Mikä viini?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taitaapi olla niin, että B joutuu kokeilemaan tätä.

Olenko mainonnan uhri?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Nimi kuulostaa ihan tartuntataudilta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yritin pistää punkupöntön pörisemään, jotta kesälomalla saisi raikasta Sangriaa. Tapani mukaan pistin senkin paskaksi heti alussa lukemalla lämpömittaria väärin -> hiiva liian kuumaan soppaan.

Jos menisi uimaan penteleen pönttöön.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Yritin pistää punkupöntön pörisemään, jotta kesälomalla saisi raikasta Sangriaa. Tapani mukaan pistin senkin paskaksi heti alussa lukemalla lämpömittaria väärin -> hiiva liian kuumaan soppaan.

Jos menisi uimaan penteleen pönttöön.
Voiko miehilläkin olla hiivaa?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja tatteja kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ranskalainen Jeanne Calment eli 122-vuotiaaksi. Vanhoilla päivillään Jeanne lausui kuolemattomasti: ”Minulla on vain yksi ryppy ja istun sen päällä.”
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

\o/ Pönttö pulputtaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Joskus ostin laivalta Tormenta Viognieria. Kun ekan kerran maistoin sitä, menin sanattomaksi, multa pääsi vain syvä huokaus. Ostin sitä pullokaupalla, mutta nyt kaapissa on jäljellä vain yksi. Keväällä tätä alkoi saada S-ryhmän ravintoloista kausiviininä ja ei kun maistelemaan. Ystävättäreni ihan liikuuttui kun hän maistoi tätä. Viini on yhtä hyvää kuin muistinkin (edellisestä maistelukerrasta on aikaa, olen säilyttänyt sitä yhtä pulloa varmaan vuoden "erikoistilannetta" varten, sellaista ei vain ole tullut)
No, jos tätä kerran saa ravintolaan, niin päätin selvittää saisiko erikoistilauksena. NO SAA :cheer: Niinpä sitten eilen tilasin 2 laatikkoa tätä ihanuutta. :h:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kesällä tuli, kuinkas muuten, grillailtua. Lihaa. Sen hommanhan hallitsevat espanjalaiset, ja eikös vaan kesän suosikiksi noussut (taas) Baron de Ley myös 2007-vuosikerrallaan. Voi olla, että 2006 oli parempi, mutta on tämäkin hintaluokassaan minun makuuni huippua. Ja kerrankin dekantoiminen ei ole pelkkää tyhjää hienostelua.
http://www.alko.fi/tuotteet/fi/007152
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Minähän en viineistä ymmärrä juuri enempää, kuin että korkki avataan ja sitten juodaan. Tästä huolimatta olen ajatellet pienen temperointikaapin hankkimista. Koska se olisi niinQ sivistyneen ihmisen merkki.

Onko monellakin puolihomolla kitinäläisellä käytössä?

Ps. jos joku omistaa varsinaisen säilytyskaapin, niin poistan varmistimen!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti:Ps. jos joku omistaa varsinaisen säilytyskaapin, niin poistan varmistimen!
Jätin keittiörempassa paikan, mutta en ole vielä saanut ostetuksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Onko monellakin puolihomolla kitinäläisellä käytössä?

Mulla on erillinen jääkaappi oluita ja tiukkaa varten. Lasketaanko se?
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Onko monellakin puolihomolla kitinäläisellä käytössä?
Mulla on erillinen jääkaappi oluita ja tiukkaa varten. Lasketaanko se?
*like*

Tämmöinen järjestely tulee myös mökilleni 8)
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Onko monellakin puolihomolla kitinäläisellä käytössä?

Mulla on erillinen jääkaappi oluita ja tiukkaa varten. Lasketaanko se?

Pitääkö ne säilyttää/nauttia eri lämpötiloissa vai miksi kaksi kaappia?

Ps. lasketaan!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Pitääkö ne säilyttää/nauttia eri lämpötiloissa vai miksi kaksi kaappia?
No kelaas nyt kuin paljon tilaa jääkaapista ne pari-kolme hautakivee vie!

Sitä paitsi, toi kagoskaappi on saunatiloissa. Ei tartte munasilteen hakee keittiöstä lisää gylmää juomaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Pitääkö ne säilyttää/nauttia eri lämpötiloissa vai miksi kaksi kaappia?
No kelaas nyt kuin paljon tilaa jääkaapista ne pari-kolme hautakivee vie!

Sitä paitsi, toi kagoskaappi on saunatiloissa. Ei tartte munasilteen hakee keittiöstä lisää gylmää juomaa.


:sir:

Ei tätä ehkä sittenkään lasketa, kun tuossa on toi logistinen puoli. Sorry!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: :sir:

Ei tätä ehkä sittenkään lasketa, kun tuossa on toi logistinen puoli. Sorry!
Onko saunan läheisyydessä oleva kylmä olut logistinen ongelma?

Minusta se on lottovoitto.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

masa kirjoitti:Sitä paitsi, toi kagoskaappi on saunatiloissa. Ei tartte munasilteen hakee keittiöstä lisää gylmää juomaa.
Voi veljet! Vielä telkkari ja sähkögrilli sinne niin siellähän viihtyy vaikka kuinka.
Duunikaverilla on noi kaikki paitsi jääkaapin sijasta on kylmätila ja saunatila rivarin yhteiskäytössä.

Ja mikäs topikki olikaan... viinit, juu.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: :sir:

Ei tätä ehkä sittenkään lasketa, kun tuossa on toi logistinen puoli. Sorry!
Onko saunan läheisyydessä oleva kylmä olut logistinen ongelma?

Minusta se on lottovoitto.
Eiku mä tarkoitin, että sulla on tuo kahden kaapin järjestely logistista syistä. Ei siis hifistelyn takia. Eli järjestelysi on järkevä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumiz kirjoitti: Voi veljet! Vielä telkkari ja sähkögrilli sinne niin siellähän viihtyy vaikka kuinka.

Töllö nou, mutta grilli oli lähellä tulla saunan terdelle. Se vaan olis vaatinut toisenkin savupiipun, joten jäi toteuttamatta. No, saunan terdeltä on 10 metrin päässä kalliota sen verran että siihen saa muurailtua hyvän grillipatteriston. Siinä on sitten naapureiden riemuksi kiva grillailla munasilteen saunan päälle.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ps. jos joku omistaa varsinaisen säilytyskaapin, niin poistan varmistimen!
Jätin keittiörempassa paikan, mutta en ole vielä saanut ostetuksi.
Säilytyskaappi on jo kyllä überhifistelyä. Mun käsittääkseni sellaisesta on iloa vasta, jos aikoo säilyttää viinejä vuosia.

Tässä iässä ei ole enää aikaa viinejä vuosia säilytellä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ajattelin pistää punajuuriviiniä tulemaan ensiviikolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Onko monellakin puolihomolla kitinäläisellä käytössä?
Mulla on kahdeksan pullon kaappi, joka mittausten perusteella pitää lämpötilat +/-0.1 asteen toleransseissa. Voisi kai tuon säilytyskaapiksikin laskea, sillä muutamia kertoja siellä on säilynyt perhepakkaus pahvipunaviiniä jopa viikon verran.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä viini?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Onko monellakin puolihomolla kitinäläisellä käytössä?
Mulla on kahdeksan pullon kaappi, joka mittausten perusteella pitää lämpötilat +/-0.1 asteen toleransseissa. Voisi kai tuon säilytyskaapiksikin laskea, sillä muutamia kertoja siellä on säilynyt perhepakkaus pahvipunaviiniä jopa viikon verran.
En oo jaksanut perehtyä siihen, mikä on säilytyskaapin ja temperointikaapin ero, mutta olisiko niin, että säilytyskaappi säätelee myös kosteutta, temperointikaappi vain lämpötilaa??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin