Lastenvaatetusketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
bliss

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja bliss »

Yrityksen ja erehdyksen kautta päällysvaatteet ovat tässä osoitteessa merkkiä Lenne tai Jonathan.
Reimatecit ovat jäykkiä ja tönkköjä, hinta-laatusuhde ihan persiillään ja väritkin rumia.
(tyrkyllä olis vähän käytetty Lenne-talvihaalari kokoa 104cm edullisesti, asusteineen ;) )

edit: Sisävaatteet saavat olla sitten vähän mitä sattuu, kovin hienoja ja kalliita vaatteita ei yksinkertaisesti kannata hankkia tyypille, jonka housujen polvet kuluvat puhki kuukaudessa. Ruotsalaiset halpavaateketjut ovat erinomaisen hyviä lastenvaatteiden ostopaikkoja.
Lindexin ja H&M:n lastenvaatteet ovat muuten paljon parempaa laatua kuin ko. ketjujen aikuisten rytkyt.

Seppälän ja Tokmanni-ketjun myymät vaatteet eivät kestä pesua, ei kannata tuhlata niihin.
Viimeksi muokannut bliss, 22.04.2009 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti:
bliss kirjoitti:Seppälän ja Tokmanni-ketjun myymät vaatteet eivät kestä pesua, ei kannata tuhlata niihin.
Seppälästä en tiedä, eikös Tokmanni ketju myy sitä samaa Tuttaa kuin kaikki muutkin putkat?
Joo, tarkoitinkin lähinnä niitä niiden omia 'merkkejä'.
Tutan laatukin on laskenut viime vuosina ja kokomerkinnät ovat ihan mitä sattuu.
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

H&M mallistoa lienee eniten tässä taloudessa, ovat juuri oikean kokoisia ja kestäviä. Hello Kitty on kovassa huudossa ;) Lindexin ja Kapankin vaatetta löytyy. Pakko kuitenkin myöntää, että olen hurahtanut myös merkkivaatteisiin. Olen ostanut paljon ulkomailta Hilfigeriä, Guessia, Dioria, Kleinia, Leviksiä, Disneytä ym.

Pikku neidillä on iso vaatekomero tupaten täynnä vaatetta, joten hurahtaminen lienee oikea sana kuvaamaan vaatetusta niin äiteellä kuin tytsälläkin. Itse en osta esim. Tuttaa ym. Niitä on sukulaiset ostelleet.
Onslow

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Next on ollut ehdottomasti paras :D
Onslow

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Next on ollut ehdottomasti paras :D
Haistan "EVVK":n mutta propsit yrittämisestä. :)
Nounou. Kyllä mä ihan tosissani olen.

http://www.next.co.uk/shopping/children/?pos=start
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Adidasta, Pumaa ja Reebokia on kanssa kaapissa. Ainakin näin ensi vaikutelmalla ovat suht hyvänlaatuisia. Tuttan kokomerkinnät ovat aika outoja, kieltämättä. Baby Phatia ostelen kun se on niin söpön bling bling girly :)
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Meidän poika käyttää kierrätettyjä merkkejä, joista saa aina vedellä yli edellisen käyttäjän tunnusmerkit ja raapustaa uudet tilalle, ettei vaan mene päiväkodilla sekaisin muiden lapsien merkkivaatteitten kanssa. Voi lapsiparkaa, kulkee aina muiden vaatteissa :(

Muoks: Jos erehdyn sille kalsarit kaupasta ostamaan, niin Tarjoustalon merkkituotteet on juuri sitä parasta sexypöksyä.
bliss

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja bliss »

Miksi EI käyttäisi käytettyjä vaatteita? :)
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Itse ostan huutonetistä esim. kerran käytettyjä vaatteita. Samoin myyn meille pieneksi jääneet pois. Kierrätys kunniaan. Sukulaisilta tulee kanssa isoja säkkejä ja niistä sitten rankkaan pois kaikki silmää miellyttämättömät tai hiukan enemmän käytetyt. Tämä on ihan puhtaasti makuasia, ainakin omalla kohdallani. Ei mikään steitmentti tai juppeilu.
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

exPertti kirjoitti:Miksi? Onko tuo joku statement? Vai onko jäänyt edellisiltä yli yms.?

Ei sillä etteivätkö käytetytkin voisi olla hyviä. Saimme juuri ensimmäisen säkillisen käytettyjä äskettäin.
Miksi ostaa kun vanhaa suorastaan tuputetaan ja pieniksi jäänet käyttökelpoiset revitään käsistä? Kun poika taas seuraavan kerran roikkuu rääsyistään piikkilangassa, niin ei harmita lainkaan niin paljon, kun kyse on kierrätysvaatteesta, eikä 300€ superseikkailupuvusta joka ei kestänytkään terminaattorin päällä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Pertin lapset ei saa leikkiä piikkilangalla, sehän on vaarallista ja voi vaatteet repeytyä.

Sori Pertsa, mut tää on sun luoma mielikuva.
Viimeksi muokannut Vesper, 22.04.2009 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Fcuk

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Samaa settiä kuin muilla eli laidasta laitaan. Talvipuvut ollu Reimatecia ja Jonathania, molemmat merkit kestäneet erinomaisesti. Lenne on täysin tuntematon mulle. HM:n haalari on pojalle ens talveks varattuna, ihan vaan ihkupihkuruskeen värinsä takia.

En oo syksyn jälkeen ostanu muuta uutta kuin sukat, kivoja vaatteita tullu kavereilta vähän käytettyinä tai sit hulluilta himoshoppaajakummeilta... Ja faijani, joka ei koskaan osta yhtään mitään, innostu Hulluilta päiviltä hommaamaan pennuille jotkut kevätpuvut. Ihan tuntematon Ticket-merkki, otin liikuttuneena vastaan. Jos on paskaa ni käytetään vaan ukin nähden.
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kyllä se vaan on niin, että suurin osa asioista pitää oppia kantapään kautta. Vaikka se joskus hiukan ikävää on.
Fcuk

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

exPertti kirjoitti:Kun tietäisit mitä kaikkea tuo tekeekään. Pahaa tekee katsoa, mutta kun tuntuu että voi itsetunto kärsiä jos kaikki järjetön kielletään.
Meillä taas ainaki puoliks kaikki kielletään ja pirusti ohjataan. Sainpa juuri paljon kehujakin asiasta ammattilaisilta mutta enpäs jatka siitä täällä, koska oon jo kaltaises kukkahattusetä valmiiks.

Avotulella ei vieläkään leikitä. Ja saunan kiukaaseen ei peukaloa laiteta koska äiti on kertonut, että se "sattuu ihan ketusti". ;)
Onslow

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:Kuten sanottua meilläkin on käytettyjä tällä hetkellä noin 60% kalustosta.
Meillä taas kaikki muu, paitsi kärrit, turvaistuin ja sitteri. No, muutama vaate on uusia, mutta kuitenni 98% käytettyjä ja jo 2-3 polvessa...
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Meillä on uusia vaan vaunut, sänky ja suurin osa vaatteista, tykkään shoppailla niin pali. Matkarattaat, sitteri, kantoreppu ja turvakaukalo ovat tulleet tutuilta.
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Fcuk kirjoitti:Avotulella ei vieläkään leikitä. Ja saunan kiukaaseen ei peukaloa laiteta koska äiti on kertonut, että se "sattuu ihan ketusti". ;)
Joku kohtuu tietenkin. Otin minäkin koukut pois uistimesta ja laitoin liivit päälle kun poika paineli laiturille opettelemaan kalastusta. Mutta jos tekee mieli hypätä korkeelta ja vielä vähän korkeemmalta, niin en minä estele. Toistaiseksi on kunnioittanut omia kipukynnyksiään. Luvallisesti saa kiipeillä keittiöjakkaralla hakemaan tavaroitaan sallituista paikoista. Ei tartte passata. Juosta saa just niin paljon kuin huvittaa, kunhan ei paikkoja riko jne... Kirvestäkin sai pidellä käsissään viime mökkireissulla. Puukonkäyttöä en ole vielä opettanut, mutta sekin pitää hoitaa alta pois ennen kuin alkaa opettelemaan "omatoimisesti".

Muoks: Näissähän pätee se fakta, että kun selän käännät, niin ne kokeilee kuitenkin.
Fcuk

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Meillä on esimerkiks sisällä juokseminen kiellettyjen listalla. Piiskaatko jo? ;)
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Fcuk kirjoitti:^ Meillä on esimerkiks sisällä juokseminen kiellettyjen listalla. Piiskaatko jo? ;)
Ai me saatais niin mehukkaat perheriidat aikaiseksi tämmösistä, ettei mitään rajaa! Eikös näistä perheenvaihdoista ollut joku prokkiskin joskus? Sun ukko meille ja minä teille? Meillä se muuttuu kielletyksi vasta siinä kohtaa kun täydestä juoksusta aletaan taklaamaan mun vaatekaapin ovia. Kallis kaappi!
Fcuk

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Nehemiah James kirjoitti:Ai me saatais niin mehukkaat perheriidat aikaiseksi tämmösistä, ettei mitään rajaa! Eikös näistä perheenvaihdoista ollut joku prokkiskin joskus? Sun ukko meille ja minä teille? Meillä se muuttuu kielletyksi vasta siinä kohtaa kun täydestä juoksusta aletaan taklaamaan mun vaatekaapin ovia. Kallis kaappi!
Meillä se muuttu jo siinä vaiheessa kun leukaa tikattiin toistamiseen kiinni parketille mäjähtämisestä. Jos tavaraa ois menny rikki ni muksut ois jo ulkoruokinnassa!

Perheenvaihdokset vois toimii jos uupuis kaikki seksikhemiat. Liian willit seksihungryt aikuiset lepsuilee lasten kanssa, en ala. 8)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Nenemiah minkä ikäinen kolli(käsittääkseni) teillä on kyseessä? Meillä siis kesällä 6v.

Itse ole aika reippaasti antanut tutustua mm. raastinrautaan ja veitsiin, kun on luonteentaan sellainen varovainen. Vahinkoja ei ole tullut. Meillä kiellettyjä asioita ovat sängyllä pomppiminen, tiskaaminen niin että keittiön lattia tai tiskipöytä lainehtii, ja likaisena "mihinkään" koskeminen. Muovailu on rajoitettu kylppäriin. Jääkaapin oveen koittaa joskus kiukuissaan koputtaa jollain, mistä saattaa tulla lommoja.Aijai!1 Itseään on telonut pahemmin tasan yhden kerran, hyppäsi aidalta naama edellä asfalttiin, ei lekurikäyntiä kuitenkaan.. *knock on wood* Toisin kuin äitinsä, tämä lapsi on varovainen, luojan kiitos!

Vaatteista. Kaikki tulee uutena, ei ole sopivasti hollilla ketään, jolta jäisi pieneksi(ilmottautukaa, 116cm tai enempikin 122cm ja ylöspäin:)), netistä en ole jaksanut alkaa käytettyjä metsästämään. Isovanhemmat ostaa varmaan puolet, koska ilmeisesti se on niistä kivaa. Marimekkoa on paljon. Kivannäköistä ja kestävää(kotimaista). Ei ole suurempaa valittamista ollut maussa, jotkut törkeet sitten vaan jää pitämättä. Henkkamaukalta itse ostan enimmäkseen, kestävät varsin hyvin sen ajan mitä koko riittää, ja hyväkuntoisina lähtevät sitten kierrätykseenkin. Meillä on myös erikseen ns. siistimmät vaatteet joissa sitten saatetaan brassailla merkeillä, käyttövaatteissa tämä mielestäni ihan turhaa. Muksulla on oma maku, joku vaate on vaan huono ja joku hyvä. Vanhempana on taatusti tarkempi ja sitten olenkin valmis maksamaan enemmän siitä, että on oikeasti mieluisa vaate. Toivon, että herää tähän mahdollisimman myöhään, mutta epäilen..Itse muistan, että 10-11 -vuotiaana oli ihan pakko olla Levikset, makso mitä makso. Mutta kyllä ne sitten pidettiinkin loppuun asti :)

Hassua, miten vauva/taaperoaikana oli tosi tärkeetä että muksu oli aina viimisen päälle puettu(kodin ulkopuolella siis), nykyisin painaa enimmäkseen käyttömukavuus/kestävyys. Tosin vauvalla vaate ei oikeastaan kulukaan, eikä ne pienet möngi maassa. Joten sinänsä ymmärrettävää :)

Ulkovaatteet on yleensä Reimaa täälläkin, nyt ostin Prismasta semmosen kilpparikevätpuvun(ei turtles kuitenkaan;-). 40e:lla sai takin ja housut, aattelin et paskatkin jos ovat niin kestävät tän kevään ja ens syksyn, sit menee uusiksi taas koon puolesta. Eipä paljoo oo lumipuvuille käyttöä, lähinnä kuluu housunpolvet kun paljaassa maassa möyrii suurimman osan talvea.
Prepare for the worstest.
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Fcuk kirjoitti:Liian willit seksihungryt aikuiset lepsuilee lasten kanssa, en ala. 8)
Tällä luonnollisesti tarkoitat ukkoasi ja kotinarttuani 8)
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jaahas, jaahas...!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

nowaysis kirjoitti:Nenemiah minkä ikäinen kolli(käsittääkseni) teillä on kyseessä?
3v ja se ei just nyt anna mun keskittyä mihinkään... Mut se osaa heittää jo umpikelalla 8)
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

exPertti kirjoitti:Ikäkysymys.
Onhan se näinkin. Mä olen koittanut pitää tota vapaana luonnossa, mutta ei tartte kuin selkä kääntää, niin se on jo kadonnut lähimetsiin.
Vastaa Viestiin