Koiraketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
milli

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja milli »

annepa kirjoitti: Helposti. Onko sulla ketään tuttua joka osaa ja vois neuvoa?

Mejän äiti otti mallia joltakin kokeneemmalta (lähinnä varmaan katseli nätelmissä mallia) nöffintrimmaajalta ja nyt siltä kysytään neuvoa kun pitää mustia karvakasoja siistiä. Ja on se niitä tehnykin, siis tutuille, kun kerran osaa. Ja on se äitin nöffiherra kyllä komea kun se oikein trimmataan ja pestään ja harjataan!
No siis Elppahan mua on vähän ohjeistanut, Mimin turkistan päätellen tartten vielä varmaan vähän kertausta... :P
Mutta siis kivaahan toi on, ja alan mä pikkuhiljaa ymmärtää miten tuo tehdään, joka kerta vähän paremmin.. luulisin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

milli kirjoitti:
annepa kirjoitti: Helposti. Onko sulla ketään tuttua joka osaa ja vois neuvoa?

Mejän äiti otti mallia joltakin kokeneemmalta (lähinnä varmaan katseli nätelmissä mallia) nöffintrimmaajalta ja nyt siltä kysytään neuvoa kun pitää mustia karvakasoja siistiä. Ja on se niitä tehnykin, siis tutuille, kun kerran osaa. Ja on se äitin nöffiherra kyllä komea kun se oikein trimmataan ja pestään ja harjataan!
No siis Elppahan mua on vähän ohjeistanut, Mimin turkistan päätellen tartten vielä varmaan vähän kertausta... :P
Mutta siis kivaahan toi on, ja alan mä pikkuhiljaa ymmärtää miten tuo tehdään, joka kerta vähän paremmin.. luulisin.
No ni, pari harjoituskertaa vielä niin olet jo mestari :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

"Koiraihmiset, tulkaa järkiinne"

Onhan tuossa ihan järkeviä ajatuksia.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:"Koiraihmiset, tulkaa järkiinne"

Onhan tuossa ihan järkeviä ajatuksia.
On, mutta kirjoitus on sekava ja osin valheellinen.

Esim
"Koiraihmisilla on myös hyvin matala kynnys levittää sosiaalisessa mediassa epäilyksiä koirien myrkyttäjistä, koska heidän mielestään kaikki koiriin neutraalisti suhtautuvat ihmiset ovat potentiaalisia koirantappajia. "

Minusta ei ole mitään väärää levittää tietoa siitä että esim jonkun koirapuiston lähesyydestä on löytynyt myrkytettyjä makupaloja, koska näin oikeasti tapahtuu ja koiria on näihin makupaloihin kuollut. Miksi siitä ei saisi varoittaa?

En nyt tiedä mitä tässä lainauksessa varsinaisesti tarkoitetaan "koiraihmisillä", mutta kukaan koiranomistaja jonka tunnen, ei pidä koiraneutraaleja potentiaalisena koirantappajana.

Eläintenoikeuksien puolustamisesta täyttä asiaa, monet muutkin kuin "koiraihmiset" ovat varsin tekopyhiä eläinten oikeuksien kanssa.

Mites Dave se sun chihu? Onko edistystä havaittavissa?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

ARGH koira säikähti pelikatolta tippuvaa lunta. Se oli ulkona kun tippuminen alkoi, mutta ei räystään alla eli ei jäänyt lumimassan alle. Lähinnä se kait säikähti jytisevää ääntä. Nyt se tärisee nurkassa ja kattoo huolestuneena välillä ulos. Yritin ohjata ajatuksia muualle yksinkertaisilla käskyillä (tänne, oma paikka, päivää) ja palkitsemalla, mutta käskyn toteuttaminen vie ihan hirveen paljon aikaa ja palkinto eli ruoka EI KELPAA! Se on kauhian ruokamotivoitunu koira muuten mutta nyt se on vissin niin järkyttyny että suu on lukossa.

Ajattelin viiä sen takapihalle kunhan tämä palaveri, missä istun loppuu. Mukaan herkkuja ja kehuja.

EDIT ja nyt se läähättää ihan ressissä :(

En halua palkita tota tunnetilaa millään, mut pakko tuo on jotenki saaha laukeamaan. Vaikka kuinka olen rauhallinen niin koira pelkää ja on ihan paskana.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kaikki koiranomistajat vois katsoa tämän, ihan vaan vastasen varalle.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mitenhän tota on joku keksinyt kuvata?

Eka ajatus itsellä oli, että mitenhän kovaa omaa viisikiloista uskaltaa painella, mutta eiköhän koirilla päde sama kuin ihmisilläkin; sydämenpysähdyksen aikana ei millään maallikkoelvytysyrityksillä voi saada pahempaa lopputulosta kuin elvyttämättä jättämisellä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti:Mitenhän tota on joku keksinyt kuvata?
Ilmeisesti sitä koulutussessiota on kuvattu ja sit koira romahti.
exsu kirjoitti: Eka ajatus itsellä oli, että mitenhän kovaa omaa viisikiloista uskaltaa painella, mutta eiköhän koirilla päde sama kuin ihmisilläkin; sydämenpysähdyksen aikana ei millään maallikkoelvytysyrityksillä voi saada pahempaa lopputulosta kuin elvyttämättä jättämisellä.
No niinpä. Oon teoriassa opetellut sen puhalluksen mikä tossakin näkyy mut ei oo ikinä onneksi tarvinu käyttää. Tätä painelua en oo ikinä nähny.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Koirat on kivoja ja aivan ihanan valloittavia. Meillä on kaksi hauvelia.

