Miten kuuma saunan pitää olla?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Miten kuuma saunan pitää olla?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nyt kun minulla lopultakin on oma sauna, jota voin lämmittää miten haluan. Olen huomannut, että parasta on täydet lämmöt. Olen jaksanut odottaa, kunnes mittari ennen löylynheittoa on 105 C. Myönnettäköön, että en löylynheiton jälkeen siellä kovin montaa minuuttia jaksa olla, mutta nautiskelen siitä Guumasta Energystä, joka tunkee koko alastoman vartaloni läpi. Välillä suhkuteltuani käyn löylyssa useamman kerran. Vihta on kiva, joskin joudun tumpelona sitomaan sellaisen narulla.

Paljon parempaa kuin taloyhtiön parahultaisesti yli kahdeksankymppiin lämmittetty sauna!!

Mikä teistä on saunan oikea lämpö?
Ja ajattelen Kitinämisuja alastomina saunassa, minun saunassani, ja löylyn jälkeen saippuoisin heidät...
Viimeksi muokannut Gat, 19.08.2009 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Miten kuuma saunan pitää olla?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Yksikseni. Itselleni jos lämmittäisin, saa hipoa sitä sataa hyvinkin.
Moista syntiä tullu pariin vuoteen harrastettuakaan....

Lapset diggaa enempi semmosesta 60-70 asteisesta.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Miten kuuma saunan pitää olla?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Lämpötila riippuu saunasta. Ja tietty saunaseurasta.
Omassa saunassa löylyttelen pitkään 80-85 asteessa. Nopeammin sitten 100 asteisissa löylyissä. Maalla saa hyvät ja jopa polttavan kosteat löylyt n 55 asteessa. Toisaalta samassa saunassa metsätöissä väsyneet lihakset nauttivat 120 asteesta, jolloin ei kyllä kestä juurikaan löylyä heitää. Maalla rantasaunassa on löylyt parhaimmillaan 85 asteen paikkeilla.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Miten kuuma saunan pitää olla?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Toissapäivänä malttamattomana noin viidessäkympissä erittäin hyvät ja kosteat... eukalyptuksen tuoksuiset löylyt. Nykyään ehkä haen kosteutta enemmän kuin kuumuutta. Mitä tämä sitten minusta kertoneekaan.
Prepare for the worstest.
Fcuk

Re: Miten kuuma saunan pitää olla?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Sama. Tänään aamusauna 60 tervalla, teki kyllä niiiin gutaa.
Mulli75

Re: Miten kuuma saunan pitää olla?

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Riittävä ilman kosteus takaa mielestäni parhaimmat löylyt.

Kosteeta ja guumaa ennemmin kuin kuivaa joka lämpötilassa.
Mieluummin joku muu kuin sähkökiuas sopii lämmönlähteeksi.

Lämpötila 60:n ja 90:n välillä ellei kyse ole extremesaunomisesta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miten kuuma saunan pitää olla?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sähkökiukaalla vähintäin 90, puukiuasta en enää muista. Kuitenkin pitää olla zillee kuuma et kipeetä ainakin välillä tekee, muuten ympyrä ei sulkeudu, jää vain vaillinainen ja vihainen olo.

En sauno kun korkeintaan pari kertaa samalla otolla, sauna vie mehut. Tykkään olla saunassa omassa rauhassa, meitiskellä ja rentoutua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miten kuuma saunan pitää olla?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Keskinkertaisessa sähkösaunassa 60-70, hyvässä voi mennä kasikymppiin asti. Puukiukaalla kymppi lisää ja satojen kilojen savusaunakivikasalla niin korkealle kuin sietää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin