Punttisali

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Kai Nalo

Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Tehdääs tälle alueelle uusi topikki, kun näyttää siltä että kitinään on pesiytynyt ikääntymisen kriisipesäke ja salilla heiluu useampikin ukko ja akka.

Tämä siis toisesta topikista alustukseksi:
DAve kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti: [Off topic]
Ootko muuten törmännyt tähän? Aika kova suoritus.

http://www.johnstonefitness.com/php/why.php

[/off topic]
Vuoteen ei päivityksiä:

http://www.johnstonefitness.com/all/front/m.php

Onko John repsahtanut?
Ei ole repsahtanut. On laihiksella nyt.

Tossa muuten kuvat kaverin muutoksesta. Toivottavasti näkyvät.

Kuva


Kuva
These two pictures were taken just a few short months later. I'd lost over 50 pounds of fat, and added muscle. Amazing changes are possible in a relatively short period of time if you are willing to work hard and dedicate yourself.


Kuva


Ennen kuin joku alkaa huutelemaana kasvuhorpista, tsekatakaa päiväkirja joka kertoo liikunnan, mömmöt ja safkat päivittäin.

http://www.johnstonefitness.com/php/menus.php
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 08.02.2010 11:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Stinky

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Eläpä sorra meitä punttaavia naisia, kerpele!
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Stinky kirjoitti:Eläpä sorra meitä punttaavia naisia, kerpele!
En.

Eli ukko ja akka.
Dumis

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Harmittaa kun en mennyt siihen työpaikan kuntotestiin viime kesänä, olis saanut pohjatiedot mistä aloin loppukesästä sitten työstämään runkoani.
Nyt taas vyöstä otettua aikaisempia reikiä käyttöön ja vaatetuskin saa olla taas kokoa pienempää. Joskin takkeja pitää varmaan ostaa uusia lepakkomies-lihasten palattua.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kävin aamulla salilla. Nyt on jo perse kipiä. Ens viikoksi pitää tehä uus ohjelma.

Hellu on käyny nyt jotain 1½ vuotta suht säännöllisesti salilla ja siinä kyllä huomaa edistymisen! Sillä on jumalauta hauis! Ja selässä lihaksia! Ja hartiat! Ja hyvä ryhti! Edistyminen ei kuitenkaan ole sellaista kuin Johnilla, koska päämotivaatio punttikseen oli se että ei hajoa töissä. No ei ole päätä särkenyt kuulema ihan hetkeen huolimatta ankarasta päätetyöskentelystä. Pääasiallinen ruokavaliomuutos hellulla on ollut se, että se syö kasviksia. Kyllä, siis ei "enemmän kasviksia" vaan nyt se syö kasviksia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mä epäilen että oon tehnyt suoritteita viime aikoina vähän turhan pienillä painoilla, kun ei ole oikein mitään lihaskipuja saanut aikaiseksi. Tai sitten olen vaan palautunut poikkeuksellisen hyvin.

Mutta. Eilen päätin lyödä normaalin ~30 kilon sijaan hauiskääntöön reippaasti yli 40 kiloa rautaa, ja tehdä parin useamman kymmenen toiston sarjan sijaan vain yhden reippaasti alle 10 sarjan noilla raskaammilla painoilla ja sitten normaalisti scottia päälle. Ja jumalauta, kyllä on vielä tänäänkin käsivarret ihan eri tavalla kivoissa poltteissa.

Ihmettelen vaan kun aina lähes kaikki oppaat kehottaa tekemään vähintään 8-12 toiston sarjoja liikkeissä ja haukkareissa jopa enemmän. Mulla tais jäädä sarja johonkin kuuteen tai seitsemään, mutta fiilis on kyllä ihan toinen kuin pienemmillä painoilla pidempiä sarjoja tehdessä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Kaikki yli kasin on airobista liikuntaa.

http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:^ Kaikki yli kasin on airobista liikuntaa.
Siltä se mustakin tuntuu, joo. Ihmekään ettei liha ole tarttunut käsivarsiin.
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:Ja jumalauta, kyllä on vielä tänäänkin käsivarret ihan eri tavalla kivoissa poltteissa.
Jaahas, tuossakohan olis ratkaisu munkin haukkari-ongelmaan. On nääs ihan sama ropleema.

Btw, yks juttu johon mulla tehoaa sellainen 30-50 toistoa kerralla, on ylätalja köysikahvalla ja latsien vatkaaminen. Eli kädet suorana klo 11:sta, naruista kiinni ja painaa kädet suorana reisiin saakka eli noin klo 18:sta. Tulee ihan järjetön polte latseihin..


Ai mikä vitun latsi?

http://www.exrx.net/Muscles/LatissimusDorsi.html
Manaaja

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Mää mitään taljoja ja muita nirunaruja, täällä pumpataan rehellistä rautaa! :mrgreen:

Nojoo. On mulla tollanen yleiskuntovehje jossa on ylätalja, mutta se ei mahdu enää kuntosalitilaan soutulaitteen, crossin, kuntofillarin ja penan kanssa kun vaihdoin sen vanhan leikkipenan tuohon uuteen olympia-tangon kanssa. Vie niin paljon enemmän tilaa toi, että oli pakko sijoittaa toi weiderin kuntokeskus pukuhuoneeseen. Saunaanhan mä yleensä menenkin salitreenin jälkeen, mutta silti jotenkin nyt aina unohtuu just toi liike tehdä mitä oon ennen tehnyt ojentajatreenin yhteydessä, ja sitten polven koukistajat ja ojentajat sillä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Asie Payton

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Mjoo nyt taas kun polvi taipuu sen verran, että pystyy asettumaan penkkeihin ja laitteisiin, niin lauantaista lähtien olen alkanut jälleen urheilemaan ja nimenomaan salilla. Kuukausi siinä menikin, ettei voinut tehdä yhtään mitään. Tai olisi varmaan jotain voinut tehdä, mutta oli se sellasta könkkäämistä tuon isomman polvituen kanssa, että ei sitä touhua olisi jaksanut.

Eli nyt tehdään mahdollisimman paljon vapaapainoilla rintaa, selkää, olkapäitä, kylkiä ja vatsaa. Käsiä en erikseen ole tehnyt enää pitkään aikaan – ne tulevat oikein hyvin noiden muiden liikkeiden mukana. Haaveena on päästä kohtapuoliin työstämään myös jalkoja edes pikkuisen. Lihakset surkastuu kun niitä ei pääse käyttämän, sano. Takareisiä ja persettä ajattelin koittaa työstää seuraavalla reissulla suorin jaloin maastavedolla. Katotaan pystynkö siihen.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja swirl »

Olen ihan murtunut, koska mua pelottaa liikaa mennä salille... syksyllä 2008 revin olkapään kiertäjäkalvosimen salilla ja se vaivasi lähes vuoden. Söin kiloittain kipulääkkeitä sinä aikana, koska se oli välillä ihan sietämättömän kipeä. Pelkään kamalasti, että se tapahtuu uudestaan. Lisäksi mulla todettiin nivelrikko kaularangassa - viimeinkin syy jatkuville niska-hartiaongelmille - ja fysioterapeuttini sanoi, että ei saisi nostella isoja painoja. Enkä mä millään pikkupainoilla ala hinkkaamaan :(

Nyt siis mummoilen vesijumpassa ja pilateksessa sekä joskus joogassa. Nyyh.
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

swirl kirjoitti: syksyllä 2008 revin olkapään kiertäjäkalvosimen salilla ja
Mulla on revennyt myös about 10-15 vuotta sitten. Varovaisesti vaan ja hyvät lämmittelyt. Ja kannattaa mennä salille, koska ne ympärillä olevat lihakset vahvistuvat jolloin tuo kk:n repeämä ei tunnu enää juuri miltään. Itse käytän vastuskuminauhaa lämmittelyyn aina ennen hartiatreenejä.

Tossa muutama malliliike.



Exercise 1
Kuva
Exercise 2
Kuva
Exercise 3
Kuva
Exercise 4
Kuva
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Swirl Bodypumppiin, ei tarvi olla isot painot mutta tehokasta kyllä juu!
Prepare for the worstest.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Uskaltaisinkohan lähteä kokeilemaan?!! Mulla on tosi korkea kynnys lähteä mihinkään ryhmätunneille mukaan ja saan näppylöitä sellaisista ylipirteistä ohjaajista, joilla on kestohymy päällä ja jotka huutaa "JAKSAA, JAKSAA". Vesijumpassa, jonne pitkän arastelun jälkeen uskaltauduin, on onneksi ollut suht normaalin oloisia ohjaajia.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja huima »

swirl kirjoitti:^Uskaltaisinkohan lähteä kokeilemaan?!! Mulla on tosi korkea kynnys lähteä mihinkään ryhmätunneille mukaan ja saan näppylöitä sellaisista ylipirteistä ohjaajista, joilla on kestohymy päällä ja jotka huutaa "JAKSAA, JAKSAA". Vesijumpassa, jonne pitkän arastelun jälkeen uskaltauduin, on onneksi ollut suht normaalin oloisia ohjaajia.
Mene vaan. Bodypump-ohjaajat on kyllä kaikki natseja. Se on pääsyvaatimus.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Kai se pitää uskaltaa... pitää saada allit pois ja olkapäihin vähän muotoa, koska tahdon olkaimettoman hääpuvun :]
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Potypumpit eivät kuulu tähän ketjuun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Bluntly kirjoitti:Potypumpit eivät kuulu tähän ketjuun.
Ei niin. Ne on tyttöjen juttuja. Yöks.
Manaaja

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

swirl kirjoitti:^Uskaltaisinkohan lähteä kokeilemaan?!!
Jos et muuten niin osta oma tanko ja wareta pumppitunnit netistä.

Onks masa ja blantli koskaan kokeillu noita tyttöjen juttuja?

Siinä nimittäin alkaa nostamaan hattua tytöille ja niiden jutuille kovempikin sonni, eikä tarvitse olla kuin parikytä kiloa painoa tangossa. Ja kokemuksesta voin sanoa että se on ihan sama vaikka ykköset menis niillä kolminumeroisilla kilomäärillä.
Dumis

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mä oon kokeillut potipumppia duunikaverin kanssa. Tietty otettiin heti jotkut kymppikilot per käsi, nekin on vielä ihan lälläreille; mähän teen hauiskäännötkin kahellakympillä!!!1

Mut kyllä pojilta hymy hyytyi, kun laitettiin tekemään 30 ojennusta per käsi :D ja sen jälkeen sama toistaen 2 kertaa.
Kai Nalo

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti: Onks masa ja blantli koskaan kokeillu noita tyttöjen juttuja?
Onon, ja silti ne on tyttöjen juttuja. Ero on vähän kuin pullan leipomisella ja pihvin paistamisella junous.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:Onks masa ja blantli koskaan kokeillu noita tyttöjen juttuja?
Bluntly kirjoitti:Kaikki yli kasin on airobista liikuntaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lihasmassan hankinnassa ruoka on ehdoton ykkönen: riittävästi ja laadukasta. Sitten reeni ja lepo. Lihashan kasvaa kun se saa riittävän ärsykkeen. Se voi olla yksi toisto enemmän, yksi malmikilo enemmän tai uudenlainen riittävä rasitus eli liike. Kaikki toimivat samalla perusteella.

Voimanhankinnassa ensisijaista on hankkia voimaa, ei lihasta. Tällöin käytännössä toistomäärä-toimijasta luovutaan ja keskitytään kahteen muuhun. Kuten todettua, voimanhankinnassa sarjan toistomäärä on max 6(-8). Voimanhankinnassa usein valitaan yksi perus/pääliike kullekin lihakselle. Tämä tehdään reenin alussa lämppärien jälkeen, jolloin puhtia vielä riittää. Liike on usein kokonaisvaltainen ja montaa lihasta(lihasryhmää) samalla rasittava, samalla vastakohta eristävälle myöhemmin tehtävälle liikkeelle. Esmes kyykky jaloille, ja eristeeksi koukistaja/ojentajaliikkeet. Eristävissä liikkeissä tehdään aina pidemmillä sarjoilla.

Koska lihas tarvitsee kasvaakseen siis ärsykkeen, on tuo voimanhankinta ensisijaisen tärkeä, jotta pitemmän aikavälin reeni on järkevää ja mielekästä myös siis lihasmassaa kasvattavaa - ei siis vain toistomäärän kasvattamista.

Kannattaa muistaa, ettei keho tai yksittäinen lihas ole robotti - suvantovaiheita, jopa taantumia tulee, vaikka reenaisit oikein.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin