Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Ruokakaupassa

0-100
0
Ei ääniä
100-200
1
4%
100-200
1
4%
200-300
6
22%
300-400
5
19%
400-500
0
Ei ääniä
500-600
6
22%
600-700
2
7%
700-800
1
4%
800-900
2
7%
900-1000
1
4%
+1000
2
7%
 
Ääniä yhteensä: 27

Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tuolla 400€ hujakkeilla. Tupakkaa tai kaljaa ei mene lainkaan. Vähän karkkeja tms. Valmisruokaa en osta kuin äärimmäisen hädän hetkellä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
RP

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja RP »

Olis kiva tietää tuon +1000 ostokset ja perhekoon.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja huima »

küllküll kirjoitti:amurintiikeriä ja dodo-lintua.
Amurin tiikerissä on oikeaa riistan makua.

Dodo olisi muuten kiva, mutta sitä ei meinaa enää löytää mistään.
RP

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
RP kirjoitti:Ihanko totta. Ei ole käynyt mielessäkään, kokeilusta tai tarjoamisesta puhumattakaan :o
No, hyvä että otin puheeksi. :)

Viimeistään siinä vaiheessa, kun kuningatarpuuro ei enää kelpaa olet sitten tuskien kunnailla (engl. world of hurt).
No olen vaan tyytyväinen että edes joku puuro kelpaa. Siis meidän tytsähän eläisi (jos saisi päättää) Turun mustalla sinapilla, sinihomejuustolla, fetajuustolla sekä jalopenoilla (ehti maistamaan kerran vahingossa kebabissa, lissää lissää lissää, mutta ei tipu vaikka miten vonkuu purkkia jääkaapista). Jos makuhalut ovat tuollaisia niin joku puuro on aika kesy.
küllküll

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja küllküll »

huima kirjoitti:Dodo olisi muuten kiva, mutta sitä ei meinaa enää löytää mistään.
Suhteita pitää olla...

Kuva
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Sinkku.

Kai jotain 200 - 250 e/kk.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Niba »

exsu kirjoitti:
Gaia kirjoitti:
huima kirjoitti:Tosin toinen on aika pienikokoinen.
Sulla on joku hillitön kaksimetrinen amatsooni tyttöystävänä? :shock:
Hihi!
Vaan jos se on Huimiksen pieni eläinrakas?
Tästähän varoitti jo Kalliskin tai joku muu että jos ruvetaan ns virallistamaan ns homosuhteet niin se johtaa tähän? :wink:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja annepa »

küllküll kirjoitti:
huima kirjoitti:Dodo olisi muuten kiva, mutta sitä ei meinaa enää löytää mistään.
Suhteita pitää olla...
On tää japanialainen tiedemies sulle kovinkin läheinen? Kohta voi olla dodoakin helpommin saatavana!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niba kirjoitti:asumiseen menee 34,5% tuloista
Elämä on täynnä valintoja.

Käytin asumiseen tässä kuussa 5.625% bruttotuloistani.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

800-950 kuussa, kaksi aikuista ja lapsi. Valmisruuat ovat kalliita ja valikoima on surkea. Päästäisiin halvemmalla, jos joku jaksaisi kokata ja tiskata.

Katselin jo netistä niukkaa sisäkönasua vaimolle, jos se vaikka motivoisi häntä kotitöihin.
http://punanaamio.fi/tuote/5619/ranskal ... kko-2-vpun

...kas, ihan miehillekin löytyy hepeneitä.

Kuva
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Olisikohan pitkän ajan keskiarvo kutakuinkin 25% kulloisestakin nettokuukausipalkasta?
Yhdyn tähän. Ostan juuri sitä mitä haluan, en juuri koskaan katso hintalappua/vertaa hintoja ja ruokatottumukset on melko gourmeeta. Ja kun yhdelle kokkaa, hinta nousee kummasti pälliä kohden.

Edit: en yhdykään. Sanon että 20%.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti:
Niba kirjoitti:asumiseen menee 34,5% tuloista
Elämä on täynnä valintoja.

Käytin asumiseen tässä kuussa 5.625% bruttotuloistani.
Mä olen tukenut sun omistusasumista jo pitkään, sä vaan elät mun kustannuksella niin halvasti.. ;)
Sitä paitsi insinööreille maksetaan ihan sairaasti palkkaa, joka sekin vääristää tätä prosentuaalista esitystapaa :cry:
Sen lisäksi laskin nettotuloista joten yhteismäärällisyys rikkoutuu kolminkertaisesti..
Pyyhin Netikettiin..
RP

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja RP »

Noi prossajutut on ihan perseestä! Ei ne kerro mitään! Meillä ei montaa prossaa ruokaan käytetä, en voi kertoa summaa, koska sitten tietäisitte meidän talouden tulot, ei ole cool.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä teen ruokaa aika paljolti joka päivä, mies syö kolmen edestä plus iltasafkasta ottaa aina evääksi töihin = mä saan miehen lounarin = mun lounas taattu ruokalassa. Ruokaan menee 2 aikuisella + 1 lapsella abt. 500-600€, joskus enemmän, joskus vähemmän.

ps. Muksu-vellejä meilläkin menee 0-2 kpl/pvä. Hyvä välipala kun ollaan liikenteessä, pillimehujen ystävä tuo poika ei missää nimessä ole, mutta pillivellit on sitäkin rakkaampia.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Viimeisen kolmen kuukauden aikana 500-600e/kk. Prismasta tai Alepasta.
Talous tuona aikana: minä + aikuinen mies + teinipoika + 2- ja 3-vuotiaat lapset.
Hygieniatuotteita en osta ruokakaupasta eikä tähän ole laskettu vaatekuluja.
Eläinten ruuat ja hiekat olis tavoite jatkossa tilata Saksasta.
Emme osta mitään eineksiä ja valmistamme ruokamme mahdollisimman pitkälti itse. Emme osta ruokakaupasta myöskään limpparia, alkoholia emmekä tupakkaa.

Kulutuksemme aikalailla tulee tuplaantumaan ihan lähikuukausina. Tänään meille muutti yksi teini lisää ja pari tekee vielä tuloaan...

Toistaiseksi teemme viikoksi aina selkeän ruokalistan, jonka mukaan käymme kerran viikossa isosti kaupassa ja pitkin viikkoa haetaan ainoastaan jos jotain loppuu kesken (maitoa ja jugurttia). Tulevaisuudessa on joko hankittava isompi pakastin nykyisen kaveriksi tai käytävä kaksi kertaa viikossa isosti ruokakaupassa.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
pikkuprinssi

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja pikkuprinssi »

Mulla menee ruokakauppaan noin 350 euroa kuukaudessa. Tämä ei sisällä lounasruokailua, joka rahoitetaan suurimmaksi osaksi lounasseteleillä, eli niistä tulee parisataa euroa kuukaudessa lisää. Alkoholiostokset erikseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ois ens kuussa tarkoitus kartoittaa neljän hengen taloutemme ruokakulut. Raportoin asiasta tilitoimistoni julkistettua marraskuun lukemat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Talouden kuukausittaiset ruokakauppamenot

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vaikka jhhuimalla olisi, niin laitoin talteen kaikki maaliskuun kauppakuitit, en ole vieläkään jaksanut käydä käsiksi efforttiin..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin