Mikä viini?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Haluan parempaa viiniä halvemmalla. Ja intjernetistähän sitä saa! Mutta onko se luvallista? Minusta tämä näyttäisi sanovan, että valmisteverojen alaisten tuotteiden, kuten viinin, tilaamisesta netin kautta etämyyntinä vaikkapa Ranskasta ei muodostu ostajalle minkäänlaista velvoitetta edes selvitellä sen enempää veroasioita, joten ei kun tilamaan ja juomaan. Toisaalta, sama ohje viittaa lisätietolähteenä tuonne. Tämä lisäohje sitten taas vaikuttaisi sanovan, että alkoholijuomien tilaaminen etämyyntinä on kiellettyä, koska se katsottaisiin alkoholilaissa kielletyksi alkoholijuomien myynniksi Suomessa. Epäselväksi jää, onko tämä rike ostajan vai myyjän ongelma - ja, ennen muuta, että saanko mä nyt tilata sen burgundilaiseni netitse Ranskasta vai en.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei hajua, mutta olen tilannut siltikin. Viinit www.kyytipoika.com
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No nämä suomalaiset, tai "suomalaiset", viinikaupat kai korostavat, että kuljetuksesta vastaa ostaja erillisellä sopimuksella. Tulkitsen, että silloin myös valmiste- ja pakkausverojen maksamisvelvollisuus siirtyy ostajalle. Minulla taas on ollut mielessä pikemminkin esim. vinatis.co.uk, joka ei tällaista vastuunsiirtoa kai tee. Epäilemättä käytännössä tilaaminen on kummassakin tapauksessa lähes aina ongelmatonta, mutta jostain syystä kiinnostaisi ymmärtää, miten asia periaatteessa menee. Tule apuun SH!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä vaan juon sitä, en tilaa. En jaksa perehtyä kun ei ole omakohtaista tarvetta.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lue vähän aikaa vaikka viiniwebin keskusteluja ja tarve kyllä herää! Vai meinaatko muka, että sä juot niitä, et lue niistä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Lue vähän aikaa vaikka viiniwebin keskusteluja ja tarve kyllä herää! Vai meinaatko muka, että sä juot niitä, et lue niistä!
Jåå.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Sakesuosituksia otetaan vastaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja huima »

^Hei mulle kans.

Barcelonassa ja Berliinissä tullut Dos Palillosissa ruuan kanssa maistettua niin päräyttäviä sakeja, että oksat pois.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vesper kirjoitti:Sakesuosituksia otetaan vastaan.

Ei edes kannata harkita muita kuin laadukasta. Hakutsuru Superior Junmai Ginjo
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Onko kokemuksia? Haen tässä nyt muutakin kuin Alkon valikoimaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos pitäisi valita vain yksi alkoholijuoma loppuelämäksi niin se olisi tuo. Valitettavasti kokemusta on vain alkon valikoimasta, mutta lupaan lähteä heti tutkimusmatkalle alkulähteille kunhan rikastun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En pidä italialaisista punkuista enkä mistään valkoviineistä, joten ostin sitten italialaista vinkkua extempore. Jumankukkelis, tämähän on hyvää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:En pidä italialaisista punkuista enkä mistään valkoviineistä, joten ostin sitten italialaista vinkkua extempore. Jumankukkelis, tämähän on hyvää.
Proseccot on kyllä tuossa hintaluokassa järjestään hyviä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Typerä nimi punkulla, mutta aika hyvää. Suosittelen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No hyi saakutti, lippiskin on parempaa kuin tämä. Ei enää ituhippiorgaanisia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:No hyi saakutti, lippiskin on parempaa kuin tämä. Ei enää ituhippiorgaanisia.
Vaikka tän nimi onkin EU:n pöhöhankkeen, niin taitaa olla mun lempiseuranpitovalkkari nykyään.

www.alko.fi/tuotteet/539017
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Otetaan vastaan suosituksia hyvästä seurusteluvalkkarista. Ajattlin olla sivistynyt ja juoda pullollisen viiniä sen sijaan, että joisin pullollisen vodkaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja elco »

