Punttisali

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:Täytyy kai toi Lepuskin Elixia testata
Testattu.

Olen nyt Sellon ollessa kiinni, kierrellyt Espoon saleilla kuluttamassa ilmaisen ensimmäisen kerran. Testatuista tämä ollut paskin tähän mennessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mikä siinä oli vikana?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:^Mikä siinä oli vikana?

- ei pohjelaitteita (technogymin paskaa ei lasketa)
- paskin penkki ikinä. Jumalattoman korkea, helvetin paksu pehmuste ja ylileveä
- tangot jotain perkeleen ohuita crossfitnestankoja
- levypainot loppuivat kesken
- ei leveää lapiokahvaa, ei leveää rusettikahvaa, ei laakeroituja kahvoja
- ristitaljassa kiinteä ylärulla ja aivan liian korkealla
- ristitaljassa pakka loppuu kesken
- mihinkään ei mahdu
- kaappiin ei mahdu reenikassi
- kaapin edessä oleva penkki mallia riuku
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuo istumapohjekoneen puute on ainoa, mikä mua itseäni haittaa. Olen siitä valittanut pari kertaa henkilökunnalle tuloksetta.

Tuo painojen kesken loppuminen ei ole mulle ollut ongelma :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Moni kuntosalin omistaja maksaisi mansikoita kun kertoisit nuo puutteet. Bisneksen kannalta on tärkeää ajaa painoja viskovat ja mölisevät salilla asuvat äijänköriläät vittuun.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:^^ Moni kuntosalin omistaja maksaisi mansikoita kun kertoisit nuo puutteet. Bisneksen kannalta on tärkeää ajaa painoja viskovat ja mölisevät salilla asuvat äijänköriläät vittuun.
Eiköhän Elixialla ole aika selvä konsepti-design. Eipä tuolla omallakaan toisen ketjun konseptisalilla körmyjä juuri näy vaikka se ei ole järin tyyris.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No en nyt sanoisi. Tuossa exSatsilla viereisessä kyykkytelineessä melko körmy veteli puolikyykkyjä kahdella markalla, mitä nyt sitäkään ei ihan joka paikassa näe. Takana jannu veteli etukyykkyjä ulisten melko isoilla. Kauempana oli Sellon Elixialta paossa oleva kolmen markan propenkkaaja.

Ne painoja pudottelevat ja möykkäävät löytyy sitten crossfitness salilta. Tai onhan joka paikassa mätiä omenoita.

Ja sitten on ilmeisesti sivustahuutajan mestoja, joissa tärkein varuste on peilit selfieiden ottoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Pyrin käymään suht säännöllisesti punttisalilla,
jotta lihaskunto säilyisi. Ei vaan aina ehdi, ja punttisali on HIUKAN
tylsä paikka.

ELOARSKA
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Testasin Lepuskin Fressin. Taitaa sali vaihtua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Bluntly kirjoitti:Testasin Lepuskin Fressin. Taitaa sali vaihtua.
Miksi? Mitä se maksaa?
Onko sulla kokemusta Esportista?

STADIN A
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Olen alkanut käymään salilla tosi myöhään illalla. On kiva kun sali on lähes tyhjä eli saa rauhassa käyttää kaikkia laitteita ihan jonottamatta, kukaan ei tuijottele (saatan toki olla vainoharhainen ja oikeasti kukaan ei päiväsaikaankaan meikäläistä tuijottele) ja pukkarissakin saa olla itekseen. Olen enemmän ilta- kuin aamuihminen, joten sikälikin sopii hyvin. Joitain miehiä salilla vielä on 21 jälkeen, mutta jostain syystä naisia ei? Eilen meni kyllä vähän turhan viimetippaan tuo urheilu, poistuin salilta 22:56 kun hälyt menevät päälle klo23 :)
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Löytyi pari kivaa liikettä, joilla saa selän vedettyä tappiin ihan pikkupainoilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon alkanut käymään salilla melkein yksinomaan työaikana. Se on ihan kätevää, kun sali on samassa rakennuksessa kun toimisto. Kaksi 45 minsan treeniä voi tehdä viikkoon niin, että se on työnantajallekin ihan OK. Ei ole niin pahasti kotiajastakaan pois.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On tämäkin yksi saatanan harrastus. Mukana kannettavaa roinaa kertyy niin, että nyt on hankittava isompi salikassi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 13.06.2013 7:42En ehkä kokeile humanflagiä vielä.
Dragon flag alkaa menemään melko helposti, joten tätäkin voisi testata. Seuraavaksi vaikkapa Front Lever treenaukseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Onko antaa suosituksia hyvien Spotify -soittolistojen suhteen? Oman salin musiikki on pääasiassa sellasta rauhallista pop/r&b -linjaa, joka ei todellakaan motivoi. Lisäksi sitä soitetaan ihan liian alhaisella volyymilla. Pari hyvää listaa olen löytänyt, mutta aika nopeasti ne tulee kuunneltua loppuun useammankin kerran, joten lisää tarvitaan. Kuunneltuna on viimeksi "Heviä treeneihin" ja "Pumping Iron" eli jotain rock/metal tyyppistä ois kiva löytää, kunhan vaan on sitä menoa ja meininkiä eikä hidasta diipadaapaa :)

Pitkän aikaa kuolasin yksiä urheiluhousuja, mutta en raaskinut ostaa niitä kun olivat melko tyyriit. Oli nyt kuitenkin "pakko" saada ne, joten pistin tilaukseen. Jo pari kertaa olen niitä ehtinyt käyttämään ja ovat kyllä mukavat :) Viimeksi vaan katse osui omaan reiteeni ja tajusin, että ne saakutin housuthan näkyy läpi... :evil:
Bluntly kirjoitti: 17.01.2017 15:16 On tämäkin yksi saatanan harrastus. Mukana kannettavaa roinaa kertyy niin, että nyt on hankittava isompi salikassi.
Et kai sä vaan ole niitä tyyppejä, jotka kantaa valtavaa kassia mukanaan ympäri salia? Itellä kun on mukana salin puolella vaan juomapullo ja känny+kuulokkeet, niin en ihan ymmärrä moista meininkiä...
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Salin puolelle menee vain joku mainoskassi, jossa:

- versat
- remmit
- rannesiteet
- kyynärpäälämppärit
- mankku

Lisäksi joskus mukana college ja vyö.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 26.01.2017 9:02Seuraavaksi vaikkapa Front Lever treenaukseen.
Muutaman sekunnin front lever suoritettu. Sitten hinkkaamaan kestoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Mavea tehdessä loppuu sormista voima, vaikka muu kroppa jaksaisi helposti nostaa reilusti enemmän painoa. Pitäisikö siis hankkia vetoremmit vai versat vai mitkä? Mitä eroa niillä on (paitsi ulkonäkö) ja onko suosituksia hyvistä? Mitä kannattaisi ottaa huomioon näitä hankkiessa? Kitinän asiantuntijaraati, help!

Miksi muuten naisille suunnatut salivarusteet on lähes poikkeuksetta pinkkejä? Kuvitteleeko valmistajat tosiaan, että kaikki naiset rakastaa sitä possumaista väriä? Pitäisi myös salihanskat hankkia ja vaikka olenkin tälläinen pehmoinen ja suloinen naisihminen ( :lol: ), niin en todellakaan halua pinkkejä varusteita. Ainoa toinen vaihtoehto vaikuttaisi olevan musta, joten sillä taidetaan mennä.
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suositusjärjestys oteongelmiin:

- Captain of crush
- magnesium (nestemäinen)
- ristiote
.
.
.
.
- vetoremmit (https://www.taffer.fi/product/2/vetoremmit)
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 14.03.2017 8:21 Suositusjärjestys oteongelmiin:

- Captain of crush
- magnesium (nestemäinen)
- ristiote
.
.
.
.
- vetoremmit (https://www.taffer.fi/product/2/vetoremmit)
Pitoa voi reenata mielestäni ehkä parhaiten roikkumalla, myös taljat kannattaa opetella tekemään ilman remmejä. Naiselle ei kuitenkaan ole moitteeksi käyttää remmejä vain mavessa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.03.2017 8:30Naiselle ei kuitenkaan ole moitteeksi käyttää remmejä vain mavessa.
Höpö höpö. Käsiin vaan lisää voimaa ja ristiote.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ristiote on pitävä ratkaisu, mutta aika hankala. Vähintään jokaiseen sarjaan on vaihdettava otesuunnat, mielummin joka vetoon. Muuten yläsehän lihastasapaino on aika nopeasti keturallaan ja moninaiset vaivat tulevat tutuiksi.

Raskaimpiin vetoihin on toki myös sormilukko jos sietää pientä kipua, eikä omista infernaalisen lyhyitä sormia kuten minä.

https://www.t-nation.com/training/tip-d ... eadlifting
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Punttisali

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni ei ole erityisen tavoiteltavaa normi kuntoilijalle pystyä tekemään maven raskaita vetoja ilman remmejä. Remmit auttavat keskittämään voimantuoton oikeisiin asioihin ja helpottavat suorittamista. Tätä vartenhan ne on keksitty. Jos ilman pärjää, hyvä niin. Vaikka minulla on hyvä puristusvoima, niin aikoinaan käytin aina remmejä juuri raskaissa vedoissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin