Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Tirina

Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Kellarin tuoksu, maailman toisiksi parhain,
mutta mihin nykyihminen tarvii sitä?
Itselläni olisi nyt sellainen, olisi kiva saada hyviä neuvoja.
Sadonkorjuukin pian tulossa.
Kellarikopissa oli lukko, mihin ei ollut avainta.
Miten murtaa lukko?
Manaaja

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mikä se paras tuoksu sitten on, ja kenen jalkojen välistä se löytyy?

Lukko murretaan joko tiirikoimalla tai voimalla.

Laita sinne hilloa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Minun NIIN tekisi mieli kostaa (huom. siis kostaa tapponi) ja sanoa että kylmäkellariin hyllylle manaaja, mutta kun olen saanut liian hyvän kotikasvatuksen niin sanon että mummon mehupullon!

Mainos: Tirisevä hyvä! Olethan mukava tyttö. Nimittäin tarvitsen tukijoita, mutta he ovat aina mukavia ja hyväkäytöksisiä ja uskollisia ja älykkäitä. Niistä on aina pulaa! Tuletko ns. tukijakseni? En tarkoita tyttöystävää, vaan Kitinässä tukijaa. Minua joskus haukutaan aiheetta nimittäin ja puolustuspolitiikka on hieman hauras.

Irrota ruuvitaltalla ruuvit lukon (siitä mihin lukko laitetaan , sana katosi) panopaikoista. Tietenkii. Ja osta rautaosuuskaupasta uudet raudat!
Pane lukko yöpöydän laatikkoon ja kun avain tulee kuitenkin vastaan niin sulla on lukko taas. Raudat voit antaa silloin köyhille.

STADIN KYLMÄT OY
STADINARSKA
kylmän rauhallinen värimestari
vuoden kitisijä 2009
Gatin 100% tulkitsija
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Tirina

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Manaaja kirjoitti:Mikä se paras tuoksu sitten on, ja kenen jalkojen välistä se löytyy?

Lukko murretaan joko tiirikoimalla tai voimalla.

Laita sinne hilloa.
No ei ainakaan varpaiden, koska maukkaat juustot eivät tuoksu hyvälle.
Kesäsade on paras, raikas ilma, kukat ja mehiläiset.
Haarojen väli, kuten vihjasit on parasta neutrina, silloin on se samantuoksuinen ihminen kuin itse. Mutta ei se onnea tuo, kohtaamista omien pimeiden puolien kanssa ainostaan. Kaikki hyvä toisessa, mutta vaikeata.

Varmaan poraamalla lukkopesään se antautuu. En muuten itse olisi keksinytkään. Kiitti. Mitäköhän homeisia hilloja sieltä löytyykään. Edellinen asukas kaksi vuotta asuneena ei edes tiennyt kylmäkellarin olemassaoloa, eli aarteet ovat pakolla vuosikertaviiniä.
Tirina

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Stadinarska kirjoitti:Minun NIIN tekisi mieli kostaa (huom. siis kostaa tapponi) ja sanoa että kylmäkellariin hyllylle manaaja, mutta kun olen saanut liian hyvän kotikasvatuksen niin sanon että mummon mehupullon!

Mainos: Tirisevä hyvä! Olethan mukava tyttö. Nimittäin tarvitsen tukijoita, mutta he ovat aina mukavia ja hyväkäytöksisiä ja uskollisia ja älykkäitä. Niistä on aina pulaa! Tuletko ns. tukijakseni? En tarkoita tyttöystävää, vaan Kitinässä tukijaa. Minua joskus haukutaan aiheetta nimittäin ja puolustuspolitiikka on hieman hauras.

Irrota ruuvitaltalla ruuvit lukon (siitä mihin lukko laitetaan , sana katosi) panopaikoista. Tietenkii. Ja osta rautaosuuskaupasta uudet raudat!
Pane lukko yöpöydän laatikkoon ja kun avain tulee kuitenkin vastaan niin sulla on lukko taas. Raudat voit antaa silloin köyhille.

STADIN KYLMÄT OY
STADINARSKA
kylmän rauhallinen värimestari
vuoden kitisijä 2009
Gatin 100% tulkitsija
Tuohon tartun heti, jos edellinen ei toimi. Sivaltaa ruuvitaltalla puuta niin heppoinen kanalukko aukeaa. Jää kyllä jäljet, mutta sen arvoista, jos muu ei tepsi.

En tarvitse tukijaa, kuten et sinäkään. Ystäviä tarvitsemme. Ollaan vaan :)
Tarvitsen kyllä häpeää, kirjoituksistani, ovat välillä eritasolla kuin minä.
Tirina

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Suvinen kirjoitti:Mulla oli vanhassa omistusasunnossa kylmäkellari. Pidin siellä joskus isoja limsapulloja, joita sain korillisen jostain ja jotka eivät mahtuneet jääkaappiin. Muuta käyttöä sille ei ollut.
Niin, eipä taida sille käyttöä olla. Limpsoja ei tule juotua ja säilytetään yleensä huoneenlämmössä. Jos pitäisi valmistujaisjuhlia olisi ylimääräinen jääkaappi pelastus, mutta kukapa yksiössään raukka parka, vaikka nythän voisi alkaa valmistumaan kaikessa rauhassa.

Hirveää tuhlausta taloyhtiöltä viilentää sellaista tilaa. No, jos tulee tukala hellekesä, meen sinne viilentää akkuni.
küllküll

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Anoppi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:Anoppi.
:)

Kylmäkellarissa kuuluu imho pitää limpparia, jota lasten lapset sitten saavat kesällä hakea.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tirina kirjoitti: No, jos tulee tukala hellekesä, meen sinne viilentää akkuni.
Akkuja ei kannata kylmentää. Toimivat huonommin kylminä.
Manaaja

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:
Tirina kirjoitti: No, jos tulee tukala hellekesä, meen sinne viilentää akkuni.
Akkuja ei kannata kylmentää. Toimivat huonommin kylminä.
Mutta toimivat huonommin myös liian lämpimässä!!111
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Lapsuustalossa oli kylmäkellarihuone (jokaiselle asukille omat laudoin peitetyt kaapit). Siellä ainakin säilytettiin viinaa. Perheen isukit kävivät siellä salaa ottamassa huikkaa.

Meidän talouden saunakaljat pidettiin sieltä. Oli niin kätevän lyhyt matka saunasta hakemaan lisää, jos loppui kesken. Meidän talon saunassa oli uima-allas. ME lapset emme saaneet kaljaa emmekä mitään muutakaan.
ninnithequeen

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Voi ku oliski kylmäkellari! Perunoita, porkkanoita, mummun tekemiä mehuja siellä pidettiin.

Ja se tuoksu on kyl hyvä :)
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tirina kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Minun NIIN tekisi mieli kostaa (huom. siis kostaa tapponi) ja sanoa että kylmäkellariin hyllylle manaaja, mutta kun olen saanut liian hyvän kotikasvatuksen niin sanon että mummon mehupullon!

Mainos: Tirisevä hyvä! Olethan mukava tyttö. Nimittäin tarvitsen tukijoita, mutta he ovat aina mukavia ja hyväkäytöksisiä ja uskollisia ja älykkäitä. Niistä on aina pulaa! Tuletko ns. tukijakseni? En tarkoita tyttöystävää, vaan Kitinässä tukijaa. Minua joskus haukutaan aiheetta nimittäin ja puolustuspolitiikka on hieman hauras.

Irrota ruuvitaltalla ruuvit lukon (siitä mihin lukko laitetaan , sana katosi) panopaikoista. Tietenkii. Ja osta rautaosuuskaupasta uudet raudat!
Pane lukko yöpöydän laatikkoon ja kun avain tulee kuitenkin vastaan niin sulla on lukko taas. Raudat voit antaa silloin köyhille.

STADIN KYLMÄT OY
STADINARSKA
kylmän rauhallinen värimestari
vuoden kitisijä 2009
Gatin 100% tulkitsija
Tuohon tartun heti, jos edellinen ei toimi. Sivaltaa ruuvitaltalla puuta niin heppoinen kanalukko aukeaa. Jää kyllä jäljet, mutta sen arvoista, jos muu ei tepsi.

En tarvitse tukijaa, kuten et sinäkään. Ystäviä tarvitsemme. Ollaan vaan :)
Tarvitsen kyllä häpeää, kirjoituksistani, ovat välillä eritasolla kuin minä.
Huh :shock: . Enkö mä tarvitsisikaan tukijaa? Huikaisevan mielenkiintoinen ja erikoinen ajatelma joka ei ole tupsu htanut mieleeni ollenkaan!

Ehkä näin on parahin Tirisevä meidän kesken! Ollaan vaan sitten :D . Oikeastaan näin on ihan hyvä. Perjantaihalitus sulle. Pusu ihan salaa, et sä huomannut :P

STADINARSKALTA
Kitinän värimestari
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Tirina

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Stadinarska kirjoitti:Perjantaihalitus sulle.
STADINARSKALTA
Kitinän värimestari
Odotin pitkään perjantaita, jotta vois vastata haliin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kylmäkellari, mitä panna sinne?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tirina kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Perjantaihalitus sulle.
STADINARSKALTA
Kitinän värimestari
Odotin pitkään perjantaita, jotta vois vastata haliin.
Oi että Kitinä voi joskus olla ihana.

Ja nimenomaa Tirina ihana! Kiitos. :h:

Tuli hyvä olo vaikka aina kun tänne rekkautuu niin ottaa sellaisen panssaripukuasenteen, heh.

Viikonloppuhalitus...ei kaikille, ehei, vaan Tirinalle!! Ja viileä hali vain siksi, että lämmin olisi ikävä näin helteellä. Lämmin mieli halissa on se tärkein!

STADINARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin