Viiniä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vihainen Frederik Krueger kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Peruspunkuksi jp chenettiä
Tsenetti on mehua, en suosittele.
Nyt meni kyllä lainaukset keturalleen, minä en MISSÄÄN tapauksessa enkä KOSKAAN suosittelisi mitään jp chenettiä yhtikäs kenellekään, millään muotoa! Kuvottavaa litkua! Ekaa kertaa kuulenkin koko viinistä.
No niin meni. Pahoittelen. Mutta ainakin ollaan samaa mieltä asiasta :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja annepa »

bliss kirjoitti:
Ei laatikoita eikä mielellään kierrekorkkisia, kiitos.
Miksi ei kierrekorkkisia? Kierrekorkillisissa pulloissa on paljon harvemmin korkkivikoja mikä suoraan tarkoittaa sitä että viini on paljon useammin viatonta. Jostain luin että korkkikorkillisissa pulloissa ois 10% viallisia eli korkki on vuotanut, sisältöön on päässyt ilmaa ja bakteereja tai sieniä tai pahimmassa tapauksessa kaikkia ja litku on pilalla. Tietysti jos haluaa altistaa viinikaappinsa sisällön viemärille useammin ja heittää rahaa menemään niin mikäs siinä, mut voisit samantien heittää ne rahat mulle. Itsehän ostaisin niillä sitten kierrekorkillisia viinipulloja ja altistaisin aivoni niiden sisällölle.

Tässä ainakin yksi referenssi (ilman prosenttilukuja): http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/article283440.ece
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
elco

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja elco »

annepa kirjoitti:
Miksi ei kierrekorkkisia?
Ausseissa, joka nyt on kuitenkin jonkinmoinen viini- ja viinintuottajamaa, lähtökohtaisesti viinit ovat kierrekorkkisia ml. kalliimmat ja "paremmat" viinit.
Nehemiah James

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

elco kirjoitti:uitenkin jonkinmoinen viini- ja viinintuottajamaa, lähtökohtaisesti viinit ovat kierrekorkkisia ml. kalliimmat ja "paremmat" viinit.
Niin eikös ne korkki korkit ole tutkitusti vähän epäluotettavia falskaajia?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Nehemiah James kirjoitti:
elco kirjoitti:uitenkin jonkinmoinen viini- ja viinintuottajamaa, lähtökohtaisesti viinit ovat kierrekorkkisia ml. kalliimmat ja "paremmat" viinit.
Niin eikös ne korkki korkit ole tutkitusti vähän epäluotettavia falskaajia?
Ja myös silikonikorkit koska ne kuivuu, ainakin tuon TT:n artikkelin mukaan. Onhan se nyt typerää ehdoin tahdoin altistaa kallis ja hyvä viini pilaantumiselle. Kierrekorkkia pliis.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ovat myös miellyttävämpia avata :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
bliss

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja bliss »

En tiedä miksi vierastan kierrekorkkeja. Kuvittelen kai että ne eivät säily? EMT.

Ongelma # 2 on se, että en kehtaa mennä Alkoon kun lapsi on mukana :?
Sanokaa ny joku mulle, että siinä ei oo mitään pahaa tai outoa jos käy ostamassa pullon tai kaksi punaviiniä vaikka kuskaakin 3-vuotiasta mukana!!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja annepa »

bliss kirjoitti:En tiedä miksi vierastan kierrekorkkeja. Kuvittelen kai että ne eivät säily? EMT.

Ongelma # 2 on se, että en kehtaa mennä Alkoon kun lapsi on mukana :?
Sanokaa ny joku mulle, että siinä ei oo mitään pahaa tai outoa jos käy ostamassa pullon tai kaksi punaviiniä vaikka kuskaakin 3-vuotiasta mukana!!
Kaksi turhaa kuvitelmaa. Kierrekorkit säilyvät paremmin. Siinä ei oo mitään pahaa tai outoa jos käy ostamassa pullon tai kaksi punkkua vaikka kuskaakin kakaraa mukana.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
SikaMika

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

bliss kirjoitti:
Sanokaa ny joku mulle, että siinä ei oo mitään pahaa tai outoa jos käy ostamassa pullon tai kaksi punaviiniä vaikka kuskaakin 3-vuotiasta mukana!!
Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa tai outoa vaikka asioisi Alkossa munasillaan Joutsenlampi-balettia tanssien, mutta Systeemipuulaakin Virallinen Kanta on niuhompi. Kai muistat sen animoidun TV-mainoksen, jossa nuorelta juipilta paitsi itseltään, myös kavereiltaan kysyttiin Alkon kassalla paperit vain siksi että putiikin ulkopuolella notkui lisää nuoria juippeja? Varo vaan, ettei "kaveriltasikin" aleta tivaamaan henkkareita. Joka tapauksessa, Alkon Virallisen Kannan mukaan olet parhaimmillaankin alkoholisti äiti, pahimman skenaarion mukaan alkoholisti äiti joka ostaa 3-vuotiaalle tämän pyynnöstä viinaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja Niba »

bliss kirjoitti:En tiedä miksi vierastan kierrekorkkeja. Kuvittelen kai että ne eivät säily? EMT.

Ongelma # 2 on se, että en kehtaa mennä Alkoon kun lapsi on mukana :?
Sanokaa ny joku mulle, että siinä ei oo mitään pahaa tai outoa jos käy ostamassa pullon tai kaksi punaviiniä vaikka kuskaakin 3-vuotiasta mukana!!
Kontulan tai Itiksen Alkossa tuo ei ole ongelma, ainoa on että vähän pitkään joudut käymään ja ei Hertzikassakaan sua kieroon katsota jos haluat vähän laajempaa valikoimaa viinejä? ;) Arabiassa on hyvät valikoimat ja tietysti salomoninkadulla..
Oikeasti ongelma on ainoastaan pääsi sisällä, enkä nyt tarkoita mitään "pahaa".
Pyyhin Netikettiin..
bliss

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja bliss »

SikaMika kirjoitti:
bliss kirjoitti:
Sanokaa ny joku mulle, että siinä ei oo mitään pahaa tai outoa jos käy ostamassa pullon tai kaksi punaviiniä vaikka kuskaakin 3-vuotiasta mukana!!
Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa tai outoa vaikka asioisi Alkossa munasillaan Joutsenlampi-balettia tanssien
Tämä olkoon edelleen sinun yksinoikeutesi.
ninnithequeen

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Muaki hävettää ostaa punkkua muksu mukana :oops:

Vai tuntuuko se vaan siltä et kaikki kyttää?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Viiniä

Viesti Kirjoittaja Clay »

Vaola kirjoitti:
bliss kirjoitti:Sanokaa ny joku mulle, että siinä ei oo mitään pahaa tai outoa jos käy ostamassa pullon tai kaksi punaviiniä vaikka kuskaakin 3-vuotiasta mukana!!
Jos ostat pullon tai kaksi edes keskihintaista viiniä, niin ei se ole noloa. Osta pari pulloa Magyaria, niin lapsen iällä ei ole enää mitään merkitystä sen kanssa kuinka paljon sua kytätään... :roll:
Tai Marabelloa, mua ainaki kytättiin. Jormat ja Valdemarit, yms. varmaan toimii kans.
Nyt penikseni on fantastinen!
Vastaa Viestiin