Toi on aina hyvä juoda ensin pullo viiniä ja sitten pullo vodkaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Otetaan vastaan suosituksia hyvästä seurusteluvalkkarista. Ajattlin olla sivistynyt ja juoda pullollisen viiniä sen sijaan, että joisin pullollisen vodkaa.
Eiks tossa sun viestin yläpuolella just ollut suosittelu seurusteluvalkkariksi? Jos se ei kelpaa, tarvittaisiin ehkä lisäajatuksia siitä, minkätyyppinen viini maistuisi. Viimeaikoina olen esimerkiksi tykännyt toisaalta uusi-seelantilaisesta Villa Maria sauvignon blancista ja toisaalta saksalaisesta Deep Root rieslingistä. Villa Maria on jonkinlainen ääri-sauvignon blanc: huikeat hedelmäaromit ja tavattoman runsas maku. Tämä olisi aivan liioiteltu ylilyönti, jos se ei kuitenkin olisi niin hyvä ja tyylikäs viini. Menisi heinosti ihan maisteluviininä tai sitten jonkun varsin voimakasmakuisen ruoan kanssa. Deep Root on sitten vähän toista ääripäätä: täyteläinen ja pehmeä (melkein makeahko, mutta siis hyvällä tavalla) mutta aika neutraali, kovin helposti juotava ja soveltuu melkein minkä kanssa vain.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Otetaan vastaan suosituksia hyvästä seurusteluvalkkarista. Ajattlin olla sivistynyt ja juoda pullollisen viiniä sen sijaan, että joisin pullollisen vodkaa.
Eiks tossa sun viestin yläpuolella just ollut suosittelu seurusteluvalkkariksi? Jos se ei kelpaa, tarvittaisiin ehkä lisäajatuksia siitä, minkätyyppinen viini maistuisi. Viimeaikoina olen esimerkiksi tykännyt toisaalta uusi-seelantilaisesta Villa Maria sauvignon blancista ja toisaalta saksalaisesta Deep Root rieslingistä. Villa Maria on jonkinlainen ääri-sauvignon blanc: huikeat hedelmäaromit ja tavattoman runsas maku. Tämä olisi aivan liioiteltu ylilyönti, jos se ei kuitenkin olisi niin hyvä ja tyylikäs viini. Menisi heinosti ihan maisteluviininä tai sitten jonkun varsin voimakasmakuisen ruoan kanssa. Deep Root on sitten vähän toista ääripäätä: täyteläinen ja pehmeä (melkein makeahko, mutta siis hyvällä tavalla) mutta aika neutraali, kovin helposti juotava ja soveltuu melkein minkä kanssa vain.
En ollut lukenut ylläolevaa viestia, pahoittelen. Nyt luin, ja sen vika on chardonnay. Mutta nyt alkoi vähän toi Deep Root kiinnostaa, tackar!

Jäsen B:n kanssa on ainakin totaalisen erilainen ruokamaku (ja sisustus!), joten jätän vinkin väliin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ pelkkään lipittelyyn harkitsisin valkkarin ohella skumppaa tai miksei sitten saman tien samppista.

Valkkareista suosittelisin lipittelyyn tätä alsacen rieslingiä:
http://viinilehti.fi/viini/viinista-vii ... orst-2013/
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Samppista vien joka tapauksessa juhlakalun kanssa kilistelyyn. Alcasen rieslingit on olleet oikeastaan poikkeuksetta hyviä, joten ostoslistalle tämäkin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En ole B:n suositusta maistanut, mutta veikkaisin sen olevan varsin samantyylinen kuin oma suositukseni. Sivustahuutajan suositus taas on viime aikoina kehuttu niin mahtavaksi löydöksi niin monella foorumilla, että sitäkin on tullut kesän aikana useampi pullo juotua. Erinomainen toki, minusta hapokkaampi tai jotenkin kovempi ja kulmikkaampi kuin pehemän täyteläisen pyöreä Deep Roots. Molemmat hyviä, riippuu vähän mieltymyksistä ja käyttöyhteydestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin