Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Kotityöt

Olen nainen, teen enempi kuin puolisoni
4
18%
Olen nainen, teen vähempi kuin puolisoni
4
18%
Olen mies, teen enempi kuin puolisoni
1
5%
Olen mies, teen vähempi kuin puolisoni
5
23%
tasan menee
8
36%
 
Ääniä yhteensä: 22

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kuis pariskuntien kotityöt jakaantuu? Meillä akka survoo minkä ehtii, minä minkä jaksan...eivais kyllähän työssäkäyvän kuuluu tehdä vähempi kuin kotona lapsen kanssa olevan.

Mut kehuskelkaa ja lohduttakaa toisianne. Joku on kuitenkin sorrettu ja toinen sortaja. Kysymyshän on loppujen lopuksi neuvottelukyvystäsi, minkälainen pahvi sinulla on, sellainen rooli kotitöiden toimittajana.

...ja se kalluppi löytyy toki.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja masa »

Olen imuroinut ehkä kaksi kertaa viimeisen neljän vuoden aikana. Shhhhame on me.
Avatar
munito
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 20.07.2010 22:27
Paikkakunta: Kannonkolo

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja munito »

Vastasin tasan, vaikka tarkemmin miettien taidan tehdä tällä hetkellä vähemmän. Aika pitkälle se menee sen puolesta että kummalla on enemmän aikaa. Tällä hetkellä se olen minä joka käy töissä, joten sen puolesta asia niin saa ollakin. Sillon kun oli toisinpäin, niin se olin minä joka huolehti enemmän ruokahuollosta ynnä muusta. Periaatteessa ollaan kuitenkin aika laiskoja ja ei täällä mitään siistiä ole ikinä.

Mutta nalkuttamistilastossa minä olen tappiolla. Helvetti että tuo ukko osaa nalkuttaa, hermot meinaa mennä.
Sano mitä sanot, olen hetken kiinnostunut ja unohdan lähes samantien.
-menota-
ninnithequeen

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

UK:n hommia oli roskien vienti (ainoa mikä onnistui), tiskikoneen täyttö ja tyhjennys (ei onnistunu) ja kaninhäkkien siivous. (onnistui kun huus tarpeeks, ja jestas että tuli kirosanoja, pitikö mein ottaa nää vatun kanit)

Rekkis taas kuuluisasti meni mun keittiöön ja koski mun pesukoneeseen. Nounou. Imuroida se sai kun tulin väsyneenä töistä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Teen kaiken, kaktukset seuraa sivusta ja huutelee neuvoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Väittäisin, että tasan menee.
Kysys nyt varmuuden vuoksi vielä vaimoltasi 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
ninnithequeen

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bluntly kirjoitti:Teen kaiken, kaktukset seuraa sivusta ja huutelee neuvoja.
Repesin :D
NuoriD

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Olen mies ja teen vähemmän kotitöitä.
RP

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja RP »

Meillä ei ole koskaan kotityöt jakautuneet sovitusti siten että minä hoidan huushollin, koska olen kotona lapsen kanssa. Se ei automaattisesti ole merkinnyt myös kotiorjan roolia.

Koska itselläni on kuitenkin ollut enemmän aikaa, ja mielestäni miehen on parempi olla tytsän kanssa kuin luutun varressa, niin tällä hetkellä teen suurimman osan kotiaskareista.

Mies on ennen tänne muuttoa imuroinut ja pessyt lattiat, välillä tiskannut. Nyt hoidan myös nämä. Viikonloppuisin mies joskus tiskaa jos herää aikaisemmin. Viikonlopun kokkausvuorot on hänellä, mä kokkaan viikkoisin.

Töissä ollessa askareet meni ja varmasti tulee menemään aikalailla tasan.
elco

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja elco »

Siivooja siivoaa. Minä kokkaan. Avovaimo hoitaa pyykit (minulla on nimenomainen kielto koskea pyykkeihin) ja huolehtii yleisestä siisteydestä.

Teen luultavasti vähemmän kotitöitä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja annepa »

Minusta tuntuu että "vittu taasko mun pitää tiskata ja pyykkikorin sisältöki ryömii kohta ite pesukoneeseen" mut kun järjellä ajattelee niin varmaan tehään yhtä paljon. Hellu kolaa lumet ja leikkaa ruohot (no ei oo paljont tarvinu leikellä kun ruohikko paloi auringossa), minä en jos vain suinkin voin laistaa noista toimista. Minä imuroin enemmän koska karvaava kasa on mun. Hellu tekee enemmän ruokaa. Minä hoidan enemmän pihaa. Ja niin edelleen.

Varmaan aika lailla tasa menee mutta vituttaa se tiskaaminen silti saatana enkä jumalauta pese kyllä ko omia pyykkejäni :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Äkkiseltään jos aatellaan, niin kyllä meillä mies tekee enemmän. Astianpesukone on kokonaan sen homma, se pesee nykyään pyykit ja siivouspäivinä imuroi. Tosin imurointi on sen hommaa vaan sen takia, että mä olen liian sokea ja huolimaton imuroimaan. Teenköhän mä enää mitään?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Zeb

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tasan menee, tosin pyykit pääasiassa mulle tuhojen minimoimiseksi ja mies tekee sitten enemmän pihahommia. Käsittämätöntä mulle miten joku suostuu myös kotiorjaksi ollessaan vanhempainvapaalla. Meillä ainakin lapsenhoito on ollut raskaampaa duunia kuin työssäkäynti. En itse ainakaan kehtaisi istua sohvalla katselemassa kun toinen raataa, enkä katselisi sellaista toiseltakaan.
Charles Caldwell

