Kuntosalit ja liikuntapaikat

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja huima »

Jaahas,

taas on se aika vuodesta, kun pelkkä juokseminen ei kiinnosta ja kelirikot alkavat syömään muutenkin flunssaisessa kaudessa intoa pinkoa ulkona. Mitäs kokemuksia eri saliketjuista ja tarjoajista ihmisillä on Helsingistä - ja keiden sopimuksista / tarjonnasta on mitäkin hyvä tietää etukäteen?

Omalla alueella on Finnbodyn sali, jossa olin aiemmin jäsenenä - mutta salin ryhmäliikuntatarjonta sekä laitteiden kunto ja paikan siisteys meni jäsenyyden aikana koko ajan alaspäin, että lopetimme käynnin siellä. Sijainti oli hyvä jokapäiväisen matkustuksen kannalta.

Forever:llä on sali Myllypurossa vähän tylsän matkan päässä kotoa, eli hieman epäilen että siellä tulisi oikeasti käytyä. Samoin itse sali on Arena centerin alakerrassa hankalan kulkuyteyden takana, joten sekin ramppaaminen söisi varmasti mielenkiintoa.

Elixialla on sali Puotinharjussa ja nyt muutaman päivän perusteella se vaikuttaa suhteellisen mukavalta ja siistiltä paikalta. Ryhmäliikuntaa ei ole tullut kokeiltua, mutta salilla on mukavasti lämmittelylaitteita, lihaskuntolaitteita, kahvakuulia runsaasti ja vapaita painojakin riittävästi. Downsidena on että salilla on n. 800 jäsentä, eli kapasiteetin kanssa voi tulla joskus ongelmia. Elixiassa olisi bonuksena mahdollisuus toki käyttää välillä Aleksanterinkadun saliakin, jos sattuisi olemaan palaveripäivä keskustan liepeillä.

Vuosaaressa olisi jokin Clubhouse niminen keskus, jossa on myös jokin naurettava pieni uima-allas enemmän maksavien jäsenten käytössä. Todennäköisyys paikan käyttöön kuitenkin pieni, koska paikka on kotimatkalta paljon sivussa ja toisaalta julkisilla joutuisi vielä raahaamaan persettään huonossa kelissä metrolta pitkän matkan ennen kuin olisi perillä.

Itiksessä olisi myös ihan raaka punttisali, eastbody.fi , mutta siellä ilmeisesti treenataan vaan kovaa ja isoja painoja, joten tällainen kynäniska joka ei yritä kasvattaa itsestään mitään liharekkaa, vaan haluaisi liikkua monipuolisesti, pysyä hyvässä kunnossa ja nauttia liikuntahetkistä + rentoutumisesta sen jälkeen - ei ole ehkä avainasiakasryhmää tuolla.

Herttoniemessä olisi Sats ja sali myös keskustassa. Herttoniemen sali olisi satunnaisesti matkan varrella, mutta pelkään että laiskimus maximus jättäisi menemättä tekemään treeniä.

Tiedostan olevani sen verran laiska paska, että jos salit eivät ole päivittäisten reittien varrella - ei niille tule oikeasti mentyä. Tällä hetkellä pohdinnoissa Elixia on kovilla, sillä heidän tarjonnassaan olisi kolme keskusta - joiden sijoittuminen tukee käyttöä: Puotinharju ( koti ), Sello ( office ) ja Aleksanterinkatu.

Onko jotain muita vaihtoehtoja, joita kannattaisi tutkia ja kokeilla?

Missä itse kuntoilette ja oletteko olleet tyytyväisiä paikkoihin, sekä sopimusehtoihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sellon Elixiassa käyn kolistelemassa levypainoja ja tiirailemassa typsujä.

Pienihän se rautapuoli on ja välillä ihan tupaten täynnä, mutta eipä ole jaksanut vielä vaihtaa. Hintakin on aika hemmetin suolainen kun ei missään perseenheilutuksissa tule käytyä.

Jos tulee vaihdettua niin mitä luutavimmin http://gym.voimapuoti.com/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja swirl »

Fressi Leppävaarassa. Ihan duunipaikan vieressä ja hinta on vähän halvempi, koska duunipaikalla on jonkinlainen diili heidän kanssaan. Ihan jees paikka, välillä vaan tupaten täynnä. En ole vaihtamassa. Bonuksena uima-allas ja infrapunasauna. Tykkään.

Bluntly, mun ukko kävi tuolla Voimapuodissa juuri viime viikolla testailemassa, koska on vaihtamassa salia, ja sano että se on mennyt tosi paljon alaspäin. Laitteet paskasia ja huonokuntoisia.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja huima »

Bluntly kirjoitti:Sellon Elixiassa käyn kolistelemassa levypainoja ja tiirailemassa typsujä.
Tuossa tietty Elixia on mainio.

Joulukuusta alkaen uuden työpaikan offiisi on Pitäjänmäellä, joten sellaisina päivinä kun joutuu paikanpäällä olemaan voisi olla ihan hyvä idea surrauttaa junalla sitten Selloon ja tehdä treeniä välillä siellä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

SATSillahan on sali myös steissillä, osunee matkallesi Sellosta himaan?

Mä vaihdoin juuri satsilta Foreveriin, ja ainakin toistaiseksi olen ollut todella tyytyväinen. On kattavampi ja paremmin aikataulutettu tarjonta mun makuun. Koukkaan kotimatkalla Keravalle, mutta välillä saatan pyrähtää vaikka kesken duunipäivän Töölöön.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ Talin Elixia on pikkuriikkisen lähempänä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Liikuntamyllyyn vaan, siellä ne sun opponenttisikin reenaa!

edit: korjaan, hengaa
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja huima »

Vesper kirjoitti:SATSillahan on sali myös steissillä, osunee matkallesi Sellosta himaan?
Joo, mutta Selloon menemisen syy olisi se Elixia, kun varsinainen offiisi on Pitäjänmäellä.. ja Bluntly tosiaan huomatti, että Talistakin löytyisi sali.

Ne keskustan salit on kanssa vain bonusta sellaisille päiville, kun ytimeen sattuisi.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja huima »

Dumis kirjoitti:Liikuntamyllyyn vaan, siellä ne sun opponenttisikin reenaa!

edit: korjaan, hengaa
:-D

Good one.
SikaMika

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Sä olit muistaakseni idän ihmeitä, joten Liikuntamylly tai Kontulan kuntokellari olisi minun valintani. Jos taasen kiinnostaa treenatessa vatkata samalla tumppuun, kannattaa valita jokin kallis spinning-sedula jossa pyörii naisiakin.
Dumis

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kuntokellaria minäkin voin suositella. Tosin laitteet eivät ole mitään bräniksiä, mutta toimivat. Mikään naisten bling-bling-sali se ei ole, mutta paljon mieluisampi paikka kuin Liikuntamylly feat. räppineekerit, bonuksena kun on stadin paikka, niin hinnat ei päätä huimaa.
Viimeksi muokannut Dumis, 03.11.2010 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja ak »

Leppävaarassa kolmas vaihtoehto Elixian ja Fressin lisäksi: http://www.fitnessclub.fi/

Tohon kuuluu myös toinen sali Espoonkeskuksessa, jossa voi käydä samalla kortilla. Tuolla ei ole mitään jumppatunteja, mutta pelkkää punttisalia kaipaavalle hyvä vaihtoehto. Tilaa on hyvin ja hinta on edullinen.
SikaMika

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Dumis kirjoitti:hinnat ei päätä huimaa.
Ei niin, vaan Huima päättää hinnat.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

ak kirjoitti:Leppävaarassa kolmas vaihtoehto Elixian ja Fressin lisäksi: http://www.fitnessclub.fi/
Kävin katsomassa tuon avajaispäivänä ja vaikutti muuten oikein hyvältäkin, mutta maveen ei näyttänyt olevan niinkään hyviä resusseja kuin Elixiassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Firman sali ytimessä on ainut, auki aina ja ilmainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Oon kyllä ollut Elixiaan kaikin puolin tyytyväinen, mutta taidan kuitenkin irtisanoa/vuokrata sopparin alkutalvesta. Huono puoli tosiaan se, että irtisanominen onnistuu vain kerran vuodessa. Lapsiparkin takia on ollut kyllä toimiva mun tilanteessa, mutta oon käyny jumpalla kesän jälkeen ehkä viidesti, joten tuo reilu kuuskybää on aika suolanen hinta pulittaa /kk kävi tai ei. Kotiovelta pääsee lenkille niin paljon vaivattomammin..

Sinänsä harmi, Salmisaaren uudessa Elixiassa kun on ihana höyrysauna ja myös se infrapuna. Mut ans kattoo nyt. Huima, jos olisit kiinnostunut vuokraamaan mun jäsenyyden(vapaa liikkuvuus), niin vois kattoo onko mahdollista..
Prepare for the worstest.
nokkaelain

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tulin vain sanomaan, että olen kaksi kertaa elämässäni käynyt kuntosalilla - enkä vapaaehtoisesti. ( :oops: )
SikaMika

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

nokkaelain kirjoitti:Tulin vain sanomaan, että olen kaksi kertaa elämässäni käynyt kuntosalilla - enkä vapaaehtoisesti. ( :oops: )
Jos kävisit salilla useammin, kasvaisit sen verran isoksi pojaksi, ettei sua pystyisi enää sinne pakottamaan.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja exsu »

nokkaelain kirjoitti:Tulin vain sanomaan, että olen kaksi kertaa elämässäni käynyt kuntosalilla - enkä vapaaehtoisesti. ( :oops: )
Täh? Mä hei tajusin tästä että oon jotenkin sekottanut nokkaelaimen ja tiikeriankan. Tai siis jotenkin kuvitellut samaksi tyypiksi.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vaola kirjoitti: TOSIN Elixialle pikku miinus siitä, että tutustumiskäynnillä vihjattiin (kun epäilin ehtisinkö käydä tarpeeksi tanssituntieni vuoksi) että voisin nykyisten tuntieni sijaan mennä heidän "tanssitunneilleen". :roll:
Puolustan sen verran, että Elixiassa on ainakin ollut myös tosi hyviä tanssiopettajia. (mm. Peter Pihlström)
Tosin ne tunnit olikin sitten aina täyteen ahdettuja, osallistujien taso sekalainen ja eihän siellä nyt tekniikkaa juuri pääse kehittämään. Että joo, ei tietenkään sun kohdalla vastaisi tai korvaisi ns. oikeaa tanssinopetusta, mutta kyllä niillä tunneilla kävi myös tanssijoita, tosin epäilemättä vaan lisätreeninä niille omille tunneilleen.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja ak »

Bluntly kirjoitti:
ak kirjoitti:Leppävaarassa kolmas vaihtoehto Elixian ja Fressin lisäksi: http://www.fitnessclub.fi/
Kävin katsomassa tuon avajaispäivänä ja vaikutti muuten oikein hyvältäkin, mutta maveen ei näyttänyt olevan niinkään hyviä resusseja kuin Elixiassa.
Kannattanee käydä tsekkaamassa uusiksi sitten, kun sulla on Elixian soppari katkolla. Ilmeisesti sillon avautuessa oli vielä aika paljon puutteita, mutta hitaasti tonne on tullut lisää tavaraa. Vieläkin taitaa puuttua yhdeltä kyykkypaikalta tanko. Ite olen niin vasta-alkaja salilla rimpuilussa, että en edes tiedä mitä pitäisi osata vaatia.

Hintalaatusuhde on kuitenkin omasta mielestäni kohdallaan. Varsinkin, kun sijainti on mulle erinomainen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sijainti olisi kyllä just hyvä.

Muistelen vain, että siellä oli levypainot aika himskatin pieniä halkaisijaltaan ja vielä monikulmaisia.


Ja sitä hintaa mietin, että taitaa noista eka vuoden jälkeen 20€ aika huimasti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

^ Jep, juuri siksi totesinkin että omien tuntien ohessa toimii, mutta ei kyllä oikein niitä korvaavana. Koska tietty kuntokeskuksissa taso täytyy sovittaa sellaseks, että kaikki pysyy edes osapuilleen mukana.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja nexie »

huima kirjoitti:
Joo, mutta Selloon menemisen syy olisi se Elixia, kun varsinainen offiisi on Pitäjänmäellä.. ja Bluntly tosiaan huomatti, että Talistakin löytyisi sali.

Ne keskustan salit on kanssa vain bonusta sellaisille päiville, kun ytimeen sattuisi.
Oliko sun tarkoitus käydä vain salilla vai hyödyntää sekä salia että ryhmäliikuntaa? Elixiaa suosittelisin erityisesti silloin, jos jälkimmäinen vaihtoehto on edes harkinnassa; tunteja on paljon, ne ovat hyviä ja niille yleensä mahtuu. Paitsi että Strip aerobic taitaa olla aina aika täynnä, mikä tietty juuri sulle voi muodostua kynnyskysymykseksi salin valinnassa.

Alexium on ehdottomasti kehnoin Elixian saleista, siellä ei viihdy kuin ohjatuilla tunneilla. Itiksessä on laitteilla yleensä ihan hyvin tilaa, samoin pääsääntöisesti esim. spinningissä ja pumpissa. Talin ryhmäliikuntatunneista tykkäsin tosi paljon silloin kun niillä kulmilla asuin ja itse salia on siellä ilmeisesti rempattu sen jälkeen niin, että vapaapainoille sun muillekin on raivattu paremmin tilaa. Sello on siisti mutta IMO aika ahdas. Salmisaaressa en ole käynytkään, mutta kuulemma jees.
Don't Panic!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kuntosalit ja liikuntapaikat

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nexie kirjoitti: Salmisaaressa en ole käynytkään, mutta kuulemma jees.
Ryhmäliikuntasalit Salmisaaressa oli ainakin lentokonehangaarin kokosia, ei takuulla lopu paikat tunneilta ihan heti kesken.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Vastaa Viestiin