Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Tankkasin pari luennollista business-etiikkaa kirjallisessa muodossa, kun olen katsonut - ja katson edelleenkin - parhaaksi pysytellä poissa itse luennoilta niiden turhuuden vuoksi. Tyyppi lukee niillä slaidinsa läpi ja niissäkin on asiaa juuri ja juuri nimeksi. Kurssihan on toki pakollinen, koska jokin koulumme täyttämistä laatustandardeista edellyttää sen järjestämistä. Ja laatustandardi on hankittu vain siksi, etteivät ulkomaiset opiskelijat karta puulaakiamme. Ja standardi irtoaa sillä, että parin naapurimaan puulaakin viskaalia käy "tarkistamassa laadun" ja lyömässä leiman päälle. Ja seuraavalla viikolla meidän koulun viskaali käy naapurimaan puulaakissa lyömässä saman leiman näiden papereihin. Oi hyvä veliii, täs' ois' siul' hyvä ja eettinen hevoinen.

Pakko ottaa tupla-annos jokseenkin epäeettistä James Ellroyta, jotta saan taas kasattua ajatukseni.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16682
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mä olen kyllä ollut ymmärtävinäni, että Kauppakorkeakoulun saavuttamat kolme kansainvälistä laatuakkreditointia ovat oikeasti aika kova saavutus. Harva suomalainen yliopisto on oikeasti niin yhteensopiva ja vertailukelpoinen laadukakiden kansainvälisten vertailukohtien kanssa.

Oli miten oli, businessetiikan taso kuulostaa kyllä surulliselta. Lähtien jo ihan perusasetelmasta: luulisi, että kun kerran koulutetaan liiketaloustieteen käytännön osaajia, eikä esimerkiksi businessetiikan tutkijoita, etiikka pitäisi rakentaa osaksi muuta liiketalouden opetusta eikä erillisesti suoritettavaksi irtopalaksi. Erityisesti, jos toteutus on noin kökkö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Yo. akkreditointien jakoperuste on yhden professorimme näkemys asiasta. Se saattaa olla hieman karrikoitu, mutta eihän muidenkaan laatustandardien täyttäminen välttämättä paljoa kerro laadun tasosta. Riittää, että hommat toimii myöntöhetkellä ja mahdollisten tarkastusten aikana.

Koulumme haalimien akkreditointien arvo piilee siinä, että nyt tänne voidaan lähettää vaihto-oppilaita paremmista kansainvälisistä oppilaitoksista ja vastavuoroisesti meille avautuvat ovet yhä parempiin puljuihin. En tiedä, miten nuo muuten vaikuttavat opetuksen tai kurssitarjonnan laatuun, mutta ainakin tämä etiikan kurssi on mielestäni melko turha. Kieltenlaitos meillä toimii, huonosti lukujärjestykseen sopivia kurssiajankohtia lukuunottamatta, varsin hyvin, eli valinnanvaraa riittää ja opetuksen taso on mielestäni korkea. En tiedä onko tämä syy vai seuraus onnistuneelle akkreditoinnille, mutta onneksi meille opiskelijoille vain lopputulos ratkaisee.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Gat »

Sinäkin VillisikaMika olet jo vanha ukko. Ehkä olet saanut pillua ilmaiseksi. Mutta ne ajat alkavat olla ohi.

Miten ketään kiinnostaa tuollainen kauppatieteellinen ala? Jos pääsee asemaan, jossa on jopa omaa rahaa, eikä kirjanpidä muiden rahoja.. tuollainen on tarpeetonta. Matkalla oppiii itse tai voi palkata konsultteja.

Ja mikä "bisnesetiikka"?
Tietysti se on itsekästä.
Money talks and bullshit walks.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^En ole saanut pillua kuin kerran ja senkin rahalla. Mutta otan mielelläni vastaan enemmänkin taloustieteellisiä neuvojasi.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mun opintoputki lähtee nyt loman jälkeen tosi heikosti käyntiin. Oon ollu tänään ainakin neljä tuntia netissä, lukenut Cityshoppari -oppaan kannesta kanteen, sopinut tapaamisia ja juidansseja(mm. kampaaja) ensi viikkoa myöten mutta lukeminen edistyy etanavauhtia. Shitti. No nyt rivakka tahti päälle, sitten lenkille ja ilta Gunvaldin seurassa nuuh. (Eka yö yksin kotona eron jälkeen. Ei kyllä taida tuntua missään, samat painajaiset/ ei-toivotut unet taitaa pyöriä filmillä kuitenkin ;)

Ja asiasta: muissa kauppiksissa kuuluu saavan opintopisteitä vähän turhankin helpolla, ovat opiskelijat alkaneeet valittaa että menee kohta maine koko tutkinnolta jos niin helpolla saa suoritukset läpi. Sika ainakin näyttää tehneen työtä vitostensa eteen. Enkä siis viittaa tällä siihen, että olisit tyhmä ;) vaan siihen että Helsingissä ainakin jotain vaaditaan, kai siis suurimmalla osalla kursseja.
Prepare for the worstest.
Dave

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti:Sinäkin VillisikaMika olet jo vanha ukko. Ehkä olet saanut pillua ilmaiseksi. Mutta ne ajat alkavat olla ohi.

Miten ketään kiinnostaa tuollainen kauppatieteellinen ala? Jos pääsee asemaan, jossa on jopa omaa rahaa, eikä kirjanpidä muiden rahoja.. tuollainen on tarpeetonta. Matkalla oppiii itse tai voi palkata konsultteja.

Ja mikä "bisnesetiikka"?
Tietysti se on itsekästä.
Money talks and bullshit walks.
Orimattilan Oraakkeli on puhunut. Voit lopettaa opiskelun, koska Gattis tietää, että se on turhaa.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

nowaysis kirjoitti:
Ja asiasta: muissa kauppiksissa kuuluu saavan opintopisteitä vähän turhankin helpolla, ovat opiskelijat alkaneeet valittaa että menee kohta maine koko tutkinnolta jos niin helpolla saa suoritukset läpi.
Läpi pääsee kyllä useimmista kursseista vähällä työllä, jos pelkkä lusmuilu kiinnostaa. Se, minne moisilla papereilla pääsee, on sitten eri juttu. en ole nähnyt mitään tilastoja arvosanojen korrelaatiosta työtehtävien suhteen, mutta tiedän sen, mutta perstuntumalla voisin heittää, että juuri rimaa hipoen läpäisevät markkinointi-ihmiset ovat helposti niitä, joiden osana on komistaa alan melko pientä työttömien joukkoa.

Kiitettäviä arvosanoja ei irtoa lusmuilemalla, vaikka uskon toki joidenkin vetävän niitä minua vähemmällä työnteolla. Ei tule mieleen kurssia, josta olisi ollut edes teoriassa mahdollista napata femmaa yhden illan lukemisella. Neloinen saattaa irrota jo vähemmällä työllä/tuurilla.

Eli en pysty allekirjoittamaan motivaation menetystä liiallisen helppouden/vähätöisyyden takia. Mielenkiintoisiin kursseihin saisi palamaan äärettömän paljon aikaa, jos vain ehtisi ahmimaan kaiken saatavilla olevan tiedon. Eli tekeminen ei lopu koskaan kesken, jos on oikessa oppilaitoksessa kirjoilla. Lusmutyyppejä mä en ymmärrä sen takia, että kauppiksen valintakoe on laadittu niin, että vain ne kaikkein motivoituneimmat pääsevät sisään. Pääsykoe ei todellakaan ole mikään äo-testi. Mihin tuo draivi sitten joiltain katoaa sisäänpäästyään, ma ei tieda.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja elco »

Aluksi luulin, että tuli taas uusi kitinäruumis, mutta sitten luin uutisesta, että uhri oli kehonrakentaja eikä kauppatieteen ylioppilas.
AngryBird

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

elco kirjoitti:Aluksi luulin, että tuli taas uusi kitinäruumis, mutta sitten luin uutisesta, että uhri oli kehonrakentaja eikä kauppatieteen ylioppilas.
Jospa se pidätetty on kauppatieteen ylioppilas.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Aikoja sitten sieltä valmistuin eikä koskaan ole missään kyselty minkälaisilla papereille.

Tein koko ajan täyspäiväisesti töitä ja vielä usein viikonloput päälle, joten ei ne huippuhyvät arvosanat olleet.

Koska olin hyvin vähän paikanpäällä en oikeastaan tutustunut opiskelukavereihini muutamaa tyttöystävää lukuunottamatta.

Tämän olen jälkeenpäin todennut virheeksi. Nähdäkseni monelle on ollut tavattomasti hyötyä niistä verkostoista joita jo silloin loivat. No nykyiset opiskelijat ovat paljon fiksumpia kuin minun aikoinani. Arvostan kovasti esim AESin toimintaa.