Tästä pääsee katsomaan meidän koiria:

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Seransivut.html
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
AngryBird

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

No nyt se tuli.
Kuva
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

^ Heti näkee ilmeestä, että tässä ei olla enää mitään pikkupentuja vaan vastuullinen kotikoira. Aivan ihanan söpö!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja Lilo »

^^ On se lutunen. :h:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
CeDell Davis

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

AngryBird kirjoitti:No nyt se tuli.
Hän ;) Hän ei ole se. Pois tollaset kuvat mun silmistä! Mä en halua kotiini heitä, en halua, en halua....
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ooooo onpa viksun näkönen piski, silmissä on sellainen katse että ei ole eilisen teeren poikia tämä kaveri. Onnea!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dave

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja Dave »

Lolita kirjoitti:^ Heti näkee ilmeestä, että tässä ei olla enää mitään pikkupentuja vaan vastuullinen kotikoira. Aivan ihanan söpö!
Kauhean asiallisen näköinen. Mutta söpö.

awww.
Dave

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja Dave »

Vanhemmalla chihulla 4v on joku keuhkotulehdus. Nyt menee kolme lääkettä. Hirveä show tietenkin saada se syömään niitä.

Vaikka yrittää minkä herkkupalan sisään kätkeä, niin koira tietenkin syö herkut ja lopuksi pullauttaa lääkkeen ulos. :roll:

Arkiaamuna ei olisi oikein aikaa.. tänään jäi lääkkeet ottamatta. Täytyy hu herätä 15 min aiemmin.
AngryBird

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^Mä nyt en juuri mitään tollasista kissaa pienemmistä koirista ymmärrä, mutta kaikilla meillä asuneilla koirilla lääkkeen otto on tapahtunut seuraavasti:
Koira hyvään otteeseen, suu auki, lääke niin pitkälle kurkkuun kuin sormet yltää, suu kiinni ja kevyt ote kuonosta, jotta myös pysyy kiinni, leuan alta rapsuttelua ---> hups, koira nielaisi lääkkeen.

Samalla kaavalla menneet matolääkkeet ja sairauden hoitoon tarkoitetut. Ei mitään makupaloja ennen kuin lääke on nielty :)
Dave

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja Dave »

^Täytyy kokeilla tuota, jos muuten ei onnistu.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja Lilo »

AngryBird kirjoitti:^Mä nyt en juuri mitään tollasista kissaa pienemmistä koirista ymmärrä, mutta kaikilla meillä asuneilla koirilla lääkkeen otto on tapahtunut seuraavasti:
Koira hyvään otteeseen, suu auki, lääke niin pitkälle kurkkuun kuin sormet yltää, suu kiinni ja kevyt ote kuonosta, jotta myös pysyy kiinni, leuan alta rapsuttelua ---> hups, koira nielaisi lääkkeen.

Samalla kaavalla menneet matolääkkeet ja sairauden hoitoon tarkoitetut. Ei mitään makupaloja ennen kuin lääke on nielty :)
Jep, samalla tekniikalla syötetty lääkkeet kissoille. Napakat hanskat vielä käteen ettei tule sormiin reikiä, ja hyvin on toiminut.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dave, just noin kun AB ja Lilo sen kirjoittivat :) Chihun kokoinen koira istuessa vasempaan kainaloon kuono eteenpäin: vasemmalla kädellä yläleuasta kiinni, oikealla kädellä lääke käteen ja samalla kädellä alaleuan venytys, lääkkeen tyrkkäys suuhun (koiran kuono vähän kattoa kohti), suu kiinni, kuono vasemmalla kädellä kiinnipidossa ja oikea käsi hieroo kurkkua kunnes lääke on nielaistu.
The great club outshines the individual, always and forever.
Dave

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kiitos neuvoista. Täytyy kokeilla. Mä olen vaan niin hempeämielinen :roll:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Dave kirjoitti:Kiitos neuvoista. Täytyy kokeilla. Mä olen vaan niin hempeämielinen :roll:
Ei mun koirat oo ainakaan tuosta traumoittuneet. Perään sitten se herkku, niin ehdollistuu siihen miten lääkkeensyönti on mukavata! :wink:
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Tuikelle on annettu vasta matolääkkeitä ja Inupektiä. Matolääke maistuu pakkauksen mukaan lihalle joten ongelmia ei ole. Inupektiä en ole maistanu mutta Tuike noolaa niitäki, eli koulutussession jälkeen lääke palkaksi :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Muistaakseni kun koira harvoin tarvitsi pillereitä, niin oli tuo makupalakonsti (meillä suklaa). Mutta joo, koira usein osasi erotella tabun ja sylkäistä sen pois. En ole kokeillut mutta tuli mieleen: Onko ne sen tyyppisiä pillereitä, jotka voi murskata eli jauhaa? Siis ei kuorellisia. Sitten sekoittaisi jauheen tasaisesti herkkuaineeseen tai vaikka veteen. Niin ettei lääkettä saa suussa erilleen. Voi tietty olla, että koira haistaamaistaa eikä koskekaan.
AngryBird

Re: Koiraketju

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^No miksi helvetissä pitää kikkailla tuolla tavalla, kun mun ja monen muun mainitsemalla tavalla homma on ohi kymmenessä sekunnissa?! :D
Vastaa Viestiin