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Varoituksen sana! Liian aktiivisista miehistä tulee liian helposti itsestäänselvyyksiä ;) Been there, done that. Silti, kyllä kotona pitää olla siistiä, hyvää ruokaa ja kaikilla puhtaat vaatteet.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Liian siisti kämppä kertoo elämättömästä elämästä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kyllä meillä puhuttiin asiasta, ei ne kotityöt automaattisesti kuulu kaikki sille kotonaolijalle. Tietyt hommat se tykkää hoitaa, loput tehdään yhdessä. Jossain vaiheessa tuo pyykki ja ruuanlaitto kaatuu taas mulle, mut nyt mennään näin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos ja kun on kotona lapsen/lasten kanssa toisen ollessa töissä, kuuluu kyllä sen kotona olevan duuniin tehdä edes se 15 minuuttia päivässä kotitöitä sinä kotonaoloaikanaan. Olkoon se sitten koneellinen pyykkiä tai alakerran imurointi. Olen kokenut kuumatkin roolit ja voin sanoa näin kokemuksen tissiäänellä. Ni.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 16.08.2010 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Charles Caldwell

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Bluntly kirjoitti:^ Liian siisti kämppä kertoo elämättömästä elämästä.
Bollocks! Törky kämppä kertoo siitä, ettei paljoo kiinnosta.
Zeb

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jos ja kun on kotona lapsen/lasten kanssa toisen ollessa töissä, kuuluu kyllä sen kotona olevan duuniin tehdä edes se 15 minuuttia päivässä kotitöitä sinä kotonaoloaikanaan. Olkoon se sitten koneellinen pyykkiä tai alakerran imurointi. Olen kokenut kuumatkin roolit ja voin sanoa näin kokemuksen tissiäänellä. Ni.
Sanoisin että riippuu kyllä lapsesta/lapsista. Meillä oli monta kuukautta sellaista ettei koko päivänä saanut persettä laskettua penkkiin tai esim. syötyä kun vaan hoiti lasta eikä edes tehnyt mitään kotihommia. Mies oli sitä mieltä että sillä oli helppoa kun se pääsi sentään välillä töihin lepäämään.
Manaaja

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Charles Caldwell kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:^ Liian siisti kämppä kertoo elämättömästä elämästä.
Bollocks! Törky kämppä kertoo siitä, ettei paljoo kiinnosta.
Ja sehän se vasta coolia onkin!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Zeb kirjoitti:Sanoisin että riippuu kyllä lapsesta/lapsista.
Varmasti, kuten lähes kaikki muukin lapsiperheen dynamiikka. Keskiverron lapsen hoitaminen on työtä, mutta lomassa voi tehdä kotitöitä tai päikkärien aikaan myös. Ei tietenkään joka päivä tai mitenkään pakonomaisesti, vaan yleisenä ajatuksena näin. Itse ainakin tein niitä välillä jopa mielelläni ja koin ne velvollisuudekseni.

Erikseen on sitten ajat, kun kumpikin on kotona, jolloin katson kotitöiden jaettavan kristillisen tasa-arvoisesti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Gaia

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Manaaja kirjoitti:
Charles Caldwell kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:^ Liian siisti kämppä kertoo elämättömästä elämästä.
Bollocks! Törky kämppä kertoo siitä, ettei paljoo kiinnosta.
Ja sehän se vasta coolia onkin!
Jea. Yhtä coolia kuin hoitamattomat hampaat ja muu yleinen pahanhajuisuus. Ihquu :h:

OT: Viimeksi kun asuin jonkun normaalin ihmisen kanssa, kotityöt menivät jokseenkin tasan, ts. minä tein hommat talon seinien sisäpuolella, toinen talon ulkopuolella. Herra myös lämmitti saunan (puu-) ja takat/uunit sekä piti huolen kulkuneuvoista. Toimi loistavasti.
Manaaja

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gaia kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Charles Caldwell kirjoitti: Bollocks! Törky kämppä kertoo siitä, ettei paljoo kiinnosta.
Ja sehän se vasta coolia onkin!
Jea. Yhtä coolia kuin hoitamattomat hampaat ja muu yleinen pahanhajuisuus. Ihquu :h:
Ei sen kämpän kanssa tarvitse nussia.
Gaia

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Manaaja kirjoitti:
Gaia kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Ja sehän se vasta coolia onkin!
Jea. Yhtä coolia kuin hoitamattomat hampaat ja muu yleinen pahanhajuisuus. Ihquu :h:
Ei sen kämpän kanssa tarvitse nussia.
Juu ei. Eikä kämpän asukkaankaan kanssa, jos tollanen tulee todettavaksi :shock:
Manaaja

Re: Kotitöiden jakautuminen sukupuolittain

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gaia kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Gaia kirjoitti: Jea. Yhtä coolia kuin hoitamattomat hampaat ja muu yleinen pahanhajuisuus. Ihquu :h:
Ei sen kämpän kanssa tarvitse nussia.
Juu ei. Eikä kämpän asukkaankaan kanssa, jos tollanen tulee todettavaksi :shock:
Meinaaksä että se vaikuttaisi jotenkin lopputulokseen?

Joo, en mäkään likaisuudesta pidä, mutta jos nyt pari villakoiraa pyörii nurkissa ja sen vuoksi pipari on peruttu niin... Jepsistäkeikkaa!
Vastaa Viestiin