Itse olen sitten muilla keinoin ja toisen tutkinnonkin avulla verkostoja rakennellut.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Motivaatio mielenkiintoisia aiheita (2 kpl) kohtaan korkealla, vähemmän mielenkiintoisia kohtaan taasen nollissa (3 kpl). Just nyt ei jaksaisi, mutta pakko kai se on. Saksan kuuntelu, hier gehen wir.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Hain jo markkinoinnin prokkiksesta pientä otetta, vaikka tarkoitus oli aloittaa vasta huomenna. Huomenna sitten paskiainen niskalenkkiin ja siinä taputtelen sitä aikani kunnes taas pitkästyn tai saan sen valmiiksi. Tiistai-aamuna pitäisi olla kasassa tutkielma erään kotimaisen yrityksen markkinoinnin tilasta n. 15 pp-slaidina ja max. 20 Word-sivun tekstinä esitettynä. Kolmen hengen ryhmätyö tosin, mutta tätä on hyvin vaikea jakaa osiin, kun yhden vaiheen inputti on edellisen vaiheen outputti, himputti! Eli tehdään jokainen oma raakaversiomme ja paukutellaan paska läjään sitten joskus tiistain vastaisena yönä. Siistiii-iiiii.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Printtasin kymmenen tsipaletta anaalisondattavia haastatteluja ja yliviivaustussasin jokaisesta yhden rivin. Ennen tätä operaatiota tietty asettelin ne kauniisiin pinoihin olkkarin matolle. Oiskohan se tossa tältä päivältä.. Rangaistukseksi syön pahoja liian suolaisia kalaleipiä, hyi.

Yritän myös edistää erästä ensi syksyn opintoasiaa, mutta vastaava tätskä ei vastaa viime viikolla lähetettyihin maileihin eikä puhelimeen, biaaaatttch!11 Notta pärijäämmä ilimaanki.

Imurointi ois varmaan hyvä suorittaa taas tässä välissä. Juu, nyt saa tulla ydinlaskeuma, kilpirauhaseni lienee kyllästetty ruokasuolalla joten bring it on!

Voi tuskien tuska!11

(en lisää huudahdukseen ärrää, ettei sitä käsitettäisi kutsuhuudoksi eräälle taholle)
Prepare for the worstest.
Dave

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Dave »

Nowa ja Bruce: te ootte liian vanhoja opiskelemaan. Olisitte opiskelleet aikoinaan, niin nyt voisitte lorvailla töissä, kuten minä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ollaan niin hardcoreja ettei saturaatiota opiskelun suhteen ole vielä tavoitettu. Saavutettu. Saatu. Omalla kohdalla vähän pelkään, että aina tulee jotain niin jännää opiskeltavaa, ettei töissä ehdi kovin montaa vuotta lorviakaan, siis niin ettei siinä samalla jotain opiskelisi...

Totta tosin, että tällä hetkellä elämäntilanne ei juuri voisi olla vähemmän otollinen kombinaatiolle työ+opinnot, mutta jos tästä selviää hengissä(knock, knock), selviää mistä vaan 8)
Prepare for the worstest.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^^En toivo tuollaista henkistä freerollia päälle missään vaiheessa, tsorppa. No, ehkä siinä vaiheessa kun kaverit jää eläkkeelle ja mä vaan painan.

Sain markkinoinnista otteen eilen (kun oli pakko) ja homma toimi yli odotusten. Kevään semifreeroll-plääni on toiminut odotusten mukaan, kaikista jo arvostelluista kursseista napsahtanut nelonen. Samoin valitettavasti uusitusta laskentatoimesta. Puhutun saksankielen kurssi on potentiaalinen alle nelosen kurssi, joskin yksi kolmonen todistukseen mahtunee. Pari muuta kurssia on mahdollista suorittaa femmalla ja yhden kurssin arvosana nostettavissa femmaan, jos tarve vaatii. Tähtäilen siis keskiarvoa akselille 4.2-4.3, jolla pitäisi olla varmuudella kiinni jatkopaikassa.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Motivaatio kaikkeen ollut pari päivää hukassa. Krapulainen väsymys on painanut päälle, tänään en jaksanut edes nousta ylös lähteäkseni koululle kun ei ollut täysin pakko. Epätietoisuus kesän työkuvioista ja sitä kautta koko loppuvuoden rahatilanteesta hieman kalvaa mieltä. Tietty lisäksi joku hyvä bööna kainalossa tekisi terää, mutta ei mulla ole seuraavaan pariin kuukauteen aikaa sellaisille. Otan jonkun kesäkissan kunhan toukokuun loppu koittaa. Sitovat hakemukset ko. kesähommiin tuonne vonkuulootaan, kiitos.

Marraskuun reissun pystyn onneksi hoitamaan hätätapauksessa vaikka lainarahalla. Toivoa sopii, että verottaja on pysynyt tolkuissaan mätkyjä/palautuksia laskiessaan. Teippasin lentolipun motivaattoriksi seinälle, ja nyt alan hommiin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä oon nyt ottanu vähän sen asenteen, että palauttelen työt kun palauttelen. Takaisinmaksuun menee tuet parilta kuulta kuitenkin, ehkä toukokuulta saisin jopa fiksusti peruttua. Jotenki ollu paljon rennompaa(no shit..), kun aattelen että itse päätän milloin palautan, ei se ny pitäis olla niin justiinsa Ja jos puoli vuotta aikaa "täydentää" keskeneräistä, jo loppunutta kurssia, eihän tässä oo hätäpäevää. Katotaan kostautuuko tää jossain vaiheessa, mutta so not

Sinänsä opintojen päämäärä on selkiytynyt tosi paljon parissa kuukaudessa, ja hyviä vaihtoehtoja on muutama, joista ainakin toinen toteutuu satavarmasti. Tää on just sitä nyt, mikä on ollu vähän hakusessa jo pitkään. Tykkään.
_________________
Prepare for the worstest.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Vapaa viikko koulun puolesta menossa, mutta opintojen puolesta tää on kaikkea muuta. Kerrattavaa ennen ensi kuun tenttisumaa löytyy niin maan helvetisti, jotta saisin lukuvuoden hoidettua pakettiin samalla tyylillä millä sen aloitinkin. Mukana vielä jokunen hanttiaine ja kesällä ajattelin sutaista kasaan osan jäljellä olevista yleissivistävistä kursseista, jotta syssyllä saisi keskittyä mielenkiintoisempiin, syventäviin opintoihin.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

On tullut aika aloitella viimeinen markkinoinnin harkka. Tällä viikolla saankin kasaan kaiken tänä lukuvuonna tarvittavan tuotannon, loppukuu meneekin tentteihin valmistautuessa.

Kesäopinnot hieman kusahtivat, koska aikomani ruotsin hanttikurssi oli ehditty buukkaamaan täyteen. Olisi vielä mahdollisuus suorittaa übervorzwischen-mielenkiintoinen suomalainen viestintä elokuussa, tympii tosin maksaa rahaa kursseista, jotka saisi lukukausien aikana maksutta.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sain anaalisondeerauksesta nelosen, vaikka ajatuksena oli kunhan menee läpi ja palautin kolmisen viikkoa myöhässä. Yes we did. Välillä näitäkin. Ens syksynä niin en tee töitä kuin yhden päivän viikossa, oi tuleva autuus 8)

Nyt takkuavasti muistiinpanoja lisemmästä tutkimusjutusta, oon kivikautinen ja teen muikkarit käsin vaikka sata kertaa nopeempaa ois tehdä suoraan teksti koneelle :bling: Pakko teho-opiskella seuraavat pari viikkoo, korjata sikana kokeita ja antaa arvostelut, mutta ei auta. Less is more.
Prepare for the worstest.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Palautin juuri viimeisen markkinoinnin harkan KOSKAAN! Menin luennolle vartin myöhässä, tuuppasin harkan laatikkoon ja etsin istumapaikan. Joku markkinoinnin laitoksen jamppa esitteli henkeseleitä paukutellen laitostaan, seurasin esitelmää tiiviisti minuutin verran ja poistuin äänekkäästi kohteesta (kolistelin vahingossa penkkejä&pöytiä). Meidän Mikasta ei tule markkinointimiestä.

Jätin pari päivää sitten pää- ja sivuainevalintahakemukseni. Rahoitus ja taloustiede tai toisinpäin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mäpäs menin maanantain seminaariin 45 minsaa myöhässä!11 :D Kyllä me nuoriso ollaan kerrassaan holtitonta. :paavi:
Prepare for the worstest.
Bruce Willisika

Re: Sikamainen opiskelublogi: kun putki jäi päälle

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Mä tänään kaksi tuntia myöhässä, koska Madventures. Was worth it, lorvailu ja myöhästely on pääsääntöisesti vain hyvästä!
Vastaa Viestiin