanut. Jouduin sinä iltana ottamaan kolme allergialääkettä kun poskiontelot huusi hoosiannaa... ja mä en ole niitä ottanut pariin vuoteen. Yhyh.

Eräs äiti neuvoi, että kuudella kympillä pesu niin jo lähtee liat yms. Se oli kyllä varsinainen virhe. Kovia, muodottomia... ja niin tahrattomia. Tytsäkään varmaan tykkäisi kovista kuteista, herkkä ihoisiahan nuo pienet ovat.

Olen myös pessyt alhaisissa lämpötiloissa, mutta esim. Paul Frankeihin ei tehoa tuokaan. Riippuu materiaalista.

Sen olen huomannut, jotta hinta ei kerro mitään... kuten ticketistäkin huomaa. Jotkut H&M vaatteet kestää pesuja ihan ok, jopa velouriset.

Sanottakoon että Burberryn vaatteet voi pestä usemman kerran ja silti näyttävät uusilta. Harmi vaan että ovat niin "hienostelevia" ettei niistä ole kuin juhlavaatteiksi.

No, itselläni meni totaalisesti päivä pilalle kun eräs vaatekappale värjäsi loputkin koneessa olevat kappaleet... voi kiesus kun jaksaa vituttaa :D
ninnithequeen

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä olen tainnut ostaa yhden paidan pojalle. Muut vaatteet saanut kavereilta ja pojan kasvaessa laittanut eteenpäin. Samoin jatkossa, plus kirpparit. Kerskailkaa vaan taas niillä hienoilla kalliilla vaatemerkeillä :roll:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Laadukkaammat vaatemerkit on osaltaan mahdollistamassa sitä, että vaatteita ylipäätään siirtyy kiertoon. Toinen on sitten niiden edullisempien yletön hamstraaminen, jolloin joitan jää kokonaan käyttämättä.

Mä en kyllä käsitä miten panostaminen on kerskailua? Ymmärsin, että esim. RP pyrkii etsimään sellaisia merkkejä, joiden vaatteet säilyisivät käytössä hyvinä pitkään, ja on lopettanut joidenkin merkkien hankkimisen laatuun pettyneenä. Vaatteista ja niiden laadusta nyt on vaan himppasen helpompi keskustella brändin kautta kuin ilman.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:Mä olen tainnut ostaa yhden paidan pojalle. Muut vaatteet saanut kavereilta ja pojan kasvaessa laittanut eteenpäin. Samoin jatkossa, plus kirpparit. Kerskailkaa vaan taas niillä hienoilla kalliilla vaatemerkeillä :roll:
Samanmerkkisistä vaatteistä tässä kerkaillaan, kun mitä multa sait. Oli siellä mukana parikin Espritin bodya, muistaakseni name it:n sukkikset jne. ;) Ei noi merkkivaatteet ole kalliita, riippuu perspektiivistä.

Ostaako Prismasta 3 x Cirafin nopeasti kovaksi ja nukkaiseksi menevää bodya á 15€, vai ostaako yhden 15€ "jokasään" bodyn paremmalta merkiltä.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vaola kirjoitti:
Ninni. En usko että sun valmiiksi pahaa mieltä parantaa se, että takerrut myös tällaisiin pikku asioihin. Ei täällä kukaan mun mielestä kerskaillut mitään, vaan vertaltiin eri merkkien pesukestävyyttä. Sellainen olisi vaikeaa merkkejä mainitsematta.

Ymmärrän että silloin kun kaikki tuntuu olevan huonosti, kaiken ympärillä olevan ottaa herkästi itseensä. Mutta jos pystyy keskittymään olennaiseen, niin mielialansa kanssa on helpompi "taistella". :)
Oikeessa oot. Ja niin ihania vaatteita tuo poika on saanut moneltakin että kyynelsilmin olen pistänyt eteenpäin kun jäävät pieneksi.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Elppis kirjoitti: Ei noi merkkivaatteet ole kalliita, riippuu perspektiivistä.
Ei ne ole juuri kalliimpia, ja toisaalta "ongelma" (siis jos haluaa ostaa, ei tietenkään muuten) on ennemminkin shoppailuluuloissa että tyylissä.

Lappeenrannassa kävin shoppailemassa erään kaverini kanssa. Osti lapselleen 3 bamse bodya, kahdet bamsen leggarit ja yhden velourmekon sekä Reiman fleeceasun. Huomautan, että itse pidän Bamsesta ja Reimasta. Toimivat nyt esimerkkeinä.

Meillä kotona sitten katseli tytsän vaatekaappia ja voivotteli kun itsellä ei ole varaa "merkkivaatteisiin", ostaisi jos olisi kun ovat niin sööttejä. Ja sitä miten itselläni on varaa. Sanoin, että kyllä sulla on jos vaan haluat. Ei ole kuulemma kymmeniä euroja varaa laittaa vaan yhteen bodyyn. Päätin demonstroida.

Bamsen body ja leggarit yhteensä 22,90€. Laitoin vierelle Hilfigerin body- leggarisetin, hinta 21€.

Kolme Bamsen bodya, hinta 29,85€. Laitoin vierelle Hilfigerin kolmen bodyn paketin. Hinta 15€.

Bamsen leggarit, hinta 12,95€. Laitoin vierelle Ed Hardyn leggarit, hinta 16€.

Bamsen velourtunika, hinta 17,95€. Laitoin viereen Ralph Laurenin vastaavan, hinta 20€.

Reiman fleeceasu, hinta 29,90. Viereen laitoin GAPin fleeceasun, hinta 30€.

Kyllä sillä siis oli varaa, luuli vaan jotta ei. Mielikuvat, mielikuvat.

Itselleni on täysin sama mitä muut pitävät päällään yms. Tykkään vaan jos pääsen vaatteita vielä kierrättämään, varsinkin kun näistäkin sain kaikista vähintään puolet maksamastani takaisin. Yhdestä jopa roimasti enemmän. Uutena kaikki ostettu, käytettynä myyty. Ja taas pääsin shoppailemaan :D

***vaatefriikki muistaa****
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

RP voisi laittaa vähän linkkivinkkejä tuonne shoppailuapajilleen. :) Meillä on monta kummilasta hemmoteltavana.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Mulla on monta tapaa shoppailla :)

* Huutonet. Muutama hyvä ja luotettava myyjä, hiukan kalliimpaa näin, mutta edullisempaa kuin Suomesta ostettuna. Vaatii sen että käy haluamiensa merkkien "feikki-aitous" listat läpi... jotta löytää ne aitoja myyvät tapaukset :) Tähän saa kulutettua useamman vuorokauden.

* Mies hommaa työmatkoiltaan. Listan kanssa :)

* Muutama jenkkituttu käy ostamassa pientä korvausta vastaan isompia kasoja kun alekausi on päällänsä. Pitää itse ensin tehdä taustatyö; etsiä alet, merkata mitä haluaa, sopia postituksista yms.

* Google. Yön pimeinä tunteina googlailla hakusanoilla niin löytää erilaisia aleja yms. mistä voi sitten napsia jos kuljettavat Suomeen. Ihania pikkuputiikkeja tullut vastaan, joissa edullisesti esim. D&G, Dior, Armani, Cavallo yms.

* Haluamansa merkin omat kotisivut.

Itselläni oli näistä kaupoista kattava lista koneella, mutta sen hajotessa menivät tietysti mukana. Mitä ostit ketjussa saattaa olla joihinkin linkit. Voin niitä aina tänne lisäillä kun löydän jotain uutta ja edullista :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:Voin niitä aina tänne lisäillä kun löydän jotain uutta ja edullista :D
Mielellään, varsinkin jos jossain nettimyymälässä on alet :P
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

^GAPillä, Old Navyllä ja BR:llä oli ainakin vielä kaksi päivää sitten alet.
Vastaa Viestiin