Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
masa

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Mikä sun suunnitelmas on valmistumiselle. Siis aikataulu?
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^En mä saa neljää vuotta enempää millään menemään koko pakettiin, jos kurssit osuisivat hyvin ajoituksensa puolesta kalenteriin, olisi tehtävissä 3.5 vuoteenkin. Eli 1.5-2 vuotta vielä jäljellä. Kandivaihe on paria kurssia + kandityötä vaille purkissa näin kahden vuoden jälkeen ja syssyllä maisteriopintojen ( + sen kandityön) pariin.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Siinä missä aloitin ensimmäisen kauden ottamalla kiitettävät kaikista alkaneista kursseista, sain odottaa nyt toisena vuotena ensimmäistä viitoistani aina tähän päivään saakka. Viestin näemmä finanssiviidakossa kolmannella kotimaisella kohtuullisen hyvin.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Vuoden tärkeimmästä kurssista vitonen plakkariin, odottelin jotain kolmosta ja näin ollen uusintakeikkaa. Hyvä fiilis, jeah!
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Viestinnästä minimisuorituksella haluttu tulos, eli nelonen. Maksimisuorittajatkaan eivät parempaan pystyneet, mikä on niille ihan oikein. Kai nyt vähän pitäisi katsoa, mihin niitä paukkuja tuhlaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Laitahan vähän updatea, onko kesällä lomailua vai puurtamista? Vieläkö on kova tahti säilynyt?

Mä just päätin, että luen yhdestä paikoitellen jumalattoman tylsästä eKirjasta vain tiivistelmät ja selailen loput parisataa sivua. Iha sama, motivaatio on aika nollassa just tällä hetkellä, siis ton tentin suhteen, ei yleisesti. On se nyt kun joutuu putkeen tekemään monta tenttiä ilman välihengähdystä!111 Luen kiinnostavammat matskut paremmin ja toivon parhautta. Soveltavia ne kyssärit on joka tapauksessa.

Työt houkuttais 130% enemmän just tällä hetkellä.
Prepare for the worstest.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja annepa »

Opiskelun olisi suunnitellusti pitänyt kestää 1,5v (elokuu 2012 -> joulukuu 2013), mutta kuten olen jo täälläkin hehkuttanut, kaikki hommat on tehty ja paperit tulee kesäkuun 18. päivä. Ensimmäistä kertaa koko opinto-ohjelman (kauhean pitkän) 7-vuotisen historian aikana luokasta valmistui 2 henkilöä keväällä. Minä sen takia, että mulla ei ollut päivätöitä lokakuun jälkeen, joten iltaisin ja viikonloppuisin riitti virtaa opiskella ja toinen hlö sen takia, että sairastui keuhkokuumeeseen, eikä hänen siis tarvinnut tehdä töitä. Hän keskittyi sitten opinnäytteeseen.
Opintokokonaisuuksia oli 5 + oppari. Numerot on olleet nelosia ja vitosia. Yksi numero puuttuu vielä. Koko koulu oli helppo, koska tiesin melkein kaikki asiat jo etukäteen tai ainakin perusteet niistä. Vain strategiahommat oli vieraita.

Opintoputki saattoi jäädä päälle, nyt haaveilen hortonomin ammatista. Tai metsäinsinöörin (eihän nyt 2 insinööritutkintoa mihinkään riitä!). Myös metsänhoitajan hommat (jos niitä enää ees tehään) ois aivan mahtavia.

Että semmoinen ylempi korkeakoulututkinto. Tohtoriksi ei huvita lukea ainakaan tältä alalta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Onnittelut annepalle! :)

Ja tässä samalla pieni vinkki miten viettää yhteistä laatuaikaa yhdistäen koira- ja joogaharrastuksen ;)

http://www.nytimes.com/2009/04/09/fashi ... .html?_r=2&
Prepare for the worstest.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Katsopas, tällainenkin blogi on puoliksi hengissä.

Vedin viime lukuvuoden huomattavasti lungimpaan tahtiin kuin kaksi edeltäjäänsä, nyt ollaan vielä hieman edellä normiaikataulua. Kandista uupuisi kandityö, joka täytyy vääntää kasaan nyt syksyllä, muuten mennään vahvasti maisterikurssien puolella. Eli eipä tässä sen ihmeempiä, hyviä työtarjouksia otetaan vastaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja annepa »

nowaysis kirjoitti:Onnittelut annepalle! :)

Ja tässä samalla pieni vinkki miten viettää yhteistä laatuaikaa yhdistäen koira- ja joogaharrastuksen ;)

http://www.nytimes.com/2009/04/09/fashi ... .html?_r=2&
Olen hiukan myöhässä, hups, mutta kiitos onnitteluista. Eiköhän me pönterin kans harrasteta yhessä vähän jotain muuta ku dogaa... :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Togaf 9 lev 1 läpi ja reilusti melkein nollapanostuksella :cheer:
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin